Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 18:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat er nu in verschillende topics los elke keer gepost wordt erover, misschien handig om even een centraal topic te maken. Ongetwijfeld gaat de hele toestand veel invloed hebben op aankomend festivalseizoen.

Oa Pussylounge Wintercircus is al afgelast.

Citaat:
Pussy Lounge winterfestival afgelast.

https://www.facebook.com/officialb2s/
Citaat:
The last days, we have been in close contact with local authorities concerning the developments around the COVID-19 (Corona) virus. Today, it is with a heavy heart that we have to announce that the authorities have decided to cancel Pussy lounge Winter festival.

Our teams are working year-round, day and night, with only one goal: to overwhelm our visitors at every single event and have them go home with a great experience that will be talked about for years to come. However, the safety of our visitors, artists and employees is paramount.

Even though the situation is beyond our control, we sincerely hope for your understanding. Tickets that have already been purchased will remain valid for the upcoming summer edition in Breda on June 20. Ticket buyers will receive a message about this soon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gerelateerd hieraan: Facebook Rebirth:
Citaat:
NL: Omdat REBiRTH Festival pas over 4 weken zal plaatsvinden is er op dit moment geen enkele reden om het niet door te laten gaan. De nieuwe aangekondigde maatregel vanuit de provincie Noord-Brabant om grote evenementen af te gelasten geldt tot maandag 16 maart.
We houden de situatie in de gaten en volgen de instructies van de (lokale) overheid en het RIVM op.

Mocht de situatie wijzigen dan communiceren we dat tijdig op onze website en social media.

Tot ziens op REBiRTH Festival – 10, 11 & 12 april 2020

---
ENG:
Because REBiRTH Festival will take place in 4 weeks, there is currently no reason to cancel the event. The recently announced measures from the province of Noord-Brabant to cancel major events applies until Monday, March 16.
We are monitoring the situation very closely and we’re following the instructions of the (local) government and the RIVM (National Institute for Public Health and the Environment).

If the situation changes, we will communicate this immediately on our website and social media.

See u at REBiRTH Festival – 10, 11 & 12 April 2020
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mja nu een weekje die maatregelen, 't is echt niet dat 't daarna ineens over is.
Ik vrees 't ergste voor Rebirth, al hoop ik echt niet dat 't zover gaat komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zouden ze bij de griep ook moeten doen eigenlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 18:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
en volgen de instructies van de (lokale) overheid en het RIVM op.


Dat vooral dan maar.
Zolang de overheid niet zegt dat je moet annuleren, moet de dingen gewoon door blijven gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er is al een topic in 'Off-topic -> Actueel'
actueel/corona-vs-festivals-t69278.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 21:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Er is al een topic in 'Off-topic -> Actueel'
actueel/corona-vs-festivals-t69278.html

Oh bestaat die subsectie ook nog.

Naja mod, sluit maar 1 vd 2 dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 22:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Udenhout onder Zeil, een evenement eind Maart in de buurt van Haaren, heeft net medegedeeld dat het niet door gaat vanwege het virus. Ook al is dit (nog) niet opgelegd, de onzekerheid is te groot om te beginnen met de opbouw. Ik was er eerst wat nuchter over, maar ik ben een beetje bang voor Rebirth op dit moment.

Kom net na 2 weken in mijn studententoko boven de rivieren te hebben gezeten terug in Brabant en er hangt hier wel een andere sfeer. M'n zusje werkt op het ziekenhuis waar de 1e Nederlandste patiënt is vastgesteld en daar blijkt uit een steekproef dat 10% van de medewerkers besmet zijn en dus thuis moeten blijven wat een serieus gevaar vormt voor de functionaliteit van het ziekenhuis. Over het algemeen ligt de zorg in Brabant best wel plat. Mijn ander zusje welke een zorgopleiding doet heeft een mail gekregen dat de lessen de komende weken niet doorgaan zodat de leerlingen in de zorg in kunnen vallen. Scholen en kinderopvangen zijn dicht waardoor nogal wat ouders met jonge kinderen met handen in het haar zitten - als ze zelf al niet naar huis zijn gestuurd doordat ze een keer gekucht hebben op het werk.

Sensatie hoor.

ULTIMO schreef:
Grim schreef:
Er is al een topic in 'Off-topic -> Actueel'
actueel/corona-vs-festivals-t69278.html

Oh bestaat die subsectie ook nog.

Naja mod, sluit maar 1 vd 2 dan.


Ik denk dat het voorlopig beter hier past dan in off-topic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 11:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Masters of Hardcore verzet naar 5 sept
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 11:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op zich is het nog wel ver weg, maar zo'n organisatie als die van Rebirth moet op een gegeven moment toch wel knopen door gaan hakken. Ook al lopen ze de kans dat het tegen die tijd over gewaaid is. Geef het eigenlijk weinig kans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 12:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Op zich is het nog wel ver weg, maar zo'n organisatie als die van Rebirth moet op een gegeven moment toch wel knopen door gaan hakken. Ook al lopen ze de kans dat het tegen die tijd over gewaaid is. Geef het eigenlijk weinig kans.


Het weerhoud mij ook van het aanschaffen van tickets, gaat een last minute'je worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 12:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Koop inderdaad ook even niets. Wacht het wel even af. Anders gewoon scheppen in quarantaine op de bank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoiets idd, moet toch mijn ei kwijt zo nu en dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Enige wat ik jammer zou vinden is als het EK niet door zou gaan, ik heb voor het eerst kaarten voor een EK wedstrijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 13:28 
 
Hardtraxxer

Rebirth en ik denk zelfs Koningsdag lijken mij in gevaar.
In Brabant nemen ze nu maatregelen en dat lijkt om te voorkomen dat er een (besmettings)piek komt aan patiënten.
Ze lijken te proberen te vermijden dat de ziekenhuizen overvol worden maar alles geleidelijk op te kunnen pakken.
Dus in plaats van korte extreme ''pijn'' langere gedegen ''pijn''.
Of dat gaat lukken moet nog blijken.
De absolute aantallen zijn nog laag ten opzichte van de totalen bevolking maar die hoeven niet hoog te zijn om de zorg niet meer te kunnen verlenen, die nodig is. Daarvoor hoeft niet 10% van de bevolking besmet te zijn met Corona. Je hebt ook nog mensen die verzorgd moeten worden met "reguliere" klachten.
Daarnaast zijn er ook nog indicatoren die niet meetbaar als het gaat om aantallen, wat nu allemaal naar buiten wordt gebracht blijft een indicatie van de werkelijkheid.

Al denk ik wanneer ik ooit kinderen mag krijgen en er een vaccinatie is, dit in de toekomst een normale ziekte wordt, die goed te behandelen is. Waar ze hun hand niet meer voor omdraaien.
Aangezien je nu al leest over uiteenlopende klachten en uiteenlopende duur van deze klachten bij diverse mensen.

Tot zover mijn zienswijze, laten we hopen dat we van al onze festivals mogen genieten en mochten er afgelast worden, we van de eerste keer dat weer de wei in mogen, dan maar extra genieten. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 14:28 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ben ook wel benieuwd dat als festivals wel doorgaan, de geboekte artiesten zelf misschien nog af gaan zeggen. Ik ga dit jaar bijvoorbeeld naar Pinkpop, maar als Red Hot Chili Peppers en Guns n Roses besluiten niet te komen kan dat hele festival me ook zo goed als gestolen worden. Maar dan zit je wel met je kaartje van bijna 300 euro. Hoe gaat een organisatie er dan mee om vraag ik me af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij andere corona-virussen is bekend dat verspreiding ervan moeilijker gaat bij een vochtigere lucht en bij een hogere uv-straling. Bij een vochtigere lucht kunnen de virusdeeltjes minder ver de lucht door zweven en dus minder snel iemand anders kunnen bereiken en besmetten. Uv-straling kan bacterien en virussen dood maken.

Aangezien de lucht vochtiger is bij hogere temperaturen (oftewel veelal in de zomer) en de uv-straling ook altijd in de zomer de hoogste waardes bereikt, denk ik dat we zo rond eind april/begin mei ofzo wel grotendeels van dit virus af zullen zijn. Tot die tijd is het vooral hopen dat de aanpak op andere fronten zijn vruchten gaat/blijft afwerpen. In China lijkt het hoogtepunt immers nu ook wel voorbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 14:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Precies.
Dat het maar snel een warme lente mag worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 14:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daar heb je heel veel aan als je in een strandtent werkt en als hobby aan surfen doet. De rest van Nederland zit gewoon op een (open) kantoor, in klaslokalen of in het OV. Op die plaatsen ervaar je natuurlijk verwaarloosbaar effect van de omstandigheden van buiten. Bovendien lijkt het mij veel lastiger om mensen binnen te houden met goed weer. Nu zit iedereen na werktijd tenminste nog thuis aan de keukentafel. In de zomer is iedereen de hort op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 20:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Bij andere corona-virussen is bekend dat verspreiding ervan moeilijker gaat bij een vochtigere lucht en bij een hogere uv-straling. Bij een vochtigere lucht kunnen de virusdeeltjes minder ver de lucht door zweven en dus minder snel iemand anders kunnen bereiken en besmetten. Uv-straling kan bacterien en virussen dood maken.

Aangezien de lucht vochtiger is bij hogere temperaturen (oftewel veelal in de zomer) en de uv-straling ook altijd in de zomer de hoogste waardes bereikt, denk ik dat we zo rond eind april/begin mei ofzo wel grotendeels van dit virus af zullen zijn. Tot die tijd is het vooral hopen dat de aanpak op andere fronten zijn vruchten gaat/blijft afwerpen. In China lijkt het hoogtepunt immers nu ook wel voorbij.

Tot het natuurlijk over een half jaar weer terug komt. Hoop iig dat er tegen die tijd een vaccin oid is
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is nog niet duidelijk wat warm weer met Corona doet. Maar warme lenteweer gaat het hem zeker niet doen, aangezien het in Italië al 18-20 graden is. We zouden dan echt warm weer nodig hebben als het al iets gaat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 20:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoals ik al aangaf is mijn verhaal gebaseerd op studies naar andere virussen binnen de corona-familie. Waaronder ook andere stammen die inderdaad niet meer dan een verkoudheidje geven. Natuurlijk is dit geen garantie dat het voor covid-19 ook zo is, maar vooralsnog zijn er geen echt grote uitbraken op het zuidelijk halfrond, waar het nu zomer is. Rond en onder de evenaar blijft het vaak bij enkele tientallen gevallen, tot soms een paar honderd in bijv. Singapore en Maleisie. In tegenstelling tot de (tien)duizenden in bijvoorbeeld Europa, Iran en noordelijk Azie. In die zin lijkt de theorie dus nog niet onderuit gehaald dat het voor covid-19 hetzelfde geldt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 21:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JeroenB93 schreef:
Norther66 schreef:
Bij andere corona-virussen is bekend dat verspreiding ervan moeilijker gaat bij een vochtigere lucht en bij een hogere uv-straling. Bij een vochtigere lucht kunnen de virusdeeltjes minder ver de lucht door zweven en dus minder snel iemand anders kunnen bereiken en besmetten. Uv-straling kan bacterien en virussen dood maken.

Aangezien de lucht vochtiger is bij hogere temperaturen (oftewel veelal in de zomer) en de uv-straling ook altijd in de zomer de hoogste waardes bereikt, denk ik dat we zo rond eind april/begin mei ofzo wel grotendeels van dit virus af zullen zijn. Tot die tijd is het vooral hopen dat de aanpak op andere fronten zijn vruchten gaat/blijft afwerpen. In China lijkt het hoogtepunt immers nu ook wel voorbij.

Tot het natuurlijk over een half jaar weer terug komt. Hoop iig dat er tegen die tijd een vaccin oid is


Las laatst ergens op een wetenschap nieuws site dat een vaccin ontwikkelen nog minimaal 5 jaar kan duren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 21:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hier in Wageningen leven heel wat Italianen die op FB flink in paniek zijn over dat de overheid hier te weing doet en ons waarschuwen dat Noord-Italië aanvankelijk ook zo dacht en nu de situatie best wel ernstig is.

Maar Noord-Italië heeft ook de ernstigste luchtvervuiling in heel Europa. Als je daar al je hele leven woont en aan bent blootgesteld ben je een stuk vatbaarder voor ernstige gevolgen. Hetzelfde geld voor China. Bijkomend voordeel is dat ze in China weer eens een blauwe hemel kunnen zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2020 21:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben meer in paniek voor een zware economische crisis dan dat hele klote virus.
1, 2, 3, 4, 5 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic