Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 16:32 

Kraak... Piep...

Martin schreef:
Broken Balance schreef:
Volgens mij heeft die andere HT'er hem 12 jaar geleden een te harde tik op z'n hoofd gegeven.

Gaat dit over mij :lol:

Zag dit laatst weer ja :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 16:42 

Hardtraxx Addict

Voor de mensen die hier iets minder dan 12 jaar zitten: Vertel
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 16:58 

Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Martin schreef:
Broken Balance schreef:
Volgens mij heeft die andere HT'er hem 12 jaar geleden een te harde tik op z'n hoofd gegeven.

Gaat dit over mij :lol:

Zag dit laatst weer ja :lol:

Weggestopt in de krochten van het forum >.<

paperclip schreef:
Voor de mensen die hier iets minder dan 12 jaar zitten: Vertel

Frank en ik hadden al een verleden voor HT. En circa 12 jaar geleden had ik eens een mix gemaakt en toen kwam Frank erachter dat ik dat was en toen gaf hij even een korte uitleg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:01 

Hardtraxx Veteran

Martin schreef:

hardstyle/martin-hardstyle-mix-t1410.html

3 seconde werk anders :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:06 

Hardtraxx Veteran

Die tik is wel aangekomen zo te zien
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:14 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
Die tik is wel aangekomen zo te zien

Was toen al en is nu alleen maar erger geworden vgm, gevalletje NAH.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:25 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Je hebt nu twee doelen als maatschappij en dat is ziekenhuisopnames beperken en het virus uitroeien/onschadelijk maken. Als je een van de twee niet doet blijf je in die vicieuze cirkel hangen.

Maar dat doe je met vaccinaties ook niet. Wellicht zorgt het voor mindere verspreiding, maar het voorkomt het niet. Het feit dat we nu bijna een record aantal besmettingen hebben, ondanks bijna 90% vaccinatiegraad, ondersteunt dat wel. Sterker nog, ik denk dat als je als gevaccineerde minder snel thuisblijft als je verkoudheidsklachten hebt, wat nog erger is als dit in een volle kroeg is (en dat kan, want je hebt immers een QR code).

Een stuk op Nature over waarom groepsimmuniteit waarschijnlijk niet (meer) haalbaar is, beschreef heel mooi dat een gevaccineerd persoon die met zeg 10 anderen in aanraking komt, net zoveel besmettingsgevaar vormt als een niet gevaccineerd persoon die met 1 ander persoon in aanraking komt. En dit is natuurlijk wel wat er nu o.a. gebeurt op feesten, in de horeca, etc.

Broken Balance schreef:
Dat is zeg maar wel de meerwaarde van het een hoge tot volledige vaccinatiegraad. Daarom hamer ik ook dat je persoonlijke voorkeuren ook aan de kant moet zetten als het gaat om een pandemie, want een virus geeft niks om je mening.

Deels eens, maar er zijn meerdere wegen om het risico op besmetting te verlagen en dat kan echt wel gebaseerd op persoonlijke voorkeur. De ene persoon vind het wellicht prima om horeca of feesten wat meer te vermijden, terwijl een groot deel van de gebruikers hier dat absoluut niet wilt. Beide kunnen net zoveel aandeel hebben in het bestrijden of in stand houden van de pandemie.

Broken Balance schreef:
Besmetting lijkt inderdaad meer weerstand te bieden. Maar wanneer zelfs jongeren permanente of langlopende schade kunnen oplopen met potentieel meer gevaar voor toekomstige gezondheidsproblemen dan is er nog steeds een gevaar.

Ik heb te weinig data gezien over langdurige ziekte, dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. In mijn omgeving komt het ook niet voor, behalve bij mensen die al zwakker waren en/of onderliggende aandoeningen, maar ik besef me dat dat niet representatief is.

Broken Balance schreef:
Eens, drang gaat te ver, maar het zijn ook niet per sé jongeren natuurlijk. Maar het punt is dat je wel een maatschappelijke verantwoording hebt n.a.v. je keuze. Op korte termijn (dus onze al genomen vaccinaties) gaan ons niet helpen. De toekomstige vaccinaties en pillen lijken wel veel meer te bieden dan wat we hebben gehad.

Dat is mijn grootste frustratie denk ik wel, verantwoordelijkheid, of het gebrek aan.. Maar dat geldt 100% voor zowel mensen die gevaccineerd zijn, als niet. En beide groepen hebben mijns inziens net zoveel aandeel in de huidige situatie, ondanks wel/geen prikjes.

Medicatie die na infectie ziekte voorkomt heb ik ook meer verrtouwen in dan de vaccinaties. Als je ziet dat je nu elk half jaar of jaar een nieuwe prik moet gaan halen, is dat geen duurzame oplossing (behalve voor de producenten :P). Meer mensen zullen bij elke ronde gaan afhaken en dan komt het toch weer neer op natuurlijke immuniteit, maar tot die tijd moeten we de zorg ontlasten - En vooral ook daar verduurzamen, want 40% van de IC-artsen met angst- en depressieklachten gaat voor nog véél grotere problemen zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:26 

Hardtraxx Veteran

Pff Frankhardenberg blijkt dus een mongool, wie had dat gedacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:34 

Hardtraxx Addict

patrickjeb schreef:
Martin schreef:

hardstyle/martin-hardstyle-mix-t1410.html

3 seconde werk anders :lol:

Alsnog zit het wel ergens in het achterste gedeelte van het forum.

Wel een goeie tracklist trouwens :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 17:56 

Hardtraxx Addict

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 19:21 

Hardtraxx Veteran

Haha xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 20:49 

Hardtraxx Veteran

De nieuwe coronamaatregelen die tijdens de persconferentie vrijdag worden aangekondigd, zijn onder meer een verplichte placering en eerdere sluiting van de horeca, melden meerdere bronnen aan De Ondernemer.

Aldus het AD. Doei Qlimax >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 21:03 

Hardtraxx Addict

Doei Thunderdome..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 21:26 

Hardtraxx Addict

De horeca is toch een hele andere branche dan de evenementen industrie? Een zitplaats daar betekent niet direct dat evenementen als Qlimax ook niet meer mogen. Al snap ik wel de angst dat dit doorgetrokken wordt naar evenementen. We gaan het zien morgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 21:57 

Kraak... Piep...

Denkeleda schreef:
We gaan het zien

Precies. Er nu al over peinzen en druk maken verneukt je week sowieso. Gewoon het gewoonlijke.

01. Van het slechtste uit gaan
02. Er niet naar omkijken
03. De persco zelf skippen omdat je die bek van hun niet wilt zien of horen
04. Achteraf lezen
05. Rage
06. Verder gaan met leven omdat je al van het slechtste uit ging en je kan ondanks wat je ook schreeuwt en doet toch geen verandering er aan brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 22:04 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Denkeleda schreef:
We gaan het zien

06. Verder gaan met leven omdat je al van het slechtste uit ging en je kan ondanks wat je ook schreeuwt en doet toch geen verandering er aan brengen.
vooral dit dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2021 22:58 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Denkeleda schreef:
We gaan het zien

Precies. Er nu al over peinzen en druk maken verneukt je week sowieso. Gewoon het gewoonlijke.

01. Van het slechtste uit gaan
02. Er niet naar omkijken
03. De persco zelf skippen omdat je die bek van hun niet wilt zien of horen
04. Achteraf lezen
05. Rage

Matige tracklist, ben beter gewend van jou. Alleen 5 kan me bekoren
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 07:24 

Hardtraxx Veteran

Die opener draai ik ook vaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:08 

Hardtraxx Addict

Citaat:
Het OMT adviseert het kabinet "lockdown-achtige maatregelen" om de oplopende coronacijfers te bestrijden. Vanwege de ernst van de coronasituatie valt daar niet aan te ontkomen, melden bronnen rond het Outbreak Management Team tegen de NOS. Volgens de bronnen adviseert het OMT een lockdown van zo'n twee weken.

Een lockdown van 2 weken. En daarna mag alles weer? Wat denken ze zelf haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:14 

Hardtraxx Veteran

Tja, ze moesten iets doen om het in te dammen. Een korte, strenge lockdown helpt wel om het aantal contacten te verminderen en dus de overdracht te doen dalen. Baal er stevig van, had gneoeg gepland de komende weken, maar het is wat het is. Eerlijk gezegd heb ik me net als Broken Balance al bij neergelegd. We horen het morgen definitief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:18 

Hardtraxx Veteran

Op zich kan ik wel begrijpen dat een korte lockdown zinvol is, maar het punt is dat velen vrezen dat het niet bij die twee weken gaat blijven. Dat het nog een paar keer verlengd gaat worden. En zo zitten we met kerst nog steeds in lockdown.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:21 

Hardtraxx Veteran

Overigens meldt Teletekst erbij dat na de lockdown ook 2G geadviseerd wordt door het OMT. Regering kan dit nog naast zich neerleggen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:23 

Hardtraxx Veteran

Wat heeft de korte lockdown voor nut als ze nog niet eens met de boosters zijn begonnen uit te delen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:30 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Tja, ze moesten iets doen om het in te dammen. Een korte, strenge lockdown helpt wel om het aantal contacten te verminderen en dus de overdracht te doen dalen. Baal er stevig van, had gneoeg gepland de komende weken, maar het is wat het is. Eerlijk gezegd heb ik me net als Broken Balance al bij neergelegd. We horen het morgen definitief.

Een korte lockdown kan ik persoonlijk mee leven. Met een 2G beleid zeker niet. Dus gevaccineerde ouderen bij wie het vaccin slechter werkt, mogen wel gewoon in cafés en restaurants bij elkaar komen, maar geteste jonge gezonde mensen niet? Zou het verstandiger vinden om de QR code bij ouderen na een specifieke tijdsperiode, pas weer geldig te laten maken na een booster prik. Alhoewel ik ook nog steeds benieuwd ben naar eventueel bron- en contactonderzoek bij de mensen die uiteindelijk in het ziekenhuis liggen. Als deze niet besmet raken op QR code plekken, zal t geen direct effect hebben. Wel indirect door meer vaccinaties

‘We doen het voor de volksgezondheid’… snap de argumentatie van het OMT ook gewoon niet. Ja het zal de vaccinatiegraad misschien aardig wat ophogen, maar ik twijfel of dit uiteindelijk een blijvend groot effect heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2021 10:35 

Kraak... Piep...

Khadber schreef:

Alleen is het geen korte strenge lockdown. Het is waarschijnlijk een lange lichte lockdown. Wat er nu staat in het OMT advies is alleen evenementen, theaters en bioscopen dicht en horeca eerder. Dat laat nog tig plekken over waar mensen samenkomen, daarnaast ga je het wederom niet zien in de cijfers in die tijd.

Het is een beetje alsof we niks leren van alle voorgaande maanden.

Er is niks strengs aan, en er gaat niks korts aan wezen. Vind dit weer echt slap halfbakken maatregelen die achter de feiten aanlopen en ik hoop dat het kabinet ook niet dit advies compleet overneemt, zoals ze vaker doen.

Ik twijfel echt zwaar aan de competentie van het OMT gezien de maatregelen sinds eind 2020 echt extreem slecht zijn geweest. Alle logische oplossingen om dit in te dammen wat andere landen wel doen worden niet eens overwogen of geadviseerd. En het is ALLEEN. MAAR. ACHTER. DE. FEITEN. AANLOPEN.

Ik weet dat het conspiracy denken is, maar ik heb echt het idee dat daar zware belangenverstrengeling afspeelt bij het OMT. Alsof zij hun eigen baan als OMT willen houden en zodoende alles lekker uitrekken. Want dit mag je toch niet verwachten van een panel van experts. En belangenverstrengeling is niet nieuw in onze politiek (1e kamer verhaal Lubach, zoekt u maar op).

De doelen en meetmomenten zijn veel te kort gesteld, de daadwerkelijke bewezen methoden om ze zo snel mogelijk in te dammen worden niet overwogen, nee we gaan terug naar maatregelen van 2 jaar terug.

Haal die 3e prik naar voren, schaal de IC bedden en het noodpersoneel (desnoods internationaal) per direct op en als het moet, gooi de boel desnoods in volledige lockdown.
Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic