Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:15 

Hardtraxx Veteran

Begrijpelijk verhaal Pantermaat, blij dat je hier rustig op kan reageren. Vervelend dat je Corona hebt gehad, gelukkig niet ernstig!

Waarom als je dan de cijfers die hierboven ziet wil je alsnog niet? De kans dat je dan flink ziek wordt is veel kleiner, de kans dat je het aan anderen geeft ook. In principe zou het alleen maar winst zijn voor zowel jezelf als voor anderen om je heen. De kans dat jij er doorheen komt is best wel groot (dat blijkt ook, ik neem hierbij aan dat je 20er/30er bent), maar voor ouders, grootouders etc is die kans veel groter. Eigenlijk help je hun daar ook mee. En hoe minder die in het ziekenhuis komen hoe beter het voor de maatschappij als geheel is, want dan kunnen we zo veel mogelijk open blijven en dat lijkt me in ieders voordeel. Ik snap dat een prik halen niet leuk is en als een moetje voelt, maar uiteindelijk denk ik zelf dat het voor de samenleving als geheel beter is. Mocht je dat niet overtuigen vind ik het jammer, maar helaas. Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:16 

Hardtraxx Veteran

@pantermaat. Ik vind het erg jammer dat je je moet verdedigen omdat je gekkies als frank hebt. Ik snap je beweegreden, ook al ben ik niet helemaal met je eens, maar het is 100x makkelijker te accepteren en respecteren dan een frank of emre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:21 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Overigens zijn de besmettingen veel hoger dan vorig jaar ZONDER VACCINS.

Dat komt omdat we dit jaar de Delta-variant hebben, die een stuk besmettelijker is ten opzichte van de normale en alpha variant waar we vorig jaar mee te maken hadden.

frankhardenberg schreef:
Het is MIJN lichaam en dus MIJN keuze.

Dat ontkennen we ook niet. Het idee is alleen wel dat sommige keuzes gevolgen hebben. Zo is de keuze om je niet te vaccineren prima, maar heb je als gevolg dat je een test moet doen als je ergens heen gaat.

Over de rest van je verhaal hoef ik niets te zeggen. Als je bijvoorbeeld na alle feitelijkheden nog steeds gelooft dat mRNA-vaccins gentherapie is valt er weinig winst te behalen als ik eerlijk ben.

makrooy schreef:
@pantermaat. Ik vind het erg jammer dat je je moet verdedigen omdat je gekkies als frank hebt. Ik snap je beweegreden, ook al ben ik niet helemaal met je eens, maar het is 100x makkelijker te accepteren en respecteren dan een frank of emre.

Hier ben ik het inderdaad ook mee eens. Met mensen als Pahtnermaat kun je teminste normaal praten zonder dat het direct een wedstrijdje hard schreeuwen wordt :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:30 

Hardtraxx Veteran

Dennis, je zit op twee punten pertinent onjuiste informatie te verspreiden. De lange termijn effecten zijn bekend want we werken met bekende stoffen is onjuist. Een letterlijk citaat uit een hoorcollege bij mijn studie Farmacie is dat mRNA en DNA vaccins experimenteel zijn, net als de gebruikte hulpstoffen die niet al tientallen jaren oud zijn. Verder is je uitspraak over dat de kans op besmetting nihil is na de derde prik ook op weinig vorm van evidence gebaseerd, daar we nog lang niet weten wat het effect van het derde vaccin is na 6-9 maanden

Je verwachtingen mag je uitspreken, dat doe ik ook vaak. Maar ga deze niet neerzetten of formuleren als feiten. En zou sws wat terughoudend zijn in je uitspraken over de technische kanten van medicijnen/vaccins want je noemde prednison ook ooit een pijnstiller :lol:. Je kan niet overal de expert in zijn

Aangezien ik farmacie studeer, meng ik me graag in deze discussie maar ik hou me daarentegen bijvoorbeeld wanneer het over economie gaat oid, me er graag buiten. Snap daar geen ene kut van
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:31 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
Begrijpelijk verhaal Pantermaat, blij dat je hier rustig op kan reageren. Vervelend dat je Corona hebt gehad, gelukkig niet ernstig!

Waarom als je dan de cijfers die hierboven ziet wil je alsnog niet? De kans dat je dan flink ziek wordt is veel kleiner, de kans dat je het aan anderen geeft ook. In principe zou het alleen maar winst zijn voor zowel jezelf als voor anderen om je heen. De kans dat jij er doorheen komt is best wel groot (dat blijkt ook, ik neem hierbij aan dat je 20er/30er bent), maar voor ouders, grootouders etc is die kans veel groter. Eigenlijk help je hun daar ook mee. En hoe minder die in het ziekenhuis komen hoe beter het voor de maatschappij als geheel is, want dan kunnen we zo veel mogelijk open blijven en dat lijkt me in ieders voordeel. Ik snap dat een prik halen niet leuk is en als een moetje voelt, maar uiteindelijk denk ik zelf dat het voor de samenleving als geheel beter is. Mocht je dat niet overtuigen vind ik het jammer, maar helaas. Dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :).

Khadber,

Jou reactie en als makrooy is op een fatsoenlijke manier in plaats van weer een dom bericht in lucht slingeren als broken Balance. Dan kun je van mij ook gewoon beschaafde uitleg krijgen. En ieder mag een andere mening hebben en het is ook te prijzen dat je het op een redelijke en beschaafde manier de discussie probeert te voeren, zo hoort het ook.

helaas kun je me niet overtuigen, zeker gezien ik nu corona heb gehad, mijn lichaam zou nu beter en langer beschermd moeten zijn dan iemand die een vaccin heeft gehad. Althans van wat ik gelezen heb zou iemand die corona heeft gehad beter beschermd zijn.

Daarbij zou je de discussie kunnen voeren dat iedereen de mogelijkheid heeft zich te beschermen tegen corona door bijvoorbeeld het vaccin. Dus mensen die een vaccin hebben is het voor mij moeilijker om die te besmetten of worden er stuk minder ziek van. ik vraag dan hardop af waarom ik dan een vaccin moet nemen voor een ander als zij zich kunnen beschermen. begrijp me goed, ik weet zelf nog niet wat ik van deze stelling vind hoor.

Daarbij zijn er natuurlijk ook onderzoeken waaruit blijkt dat vaccin ook wel bijwerkingen kan hebben die ook niet altijd gezond voor je lichaam zijn. Waarschijnlijk is dit nihil, maar waarom zou ik dan een vaccin nemen als de kans dat ik heel ziek word ook echt nihil is.

nogmaals, ik zou per direct me in laten spuiten als ik het niet zou kunnen overdragen of dat ik het daardoor niet kan krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:40 

Kraak... Piep...

Pantermaat schreef:
Wat een hoop onzin praat jij, in het onderstaande de argumenten die jij noemt staat nou net geen 1 reden bij waarom ik niet het vaccin neem. Je roept maar wat man.
Je bent meteen een egoïst, onwetend, dwarszitten en anti alles, wat een droevige redenatie is dat dan, wie is dan de wappie.

Je bent ook een egoïst, dwarszitten en anti alles als je niet voor je lichaam zorgt, dus mensen die zich kapot paffen of zich lekker rond vreten, want dat is namelijk ook een heel groot aantal die op de IC s terecht komen.

Ik word ontzetten moe van persoontjes als jij. Je haalt onderzoeken er bij voor je onderbouwing, maar er zijn ook zat onderzoeken over het vaccin etc. het is maar net wat je wil vinden.
Maar blijf jij lekker je redenering houden en ik ben egoïstisch. Ben blij dat jij het weet hoe het virus werkt, hoe we dit moeten bestrijden en hoe het leven in elkaar zit. Je begrijpt haast niet dat iemand zo wijs is als jou hier nog zoveel tijd kan besteden.

Je kan dan mij wel aanvallen, ik was misschien ook slecht en wat aanvallend in mijn verwoording. Maar je negeert wel dit stuk lijkt het.

Citaat:
Het klinkt misschien bot, maar de realiteit is hard. Dit is ook niet een persoonlijke vendetta tegen jou, maar gewoon wat de cijfers aantonen omtrent een gevaccineerd tegen een ongevaccineerd persoon. Is dat het scheiden van twee groepen, ja, maar zo werkt een virus nou eenmaal.

Onderzoeken over vaccins, prima, maar de dagelijkse harde cijfers uit meerdere landen laten onbetwist zien wat er aan de hand is. Alle context die je nodig hebt om die conclusies te trekken omtrent de cijfers liggen er.

Dat is niet het RIVM dat valsspeelt of wat dan ook, dat zijn cijfers uit België, Denemarken, Israël, de VK, Duitsland en vele andere plekken.

En over het roken en vreten en op de IC komen, dat heeft wederom vrij weinig met de aanleg voor permanente schade van corona te maken maar met hoe je herstelt. Tuurlijk zijn die mensen vatbaarder en moet je die mensen ook zsm vaccineren onder de kwetsbare groepen, zoals we al deden.

Maar zoals gezegd, gezonde mensen ontsnappen daarmee de dans niet. Dit is een kwestie van iedereen moet zijn verantwoordelijkheid pakken. Of wil je tegen het coronavirus gaan wijzen "kijk hij daar is ongezonder pak hem maar". Dat virus werkt namelijk niet zo en daar heb je geen selectief artikeltje voor nodig, dit is algemene en geposte kennis op verscheidene mediums, na bijna 2 jaar van dit virus.

Dus je kan me afrekenen om jou aan te vallen, dat deed ik, had niet gemoeten, maar mij aanvallen om het harde onderzoek en de harde resultaten die wetenschappers hebben geplaatst is een beetje scheef denk je niet?

Je kan alles en alles tot het oneindige er bij halen over jij bent gezonder, jij hebt minder risico, anderen moeten eerder gevaccineerd worden (doen ze ook namelijk). Maar uiteindelijk kan jij als ongevaccineerde sneller dat virus krijgen en het verspreiden dan iemand die dat niet is. Dat is niet een aanval vanuit mij naar jou, dat is hoe het coronavirus werkt.

Want noem mij een manier buiten deze 3 hoe het virus weggaat en de zorg ontlast wordt.
01. Iedereen verplicht gevaccineerd en de hoge resistentie houden dmv mogelijke boosterprikken
02. Iedereen die geen vaccin heeft en een risicogroep is minder vrijheid geven zodat het virus door de verhoogde resistentie van de mensen die wel het vaccin en de boostershots hebben zich amper en uiteindelijk niet kan verspreiden
03. Niks doen en het virus zijn gang laten gaan waardoor een groot gedeelte van de mensen nog gaat sterven en permante schade oplopen. Daar gaat het virus uiteindelijk wel van weg (natuurlijke loop) maar je blijft voor die gehele tijd aan maatregelen vastzitten

RoyAPO schreef:
Verhaal

Sorry maar hier moest ik hardop om lachen, ik denk dat je jezelf even eerst een spiegel moet voorhouden maat n.a.v. wat jij hier als feiten post in de laatste maanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:46 

Hardtraxxer

Gisteren bij Op1 trouwens een interessante analyse van een microbioloog van Sanquin die van 1400 bloeddonoren de antistoffen heeft onderzocht. Heel kort door de bocht, veruit het beste is natuurlijke besmetting en eventueel een vaccinatie daarna. De antistoffen door vaccins nemen per 6 weken met de helft af, waarbij de groep 60-65'ers verreweg de minste antistoffen over heeft (vermoedelijk door AstraZeneca). Zal dus moeten gaan boosteren.

Is het dan écht zo raar dat mensen onder de 40 er bewust voor kiezen om zich (nog) niet te laten vaccineren, wetende dat zij aanvankelijk veel minder risico lopen op een ziekenhuisopname, een natuurlijke besmetting (met evt. vaccinatie) hoger aantal antistoffen als resultaat heeft, en mede daardoor ook nog eens minder snel afneemt? Edit: Ervanuitgaande dat zij wél verantwoordelijkheid nemen door wanneer zij besmet zijn, ook gewoon in isolatie te gaan enz.

Ik denk dat uiteindelijk dat het enige is dat ons uit deze situatie gaat helpen, wanneer voldoende mensen vaak genoeg zijn besmet. Zeker omdat ik om me heen steeds meer hoor dat mensen niet meer voor een 3e prik gaan. Daarmee zeg ik overigens niet dat op korte termijn vaccinaties ons niet gaan helpen, maar dwang/drang, zeker voor jongeren, gaat me om meerdere redenen wel te ver.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:52 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Ja dan ga je een goede dialoog krijgen :thumbup:

Nee, de manier van jou brengt een goede dialoog op gang inderdaad. 1 keer in de zoveel tijd inloggen en een hoop onzin + aannames dit topic inslingeren om je vervolgens weer terug te trekken in je fantasiewereld als mensen (vast niet altijd) je berichten weerleggen met feiten. Clown.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:54 

Kraak... Piep...

Kevv1990 schreef:
Is het dan écht zo raar dat mensen onder de 40 er bewust voor kiezen om zich (nog) niet te laten vaccineren, wetende dat zij aanvankelijk veel minder risico lopen op een ziekenhuisopname, een natuurlijke besmetting (met evt. vaccinatie) hoger aantal antistoffen als resultaat heeft, en mede daardoor ook nog eens minder snel afneemt?

Wat je zegt klopt grotendeels. De kans op ziekenhuisopname is lager, maar hoger dan met vaccin. En eveneens blijft de kans op schade en verspreiding hoger. Je bekijkt hier maar een kant van het probleem mee en dat is ieders persoonlijke medische status, als je daarin onderscheid gaat maken, DAT is wel medische apartheid.

Je hebt nu twee doelen als maatschappij en dat is ziekenhuisopnames beperken en het virus uitroeien/onschadelijk maken. Als je een van de twee niet doet blijf je in die vicieuze cirkel hangen.

Dat is zeg maar wel de meerwaarde van het een hoge tot volledige vaccinatiegraad. Daarom hamer ik ook dat je persoonlijke voorkeuren ook aan de kant moet zetten als het gaat om een pandemie, want een virus geeft niks om je mening.

Kevv1990 schreef:
Ik denk dat uiteindelijk dat het enige is dat ons uit deze situatie gaat helpen, wanneer voldoende mensen vaak genoeg zijn besmet. Zeker omdat ik om me heen steeds meer hoor dat mensen niet meer voor een 3e prik gaan. Daarmee zeg ik overigens niet dat op korte termijn vaccinaties ons niet gaan helpen, maar dwang/drang, zeker voor jongeren, gaat me om meerdere redenen wel te ver.

Besmetting lijkt inderdaad meer weerstand te bieden over langere tijd, maar ook niet oneindig. Maar wanneer zelfs jongeren permanente of langlopende schade kunnen oplopen met potentieel meer gevaar voor toekomstige gezondheidsproblemen dan is er nog steeds een gevaar wanneer mensen het natuurlijk gaan krijgen. Je wisselt simpelweg het ene risico in voor het andere. En daarnaast kom je misschien niet het ziekenhuis in als jonge ongevaccineerde, maar je kan het nog steeds verspreiden, ook naar risicogroepen (dat hoeft niet eens dik of rokers te zijn, denk aan astma bijvoorbeeld). En dan kom je weer bij het eerste punt, je verhelpt maar een van de twee doelen.

Kevv1990 schreef:
Daarmee zeg ik overigens niet dat op korte termijn vaccinaties ons niet gaan helpen, maar dwang/drang, zeker voor jongeren, gaat me om meerdere redenen wel te ver.

Eens, drang gaat te ver, maar het zijn ook niet per sé jongeren natuurlijk. Maar het punt is dat je wel een maatschappelijke verantwoording hebt n.a.v. je keuze. Op korte termijn (dus onze al genomen vaccinaties) gaan ons niet helpen. De toekomstige vaccinaties en pillen lijken wel veel meer te bieden dan wat we hebben gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 14:55 

Hardtraxx Veteran

De persoon hier op het forum die de zelfreflectie van een boomer op het forum heeft, ben jij wel Dennis. Zegt genoeg dat je dit gelijk weer afkaatst op mij ipv eens een keer je fout toegeven (wat ik soms wel doe). Je voelt je gelijk weer in je waarde gekrenkt omdat je ff gecorrigeerd wordt. Dit gaat echt altijd zo in discussies met jou. Zelfde als toen met de prednison ‘het stilt iedergeval wel iets’. Nee, geef gewoon toe dat je fout zit man. Zo erg is dat niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:00 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
De persoon hier op het forum die de zelfreflectie van een boomer op het forum heeft, ben jij wel Dennis. Zegt genoeg dat je dit gelijk weer afkaatst op mij ipv eens een keer je fout toegeven (wat ik soms wel doe).

Ik doe dit letterlijk een aantal berichten boven je nog. En jij doet het soms wel maar een dag later ga je vrolijk verder met de zelfde statements, claims en bronnen. Een paar waar je er zelfs nog bewust van bent ook en ze toch post. En je zit (zat, hoop voor je dat je dat ook lukt) hier dan ook dagelijks. Zo moeilijk is het toch niet om voorgaande informatie in acht te nemen in een vernieuwd standpunt? Ondanks wie en hoe je denkt dat ik ben, ik neem wel graag nieuwe relevante informatie mee van zo veel mogelijk standpunten om tot iets objectiefs te komen.

En zodoende:

RoyAPO schreef:
Je voelt je gelijk weer in je waarde gekrenkt omdat je ff gecorrigeerd wordt. Dit gaat echt altijd zo in discussies met jou. Zelfde als toen met de prednison ‘het stilt iedergeval wel iets’. Nee, geef gewoon toe dat je fout zit man. Zo erg is dat niet

Ik kan me dit zo niet meer heugen, maar ik wil best van je aannemen dat ik fout zat. Maar heb je me er ooit weer over gehoord? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:06 

Hardtraxx Veteran

Dat komt omdat de bewijzen of argumenten die hier aangedragen worden, me niet overtuigen. Wanneer ze dat wel doen, dan pas ik mijn standpunten graag aan. Wat volgens mij sowieso al wel gebeurd is vergeleken met begin Corona pandemie, toen zag ik de Ernst bijv nog niet zo in van het virus en accepteerde ik de maatregelen niet echt. Die acceptatie was er uiteindelijk wel een stuk meer na 6-9 maanden
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:06 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Pantermaat schreef:
Wat een hoop onzin praat jij, in het onderstaande de argumenten die jij noemt staat nou net geen 1 reden bij waarom ik niet het vaccin neem. Je roept maar wat man.
Je bent meteen een egoïst, onwetend, dwarszitten en anti alles, wat een droevige redenatie is dat dan, wie is dan de wappie.

Je bent ook een egoïst, dwarszitten en anti alles als je niet voor je lichaam zorgt, dus mensen die zich kapot paffen of zich lekker rond vreten, want dat is namelijk ook een heel groot aantal die op de IC s terecht komen.

Ik word ontzetten moe van persoontjes als jij. Je haalt onderzoeken er bij voor je onderbouwing, maar er zijn ook zat onderzoeken over het vaccin etc. het is maar net wat je wil vinden.
Maar blijf jij lekker je redenering houden en ik ben egoïstisch. Ben blij dat jij het weet hoe het virus werkt, hoe we dit moeten bestrijden en hoe het leven in elkaar zit. Je begrijpt haast niet dat iemand zo wijs is als jou hier nog zoveel tijd kan besteden.

Nogmaals, de onderzoeken waar jij op aanstuurt dat zal vast een kern van waarheid zijn of zelfs de gehele waarheid, daar ga ik ook absoluut niet tegenin. Maar er zijn ook onderzoeken (wetenschappelijk) die dingen tonen waarbij ik me dan afvraag of een vaccin nemen de boel zal oplossen. Dan kijk ik naar mijn eigen persoontje en situatie he. Want ben namelijk van overtuigd dat het goed is dat mensen die wat kwetsbaar zijn een vaccin moeten nemen, maar blijft nog steeds hen eigen keus of ze dit willen of niet, ben nog steeds van mening dat er geen dwang mag zijn.

Ik zet wel mijn vraagtekens bij blijvende schade etc. als ik naar mezelf kijk, maar ook in het algemeen, echter kan hier geen uitspraak over doen gezien ik me daar niet goed genoeg in verdiept heb of over geïnformeerd ben. Dus ik zeg niet dat het wel of niet klopt.

Nogmaals, er zijn best wat onderzoeken die soms tegenstrijdige dingen tonen, inderdaad het verhaal van de sterfte cijfers.

Je begrijpt mijn opmerking over rokers of obesitas niet goed. Ik bedoel niet dat deze mensen een vaccin moeten nemen (natuurlijk is dat wel heel verstandig), maar ik bedoel moeten deze mensen ook buiten gesloten worden van de maatschappij of zwart gemaakt worden.
Zij houden immers de IC bezet doordat ze lekker blijven roken of vreten, moet je deze mensen dan ook niet straffen? Het is ook een vorm van jezelf niet beschermen en waardoor er meer mensen op de IC s liggen ondanks dat ze vaccin hebben gehad. Dat is dan ook hun eigen schuld toch? Ik personelijk vind niet dat je die mensen moet straffen of uitsluiten hoor, maar ik noem het maar als voorbeeld.

Tevens vind ik de drukte in de ziekenhuizen erg te wijten aan onze regering. Er is in 2 jaar tijd niet gelukt extra personeel in de zorg op te leiden. Nee dat gaat niet in een paar maanden, maar 2 jaar? Kom op zeg. Er is geen extra geld naar de zorg gegaan.
Maar er gaat wel miljoenen naar test faciliteiten etc. Ik vind dit toch wel heel erg slecht. In China stampen ze binnen no time een corona ziekenhuis uit de grond bewijzen van. Maar NL heeft geen 1 extra IC bed weten te fixen of personeel.

Maar jongens, 1 troost, ik ben nu goed beschermd en wellicht nog beter dan de gene die enkel het vaccin hebben gekregen. Ook zal ik het niet zo makkelijk meer krijgen, overdragen of ziek van worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:21 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Dat komt omdat de bewijzen of argumenten die hier aangedragen worden, me niet overtuigen.

Een theorie of thesis mag je natuurlijk niet overtuigd door zijn. Maar er zijn toch zekere argumenten die achter harde data staan die door velen hier aangedraagd worden. Als je dan zegt "het overtuigt me niet" dan is het meer dat jij niet open staat voor overtuiging dan dat die data verkeerd is niet?

Pantermaat schreef:
Ben nog steeds van mening dat er geen dwang mag zijn.

Eens. Maar aan keuzes hangen wel verantwoordelijkheden, net zoals alle andere dingen in het dagelijks leven. Het is dan zoals gezegd of dwang met vaccin, of beperking van vrijheden. Want de verantwoording die we dragen, gevaccineerd of niet, is ziekenhuisopnames beperken en dat virus uitroeien en de minste kans geven. Want niemand, gevaccineerd of ongevaccineerd, wil blijven vast zitten aan deze maatregelen.

Citaat:
Ik zet wel mijn vraagtekens bij blijvende schade etc. als ik naar mezelf kijk, maar ook in het algemeen, echter kan hier geen uitspraak over doen gezien ik me daar niet goed genoeg in verdiept heb of over geïnformeerd ben. Dus ik zeg niet dat het wel of niet klopt.

Er is geloof ik onderhand consensus over dat het genetisch bepaald is hoe erg je schade kan oplopen van het virus. Of je het ziekenhuis ingaat of niet dat valt daar niet onder, want je kan natuurlijk genetisch geen aanleg hebben maar alsnog op een bepaalde manier leven wat gezondheid anderzijds in gevaar brengt.

Dat je toekomstige schade kan oplopen zijn theorieën over op basis van wat de directe aantasting van corona op jou kan zijn (longschade & beschadigen van zintuigen) en wat voor correlatie dat heeft met soortgelijke beschadigingen die op jonge leeftijd worden opgelopen en wat die voor gevolgen dragen naar latere leeftijden.

Simpel gezegd. Ze kijken gewoon naar de schade die je oploopt door dit virus (niet hoe je het op hebt gelopen maar simpelweg de schade die je hebt of hebt gehad) en kijken wat die schade normaliter op latere leeftijd met je kan doen. En gaan alvast zoeken naar potentiële red flags. Een die daar al uitkwam was de mogelijkheid op Alzheimer.

Pantermaat schreef:
Je begrijpt mijn opmerking over rokers of obesitas niet goed. Ik bedoel niet dat deze mensen een vaccin moeten nemen (natuurlijk is dat wel heel verstandig), maar ik bedoel moeten deze mensen ook buiten gesloten worden van de maatschappij of zwart gemaakt worden.

Dat gebeurt in zekere zin ook wel bijvoorbeeld door zware accijnzen op sigaretten en suikerhoudende producten en de beperkingen in verkoop. Dikke mensen worden evengoed gepest of rokers als smerig gezien. Is in directe zin het afschrijven van de persoon slecht? Ja. Zijn de beperkingen goed om men vooral te beschermen en men ook van zichzelf? Ja.

Pantermaat schreef:
Tevens vind ik de drukte in de ziekenhuizen erg te wijten aan onze regering. Er is in 2 jaar tijd niet gelukt extra personeel in de zorg op te leiden. Nee dat gaat niet in een paar maanden, maar 2 jaar? Kom op zeg. Er is geen extra geld naar de zorg gegaan.

101% mee eens. Een goede vriendin van mij die werkt ook in de zorg en die vertelt ook over tekorten aan gekwalificeerde mensen, gekwalificeerde locaties en bedden. Niet alleen andere patienten moeten wachten omdat bedden en locaties worden omgebouwd, ook covidpatienten kunnen niet daadwerkelijk goed behandeld worden waardoor het wachten alleen maar langer duurt. Eveneens zijn de meeste helpende handen ook studenten, maar zij kunnen zichzelf niet hoe het hoort opleiden omdat ze zich alleen maar bezighouden met het helpen van covidpatienten (waar ze niet of nog niet gekwalificeerd voor zijn of willen zijn). Het beeld dat zij schetst is echt hels en mensonterend, een paar centen op zij ten koste je eigen bevolking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:25 

Hardtraxx Veteran

Frank kan beter inloggen op Facebook ipv op Hardtraxx

@Roy gezellig op verkansie discussiëren over corona op hardtraxx
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:30 

Hardtraxx Veteran

Mannen! Niet vergeten:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:31 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
@Roy gezellig op verkansie discussiëren over corona op hardtraxx

Tering gepikeerd aan het zwembad liggen, mooi man.

Kijk trouwens met weemoed terug naar pagina 200.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:33 

Donateur

Khadber schreef:
frankhardenberg schreef:
Overigens zijn de besmettingen veel hoger dan vorig jaar ZONDER VACCINS.

Dat komt omdat we dit jaar de Delta-variant hebben, die een stuk besmettelijker is ten opzichte van de normale en alpha variant waar we vorig jaar mee te maken hadden.

frankhardenberg schreef:
Het is MIJN lichaam en dus MIJN keuze.

Dat ontkennen we ook niet. Het idee is alleen wel dat sommige keuzes gevolgen hebben. Zo is de keuze om je niet te vaccineren prima, maar heb je als gevolg dat je een test moet doen als je ergens heen gaat.

Over de rest van je verhaal hoef ik niets te zeggen. Als je bijvoorbeeld na alle feitelijkheden nog steeds gelooft dat mRNA-vaccins gentherapie is valt er weinig winst te behalen als ik eerlijk ben.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 18941.html

Dan zijn ze ook allemaal wappie in de 2e kamer? :lol:

De reden waarom ze het heletijd een vaccin noemen is omdat die aan minder eisen hoeft te voldoen voor toelating van de EUA. Emergency Use Access. Die wordt toegekend als er geen alternatieven zijn, zoals medicatie. (Weet je ook meteen waarom dat opeens allemaal verboden moest worden en er boetes van tienduizenden euro's op stonden als een huisarts je dat wou toedienen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:39 

Kraak... Piep...

Volgens mij heeft die andere HT'er hem 12 jaar geleden een te harde tik op z'n hoofd gegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:45 

Hardtraxx Veteran

Pantermaat schreef:

Maar er gaat wel miljoenen naar test faciliteiten etc. Ik vind dit toch wel heel erg slecht. In China stampen ze binnen no time een corona ziekenhuis uit de grond bewijzen van. Maar NL heeft geen 1 extra IC bed weten te fixen of personeel.

Dat is ook lastig natuurlijk. Ik ben het met je eens dat het kabinet meer had moeten doen om het IC personeel te ontlasten, nieuwe op te leiden en te voorkomen dat mensen uitstromen of overwerkt thuis zitten. Dat soort berichten maakt het heel onaantrekkelijk om daar te komen werken.

Aan de andere kant duurt de opleiding van een IC specialist minimaal 1.5 jaar (als je al een medische achtergrond hebt), dus je zou nu pas de eerste vruchten plukken van een beslissing aan het begin van de pandemie.

Daar komt bij dat een verdubbeling van de zorgcapaciteit (stel dat dat kan) met een week of iets dergelijks al helemaal vol zou kunnen liggen. Dat komt door het concept exponentiele groei, wat je ziet bij dit virus. Als voorbeeld: 100 mensen besmetten 110 mensen, die 110 mensen besmetten weer 110 mensen etcetera. Dan kom je na 9 cycli al op 200 man, dat kun je op je rekenmachine narekenen (hopelijk heb ik dat nu goed gedaan :lol:) en zou je die theoretische verdubbeling van de zorg al vol hebben. Die hoeveelheid besmettingen is het R getal (in dit geval 1.1) en dat moet omlaag wil je de pandemie indammen. Theoretisch gezien is er dus geen ziekenhuiscapaciteit opgewassen tegen exponentiele groei, of je moet plaats hebben voor iedereen.

Kortom, ik ben het deels met je eens hierover :P.

Overigens word ik wel blij van dit soort berichten:
Citaat:
Succesvolle boostercampagne in Israël

Israël zegt een nieuwe mijlpaal te hebben bereikt in de vaccinatiecampagne. Er zijn inmiddels vier miljoen boosterprikken gezet, heeft het ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt.

"Het gaat behoorlijk goed met coronasituatie in Israël", zegt correspondent Ties Brock in het NOS Radio 1 Journaal. "Alle seinen staan op groen en dat wordt voor een groot deel toegeschreven aan het zetten van die boosters. Een paar maanden geleden waren hier nog 11.000 nieuwe besmettingen per dag, intussen zijn dat er ongeveer 500. In de tussentijd kregen 4 miljoen mensen een derde prik. Mensen van alle leeftijden. Wat dat betreft loopt Israël een stuk voor op Europese landen, waaronder Nederland. Israël was er ook eerder bij met die eerste prikken."

https://nos.nl/liveblog/2405037-de-jong ... gne-israel

Het zou echt super zijn als we ook hier een dergelijke uitrol kunnen krijgen.

frankhardenberg schreef:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 18941.html

Dan zijn ze ook allemaal wappie in de 2e kamer? :lol:

De reden waarom ze het heletijd een vaccin noemen is omdat die aan minder eisen hoeft te voldoen voor toelating van de EUA. Emergency Use Access. Die wordt toegekend als er geen alternatieven zijn, zoals medicatie. (Weet je ook meteen waarom dat opeens allemaal verboden moest worden en er boetes van tienduizenden euro's op stonden als een huisarts je dat wou toedienen).

Het klopt dat het vaccin genetisch gemodificeerd is, anders zou je nameljk een vaccin voor een andere ziekte ingespoten krijgen. De meeste vaccins zijn bijvoorbeeld gebouwd op een inactief verkoudheidsvirus (in de oude "vector" methode zoals bij AstraZeneca). Dat wil niet zeggen dat het gentherapie voor de mens is. Als voorbeeld: in veel producten zitten ook genetisch gemodificeerde gewassen zoals bijvoorbeeld soja en mais. Daar heb je waarschijnlijk genoeg van gegeten in je leven, maar je DNA is daar niet door aangepast.

disclaimer: ik ben geen bioloog of genspecialist, dus ik hoop dat ik dit goed zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:50 

Hardtraxx Veteran

Tuurlijk, alle data die hier gegeven worden over het feit dat het vaccin goed beschermt tegen ziekenhuisopname, kloppen gewoon helemaal. Ik heb dit denk ik ondertussen wel al 3x herhaald :P . Ook hadden we nu in een groot zorginfarct gezeten zonder het vaccin denk ik. Probleem is alleen dat die bescherming dus nu rap afneemt en we dus als een malle die boosters moeten gaan toedienen aan die personen met een medische noodzaak.
Ik heb alleen een beetje het idee dat veel mensen hier in een of andere vaccin hyperfocus zitten of aan de andere kant een anti vaccin hyperfocus. Dat is imo schadelijk voor de discussie hier en een oorzaak voor de steeds maar weer herhalende vicieuze cirkel van argumenten en standpunten.

Volgens mij zijn de voordelen en nadelen van het vaccin onderhand wel duidelijk. Denk niet dat er heel veel meer over te melden valt dan dat er tot nu toe gedaan is. Alleen zoals langzamerhand duidelijk wordt, werkt het vaccin niet afdoende genoeg om een grote druk te voorkomen. Boosters zullen gaan helpen, maar mijn verwachting is dat ook dit niet voor 100% de oplossing gaat zijn. En het zal ook niet gaan lukken om 100% van Nederland te gaan vaccineren. D’r zal altijd een rebelse groep blijven die weigert. Ook een verplichting gaat wss niet gebeuren hier in Nederland. Hoezo zitten we dan tot in de ellendigheid te discussiëren over wel/niet vaccineren? Veel effect gaat het niet hebben.

Daarom zit ik al een tijdje te hameren op alternatieve manieren, de een wat rigoureuzer dan de ander. De vaccinatiediscussie heb ik wel gezien nu in dit topic. Dit topic zou d’r wat leuker op worden wanneer de hele vaccinatie discussie een keer achterwege gelaten wordt

Ben alweer thuis btw ;). En aan de lopende band daar opgelicht dus nu nog gepikeerder! :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:54 

Hardtraxx Veteran

@Khadber, interessant artikel over de boosters in Israël. Ik ga me d’r eens in verdiepen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 15:54 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
En aan de lopende band daar opgelicht dus nu nog gepikeerder! :lol:

Hoe dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 16:02 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:
En aan de lopende band daar opgelicht dus nu nog gepikeerder! :lol:

Hoe dan.

Resort dat een mini scheurtje in het frame van de TV op ons verhaalde tijdens het uitchecken. We hebben die tv met geen vinger aangeraakt. Ze hielden ons tegen toen we onze vlucht wouden halen want we mochten pas gaan nadat we betaald hadden. In eerste instantie wouden ze 500! Dollar hebben. Uiteindelijk 100 dollar betaald en nu hopen dat de verzekering het vergoed. Nare mensen

Bij de covid testservice accepteerden ze geen Egyptische ponden en geen maestro bankpas. Maar die vent voerde na het insteken van mijn bankpas, een neppe pincode in waardoor het apparaat de kaart weigerde. Dit zag ik net te laat in. Uiteindelijk 50 euro betaald voor een test van 20 euro via een Egyptische gast die wss een complotje had gesloten met de test service

8 euro voor een doosje tampons… xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 16:23 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Volgens mij heeft die andere HT'er hem 12 jaar geleden een te harde tik op z'n hoofd gegeven.

Gaat dit over mij :lol:
Vorige  1 ... 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic