Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 16:52 

Hardtraxx Veteran

Ik zou daar eigenlijk ook voor zijn. Fuck mensen die janken om discriminatie, als risico groepen zich zelf niet kunnen beschermen moet de staat dat maar doen. 2G voor alle risico groepen. Obesitas, 50+ en chronisch zieken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:01 

Hardtraxx Elite

En waarom zou iedereen testen niet bespreekbaar zijn? Bij voorkeur enkel voor evenementen. Maarja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:04 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
En waarom zou iedereen testen niet bespreekbaar zijn? Bij voorkeur enkel voor evenementen. Maarja.

Omdat ouderen dan alsnog besmet raken in bijvoorbeeld restaurants of winkels. En iedereen testen is logistiek volgens mij bijna onhaalbaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:06 

Hardtraxx Elite

Ben persoonlijk ook geen voorstander van testen in die setting. Maar hoe vervelend het ook klink, ergers heen gaan is niet zonder risico.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:06 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat er ook te weinig politiek en publiek draagvlak is om iedereen te laten testen. De overheid wil het liefst natuurlijk dat iedereen zich laat vaccineren. Op het moment dat iedereen moet gaan testen, gaan er zich ook een stuk minder mensen laten vaccineren. Er zijn mensen, mijzelf inclusief, die (groten)deels voor een vaccinatie gekozen hebben om die teststress voor bijvoorbeeld evenementen niet meer te hebben. Daarnaast is het op vakantie ook verdomd handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:15 

Hardtraxx Elite

Goed maar dan is de insteek teststress eigenlijk niet zo fair. Die regels zouden moeten dienen om besmettingen te voorkomen ipv enkel fixatie op een hogere vaccinatiegraad. Snap je reflex wel hoor, maar waarom zou een ongevaccineerde niet besmettelijk moeten zijn als een gevaccineerde dit wel kan zijn?..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:20 

Hardtraxx Veteran

Ik snap je idee ook simon10pont. Hangt ook enorm van af hoe je dat testen inricht, zie afgelopen zomer. Ik zou er echt geen problemen mee hebben om voor een feest te testen (alhoewel zo'n antigeentest natuurlijk ook mensen mist he). Ik wil echter OOK graag dat mensen zich vaccineren, want dat helpt de ziekenhuisbezetting ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:21 

Hardtraxx Veteran

simon10pont schreef:
Goed maar dan is de insteek teststress eigenlijk niet zo fair. Die regels zouden moeten dienen om besmettingen te voorkomen ipv enkel fixatie op een hogere vaccinatiegraad. Snap je reflex wel hoor, maar waarom zou een ongevaccineerde niet besmettelijk moeten zijn als een gevaccineerde dit wel kan zijn?..

Deels met je eens hoor, daarnaast zal die "teststress" slechts voor een klein percentage van de mensen gelden. Wat mij betreft moet de fixatie inderdaad niet alleen op een hoge vaccinatiegraad liggen. Echter is het gewoon erg aannemelijk dat dit virus niet meer gaat verdwijnen, om dan te focussen op alleen besmettingen is ook niet juist. De grootste drijfveer moet wat mij betreft het ontlasten van de zorg zijn, totdat hier een goede oplossing voor gevonden is. Dit bereik je dan weer wel door vooral te focussen op vaccineren, aangezien het aantoonbaar is dat vaccineren helpt tegen ziekenhuisopname.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 17:46 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
De ouderen zijn, heel hard gezegd wel, de oorzaak van de overbelasting van de zorg.

Gewoon nee. Kijk nog eens naar de verhouding gevaccineerd vs ongevaccineerd op de IC uit die post van Patrick >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 18:09 

Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
RoyAPO schreef:
De ouderen zijn, heel hard gezegd wel, de oorzaak van de overbelasting van de zorg.

Gewoon nee. Kijk nog eens naar de verhouding gevaccineerd vs ongevaccineerd op de IC uit die post van Patrick >.<

De cijfers van Stichting NICE geven aan dat 50 % van de mensen op de IC ouder is dan 58 jaar. 75% is ouder dan 45. Maar deze verdeling geldt nog voor de maanden september en oktober. Wss verschuift de verdeling van oktober-november meer op richting de statistieken van de vorige winter toen 75% op de IC ouder was dan 58.

Beetje een beschuldiging van niks dit :whistle:. De helemaal niet ongevaccineerde en de niet geboosterde oudere patiënten zijn de oorzaak. Hoewel de niet geboosterde er niks aan hebben kunnen doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 20:24 

Hardtraxx Newbie

RoyAPO schreef:
Zygoma schreef:
RoyAPO schreef:

De cijfers van Stichting NICE geven aan dat 50 % van de mensen op de IC ouder is dan 58 jaar. 75% is ouder dan 45. Maar deze verdeling geldt nog voor de maanden september en oktober. Wss verschuift de verdeling van oktober-november meer op richting de statistieken van de vorige winter toen 75% op de IC ouder was dan 58.

Beetje een beschuldiging van niks dit :whistle:. De helemaal niet ongevaccineerde en de niet geboosterde oudere patiënten zijn de oorzaak. Hoewel de niet geboosterde er niks aan hebben kunnen doen

Wederom gewoon nee. Zoals al meermaals uitgelegd door Ernst Kuipers is bij de gevaccineerde ouderen op de IC doorgaans sprake van onderliggend lijden en zou een groot deel van hen ook verwacht worden op de IC zonder aanwezigheid van corona (bv. door een griepvirus). Waar de IC niet op is ingericht is de grote hoeveelheid, doorgaans jongere, ongevaccineerden. Daar zit dus de oorzaak van de overbelasting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 20:31 

Hardtraxx Veteran

Wanneer heeft hij dat gezegd dan? Ik kan zijn argumentatie echt niet volgen gezien de statistieken die ik hierboven vermeld. 75% is wss ouder dan 60. Ook bij dit percentage zijn de ziekenhuizen al bijna overbelast. En het zijn momenteel niet alleen de IC’s die het niet aan kunnen. Ook de verpleegafdelingen staan op springen

En wanneer we een griep epidemie gehad zouden hebben, zou de zorg nu ook overbelast zijn geweest vanwege schrijnende personeelstekort…

Hoor nog steeds weinig over de griep trouwens. Volgens de experts zou het aan de maatregelen liggen… die hebben we nu niet echt meer xd. Oh nog een maandje wachten zie ik. Dan zou de griep epidemie er ook bij komen.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 20:41 

Hardtraxx Elite

Indy schreef:
RoyAPO schreef:
Maurice is kut

Auw
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 01:06 

Hardtraxx Newbie

simon10pont schreef:

Prima idee, gewoon alle evenementen waar meer dan een x aantal mensen komen iedereen te testen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 09:21 

Hardtraxxer

simon10pont schreef:

Omdat dit er niet voor zorgt dat meer mensen zich laten vaccineren en ons kabinet heeft al enige tijd een fixatie op het halen van 100% vaccinatiegraad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 09:59 

Kraak... Piep...

simon10pont schreef:

Van welk geld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:09 

Hardtraxx Veteran

https://nos.nl/artikel/2405268-nieuwe-m ... is-beperkt
https://www.nu.nl/coronavirus/6167316/k ... chten.html
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... ronavaccin

Ik zie bij geen enkele websites iets gemeld over evenementen. Het lijkt me niet dat ze die door laten gaan als de horeca om 19:00 dicht moet, maar misschien zien ze in dat ze niet weer de evenementenbranche in de steek kunnen laten.

Wat denken jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:13 

Hardtraxx Veteran

Valt in de lijn der verwachting, iedereen vergeet de evenementenbranche al anderhalf jaar. Simpel rekensommetje van voorgaande beslissingen en beleid kunnen die lekker de getver genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:15 

Hardtraxx Veteran

Ik kan me d’r qua gang van zaken in de tweede kamer wel aan irriteren dat een hele kritieke maatregel, het 2G beleid, er door kan komen met een krappe Kamermeerderheid van 1-5 zetels. Ik vind het zelf erg makkelijk gezegd dat het dan zou gaan om een geldende meerderheid. Discriminerende maatregelen zouden nooit aangenomen mogen worden door een krappe kamermeerderheid maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verder kan ik me wel herkennen in de ‘glijdende schaal’ van oa FVD wat betreft maatregelen. Het wordt aan de lopende band alleen maar erger qua uitsluiting van de ongevaccineerden. De volgende stap zal wel zijn dat heel Nederland moet boosteren want anders mag je niet naar een festival… altijd maar ook Hugo die 100x heeft gezegd dat er geen vaccinatiedwang komt maar met een 2G maatregel die in achterlijk veel branches misschien ingezet gaat worden, zitten we nu toch met vaccinatiedwang

En toch vind ik nu ook wel: de wappies hebben met hun voorspellingen best wel goed gelijk gekregen. Men heeft altijd ontkend dat er nooit zoiets als 2G zou komen, maar nu is het er uiteindelijk wel. Ik durf momenteel geen eens meer een uitspraak te doen van ‘dat zal vast niet gebeuren’. Het is me nou al te vaak gebeurd dat ik dit gezegd heb, en het uiteindelijk toch gebeurd. De wappies zeggen natuurlijk ook veel onzin (satanische kinderrituelen hoef je mij niet voor te bellen), maar qua toekomstvisie staan ze d’r misschien wel nuchterder in dan de meeste Nederlanders
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:24 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Men heeft altijd ontkend dat er nooit zoiets als 2G zou komen, maar nu is het er uiteindelijk wel.

Iedereen hier is het eens dat we op dat punt een incapabel kabinet hebben. Ze hebben voor meer dingen gezegd 'We zullen dit niet doen' of 'We doen niet meer dan dit' en dan doen ze het vervolgens wel. Dat heeft niks te maken met 'De wappies hebben toch gelijk!', maar met een incapabel kabinet dat beloftes maakt dat ze niet kunnen nakomen, want je weet niet wat de toekomst brengt en hoe dingen uitpakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:28 

Kraak... Piep...

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:
Men heeft altijd ontkend dat er nooit zoiets als 2G zou komen, maar nu is het er uiteindelijk wel.

Iedereen hier is het eens dat we op dat punt een incapabel kabinet hebben. Ze hebben voor meer dingen gezegd 'We zullen dit niet doen' of 'We doen niet meer dan dit' en dan doen ze het vervolgens wel. Dat heeft niks te maken met 'De wappies hebben toch gelijk!', maar met een incapabel kabinet dat beloftes maakt dat ze niet kunnen nakomen, want je weet niet wat de toekomst brengt en hoe dingen uitpakken.

Tja, geef ze een bot en ze verklaren zich de messias.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:31 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik kan me d’r qua gang van zaken in de tweede kamer wel aan irriteren dat een hele kritieke maatregel, het 2G beleid, er door kan komen met een krappe Kamermeerderheid van 1-5 zetels. Ik vind het zelf erg makkelijk gezegd dat het dan zou gaan om een geldende meerderheid. Discriminerende maatregelen zouden nooit aangenomen mogen worden door een krappe kamermeerderheid maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verder kan ik me wel herkennen in de ‘glijdende schaal’ van oa FVD wat betreft maatregelen. Het wordt aan de lopende band alleen maar erger qua uitsluiting van de ongevaccineerden. De volgende stap zal wel zijn dat heel Nederland moet boosteren want anders mag je niet naar een festival… altijd maar ook Hugo die 100x heeft gezegd dat er geen vaccinatiedwang komt maar met een 2G maatregel die in achterlijk veel branches misschien ingezet gaat worden, zitten we nu toch met vaccinatiedwang

En toch vind ik nu ook wel: de wappies hebben met hun voorspellingen best wel goed gelijk gekregen. Men heeft altijd ontkend dat er nooit zoiets als 2G zou komen, maar nu is het er uiteindelijk wel. Ik durf momenteel geen eens meer een uitspraak te doen van ‘dat zal vast niet gebeuren’. Het is me nou al te vaak gebeurd dat ik dit gezegd heb, en het uiteindelijk toch gebeurd. De wappies zeggen natuurlijk ook veel onzin (satanische kinderrituelen hoef je mij niet voor te bellen), maar qua toekomstvisie staan ze d’r misschien wel nuchterder in dan de meeste Nederlanders

Je snapt zelf wel wat hier mis gaat he? :lol: Alles behalve nuchter. Ik blijf me er aan ergeren dat dit sentiment gedeeld wordt. Ik weet dat Hugo heeft gezegd dat er geen (indirecte) vaccinatie dwang zou komen, maar wanneer is er ooit over 2G gepraat? Dat is pas iets recent (sinds) de zomer en heb genoeg mensen gezien die daar wel voorstander voor zijn. Dus dit 'men heeft altijd ontkend dat 2g zou komen' retoriek vind ik gewoon onzin. Dat is puur onderbuikgevoelens. Uberhaupt de 'men heeft ontkent dat x zou gebeuren' is gewoon vaak onzin. Het is gewoon politiek dat niet consistent is.

Overigens niet blij met de maatregelen, dit is veel te halfslachtig. Had gewoon strenger gemoeten imo. Alles dicht voor twee week. Want nu gaan de besmettingen echt amper zakken (als het al zakt) en moeten ze het over drie week gewoon weer verlengen. Daarnaast moeten ze vandaan nog beginnen met boosters uitdelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:33 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Ja die staan er zo lekker nuchter in. Alles is onderdeel van een groter plan bla bla. Die Baudet roept dag in dag uit bespottelijke dingen. Die lui die op die protesten afkomen geloven dat HIV niet bestaat. Echt nuchtere mensen. Veel nuchterder dan de gemiddelde genuanceerde Nederlander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:43 

Hardtraxx Veteran

De wappies hebben genoeg rare uitspraken om ze niet meer zo serieus te nemen, dat snap ik wel in principe. Toch heb ik het idee dat we niet al hun uitspraken weg moeten wuiven omdat ze wappie zijn. Zelfde geldt voor de FVD (irriteer me ook kapot aan hun debiele uitspraken).

Sommige complottheorieën durf ik ook gewoon niet te ontkrachten xd. Want heb je er bewijs voor dat het niet zo is? Waarschijnlijk niet. Maar d’r is natuurlijk ook geen bewijs dat het wel zo is. Ik doe er gewoon geen uitspraak over zolang er geen bewijs voor of tegen is

Verder moet ik ook wel zeggen dat het een erg dystopische wereld gaat worden als we straks tegen een 14 jarig kind gaan zeggen ‘jij bent niet gevaccineerd dus je mag niet naar de bioscoop’. Hopelijk komen d’r voldoende nuances nog aan het 2G beleid want dit zou me oprecht pijn doen. Kinderen hebben geen eigen autonome keuze wanneer er sprake is van een ongelooflijke groepsdruk of papa en mama die zeggen dat ie zich wel of niet moet vaccineren
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 10:45 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
De wappies hebben genoeg rare uitspraken om ze niet meer zo serieus te nemen, dat snap ik wel in principe. Toch heb ik het idee dat we niet al hun uitspraken weg moeten wuiven omdat ze wappie zijn.

Wat zeggen ze ook al weer...''Ook een stilstaande klok geeft 2x per dag de juiste tijd weer''
Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic