RoyAPO schreef:
Wow, ik ben het eens een keer voor de bijna volle 100% met je eens

. Idd zsm de kwetsbaren boosteren (sws iedereen boven de 60 jaar, advies aan 40+ers en iedereen met obesitas en/of chronische aandoeningen)
Dat is niet wat ik zei, ik zei iedereen vaccineren die wilt want iedereen kan nog steeds corona krijgen. Naast ziekenhuisopnames wil je sowieso de algehele verspreiding en effectiviteit van het virus beperken want hoe meer mensen het hebben ongeacht medische status, hoe meer kans het ook heeft om bij kwetsbaren te komen. Dit is een collectief iets, niet lasten maar bij een groep neerleggen. Mensen jong en oud accepteren en weigeren het vaccin, je beschermt mensen n.a.v. hun keuzes, niet hun leeftijd of medische status.
RoyAPO schreef:
Ik zou een vaccinatieplicht voor degenen die daadwerkelijk veel risico lopen, ook geen eens zo’n gek idee vinden. Het is nu of een maximale IC capaciteit voor Corona patiënten, of het op termijn (2 maanden) niet meer toelaten van ongevaccineerde obese mensen of mensen met overgewicht die ouder zijn dan 40 jaar. Je had het dan imo echt wel kunnen weten dat de kans groot zou zijn dat je op de IC zou komen. Maar dit moet de regering dan ook duidelijker communiceren in z’n vaccinatiecampagne
Er zijn ook mensen die vatbaar zijn voor de ziekte en tegelijkertijd ook voor het vaccin. En ik heb nooit het vaccinplicht genoemd, ik zeg zelfs meermaals hou de keuze. Je kan niet zeggen dat ze jou niks op mogen leggen en dan vervolgens alle anderen wel wat proberen op te leggen.
Zoals hierboven gezegd, iedereen waar mogelijk moet alles doen om verspreiding en ziekenhuisopnames te voorkomen. Kies je voor geen vaccin, krijg je minder hulp op het IC en is het je eigen pakkie aan om niet besmet te raken om ergere gevolgen voor je zelf en voor anderen te voorkomen. Werkt men daar niet aan mee, dan maar verplicht.
RoyAPO schreef:
Een vaccinatieplicht hoeft dan weer niet van mij door te werken in het ontnemen van werkgelegenheid of iemand z’n vrijheid ontnemen.
Een vaccinatieplicht is al iemand zijn vrijheid ontnemen.
Dus je 100% eens zijn klopt van geen kant, misschien is het doel het zelfde, maar ik ben voor collectief dit bestrijden en dat iedereen ondanks vaccinatiekeuze zo veel mogelijk helpt het virus te bestrijden. Zo kan je ieders vrijheid behouden en niet een grote groep onder de bus gooien zodat anderen maar aan die verplichtingen kunnen ontkomen.
Want het feit blijft, als niet iedereen zijn best doet dat virus zo veel mogelijk in te dammen, komen we nooit van de maatregelen af. Er zijn geen shortcuts, er zijn geen magische oplossingen waardoor je onder deze situatie uitkomt. Wanneer mensen dat eens onder ogen zien kunnen we eens collectief naar een oplossing kijken.