Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:41 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Laat mensen Gvd in vrijheid leven

Ohja idd we hebben geen vrijheid meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:45 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
evidence based

Begin jij ff, chef aannames?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:45 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat het zo'n vraart niet loopt Roy. Deze weken zien we toch wel dat de eerste medicijnen zich aandienen, behandelingen die steeds beter worden, boostershots met meer effectieve bescherming tegen ziekenhuisopnames etc. Ja het zal deze winter niet 100% vrijheid worden, maar we kunnen al wel zo veel meer dan vorige winter. Blijf positief :). We gaan eruit komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:46 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
nog verdere uitbreiding CTB (detailhandel????? Hier vallen supermarkten ook onder)

Het zal dan alleen gaan om niet-essentiële winkels, dus zeg maar de winkels die begin dit jaar bij de strenge lockdown ook gesloten waren. Is al vaker ook door de regering gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:48 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
RoyAPO schreef:

Ohja idd we hebben geen vrijheid meer

Op het moment nog wel ja. Ik voel me zelf minder vrij wanneer ik alweer maanden lang geen mensen mag ontmoeten op feestjes of op school zelfs misschien. En de ongevaccineerde mensen zijn al zeker niet meer vrij wanneer ze niet meer normaal naar de winkel of zelfs supermarkt mogen

Hou die kortzichtige en kort af reacties alsjeblieft voor je. Draagt echt niks bij aan het gesprek
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:50 

Hardtraxx Veteran

Alsof het ooit zover gaat komen dat ongevaccineerde mensen niet naar de supermarkt mogen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:51 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
En de ongevaccineerde mensen zijn al zeker niet meer vrij wanneer ze niet meer normaal naar de winkel of zelfs supermarkt mogen

Dat is hun eigen keuze, heb ik geen boodschap aan.

RoyAPO schreef:

Hou die kortzichtige en kort af reacties alsjeblieft voor je. Draagt echt niks bij aan het gesprek

Ja nee jouw constante vicieuze cirkel van aannames draagt hier verder wel veel aan bij inderdaad
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:53 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Ik denk dat het zo'n vraart niet loopt Roy. Deze weken zien we toch wel dat de eerste medicijnen zich aandienen, behandelingen die steeds beter worden, boostershots met meer effectieve bescherming tegen ziekenhuisopnames etc. Ja het zal deze winter niet 100% vrijheid worden, maar we kunnen al wel zo veel meer dan vorige winter. Blijf positief :). We gaan eruit komen.

Hier heb ik inderdaad meer aan :). Ik hoop inderdaad dat dit de laatste winter gaat zijn waarin we met beperkende maatregelen gaan zitten, maar ik heb er toch een hard hoofd in. Ben altijd wel positief geweest richting de toekomst maar die positiviteit begint wel hard af te nemen nu. Het klinkt idd allemaal veelbelovend, maar er wordt al zo lang gezegd dat het einde eraan zit te komen. Ik hoop het van harte

Mijn aannames zijn daarentegen vaak wel gebaseerd op waarnemingen en statistieken. Bovenstaand bericht bevat misschien wat ongenuanceerde zorgen maar ik maak me ook gewoon een beetje zorgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:56 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Ben altijd wel positief geweest richting de toekomst maar die positiviteit begint wel hard af te nemen nu.

Als je zelfs een begint met niet achter alles meteen iets te zoeken, niet alleen maar van die aanname websites gaat lezen die je vermoeden bevestigen en niet alles meteen in een negatief daglicht zet, dan kom je al een heel eind.

Heel veel van die achterdochtigheid en negatieve instelling doe je toch echt jezelf aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 11:58 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
RoyAPO schreef:
En de ongevaccineerde mensen zijn al zeker niet meer vrij wanneer ze niet meer normaal naar de winkel of zelfs supermarkt mogen

Dat is hun eigen keuze, heb ik geen boodschap aan.

Zij hebben dan ook geen boodschappen xd xd xd

Het is maandag, vergeef me
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:
Ben altijd wel positief geweest richting de toekomst maar die positiviteit begint wel hard af te nemen nu.

Als je zelfs een begint met niet achter alles meteen iets te zoeken, niet alleen maar van die aanname websites gaat lezen die je vermoeden bevestigen en niet alles meteen in een negatief daglicht zet, dan kom je al een heel eind.

Heel veel van die achterdochtigheid en negatieve instelling doe je toch echt jezelf aan.

Precies. Leuk dat je begint over evidence based, maar als je zelf alleen maar bewijzen zoekt die jouw visie kracht bij zetten en de andere kant bewust buiten beschouwing laat dan kun je die term beter laten zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:18 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Mijn aannames zijn daarentegen vaak wel gebaseerd op waarnemingen en statistieken. Bovenstaand bericht bevat misschien wat ongenuanceerde zorgen maar ik maak me ook gewoon een beetje zorgen

Toch zijn er ook alweer een paar onderuit gehaald. Kijk naar bijvoorbeeld die supermarkten, daar hoef je dus geen QR code te laten zien bijvoorbeeld. Het lastige van dit soort dingen vind ik tweeledig:
1.Aannames zijn vaak gegroeid uit een ver angstgezicht.
2. Aannames die gedaan worden ontkrachten duurt altijd langer dan ze uiten (een factcheck heeft altijd eerst de foutieve aanname nodig en ligt dus per definitie altijd achter).

Ik bedoel, vorig jaar konden we bijvoorbeeld niet naar de horeca rond deze tijd en was de zorg bijna volledig gericht op COVID-zorg. Dat is nu gelukkig niet zo. Als ik dan in de liveblogs lees dat er afgelopen dagen wachtrijen waren voor de vaccinatietenten, medicatie begint door te komen, zie je toch dat er wel lichtpuntjes zijn en dat beleid en wetenschap wel degelijk effect hebben.

Mocht je echt heel naar worden van alle beelden zou ik je echt zeggen: ga even naar buiten met de lunch, weg van de schermen, kijk om je heen. Op mondkapjes na kun je bijna niets van een pandemie merken, de samenleving draait gewoon door :). Dat zal ook altijd zo blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 12:56 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ipv dat we een maatschappelijke discussie voeren over welke zorg nog geleverd zou kunnen worden en welke maatregelen acceptabel zijn, blijft de overheid zich als een soort dictator mensen regels opleggen.

Dit roep je wel vaker, maar iedere keer staat het grootste deel van de bevolking achter de regels. Het wordt iedere keer iets minder, maar constant is het nog steeds veel meer dan 50%. Waar dit bij het begin rond de 90% hing, later op 80%, is dit nu nog steeds boven de 50%.

https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... ijk/gedrag

Kan zo snel niks recents vinden van een bron die niet van de rijksoverheid is, maar wel deze van februari: https://nos.nl/artikel/2370347-steun-vo ... er-nog-aan

Dus het feit dat jij vindt dat er een maatschappelijke discussie moet zijn (Hoe? In de tweede kamer worden vele regels gesteund door partijen die niet VVD, CDA, D66 of CU zijn) lijkt me al te gebeuren. Dat zie je ook dat wanneer niemand zich er aan houdt, er al snel dingen worden aangepast (Zoals met afgenomen steun voor de avondklok).

RoyAPO schreef:
In Engeland kan alles wél normaal gaan. Daar zijn er amper regels en is de situatie in de ziekenhuizen een beetje hetzelfde en is er minder polarisatie onder de bevolking wat Corona betreft

Cijfers in ziekenhuizen lopen goed op daar. In een maand tijd, 50% meer patienten in het ziekenhuis. https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

RoyAPO schreef:
Ook het 2G systeem werkt bewezen niet want in Duitsland gaat t nu ook gewoon mis waar zij wel een 2G systeem hebben.
Dat wordt per deelstaat uitgemaakt. Ook daar is er kritiek op de handhaving van de regel, net als in Nederland.

RoyAPO schreef:
Het wordt eens tijd imo dat er meer evidence based gewerkt gaat worden

Iedere keer wordt hier je kritiek op alles en nog wat in twijfel getrokken en soms wordt bewezen dat het niet zo is, dus begin bij jezelf met evidence based werken.

RoyAPO schreef:
ipv allerlei beperkende maatregelen invoeren op basis van aannames en modellen.

Ik snap oprecht niet hoe je anders op tijd wilt ingrijpen. Als je niet naar besmettingen kijkt, want minder mensen belanden in het ziekenhuis erdoor, en je kijkt puur naar ziekenhuisopnames ben je meestal te laat. Daarnaast is dit precies wat er momenteel gedaan wordt en is het kennelijk voor jou nog steeds niet goed.

RoyAPO schreef:

Als mensen een gevaar voor iemand anders zijn gezondheid, bewust of onbewust, of zelfs voor zichzelf zijn, dan mag er ingegrepen worden. Als je dat niet wilt, moet je niet in een democratie wonen.

RoyAPO schreef:
ipv dat de gehele bevolking zich de komende jaren elke winter moet gaan opofferen voor kwetsbare ouderen die toch al niet meer lang te leven te hebben.

/rant en speculatie

Als je nu nog steeds niet weet dat er mensen zijn onder de 50 die hier lange tijd last van kunnen hebben of zelfs kunnen overlijden, dan heb je echt een plaat voor je kop. Zoals deze berichtgeving van vandaag over Amerika:

Citaat:
Het CDC, het Amerikaanse RIVM, meldde vorige maand dat 10,6 procent van de besmettingen werd aangetroffen in de leeftijdsgroep tussen de 5 en 11. Daarbij werd vermeld dat kinderen een lager risico hebben op een ernstig ziekteverloop, maar dat er wel 66 kinderen in die leeftijdsgroep aan het virus zijn overleden.

RoyAPO schreef:
Imo is het leven niet 100% maakbaar en een kleine reductie in levensverwachting is bij een pandemie niet heel gek. Het heet niet voor niets een pandemie

Het is niet klein als er met maatregelen miljoenen mensen wereldwijd doodgaan.

Ik snap niet waarom ik nog op je reageer, want je hangt toch in je eigen bubbel en neemt niks aan van een ander, but here we are.

Edit: Tussen werk door dit getypt, dus heb 0 van de andere reacties gelezen bij het plaatsen van deze reactie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 14:44 

Hardtraxx Veteran

Gaan we nog iets doen om de 200e pagina te eren?

Wat een doffe doffe ellende heb ik toch gelezen in dit topic, is toch wel even fijn om bij stil te staan.

Misschien iemand nog iets met sprinkhanen? Das altijd leuk
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 14:48 

Hardtraxx Veteran

Zou mooi zijn dat op pagina 200 bekend wordt gemaakt dat Rebirth definitief door gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 15:55 

Artiest

THArdstyler schreef:
Zou mooi zijn dat op pagina 200 bekend wordt gemaakt dat Rebirth definitief door gaat.

In dat geval verkoop ik nog een ticket voor de zondag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:01 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Gaan we nog iets doen om de 200e pagina te eren?

Wat een doffe doffe ellende heb ik toch gelezen in dit topic, is toch wel even fijn om bij stil te staan.

Misschien iemand nog iets met sprinkhanen? Das altijd leuk

Zoals welke comments dan? Ik vind het hier echt mega beschaafd aan toe gaan. Soms heb je een wappie als Emre die gek gaat, maar over het algemeen is het prima. Totaal niet te vergelijken met je gemiddelde twitter of FB corona discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:09 

Hardtraxx Veteran

In het algemeen is het feit dat dit topic bestaat toch al een doffe ellende op zich? Denk dat hij daarop doelt
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:14 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
In het algemeen is het feit dat dit topic bestaat toch al een doffe ellende op zich? Denk dat hij daarop doelt

Ah ja dat is inderdaad nogal ellendig
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:31 

Hardtraxx Veteran

Ja het is een combinatie van die twee idd, de doffe ellende van de situatie en het feit dat het het slechtste in sommige mensen naar boven haalt. Misschien meer in algemene zin dan specifiek in dit topic :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:33 

Hardtraxx Veteran

inb4 200e pagina is een discussie over waar de 200e pagina over moet gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:34 

Kraak... Piep...

Of het feit dat het Topic uberhaupt 200 pagina's is terwijl het eigenlijk gewoon een vicieuze cirkel aan iemand roept wat > men ontkracht > men roept het zelfde > men ontkracht e.d. is.

Wdb is dit meer een corona klaagmuur want argumenten komen misschien in het moment aan maar zijn na een nieuw bericht al weer vergeten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 16:45 

Hardtraxx Veteran

Welkom op de 200e pagina

edit: helaas, was het proberen waard

edit2: topic omdopen tot Desperado20 ? Zie dat ULTIMO dit topic heeft gestart dus moet te doen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 17:00 

Hardtraxx Elite

Pff bijna 200 pagina's genoten van deze topic so far! Bedankt voor het oneindige leedvermaak Roy Aap O
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2021 17:02 

Hardtraxx Veteran

200

Edit: kut
Vorige  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic