Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:22 

Kraak... Piep...

Wat Arnes zegt klopt op dat gebied wel. Je kan zijn voor vrije keuze van wel of niet, maar het is een feit dat achter elk verslavend product een grote lobby zit die stinkend rijk en machtig zijn en die er alles aan doen om die verslavingen in stand te houden.

Geld verdienen over andermans gezondheid is niet iets nieuws en je ziet dezer dagen vaak zat dat mensen eigenbelang kiezen over de rug van anderen en het verbloemen onder iets anders.

Als je drie mooie voorbeelden wilt moet je het verhaal van de tabaksindustrie, vervuilende industrie en de loodindustrie in de jaren 70-10 gaan bekijken. Daar zie je tot hoe ver die lobby's gaan. Zoals wetenschappers omkopen om valse bevindingen de wereld in te helpen en het bedreigen tegenovergestelde mening. En de mensen die verslaafd of er van afhankelijk zijn, zullen sneller dat gaan geloven omdat het meer bij hun wereldbeeld aansluit, zo krijg je ook splitsingen.

Dit soort praktijken zijn ook heel goed op de coronacrisis terug te koppelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:25 

Hardtraxx Veteran

Dus je wilt elk jaar een booster prik, Dennis? Voor de gehele bevolking? Want iedereen boosteren 1x is ook niet de magische oplossing. Ik vind jouw redenatie kortzichtig aangezien je niet in kan zien dat de kosten baten analyse nog niet bekend is en dat daarom gewoon geen plicht opgelegd zou kunnen worden (puur medisch gezien). Vaccineren tegen verspreiding werkt niet op termijn, iedergeval niet met deze vaccins

Ik weet dat obesitas een ziekte is en dat er veel meer nog gedaan moet worden aan preventie maatregelen. Maar op dit moment loop je als obese het meeste risico, en is vaccineren wel een keuze (uitzonderingen daar gelaten). En voor de maatschappij en jezelf is dan de enige juiste keuze dat vaccin nemen. Zodat je niet de zorg van 15 anderen in de weg zit

Je verhaal over dezelfde wachtrij is idd wat genuanceerder en ben ik het helemaal mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:32 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Sowieso als je obesitas schuld gaat geven, dan moet je de hele samenleving opnieuw gaan inrichten. We hebben geen overgewicht probleem in het westen omdat individuen ervoor kiezen veel te eten en niet te sporten, maar omdat we gigantisch veel eten en suiker verkopen. Alle snoep en chips worden altijd in zo mooi mogelijk verpakkingen verpakt. Er wordt constant reclame gemaakt voor lekkernijen. Doe daar wat aan ipv mensen schuld te geven dat ze dik zijn. Iemand die mentaal al niet lekker is en vervolgens wordt gebombardeerd met haribo of lays reclame, is dan niet gek dat ze dik worden. Want suiker is ontzettend verslavend.

Zit ook zeker een kern van waarheid in. Snoep en zoetigheid verkoopt helaas iets te goed. Nationaal Preventie Akkoord is een beetje ondergesneeuwd in het nieuws, maar is wel in werking, dus het begin is er nu denk ik. Hopelijk kunnen we die trend keren. Gezonder eten is bijna nooit slecht voor je natuurlijk.

Sarabande schreef:

Anyway: https://nos.nl/artikel/2403970-coronapa ... komt-terug

Nieuwe maatregelen: op meer plekken coronapas, thuiswerken weer als advies en mondkapjesplicht terug op openbare plekken en bij contactberoepen. Over twee weken herevaluatie. 2G niet van tafel.

Dat is wel minder dan dat ik had verwacht eigenlijk.. Over twee weken alweer evaluatie. Qlimax is dus nog niet zeker..

RoyAPO schreef:
Dus je wilt elk jaar een booster prik, Dennis? Voor de gehele bevolking? Want iedereen boosteren 1x is ook niet de magische oplossing.

Als ik me er in mag mengen: ik zie zo maar eens een soort booster voor me net zoals een griepprik werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:34 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
Sarabande schreef:
makrooy schreef:
Sowieso als je obesitas schuld gaat geven, dan moet je de hele samenleving opnieuw gaan inrichten. We hebben geen overgewicht probleem in het westen omdat individuen ervoor kiezen veel te eten en niet te sporten, maar omdat we gigantisch veel eten en suiker verkopen. Alle snoep en chips worden altijd in zo mooi mogelijk verpakkingen verpakt. Er wordt constant reclame gemaakt voor lekkernijen. Doe daar wat aan ipv mensen schuld te geven dat ze dik zijn. Iemand die mentaal al niet lekker is en vervolgens wordt gebombardeerd met haribo of lays reclame, is dan niet gek dat ze dik worden. Want suiker is ontzettend verslavend.

Deels mee eens. Tegelijkertijd hebben mensen ook nog wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. Er wordt op televisie ook reclame gemaakt voor sportscholen ;)

Reclame maken om je leven te verbeteren is toch niet echt te vergelijken met reclame maken om ongezonde shit in je lichaam te stoppen? Reclame om te sporten gaat niets doen aan iemands eetsverslaving.

Overigens geloof ik niet erg in 'eigen verantwoordelijkheid'. Tot op zekere hoogte wel, maar dat we een obesitas probleem hebben in alle westerse landen geeft imo aan dat externe factoren sterker invloed op de mens hebben dan 'eigen verantwoordelijkheid'. Je ziet ook dat roken steeds minder wordt naarmate het minder kan en sterk wordt afgemoedigd. Vind het daarom nog altijd bizar dat reclame om te roken niet meer mag, maar voor snoep wel. Terwijl de zorgkosten voor diabetes en hart en vaat ziekten echt bizar hoog zijn.

Je hoeft het niet te verbieden, maar een heel verdienmodel erachter is sketchy en onverantwoordelijk. Daar doen de uber kapitalisten alles op alles aan om zoveel mogelijk te verkopen. Alle psychologische trucjes worden uit de kast getrokken. Vast en zeker meer dan alleen reclame.

Je preekt tegen het koor ;)

Ik zei ik mijn eerdere post ook al dat veel mensen met obesitas verslaafd zijn. Reclames voor ongezond eten mogen ze van mij ook verbieden.

Toch is verslaafd blijven aan eten deels wel een keuze. Ik ken genoeg mensen die uiteindelijk aan hun gezondheid zijn gaan werken, met resultaat. Het is wel heel makkelijk om slachtoffer te blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:35 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Dus je wilt elk jaar een booster prik, Dennis? Voor de gehele bevolking? Want iedereen boosteren 1x is ook niet de magische oplossing. Ik vind jouw redenatie kortzichtig aangezien je niet in kan zien dat de kosten baten analyse nog niet bekend is en dat daarom gewoon geen plicht opgelegd zou kunnen worden (puur medisch gezien). Vaccineren tegen verspreiding werkt niet op termijn, iedergeval niet met deze vaccins

Natuurlijk komen er dan veel boostershots bij kijken. Maar Pfizer heeft al aangegeven dat dit boostershot voor grotere immuniteit zorgt dan eerder en dat het ook langer zou moeten duren. Vaccins worden natuurlijk door de tijd ook verder ontwikkeld, we gaan niet om de 6 maanden het zelfde prikje halen, net als de zorg zitten de wetenschappers ook niet stil.

Vertrouwen in je overheid is er niet, maar ik heb wel vertrouwen in de medische wetenschap.

Mijn visie is dus niet gooi die prik er telkens in en alles is opgelost, mijn visie is dat iedereen alles er aan moet doen om infectie en verspreiding te voorkomen. Want alles minder dan dat, betekent gewoon nog veel meer jaren aan maatregelen. Halfbakken maatregelen gaan niet werken en verlengt ieders lijden alleen maar verder. Verslapping in het bestrijden betekent gewoon weer een uitweg voor het virus om te verspreiden of muteren.

RoyAPO schreef:
En voor de maatschappij en jezelf is dan de enige juiste keuze dat vaccin nemen. Zodat je niet de zorg van 15 anderen in de weg zit

99% mee eens, want dit geldt voor iedereen en niet voor een selecte groep. Ieders kans om op de IC te komen is anders, maar iedereen kan elkaar aansteken en zo ook bijdragen aan de stijging van ziekenhuisgevallen. Dus de kans op besmetting moet ook vanuit ons worden afgenomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:39 

Hardtraxx Veteran

Qlimax met 2G zie ik nog wel gebeuren, maar niet het volledig cancelen van het evenement (Door volledig geen evenementen, 50% capaciteit of max. paar duizend bezoekers bij evenementen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 16:40 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Je preekt tegen het koor ;)

Ik zei ik mijn eerdere post ook al dat veel mensen met obesitas verslaafd zijn. Reclames voor ongezond eten mogen ze van mij ook verbieden.

Toch is verslaafd blijven aan eten deels wel een keuze. Ik ken genoeg mensen die uiteindelijk aan hun gezondheid zijn gaan werken, met resultaat. Het is wel heel makkelijk om slachtoffer te blijven
.

Daar kan ik ook wel inkomen ja. Slachtoffer spelen heb je natuurlijk niks aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 17:24 

Hardtraxx Veteran

De mens is altijd het product geweest. Ook die commentaar over dat er reclame is van sportscholen, dat is echt niet omdat zij zich zorgen maken over je gezondheid maar gewoon het kapitaliseren van het product in vorm van de services men acht nodig te hebben.

Het begint (ook obesitas) allemaal met wat je eet en de hoeveelheid daarvan. Wij worden gevoed met ongezonde suikers en vetten omdat we dit lekker vinden. Bedrijven verdienen daar eenmaal op en word er weinig door de overheid controle gehouden. Bijv door gezonde producten goedkoper te maken of bepaald hoeveelheden suikers te verbieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 17:34 

Hardtraxx Veteran

Coronapas verplicht in sportscholen. Hahahaha. Volksgezondheid. Hahahahahahahahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 17:50 

Hardtraxx Veteran

Denk om je bloeddruk pedaalemre
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 17:55 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

Ik ben kalm hoor, achtertuingym dus heb gelukkig niet met deze onzin te dealen. Maar het valt natuurlijk totaal niet serieus te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 18:53 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Coronapas verplicht in sportscholen. Hahahaha. Volksgezondheid. Hahahahahahahahaha

Terecht. Onhygiënische gore stinkbende die sportscholen.

En het wappieniveau is er ook erg hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 18:57 

Hardtraxx Veteran

Wordt lekker rustig bij de Basic Fit
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:46 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
hurricane schreef:

Ik ben kalm hoor, achtertuingym dus heb gelukkig niet met deze onzin te dealen. Maar het valt natuurlijk totaal niet serieus te nemen.
Wat moet er volgens jou dan gebeuren om de stijgende cijfers weer te laten dalen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:49 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Pedaalemre schreef:
hurricane schreef:

Wat moet er volgens jou dan gebeuren om de stijgende cijfers weer te laten dalen?

Bijna de question of life dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 19:59 

Hardtraxx Veteran

Het feit dat vaccin maar ~63% effectief is tegen besmetting en dit ook nog afneemt (we zijn inmiddels aantal maanden verder), vind ik niet dat QR code principe veel doet. Die besmettingen gaan komen, QR code vragen bij nog meer plekken gaat daar echt niks aan veranderen.

Stel het is wetenschappelijk bewezen dat vaccinatie 90+% beschermt tegen besmetting, is het QR code principe zoooo veel sterker. Als je een zaal hebt met alleen gevaccineerde mensen die 90% beschermd zijn, dan heeft het virus echt geen schijn van kans. Terwijl het nu, waarin we richting 30% effectiviteit zakken, helemaal niet zo sterk staat.

Ook vind ik dat QR codes niet voor plekken moet worden gevraagd waar je al snel te maken krijgt met een vaccinatie dwang. Voor festivals en uitgaan is het gewoon prima te overzien. Meeste mensen gaan een keer of twee per maand naar een feest, dan is het echt geen ramp om je te laten testen voordat je gaat feesten. Vooral niet omdat festivals echt een hotspot kunnen zijn voor verspreidingen. Maar QR codes vragen op school en sportscholen, waar je toch al gauw 3/4 keer per week komt, is het gewoon gemeen. Zo vaak per week testen is duur en praktisch vaak niet te doen. (nooit gedacht dat ik voor non vaxxed mensen zo zou opkomen)

Wat dan wel doen om druk op IC's te verlagen? Nou sowieso starten met IC VPK baan aantrekkelijk te maken en beginnen met het opleiden hiervan. Ook moeten ze echt beginnen met boostershots. Veel mensen zitten al op de 6 maanden. Israel doet het super goed op boosters en de effectiviteit blijkt super hoog te zijn. Dus hup, begin er maar weer mee. Adviseer ouderen en risico groepen om deze shot te nemen. Dit is allemaal lange termijn though. Enige dat ik voor korte termijn zie wat nut heeft is toch weer een lockdown ingaan. Maar dit wel ruim van te voren aankondigen zodat men zich op kan voorbereiden. Met name festival organisatoren.

Wellicht een periode van lockdown waarin we even weer op slot gaan. In deze tijd knallen met boostershot uitgeven. Doe dit een week of 4 en ik denk dat de druk zo veel minder gaat zijn. En niet halve maatregelen waarmee we maanden lang achter de feiten aanlopen. Daarnaast heb je mensen gevaccineerd in deze periode en kun je weer er tegen aangaan. We zijn weer even open mogen zijn, dan vind ik het niet teveel gevraagd om toch weer eventje geduld te hebben. Beter een maandje dicht en mensen vaccineren, dan hele winter weer gezeik, halve maatregelen en onzekerheid met de cijfers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:01 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
hurricane schreef:
Pedaalemre schreef:

Bijna de question of life dit

ja ik hoor en lees alleen maar kut en klote maar kom eens met een realistisch idee of plan
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:12 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Het feit dat vaccin maar ~63% effectief is tegen besmetting en dit ook nog afneemt (we zijn inmiddels aantal maanden verder), vind ik niet dat QR code principe veel doet. Die besmettingen gaan komen, QR code vragen bij nog meer plekken gaat daar echt niks aan veranderen.

Stel het is wetenschappelijk bewezen dat vaccinatie 90+% beschermt tegen besmetting, is het QR code principe zoooo veel sterker. Als je een zaal hebt met alleen gevaccineerde mensen die 90% beschermd zijn, dan heeft het virus echt geen schijn van kans. Terwijl het nu, waarin we richting 30% effectiviteit zakken, helemaal niet zo sterk staat.

Ook vind ik dat QR codes niet voor plekken moet worden gevraagd waar je al snel te maken krijgt met een vaccinatie dwang. Voor festivals en uitgaan is het gewoon prima te overzien. Meeste mensen gaan een keer of twee per maand naar een feest, dan is het echt geen ramp om je te laten testen voordat je gaat feesten. Vooral niet omdat festivals echt een hotspot kunnen zijn voor verspreidingen. Maar QR codes vragen op school en sportscholen, waar je toch al gauw 3/4 keer per week komt, is het gewoon gemeen. Zo vaak per week testen is duur en praktisch vaak niet te doen. (nooit gedacht dat ik voor non vaxxed mensen zo zou opkomen)

Wat dan wel doen om druk op IC's te verlagen? Nou sowieso starten met IC VPK baan aantrekkelijk te maken en beginnen met het opleiden hiervan. Ook moeten ze echt beginnen met boostershots. Veel mensen zitten al op de 6 maanden. Israel doet het super goed op boosters en de effectiviteit blijkt super hoog te zijn. Dus hup, begin er maar weer mee. Adviseer ouderen en risico groepen om deze shot te nemen. Dit is allemaal lange termijn though. Enige dat ik voor korte termijn zie wat nut heeft is toch weer een lockdown ingaan. Maar dit wel ruim van te voren aankondigen zodat men zich op kan voorbereiden. Met name festival organisatoren.

Wellicht een periode van lockdown waarin we even weer op slot gaan. In deze tijd knallen met boostershot uitgeven. Doe dit een week of 4 en ik denk dat de druk zo veel minder gaat zijn. En niet halve maatregelen waarmee we maanden lang achter de feiten aanlopen. Daarnaast heb je mensen gevaccineerd in deze periode en kun je weer er tegen aangaan. We zijn weer even open mogen zijn, dan vind ik het niet teveel gevraagd om toch weer eventje geduld te hebben.
Ik vind het helemaal niet zo gemeen om een QR code te vragen. 85% van de 18+-ers is gevaccineerd en heeft verantwoordelijkheid genomen. Moeten we het dan zielig vinden voor die andere 15%, die er voor het grootste deel voor zorgt dat de ziekenhuisbedden bezet worden gehouden, om een test te doen? Dat heb ik dus totaal niet.
Wat mij betreft mag die boostershot er wel snel komen om de ouderen boven de 65 weer meer bescherming te bieden. Een lockdown daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat je dan het overgrote deel van de bevolking die zich heeft laten inenten benadeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:23 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Ik vind het helemaal niet zo gemeen om een QR code te vragen. 85% van de 18+-ers is gevaccineerd en heeft verantwoordelijkheid genomen. Moeten we het dan zielig vinden voor die andere 15%, die er voor het grootste deel voor zorgt dat de ziekenhuisbedden bezet worden gehouden, om een test te doen? Dat heb ik dus totaal niet.
Wat mij betreft mag die boostershot er wel snel komen om de ouderen boven de 65 weer meer bescherming te bieden. Een lockdown daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat je dan het overgrote deel van de bevolking die zich heeft laten inenten benadeeld.

Zielig vind ik het ook niet, maar gemeen vind ik het wel als er vanaf het begin werd gezegd dat er geen vaccinatieplicht komt. Het is alsof je de voorwaarden van een software download accepteert en er opeens iemand anaal onderzoek bij je mag doen omdat het in de kleine lettertjes stond.

Verder snap ik je punt wat betreft lockdown, maar we moeten ook realistisch zijn. Als de besmettingen blijven oplopen. zie ik geen ander realistisch mogelijkheid dan een lockdown. Doe het dan ook meteen goed denk ik dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:29 

Hardtraxx Addict

hurricane schreef:
makrooy schreef:

Wellicht een periode van lockdown waarin we even weer op slot gaan. In deze tijd knallen met boostershot uitgeven. Doe dit een week of 4 en ik denk dat de druk zo veel minder gaat zijn. En niet halve maatregelen waarmee we maanden lang achter de feiten aanlopen. Daarnaast heb je mensen gevaccineerd in deze periode en kun je weer er tegen aangaan. We zijn weer even open mogen zijn, dan vind ik het niet teveel gevraagd om toch weer eventje geduld te hebben.

Ik wil me er niet meer mee bezighouden, maar dit is dus niet eens meer waar. Er is een paar dagen geleden gevraagd naar nieuwe/actuele cijfers uit de Nederlandse ziekenhuizen en tot op heden zijn die nog niet gegeven. Lijkt me toch redelijk belangrijke informatie voordat je dit soort maatregelen neemt. Er zijn al geluiden dat in Nederlandse ziekenhuizen het aandeel gevaccineerden toeneemt (https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... apatienten). Dat zou in lijn zijn met andere landen. Inmiddels weten we bijvoorbeeld dat 70% van de mensen in het ziekenhuis in België gevaccineerd is. De overgrote meerderheid dus. De zorg gaat dus sowieso overspoelen als 50-plussers niet heel snel boosters krijgen. QR codes op meer plekken voor ongevaccineerden gaan echt weinig uithalen nu de effectiviteit van de vaccins steeds minder wordt en is daarom ook niet meer te rechtvaardigen imo, zeker niet op scholen wat gewoon een basisrecht is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:39 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
hurricane schreef:

Zielig vind ik het ook niet, maar gemeen vind ik het wel als er vanaf het begin werd gezegd dat er geen vaccinatieplicht komt. Het is alsof je de voorwaarden van een software download accepteert en er opeens iemand anaal onderzoek bij je mag doen omdat het in de kleine lettertjes stond.

Verder snap ik je punt wat betreft lockdown, maar we moeten ook realistisch zijn. Als de besmettingen blijven oplopen. zie ik geen ander realistisch mogelijkheid dan een lockdown. Doe het dan ook meteen goed denk ik dan.
De ontwikkeling van een virus en de verspreiding ervan is niet zo eenvoudig te voorspellen wanneer de grootste onbekende het gedrag van de mens is. Volgens mij ontkom je soms niet aan maatregelen die je eerder hebt 'beloofd' niet te zullen nemen. Daarom is het ook gevaarlijk dingen te beloven.
Overigens is er nog steeds geen plicht, het wordt je alleen niet makkelijker gemaakt.

In China is er wel sprake van lockdowns bij slechts minimale hoeveelheden besmettingen.
10 besmettingen in een miljoenenstad? Hup alles dicht.
De vaccinatiegraad is daar lager dan hier maar als je kijkt wat de impact is van zo'n lockdown, dat is echt gigantisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:43 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
makrooy schreef:
hurricane schreef:

De ontwikkeling van een virus en de verspreiding ervan is niet zo eenvoudig te voorspellen wanneer de grootste onbekende het gedrag van de mens is. Volgens mij ontkom je soms niet aan maatregelen die je eerder hebt 'beloofd' niet te zullen nemen. Daarom is het ook gevaarlijk dingen te beloven.
Overigens is er nog steeds geen plicht, het wordt je alleen niet makkelijker gemaakt.

In China is er wel sprake van lockdowns bij slechts minimale hoeveelheden besmettingen.
10 besmettingen in een miljoenenstad? Hup alles dicht.
De vaccinatiegraad is daar lager dan hier maar als je kijkt wat de impact is van zo'n lockdown, dat is echt gigantisch.

We zijn hier geen China, snap de vergelijking niet. Maar wat stel jij dan voor? Want extra plekken om QR codes vragen gaat echt bijna geen nut hebben. Die besmettingen zullen blijven oplopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 20:46 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Ik wil me er niet meer mee bezighouden, maar dit is dus niet eens meer waar. Er is een paar dagen geleden gevraagd naar nieuwe/actuele cijfers uit de Nederlandse ziekenhuizen en tot op heden zijn die nog niet gegeven. Lijkt me toch redelijk belangrijke informatie voordat je dit soort maatregelen neemt. Er zijn al geluiden dat in Nederlandse ziekenhuizen het aandeel gevaccineerden toeneemt (https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... apatienten). Dat zou in lijn zijn met andere landen. Inmiddels weten we bijvoorbeeld dat 70% van de mensen in het ziekenhuis in België gevaccineerd is. De overgrote meerderheid dus. De zorg gaat dus sowieso overspoelen als 50-plussers niet heel snel boosters krijgen. QR codes op meer plekken voor ongevaccineerden gaan echt weinig uithalen nu de effectiviteit van de vaccins steeds minder wordt en is daarom ook niet meer te rechtvaardigen imo, zeker niet op scholen wat gewoon een basisrecht is.

As we speak had ik het RTL nieuws op de achtergrond aan en daar vertelde de IC arts dat nog steeds het overgrote deel van de IC bedden ongevaccineerd zijn. En van de ongevaccineerden had een groot deel onderliggend lijden, voor mij laat dit voldoende zien dat vaccinatie nog steeds helpt. Dus ja die 50 plussers mogen van mij rap een prik krijgen.
Overigens vind ik het idee van de huisartsen in Urk erg goed, om 1 op 1 met de mensen in gesprek te gaan en te prikken in hun eigen praktijk. Mensen hebben schijnbaar ook last van prikschaamte is sommige gebieden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 21:02 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
We zijn hier geen China, snap de vergelijking niet. Maar wat stel jij dan voor? Want extra plekken om QR codes vragen gaat echt bijna geen nut hebben. Die besmettingen zullen blijven oplopen.

De harde lockdown had ook hier een grote economische impact, ik vind dat een maatregel die je neemt als het echt niet anders kan. Destijds was slecht een klein deel gevaccineerd, dan vind ik het een maatregel die te rechtvaardigen is. Nu bij een relatief hoge vaccinatiegraad lijkt me dat een maatregel die te veel negatieve kanten heeft.
Ik zou proberen nog steeds zoveel mogelijk ongevaccineerden te bewegen die prik te halen, met name in die bevolkingsgroep waar de kans op ziekte het grootst is.
Naar mijn idee is de slechte werking van QR codes vooral het slechte handhaven, behalve in de festival branche waar het wel goed gedaan wordt. Ik ben dus wel voorstander van de QR code en uitbreiding ervan, mits goed uitgevoerd.
Misschien de introductie van goede N95 mondmaskers op drukke plekken zoals het OV en supermarkten. In Duitsland zijn papieren en stoffen kapjes verboden, N95 maskers schijnen wel een stuk beter te beschermen. Hiermee help je misschien ook het griepvirus wat te dempen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 21:08 

Hardtraxx Veteran

En het mondkapje ophouden wanneer je op de zitplek bent aangekomen op school of werk. Dan heb ik vrede met de mondkapjesplicht

Een QR code op het werk en op school zal er indirect voor zorgen dat er nog minder verpleegkundigen zullen zijn over een aantal jaar. Willen we dat? Nee. Dus laten we hier nou niet aan gaan beginnen. Daarnaast zal het wel weer een flinke bak met geld gaan kosten, wat dus ook aan de zorg besteed kan worden

De QR code raakt daarnaast ook niet de mensen die het zou moeten raken. Het zijn vooral de jongere mensen en mensen met kinderen die er last van hebben en daarnaast het geld ervoor hebben om met hun kinderen uitjes te ondernemen. Heeft het gros van de ongevaccineerden dit? Volgens mij niet omdat vooral in achterstandswijken in steden de vaccinatiegraad achter blijft

Persoonlijk het gesprek aan gaan met deze mensen kan wel zeer nuttig zijn. Vaak zijn ze gewoon niet goed geïnformeerd
Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic