RoyAPO schreef:
Dus je wilt elk jaar een booster prik, Dennis? Voor de gehele bevolking? Want iedereen boosteren 1x is ook niet de magische oplossing. Ik vind jouw redenatie kortzichtig aangezien je niet in kan zien dat de kosten baten analyse nog niet bekend is en dat daarom gewoon geen plicht opgelegd zou kunnen worden (puur medisch gezien). Vaccineren tegen verspreiding werkt niet op termijn, iedergeval niet met deze vaccins
Natuurlijk komen er dan veel boostershots bij kijken. Maar Pfizer heeft al aangegeven dat dit boostershot voor grotere immuniteit zorgt dan eerder en dat het ook langer zou moeten duren. Vaccins worden natuurlijk door de tijd ook verder ontwikkeld, we gaan niet om de 6 maanden het zelfde prikje halen, net als de zorg zitten de wetenschappers ook niet stil.
Vertrouwen in je overheid is er niet, maar ik heb wel vertrouwen in de medische wetenschap.
Mijn visie is dus niet gooi die prik er telkens in en alles is opgelost, mijn visie is dat iedereen alles er aan moet doen om infectie en verspreiding te voorkomen. Want alles minder dan dat, betekent gewoon nog veel meer jaren aan maatregelen. Halfbakken maatregelen gaan niet werken en verlengt ieders lijden alleen maar verder. Verslapping in het bestrijden betekent gewoon weer een uitweg voor het virus om te verspreiden of muteren.
RoyAPO schreef:
En voor de maatschappij en jezelf is dan de enige juiste keuze dat vaccin nemen. Zodat je niet de zorg van 15 anderen in de weg zit
99% mee eens, want dit geldt voor iedereen en niet voor een selecte groep. Ieders kans om op de IC te komen is anders, maar iedereen kan elkaar aansteken en zo ook bijdragen aan de stijging van ziekenhuisgevallen. Dus de kans op besmetting moet ook vanuit ons worden afgenomen.