RoyAPO schreef:
Ik kan me d’r qua gang van zaken in de tweede kamer wel aan irriteren dat een hele kritieke maatregel, het 2G beleid, er door kan komen met een krappe Kamermeerderheid van 1-5 zetels. Ik vind het zelf erg makkelijk gezegd dat het dan zou gaan om een geldende meerderheid. Discriminerende maatregelen zouden nooit aangenomen mogen worden door een krappe kamermeerderheid maar dat is mijn persoonlijke mening.
Verder kan ik me wel herkennen in de ‘glijdende schaal’ van oa FVD wat betreft maatregelen. Het wordt aan de lopende band alleen maar erger qua uitsluiting van de ongevaccineerden. De volgende stap zal wel zijn dat heel Nederland moet boosteren want anders mag je niet naar een festival… altijd maar ook Hugo die 100x heeft gezegd dat er geen vaccinatiedwang komt maar met een 2G maatregel die in achterlijk veel branches misschien ingezet gaat worden, zitten we nu toch met vaccinatiedwang
En toch vind ik nu ook wel: de wappies hebben met hun voorspellingen best wel goed gelijk gekregen. Men heeft altijd ontkend dat er nooit zoiets als 2G zou komen, maar nu is het er uiteindelijk wel. Ik durf momenteel geen eens meer een uitspraak te doen van ‘dat zal vast niet gebeuren’. Het is me nou al te vaak gebeurd dat ik dit gezegd heb, en het uiteindelijk toch gebeurd. De wappies zeggen natuurlijk ook veel onzin (satanische kinderrituelen hoef je mij niet voor te bellen), maar qua toekomstvisie staan ze d’r misschien wel nuchterder in dan de meeste Nederlanders
Je snapt zelf wel wat hier mis gaat he?

Alles behalve nuchter. Ik blijf me er aan ergeren dat dit sentiment gedeeld wordt. Ik weet dat Hugo heeft gezegd dat er geen (indirecte) vaccinatie dwang zou komen, maar wanneer is er ooit over 2G gepraat? Dat is pas iets recent (sinds) de zomer en heb genoeg mensen gezien die daar wel voorstander voor zijn. Dus dit 'men heeft altijd ontkend dat 2g zou komen' retoriek vind ik gewoon onzin. Dat is puur onderbuikgevoelens. Uberhaupt de 'men heeft ontkent dat x zou gebeuren' is gewoon vaak onzin. Het is gewoon politiek dat niet consistent is.
Overigens niet blij met de maatregelen, dit is veel te halfslachtig. Had gewoon strenger gemoeten imo. Alles dicht voor twee week. Want nu gaan de besmettingen echt amper zakken (als het al zakt) en moeten ze het over drie week gewoon weer verlengen. Daarnaast moeten ze vandaan nog beginnen met boosters uitdelen.