Ik las het ook net, wat is dit voor pussy lockdown nou weer dan. Doe dan even twee week ziek hard iedereen thuis laten, militairen op straat. Full China gaan. Dit gaat inderdaad echt amper nut hebben behalve de jongeren weer pesten. Wat the fuck man.
Helemaal eens met je verhaal Dennis. Sluit dan de horeca helemaal want de oudjes gaan niet na 20:00 nog ff lekker feesten. Die gaan om 18:00 gewoon lekker uit eten (geef ze eens ongelijk). En daarnaast zoals je zegt natuurlijk laat het veel andere plekken open om besmet te raken
Denk sowieso dat ouderen wat minder bezoek zullen moeten ontvangen deze winter gezien het feit dat de meeste besmettingen plaatsvinden bij 10-14 jarigen (dacht ik gelezen te hebben). Kinderen op bezoek bij opa en oma is momenteel gewoon een slecht idee. En laat het OMT zich eens bezig houden met wat nou het daadwerkelijke effect van ventilatie op de verspreiding van het virus is. In zo’n dorp in de Bible Belt hebben ze op alle scholen luchtzuiveraars neergezet oid. Leg de besmettingen op scholen in dat dorp naast de besmettingen op scholen in een ander vergelijkbaar dorp in de Bible Belt, en je kan je voorzichtige conclusies trekken
Ik heb ook zo m’n bedenkingen bij het OMT. Het is een lange tijd redelijk te volgen geweest. Mijn vertrouwen was pas echt gedaald na de volledige ommekeer van Karoly Illy wat betreft het vaccineren van kinderen (eerst tegen, dan opeens voor). Vraag me oprecht af of die ommekeer een echte autonome mening is, of dat hij deze onder druk van de rest heeft moeten aanpassen
Edit: in Duitsland zijn er nog nooit zoveel besmettingen op 1 dag geweest, 50k wel te verstaan. Negeert het OMT dit gewoon met hun advies over een 2G beleid? Het argument dat ik eerder aangedragen zag worden wat betreft de misschien wat gebrekkige handhaving ervan, is ook gewoon een deel van het 2G beleid. Als dit niet lukt, dan werkt het 2G beleid ook gewoon niet. Maar we weten natuurlijk niet wat nou de echte oorzaak van besmettingen in de horeca of feestjes is (gebrekkige handhaving of gevaccineerden die elkaar besmetten).