Rebirth en ik denk zelfs Koningsdag lijken mij in gevaar.
In Brabant nemen ze nu maatregelen en dat lijkt om te voorkomen dat er een (besmettings)piek komt aan patiënten.
Ze lijken te proberen te vermijden dat de ziekenhuizen overvol worden maar alles geleidelijk op te kunnen pakken.
Dus in plaats van korte extreme ''pijn'' langere gedegen ''pijn''.
Of dat gaat lukken moet nog blijken.
De absolute aantallen zijn nog laag ten opzichte van de totalen bevolking maar die hoeven niet hoog te zijn om de zorg niet meer te kunnen verlenen, die nodig is. Daarvoor hoeft niet 10% van de bevolking besmet te zijn met Corona. Je hebt ook nog mensen die verzorgd moeten worden met "reguliere" klachten.
Daarnaast zijn er ook nog indicatoren die niet meetbaar als het gaat om aantallen, wat nu allemaal naar buiten wordt gebracht blijft een indicatie van de werkelijkheid.
Al denk ik wanneer ik ooit kinderen mag krijgen en er een vaccinatie is, dit in de toekomst een normale ziekte wordt, die goed te behandelen is. Waar ze hun hand niet meer voor omdraaien.
Aangezien je nu al leest over uiteenlopende klachten en uiteenlopende duur van deze klachten bij diverse mensen.
Tot zover mijn zienswijze, laten we hopen dat we van al onze festivals mogen genieten en mochten er afgelast worden, we van de eerste keer dat weer de wei in mogen, dan maar extra genieten.