Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 14:39 

Hardtraxx Veteran

Zygoma schreef:
RoyAPO schreef:
Want heb je er bewijs voor dat het niet zo is? Waarschijnlijk niet. Maar d’r is natuurlijk ook geen bewijs dat het wel zo is. Ik doe er gewoon geen uitspraak over zolang er geen bewijs voor of tegen is.

Er is ook geen sluitend bewijs dat er geen vliegende blauwe schildpadjes zijn op Mars, maar dat maakt het nog geen reële optie >.<

Er zijn blauwe schildpadden op de rainbow road gespot.
Afbeelding
Ik zie niet in waarom dit op Mars niet zou kunnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 14:43 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 14:45 

Hardtraxx Veteran

jank gewoon een bult geld naar de zorg (en dan wel echt op de juiste plekken, dus ic's e.d.) i.p.v. telkens die nutteloze noodfondsen, bonussen et cetera. zorg gewoon voor een structurele oplossing, i.p.v. telkens maar de knip te trekken als een pleister op de wonde. wat mij betreft verhogen ze tijdelijk de belasting om dit te kunnen verwezenlijken, betaal liever wat meer zodat we sneller uit deze shitshow komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 14:46 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Feestweek is dus officieel van start, hulde!

@Carminizers you know the drill

Ik vind de radiostilte van Carminizers zorgwekkend, weet iemand of alles goed met hem gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 14:47 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Rickzel schreef:

Ik vind de radiostilte van Carminizers zorgwekkend, weet iemand of alles goed met hem gaat.

Verspreid momenteel talloze sprinkhanenfeitjes in de hardtraxx app.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 14:49 

Hardtraxx Veteran

Tegen de tijd dat rokers op de IC belanden hebben ze hun plek allang bekostigd dmv geheven accijnzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:04 

Hardtraxxer

Diederik Ebbinge had gisteren bij Jinek een interessant punt. Testen voor toegang wordt op dit moment nauwelijks tot niet gebruikt, die kunnen qua capaciteit veel meer aan (er liggen nog weet ik veel hoeveel tests te verstoffen). Ik ben zelf niet zo voor een 2G beleid, omdat het gewoon indirect dwingen is. Wanneer iedereen voor een theater/bioscoop/evenementenbezoek een stok in zijn neus douwt, weet je zeker dat er niemand met corona in de building is. Het maakt dan ook geen moer uit of iemand wel of niet gevaccineerd is, simpelweg omdat het virus er niet is op die plek. Lijkt mij een veilig plan waardoor dit soort dingen gewoon door kunnen gaan, al helemaal omdat het om een waanzinnig klein percentage van het totale aantal besmettingen gaat, zoals al eerder genoemd. (Moeten wel alle klojo's met hun nep QR optyfen, want die mensen zijn natuurlijk echt niet te geloven. Honderd(en) euro's betalen voor een nep QR terwijl een prikje gewoon gratis is :lol: )
Thuiswerken verplichten en de scholen een week of 3 sluiten zou veel effectiever zijn - net als beginnen met 5-11 jarigen gaan vaccineren, zoals in de VS. Het grootste besmettingsaantal is op dit moment namelijk onder 10-14 jarigen. Maar ik begrijp inderdaad dat het voor veel ouders geen feest zal zijn (voor sommige kinderen met nare thuissituaties ook al helemaal niet), dus ik snap dat het kabinet hier niet voor zal kiezen. Ik begrijp dan niet dat ze dan keihard gaan inzetten op iets wat misschien maar 3-5% van de totale besmettingen uitmaakt. Lijkt meer om naar de buitenwereld een teken te geven dat ze iets er aan willen doen, maar eigenlijk geen idee meer hebben wat en hoe.

Ben daarom ook, zoals ook al eerder genoemd, meer voorstander voor 3 weken een keiharde lockdown (dus alles dicht), dan dit halve gedoe wat waarschijnlijk heel weinig gaat uitmaken. Maar goed, we gaan het zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:05 

Hardtraxxer

Norther66 schreef:
Tegen de tijd dat rokers op de IC belanden hebben ze hun plek allang bekostigd dmv geheven accijnzen.

Hahaha ja dat argument altijd. Rokers leveren de staat veel meer op dan dat ze kosten. Is bij coronapatiënten echt wel anders. Twee tientjes voor je prik of weet ik veel hoe veel geld om je een paar keer per dag om te draaien op de IC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:12 

Hardtraxx Veteran

In Engeland is ondertussen bijna 80% van de Corona doden gevaccineerd. Weer een argument dat 2G invoeren zonder de noodzaak voor een booster vaccin, complete onzin is. Denk zelfs dat de overheid van nalatig handelen beticht kan worden wanneer zij ouderen zonder booster toelaten op plekken terwijl ze hadden kunnen weten dat t niet veilig is
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:14 

Hardtraxx Elite

:list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:15 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Vond het nog wel een interessante stelling die ik net las dat het raar zou zijn (en terecht) als we zouden zeggen dat 60+ers er niet meer op uit mogen gaan omdat ze dan een gevaar vormen voor zichzelf. Maar het is niet raar als we zeggen dat ongevaccineerden er niet meer op uit mogen gaan (die gedeeltelijk helemaal geen gevaar lopen). Waarom mogen gezonde ongevaccineerden uitgesloten worden van de maatschappij?

Ja die egoïstische klootzakken die met hun volle verstand 60+ moeten zijn verpesten het weer eens voor de rest! Tijd om meer druk uit te oefenen op dat groepje dat zo nodig voor 1961 geboren moet zijn. Wat denken ze wel niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:22 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
In Engeland is ondertussen bijna 80% van de Corona doden gevaccineerd. Weer een argument dat 2G invoeren zonder de noodzaak voor een booster vaccin, complete onzin is. Denk zelfs dat de overheid van nalatig handelen beticht kan worden wanneer zij ouderen zonder booster toelaten op plekken terwijl ze hadden kunnen weten dat t niet veilig is

Kom nou eens uit die bubbel man. Keer op keer wordt bewezen dat een gevaccineerd persoon het virus minder verspreid (Minder! Niet volledig niet meer). Daarnaast krijgen ze het ook minder snel (Ik heb al meerdere mensen gehoord waar een groep ongevaccineerden om die persoon heen besmet raakten en de gevaccineerde in diezelfde groep niet).

Als 15% niet gevaccineerd is, blijven zij het virus verspreiden en dan is het niet raar dat 60+ met eventuele onderliggende klachten ook op een gegeven moment besmet raken, want het vaccin werkt daar minder goed. Is het dan de schuld van de laatste groep en zeggen we 'Ieder voor zich' of zeggen we 'Die ongevaccineerden hebben het virus verspreid, dus het komt door hen'?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:30 

Hardtraxx Veteran

Deanster schreef:
Echt een grote shitzooi hier in dit land, inclusief een aantal reacties hierboven tonen de staat aan van hoe de overheid zijn invloed heeft gehad op gedachtegoed. Het is allemaal niet zo moeilijk, naar mijn inziens is de enige optie om uit deze vicieuze cirkel te komen:
- 100 procent vaccinatiegraad ga je nooit halen;
- Onderscheid tussen gevaccineerde en ongevaccineerde walg ik van, begin dan ook met rokers/niet rokers of mensen die ongezond dik zijn. Oftewel dan is het einde zoek;
- Enige oplossing is een cap toe te voegen op IC voor de covid patienten en daarboven triage;
- Indirect voert de overheid al triage door geen daadkracht te tonen en mensen te laten overlijden aan uitgestelde zorg of levensjaren die verloren gaan door economisch beperkende maatregelen.

Op geen enkele andere manier zie ik ons normale leven ooit terugkrijgen,, helaas zal het kabinet nooit echt keuzes durven te maken die echt goed zijn voor het land. Enkel bezig met beeldvorming en stemmetjes….

Wat ik nog wil toevoegen is, als je nou als horeca en evenementenbranche keer ballen toont en gewoon de maatregelen niet opvolgt. Dan zullen genoeg mensen hier gebruik van maken. Want besmettingen komen daar niet vandaan en het is de enige mogelijkheid nog om met burgerlijke massale ongehoorzaamheid het tij te keren…

Rokers betalen al veel accijns he. Dus die vergelijking gaat al helemaal niet op.

En misschien kun jij mij wel erop wijzen (wat rtm niet kon/wou doen), maar welke comments zie jij dat overheid 'invloed' op ons uitoefent? Ik zie echt alleen mensen die het er niet mee eens zijn.

En zoals ik al eerder zei, het gaat dit jaar al beter dan vorig jaar. Als het volgend jaar weer beter gaat dan dit jaar enzovoort, dan komen we er vanzelf wel uit toch? Er komen steeds meer medicijnen op de markt tegen corona, we krijgen een steeds beter beeld van corona, de boosters werken erg goed. Wellicht komt er nog een geüpdatet versie van het vaccin voor de mensen die geen vaccin hebben gehad maar ook niet 3 shots willen nemen etc.

Als er iemand is die beïnvloed wordt, dan ben jij het misschien wel door je internet bubbel, al over nagedacht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:34 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Indy schreef:
Ah daar heb je het rokers argument van onze Dean. Roken is niet besmettelijk

Het vaccin werkt dan ook amper meer tegen besmetting dus je argument gaat niet op :P

Wellicht in de huidige fase niet, waarin werking meer afneemt. Maar aan begin van je vaccin ben je 60%+ beschermd tegen besmetting, dat is toch echt een aanzienlijke percentage, hoe kun je dan zeggen dat het amper tegen besmettingen helpt? Als je het niet krijgt kun je het ook niet verspreiden. Al helemaal straks als we boosters krijgen en het naar 95% gaat. Werkt het dan ook amper tegen besmettingen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:39 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
RoyAPO schreef:

Kom nou eens uit die bubbel man. Keer op keer wordt bewezen dat een gevaccineerd persoon het virus minder verspreid (Minder! Niet volledig niet meer). Daarnaast krijgen ze het ook minder snel (Ik heb al meerdere mensen gehoord waar een groep ongevaccineerden om die persoon heen besmet raakten en de gevaccineerde in diezelfde groep niet).

Als 15% niet gevaccineerd is, blijven zij het virus verspreiden en dan is het niet raar dat 60+ met eventuele onderliggende klachten ook op een gegeven moment besmet raken, want het vaccin werkt daar minder goed. Is het dan de schuld van de laatste groep en zeggen we 'Ieder voor zich' of zeggen we 'Die ongevaccineerden hebben het virus verspreid, dus het komt door hen'?

Op pagina 20 van dit rapport van NHS service in Engeland kan je toch duidelijk opmaken dat de bescherming tegen infectie is gedaald naar bijna 0 (misschien laten ongevaccineerden zich daar minder testen maar is alsnog niet genoeg reden om aan te nemen dat het vaccin daar nog goed zou werken tegen infectie). Ik verwacht dat dezelfde trend zich in Nederland gaat afspelen (net als in veel andere landen al te zien is). Hoezo zit ik in een bubbel als ik gebruik maak van officiële data? Ik heb eerder het idee dat jij gevangen zit in het dogma van het RIVM en alles klakkeloos daarvan overneemt zonder enige kritische noot. Mja, kan het je eig ook niet kwalijk nemen want zelfs het OMT kijkt niet naar data uit het buitenland die nuttig kan zijn voor toekomstige besluitvorming

Met de bubbel van het RIVM, overheid en OMT gaan we iedergeval zeker niet verder komen. Das een ding wat zeker is

https://www.google.com/url?q=https://as ... rgotV4j7b0
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:41 

Hardtraxx Veteran

Deanster schreef:
- Enige oplossing is een cap toe te voegen op IC voor de covid patienten en daarboven triage;

Hier wil ik nog op inhaken. Vind jij het dan oke dat de ziekenhuizen constant vol zijn? Vind jij het echt oke dat mensen met corona die acute hulp nodig hebben, uitgesloten worden van een plekje in het ziekenhuis? Want als je niks doet en alles open houdt terwijl de besmettingen zo hard toenemen, gaan er echt super veel mensen uitgesloten worden. Want je weet wat exponentiële groei doet he?

En kom niet aan met de economische bullshit, we hoeven echt niet altijd in een economische groei te zitten. Jammer voor sommige ondernemers, risico van het vak. We kunnen echt niet stellen dat mensen dood moeten gaan omdat Jan zijn onderneming niet van grond krijgt door corona. En het is niet alsof vele ondernemers geen financiële steun kregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:45 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Indy schreef:
Ah daar heb je het rokers argument van onze Dean. Roken is niet besmettelijk

Het vaccin werkt dan ook amper MEER tegen besmetting dus je argument gaat niet op :P

Wellicht in de huidige fase niet, waarin werking meer afneemt. Maar aan begin van je vaccin ben je 60%+ beschermd tegen besmetting, dat is toch echt een aanzienlijke percentage, hoe kun je dan zeggen dat het amper tegen besmettingen helpt? Als je het niet krijgt kun je het ook niet verspreiden. Al helemaal straks als we boosters krijgen en het naar 95% gaat. Werkt het dan ook amper tegen besmettingen?

Goed lezen. Boosters gaan helpen tegen besmettingen maar de grote maar is of er een positief advies komt van de Gezondheidsraad voor het boosteren van de gehele bevolking. Zoals er te zien is in de vorige link, blijft tot dit moment iedergeval, de bescherming tegen hospitalisatie voor mensen tot 60 jaar vrij hoog. Hierna zit er nog maar een factor 2 tussen gevaccineerd en ongevaccineerd wat betreft ziekenhuisopnames per 100k inwoners

Dus er lijkt geen medische noodzaak te zijn voor het boosteren van mensen tot 60 jaar oud en kan je dus ook de verspreiding niet terug dringen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:47 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Hoezo zit ik in een bubbel als ik gebruik maak van officiële data? Ik heb eerder het idee dat jij gevangen zit in het dogma van het RIVM en alles klakkeloos daarvan overneemt zonder enige kritische noot. Mja, kan het je eig ook niet kwalijk nemen want zelfs het OMT kijkt niet naar data uit het buitenland die nuttig kan zijn voor toekomstige besluitvorming

Want het RIVM heeft het altijd fout en het vergelijkbare instituut in het buitenland en Maurice hebben het altijd goed.. Right? Kom op. Zo zwart-wit ligt het niet en dat weet je zelf ook.
De trend zal er vast zijn, maar nogmaals: het is niet te vergelijken omdat er veel meer factoren per land zoals gedrag, leeftijd, type vaccin etcetera.

Overigens heeft Corona nu ook bij mij thuis zijn intrede gedaan, vriendin heeft een positieve zelftest en gaat vanmiddag naar de GGD. Ik ga er stomweg vanuit dat ik het dus ook ga krijgen binnen een paar dagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:49 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Rickzel schreef:

Ja ben ik weer. Eindelijk bijgekomen van VWAB. Werd gisteren wakker in n sloot in Rosmalen. Leek alsof er vlak naast me iemand ook in de sloot was geflikkerd…..

Wist je dat de meeste sprinkhanen inmiddels hun eieren hebben gelegd en dood zijn? De eieren van sommige soorten komen soms pas uit na 5 tot 6 jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:50 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Goed lezen. Boosters gaan helpen tegen besmettingen maar de grote maar is of er een positief advies komt van de Gezondheidsraad voor het boosteren van de gehele bevolking. Zoals er te zien is in de vorige link, blijft tot dit moment iedergeval, de bescherming tegen hospitalisatie voor mensen tot 60 jaar vrij hoog. Hierna zit er nog maar een factor 2 tussen gevaccineerd en ongevaccineerd wat betreft ziekenhuisopnames per 100k inwoners

Dus er lijkt geen medische noodzaak te zijn voor het boosteren van mensen tot 60 jaar oud en kan je dus ook de verspreiding niet terug dringen

Dat zou ik wel dom vinden als je geen booster kan halen als je 60- bent. Israel is toch een mooi voorbeeld van hoe goed boosters werken, die hebben nu weer een normaal leven te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:52 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik heb eerder het idee dat jij gevangen zit in het dogma van het RIVM en alles klakkeloos daarvan overneemt zonder enige kritische noot.

Ik heb inderdaad nog nooit kritiek gehad op het RIVM, het kabinet of andere Nederlandse waarden die we allemaal dienen te volgen. Mijn excuses.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:54 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Dat zou ik wel dom vinden als je geen booster kan halen als je 60- bent. Israel is toch een mooi voorbeeld van hoe goed boosters werken, die hebben nu weer een normaal leven te pakken.

https://nos.nl/artikel/2405329-campagne ... ek-ingeent
Volgende week beginnen we al met boosters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:56 

Hardtraxx Veteran

Pff men is hier wel erg hardleers xd. Hoezo ontkracht je duidelijke data door weer een blokkade op te werpen? Het speelt allemaal mee, daar heb je gelijk in. Maar die factoren hebben nou geen dramatische invloed ofzo. De ziekenhuizen liggen in Nederland én in Engeland vol

Ik zeg niet dat het RIVM het fout heeft. Maar d’r lijkt wel aardige sprake te zijn van oogkleppen richting bruikbare data. Men lijkt het gewoon niet te willen zien wat er gebeurt in andere landen

Maar sterkte met de quarantaine enzo. Hopelijk werkt het vaccin bij jou nog wel voldoende :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 15:57 

Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
https://nos.nl/artikel/2405329-campagne ... ek-ingeent
Volgende week beginnen we al met boosters.

Hèhè :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2021 16:01 

Hardtraxx Veteran

Carminizerz schreef:

Ja ben ik weer. Eindelijk bijgekomen van VWAB. Werd gisteren wakker in n sloot in Rosmalen. .

Das een pokke eind bij de Maassilo vandaan, hoe krijg je dit nou weer voor elkaar?

Carminizerz schreef:
Wist je dat de meeste sprinkhanen inmiddels hun eieren hebben gelegd en dood zijn? De eieren van sommige soorten komen soms pas uit na 5 tot 6 jaar.

Luguber, maar leerzaam!
Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic