Khadber schreef:
Lyst schreef:
Khadber schreef:
Erna even wezen relaxen bij Isaac. De Early sounds waren precies de afwisseling die ik even nodig had. Housensation, I Am Techno, I Got Tonight en andere bekende klappers gehoord en eindelijk Listen To Me Mama remix live gehoord! Helemaal mooi!
Ik ga dit maar niet opvatten als een belediging.. Wel heel treurig dat je het zo moet brengen.
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is. Isaac draait dan misschien wel de meest bekende platen, maar dat kwam voor mij dan prima uit. Ik vind het wel leuk om een half uur tot drie kwartier midden op de dag even deze platen te horen. Er waren prima genoeg andere artiesten die hoogstwaarschijnlijk wel de afwisseling brengen waar je naar op zoek bent.
Natuurlijk is dit niet gericht op jou, maar aan de organisatie/artiesten die denken dat de mensen die vaker early area's/feesten bezoeken iedere keer dezelfde tracks willen horen. Ik snap ook best wel dat als je vrij weinig/geen early feestjes bezoekt, dat je een dergelijke tracklist helemaal prima vind. Ik vond Scot Project en Derb afgelopen HCOTB ook helemaal geweldig. Maar ik moet er niet aan denken om exact diezelfde act op bijna ieder early hardstyle feest te zien met voor 90% dezelfde tracklist.
Binnen de huidige hardstyle is dat minder probleem, ten eerste omdat artiesten volgend jaar weer andere nieuwe platen in hun sets hebben en ten tweede omdat als je weet dat als de lineup vol staat met voorspelbare artiesten die keer op keer hetzelfde draaien, je gewoon nog keus uit tig andere feestjes hebt die wel een boeiende lineup hebben. Bij de early hardstyle zijn deze sets al jarenlang hetzelfde, zijn er zo'n 5-7 feesten per jaar en staan op vrijwel ieder feest dezelfde grote namen om mensen te trekken. Prima, early is geen genre dat instant volle zalen trekt, dus probeer je op deze manier de mensen een beetje aan te spreken. En als je ze voor de 1e/2e keer hoort, dan is het voor een nieuwkomer ook vast een prima set met goede platen. Echter als je deze nieuwkomers wilt vasthouden zul je toch moeten zorgen dat dergelijke feesten voor hen interessant blijven. Natuurlijk zijn er ook artiesten als Arne LII, die je vrijwel nooit hoort en die platen draait die je in geen jaren meer hebt gehoord, maar vaak zijn deze artiesten op dergelijke feestjes op 3 vingers te tellen, de overige 5-7 artiesten doet niet anders dan herhalen, herhalen en herhalen, feest in, feest uit, jaar in, jaar uit en laat dat nu net de grote namen zijn.
Op festivals, waar mensen eerder in aanraking komen met andere muziekgenres, zullen juist deze grote namen er voor moeten zorgen dat de early area interessant blijft op de langere termijn. Mensen zijn niet zo gauw geneigd om een artiest als Arne LII te bezoeken en zullen met dergelijke variatie ook niet snel aanmerking komen. Wat zij horen is een een Isaac, Luna, Pavo, noem ze maar op, die op Defqon en Decibel staan en/of die een Qlimax openen, die keer op keer hetzelfde draaien. Dan houd je de aandacht toch niet vast? Dan zorg je er toch niet voor dat die mensen voor hen nieuwe tracks leren kennen. Het enige waar je voor zorgt is dat mensen 1-2x langskomen zeggen dat ze het leuk vonden en je ze vervolgens nooit weer ziet. Bovendien zorg je ervoor door dergelijke artiesten een dusdanig groot aandeel in de lineups te laten hebben dat meer en meer liefhebbers thuisblijven. Want zeg nu eerlijk, jullie reizen toch ook niet het hele land door voor feesten waar 1-2 leuke artiesten staan en voor de rest enkel artiesten waarvan je op voorhand al weet dat zij weer hetzelfde gaan draaien.