Door een omleiding tussen Arnhem en Utrecht heel iets later dan gepland aangekomen. Onderweg Qonfuzion nog even opgepikt. Ze waren echter nog bezig met de entree aan t opbouwen om kwart over 2

Hoe dan ook
Supercell was al aan het draaien en draaide wat hardere trance/softe hardtrance om lekker in te komen.
Daarna was het tijd voor de Duitsers,
Derb vs Scot Project. Drie uur lang ontzettend genoten, weliswaar veel eigen werk, scheelt dat ze met hun tweeën waren, maar dat is met die tracks die zij op hun naam hebben staan natuurlijk geen straf. Fire Wire, Ding-a-Ling, Listen To Me Mama, The Second Trip, Cold Night, Definetely; uiteraard allemaal de Scot Project Remix, Hardcore Will Never Die (Derb Mix), Trance & Acid (Derb Remix), Derb, Zombie Nation, Follow Me, Burnin (Karan Cold Remix) en O (Overdrive). Heerlijk ook die grote smile op de gezichten van beide mannen.
Na 4 uur ook wel genoeg hardtrance gehoord, dus het was goed dat
Pavo het mocht overnemen. Die set is een beetje langs me heen gegaan, was niet zo heel interessant, wel leuk scratchwerk. Tussendoor nog even naar binnen geweest voor
Hennes & Cold, hoorde er platen als Focus (Derb Remix) en Bitches (Qlub Underground Remix) voorbij komen, op zich best aardig, tot ze ineens een plaat met nieuwe kicks erin gooiden, snel weer naar Pavo gerend. Die draaide op dat moment Time & Space, Frequencerz Edit wel te verstaan, wat een afgang.. Nu vind ik de Warp Brother Remix al niet zoveel aan, maar dit was echt om te huilen. Geck-o's uitdrukking op zijn gezicht sprak boekdelen
Toen was het tijd voor
Trilok & Chiren, waar ze vorig jaar nog wel een aardig setje neerzetten met veel DHHD platen, was dit eigenlijk niet zo'n succes. Vrijwel het hele uur 1 grote mashup gehoord, met alles zo kort dat je in geen enkel nummer echt in kon komen. Aan het eind van die set werd het feest voor mij echter een heel stuk minder. De vermoeid sloeg in als een bom (nog nooit zo vroeg - 20:00 - gehad) heb de set van
Luna dan ook zittend langs de kant door gebracht, maar werd al gauw misselijk van de bass die Luna zoals het vanaf die positie klonk flink hard had gezet. Ik kreeg het al snel ijskoud, zelfs met jas aan en het setje leek een eeuwigheid te duren. De set zelf was ook weer dezelfde hitjesparade als altijd bij Luna, met als grootste domper nog wel Arise remix, die sloeg gelukkig/terecht een paar keer goed over.
Ik moest en zou de set van Thera nog meemaken. Achteraf niet zo'n beste keuze, gezien het alleen maar erger werd, tot kotsen/bijna flauwvallen aan toe. Maar goed dus niet alles mee gekregen van
Thera zijn set. Weet nog wel dat hij opende met een edit van Hardstate Channel en hoorde verder nog Generation T (held; die kicks

) Kick This Mutha en Bombs Away voorbij komen. Ook een aantal platen gehoord die ik niet zo 1,2,3 kon plaatsen. Het klonk in ieder geval allemaal keihard. Om kwart voor 10 ging het echter echt niet meer en ben ik met Qonfuzion weggegaan. Door de misselijkheid nog de eerste bus overgeslagen en bij de volgende bus nog net alles binnen kunnen houden.. Gelukkig sliep ik bij Qonfuzion, dus dat scheelde meer dan de helft van de reistijd. Eenmaal plat ging het wel weer redelijk.
Buiten dat me prima vermaakt met de mensen van HT en nog een paar nieuwe gezichten ontmoet. De organisatie was een flink stuk beter dan vorig jaar. Hoewel het 3 muntjes voor een biertje systeem niet echt fijn werkte. Prijs viel overigens wel mee, gezien het 33cl flesjes van Heineken waren, wat volgens mij neerkomt op minder dan 2.50 per glas in tegenstelling tot de 3 euro van vorig jaar. Ook waren de flesjes dit keer van een soort plastic? In ieder geval geen glas zoals vorig jaar, waardoor de hele vloer bezaaid lag. Toiletten waren wel wat armzalig met 3 of 4 pisbakken en 1 dixie, waar continu 4-5 mensen voor stonden, waar je ook nog eens 50 ct voor moest betalen per keer, om vervolgens je handen te wassen met een plantenspuit

Voor de rest mooi groot opgezet, overdekking bleek achteraf niet nodig, maar was verder gewoon prima. En bij de bar werd je ook direct geholpen, daar waar je vorig jaar makkelijk 15 minuten in de rij stond. Mits er een paar interessante acts geboekt worden (zoals dit jaar Scot Project, Derb en Thera) volgend jaar sowieso weer aanwezig.