Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 261  Volgende
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:48 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
[
Als de zorg zo extreem onder druk zou staan zouden ze alles, maar dan ook alles op alles zetten om tegelijkertijd de zorg op te schalen.

Als er een levensgevaarlijke pandemie zou heersen, liggen de lijken op straat en zouden mensen smeken om een vaccin ipv via overheids/sociale druk overgehaald moeten worden het te nemen. Mensen zouden het vaccin allemaal nemen voor hun eigen gezondheid, en niet zoals miljoenen, 'om weer dingen te mogen'.

Als alle complotten onzin waren, zouden ze niet gecensureerd worden en zou de media niet de mensen 1 kant op hoeven te framen.

En dan nog de eindeloze leugens. Waarom vind men het raar dat mensen de overheid niet vertrouwen als:

- prik immuniteit zou geven
- Janssen prik zou er 1 van nodig zijn, bij de rest 2
- er geen (indirecte) prikdwang zou zijn
- er zou geen prikpaspoort komen
- bij 70% vaccinatiegraad zou alles teruggaan naar normaal
- gevaccineerden zouden niet in het ziekenhuis komen

En dit is slechts een kleine greep in de ontelbare leugens sinds maart 2020.

Maar skeptisch zijn en common sense toepassen, dan ben je een wappie, gekkie. Is goed. Het boeit me allemaal niet eens meer. Jullie hebben gelijk, enjoy.

Oh god :lol:
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:49 

Hardtraxx Veteran

Emre ziet wanbeleid en verkeerde inschattingen als een groot plan van de regeringen.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:52 

Hardtraxx Veteran

@indy jou neem ik sowieso al niet serieus

& Volgens mij heb ik als reactie op paling aangegeven dat ik helemaal niet denk dat de overheid een 'plan' heeft. Maar je hebt gelijk!
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:54 

Hardtraxx Veteran

Waarvoor zijn de maatregelen dan, als er volgens jou eigenlijk niks aan de hand is?
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:57 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Waarvoor zijn de maatregelen dan, als er volgens jou eigenlijk niks aan de hand is?

Omdat ze denken dat het gaat helpen, vervolgens helpt het niet (genoeg) om het pre-2020 leven weer op te pakken, en vervolgens is dat weer de schuld van: eerst de mensen die de maatregelen niet volgen, en tegenwoordig de ongevaccineerden.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 17:01 

Hardtraxx Veteran

Ik zie dit meer allemaal als gebrek aan kennis in de wetenschap (soms een begrijpelijk gebrek maar soms ook volledig onbegrijpelijk, zoals de eeuwendurende ontkenning van belang van ventilatie). Dat gevaccineerden alweer zo snel in het ziekenhuis terecht komen, viel onmogelijk vantevoren te voorspellen. Mij verbaast de afname van de bescherming ook best wel.
En aan een gebrek aan kennis binnen de politieke wereld. Ipv dat er gewoon een arts minister van volksgezondheid is, worden we geleid door een school docent xd

Het enige wat ik zelf wel ernstig vind, is de vaccinatie campagne met allerlei zaken die expres achter gehouden worden. Zo lijkt het nu alsof er beleid gevoerd wordt, op gevaccineerd/ongevaccineerd data uit de maand september. De situatie is nu wezenlijk anders dus dan mag je deze data gewoon niet meer gebruiken. Over cherry picking gesproken.
Ook hoor ik veel verhalen van mensen die een ernstige bijwerking krijgen in de 2 weken volgend op vaccinatie, en dat artsen erna het niet serieus nemen dat dit door het vaccin zou kunnen komen
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 17:15 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
patrickjeb schreef:

Omdat ze denken dat het gaat helpen, vervolgens helpt het niet (genoeg) om het pre-2020 leven weer op te pakken, en vervolgens is dat weer de schuld van: eerst de mensen die de maatregelen niet volgen, en tegenwoordig de ongevaccineerden.

Maar wat is dan de oplossing? Wil je dan weer zonder evenementen? Zonder horeca? Thuis studeren en werken? Lockdown? Want uiteindelijk moet er dus iets gebeuren om ervoor te zorgen dat minder mensen (gevaarlijk) ziek worden. Dan is zo'n vaccin toch juist een manier om meer te kunnen?

Ik snap dat je ontevreden bent en dat het niet leuk voelt allemaal, dat herken ik allemaal wel. Maar ik snap niet wat dan je antwoord is op dit alles? Het lijkt me duidelijk dat "het gewoon laten gaan" de boel overbelast en dat lijkt me niet de bedoeling.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 18:58 

Hardtraxx Veteran

Dat is dus vaak het probleem bij velen. Vaccinatie is kut maar de maatregelen zijn ook kut. Het is vaak ‘en en’ bij deze groep mensen i.p.v. ‘of of’. Lekker eigenwijs doen, maar als men vraagt naar een geschikte oplossing of een manier om het beter te doen dan staan ze met de bek vol tanden. Erg frustrerend voor de mensen die wel hun nek uitsteken.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 19:13 

Hardtraxx Veteran

En sinds wanneer hoor je een betere oplossing te weten voor je kritiek mag hebben op dingen die verkeerd worden gedaan?
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 19:14 

Kraak... Piep...

Eens, voor veel mensen is er gewoon geen oplossing want ze gaan liever tegen alles in ipv een oplossing zoeken. Van die mensen hoef je ook geen nuttige bijdrage aan de samenleving te verwachten.

@Khadber, je kan het linksom of rechtsom formuleren maar je verandert geen gedachten er mee ;). Het gaat meer om stoïcijns tegen zijn dan daadwerkelijk het goede antwoord, verbloemd als kritiek of de echte waarheid of wat dan ook om het te rechtvaarden.

Het is net een muis in een hoekje proberen te drijven, je kan wel steeds meer uitgangen afzetten met verklaringen en uitleg, hoe vriendelijk ook, maar er wordt altijd wel weer een manier gevonden om er onder weg te komen, buiten alle vorm van logica om. Dat je denkt, hoe dan? En dat frustreert, en daardoor krijg je steeds meer verhitte discussies die tot niks leiden.

Uiteindelijk achterhaalt de wereld dit soort gedachtegangen wel. De realiteit is dat hoe meer je je verzet hoe meer je alleen staat en hoe meer je geforceerd gaat worden of simpelweg achtergelaten wordt. De wereld gaat verder met de mensen die het meeste bijdragen. Hoe meer je meewerkt en oplossingen zoekt des te meer kans heb je op een reële oplossing en om je eigen normen en waarden te behouden.

Dus verspil je moeite niet aan mensen die niet anders willen zien :P Ook in het geval van de overheid, democratie, zul je zien dat als er over gestemd moet worden dat de wereld verder gaat met de mensen die wel constructief meewerken (dat houdt in actief verbetering zoeken, niet per sé het eens zijn met het beleid).
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 22:04 

Hardtraxx Veteran

NOS (nieuwsuur) meldt dat er een mondkapjesplicht dinsdag aangekondigd wordt. Verder wordt de QR code uitgebreid naar sportscholen en musea.

QR code vragen voor de sportschool zodat er minder mensen vaak gaan sporten. Erg goed voor de volksgezondheid!!! Stelletje dwazen :lol:

Ik zou t zelf de moeite waard vinden om bron- en contactonderzoek te doen bij de mensen die in het ziekenhuis belanden ipv bij iedereen. Mocht er wat nuttigs uit dat onderzoek komen, kan je gerichtere maatregelen nemen tegen besmettingen die uiteindelijk voor de opnames zorgen. Om ook ff in oplossingen te denken ipv alleen maar te zeiken :P
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 22:28 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
QR code vragen voor de sportschool zodat er minder mensen vaak gaan sporten. Erg goed voor de volksgezondheid!!! Stelletje dwazen

Wederom weer zoiets wat compleet niet serieus te nemen is dus. :lol: Gelukkig heb ik een achtertuingym.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 22:40 

Hardtraxx Veteran

Ik vind de QR code een mooie principe voor high risk evenementen zoals festivals en uitgaan. Maar dit is echt zo dom. Echt alles in mij hoopt dat Hugo in het volgend kabinet gewoon verdwijnt.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 22:45 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik vind de QR code een mooie principe voor high risk evenementen zoals festivals en uitgaan. Maar dit is echt zo dom. Echt alles in mij hoopt dat Hugo in het volgend kabinet gewoon verdwijnt.

Inb4 formatie mislukt en we zitten nog een jaar aan Hugo vast xd
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 23:23 

Hardtraxx Veteran

Nog een brandbrief van 4 SEH-artsen tegen het beleid van de overheid (4 anderen dan de vorige). De gezondheidszorg lijkt steeds kritischer te worden

https://www.linkedin.com/pulse/corona-n ... -van-asten

Neemt men het hier nog steeds niet serieus dat er nu al twee brandbrieven vanuit de zorg zijn geschreven door bekwame artsen?
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 23:33 

Hardtraxx Veteran

@Roy natuurlijk niet, er is al sinds het begin van corona veel commentaar op het beleid door artsen, ziekenhuizen, en dergelijke mensen die er verstand van hebben, grootste deel daarvan word gecensureerd en niet serieus genomen, want wat de media en Hugo zeggen is waar en daar kan je niet tegenin gaan. Nuance is al 1.5 jaar weg en als je anders denkt ben je gek. Niks nieuws.
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 23:37 

Hardtraxx Veteran

Ik heb zelf vgm nog geen brandbrieven gelezen vanuit de artsen kant (in deze mate). Eerst waren het volgens mij vooral de verpleegkundigen en soms een individuele arts die zich uitsprak
Bericht Geplaatst op 29 okt 2021 23:42 

Hardtraxx Veteran

Niet in deze mate idd, maar wel heel veel individueel, bijvoorbeeld vanuit de persoonlijke profielen/blogs van artsen, die zich probeerden uit te spreken maar tegelijkertijd ook toegaven dat dit zorgde voor zoveel backlash dat ze zich maar stil hielden op een gegeven moment uit angst voor het verliezen van hun baan/vrienden/status. En dat veel, heel veel collega's er hetzelfde over denken maar om diezelfde redenen hun mening stilhielden.

Er is trouwens sowieso een groot aantal Nederlanders dat anti-beleid is zonder dat uit te spreken vanwege de verwachte reacties daarop. Spreek ook genoeg gevaccineerden die er net zo over denken als ik (en veel die spijt hebben van het nemen van het vaccin). Onder de stille mensen/wel gevaccineerden is er dus natuurlijk ook een aanzienlijk percentage dat anti-beleid is. Allemaal hun twijfels over het vaccin en het beleid, maar enkel de prikken genomen om weer dingen te mogen, of uit angst om op neergekeken te worden door omgeving edg. Daar hoor je dus niet veel van, maar aanwezig zijn ze zeker.
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 09:06 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
En sinds wanneer hoor je een betere oplossing te weten voor je kritiek mag hebben op dingen die verkeerd worden gedaan?

Nouja, als je tegen maatregelen en tegen vaccinatie bent vraag ik me af hoe je dan dit probleem op wil lossen. Kritiek is prima hoor, maar een oplossing helpt toch meer.
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 09:24 

Hardtraxx Veteran

Emre je dramatiseert echt alles enorm. Niet alles van het internet aannemen voor waarheid en ook niet anekdotische verhalen generaliseren. Blijkt genoeg fake news tussen te zitten. Zo was er laatst een 'arts' die met een radiostation belde en vertelde over bijwerkingen van het vaccin. Dag later bevestigt het ziekenhuis waar hij zou werken dat hij daar niet werkt. Dat gecombineerd met een biologisch foutje dat hij maakte, maakt het weer duidelijk.

Ik heb zelf dit jaar gemakkelijk tientallen echte artsen in het ziekenhuis, dus in real life, gesproken. En daarboven op weg ik niet weten hoeveel verpleegkundige ik heb gesproken. Niet iedereen is het altijd eens met beleid, maar ik heb nog niemand gesproken die zich zo uitspreekt zoals jij het schetst. Dat betekent niet dat iedereen heilig is en niet twijfelt aan beleid, maar iedereen neemt de situatie wel serieus.
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 14:33 

Donateur

Mod edit: Hou het netjes, gezellig en wees respectvol. Kwetsen, beledigen, uitschelden, reacties uitlokken of met opzet negatief neerzetten van personen of groepen mensen is niet gewenst en zal dan ook resulteren in een waarschuwing of zelfs direct een ban.
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 14:45 

Kraak... Piep...

frankhardenberg schreef:
Wat een trieste tjappies hier allemaal. Steek nog lekker 10 spuiten in je hol en sterf. Man man man.

Kan hij niet gebanned worden? Hij post toch nooit en als het wat is is het onzin om maar weer aandacht te krijgen.
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 16:35 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Wat een trieste tjappies hier allemaal. Steek nog lekker 10 spuiten in je hol en sterf. Man man man.

hahaha frankieboy komt ook weer eens uit de donkerste krochten van wappiewereld tevoorschijn :lol:

ps. kun je nog wat geld voor HT doneren aub? :$
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 16:43 

Hardtraxx Addict

Eigenlijk begrijp ik niet waarom een herstelbewijs maar tijdelijk geldig is, tenzij je je alsnog laat prikken. En dat terwijl natuurlijke antistoffen beter lijken te beschermen dan twee prikken. Het voelt erg vreemd om een prik te halen tegen iets waarvan je weet dat je al (betere) antistoffen hebt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b638bfbd/
Bericht Geplaatst op 30 okt 2021 18:06 

Donateur

Mod edit: Hou het netjes, gezellig en wees respectvol. Kwetsen, beledigen, uitschelden, reacties uitlokken of met opzet negatief neerzetten van personen of groepen mensen is niet gewenst en zal dan ook resulteren in een waarschuwing of zelfs direct een ban.
Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic