Diederik Ebbinge had gisteren bij Jinek een interessant punt. Testen voor toegang wordt op dit moment nauwelijks tot niet gebruikt, die kunnen qua capaciteit veel meer aan (er liggen nog weet ik veel hoeveel tests te verstoffen). Ik ben zelf niet zo voor een 2G beleid, omdat het gewoon indirect dwingen is. Wanneer iedereen voor een theater/bioscoop/evenementenbezoek een stok in zijn neus douwt, weet je zeker dat er niemand met corona in de building is. Het maakt dan ook geen moer uit of iemand wel of niet gevaccineerd is, simpelweg omdat het virus er niet is op die plek. Lijkt mij een veilig plan waardoor dit soort dingen gewoon door kunnen gaan, al helemaal omdat het om een waanzinnig klein percentage van het totale aantal besmettingen gaat, zoals al eerder genoemd. (Moeten wel alle klojo's met hun nep QR optyfen, want die mensen zijn natuurlijk echt niet te geloven. Honderd(en) euro's betalen voor een nep QR terwijl een prikje gewoon gratis is

)
Thuiswerken verplichten en de scholen een week of 3 sluiten zou veel effectiever zijn - net als beginnen met 5-11 jarigen gaan vaccineren, zoals in de VS. Het grootste besmettingsaantal is op dit moment namelijk onder 10-14 jarigen. Maar ik begrijp inderdaad dat het voor veel ouders geen feest zal zijn (voor sommige kinderen met nare thuissituaties ook al helemaal niet), dus ik snap dat het kabinet hier niet voor zal kiezen. Ik begrijp dan niet dat ze dan keihard gaan inzetten op iets wat misschien maar 3-5% van de totale besmettingen uitmaakt. Lijkt meer om naar de buitenwereld een teken te geven dat ze iets er aan willen doen, maar eigenlijk geen idee meer hebben wat en hoe.
Ben daarom ook, zoals ook al eerder genoemd, meer voorstander voor 3 weken een keiharde lockdown (dus alles dicht), dan dit halve gedoe wat waarschijnlijk heel weinig gaat uitmaken. Maar goed, we gaan het zien.