RTM93 schreef:
Lekker weer een vierde prik over 6 maand! Kijk er naar uit! Oh en natuurlijk net zoveel besmettingen als vorig jaar maar nu wel met 90% gevaccineerden. Schiet mij maar lek. Ohja QR code voor werk kwam er niet? Ging toch allemaal veel te ver? Deze wereld is gek. Krankejorum. Laten we vooral die beflapjes weer gebruiken want die werken zo goed! Laat je zelf allemaal lekker gek maken stelletje schapen.
Vorig jaar hadden we rond deze tijd met ongeveer zelfde aantal besmettingen veel minder ziekenhuis opnames per dag:

Ook was dagelijkse doden aantal zo'n keer tien minder:

En dat terwijl we nu echt helemaal open zijn en zelfs kunnen feesten. Enige maatregel dat we nog hebben is de QR code. En vorig jaar hadden we basically een lockdown. En zelfs dan hebben we minder opnames en doden dan toen. Heb ik het niet eens gehad over het feit dat we nu een veel besmettelijker variant hebben dan een jaar terug. De reden dat zorg nu zo snel overspoelt? Omdat alle uitgestelde zorg van vorig jaar nu wordt ingehaald gecombineerd met een grote uitstroom van VPK's
Ik weet dat dit jou totaal niet gaat bereiken, maar ik merk dat jij (en vele anderen) zo hoog in je gevoel zit, dat je niet door hebt hoe goed de vaccins eigenlijk werken. Is het jammer dat een nieuwe variant roet in het eten kwam gooien? Ja, ik deel die frustraties net zo erg. Maar ik zie niet wat de regering daar mee te maken heeft.
Het probleem dat mensen als jij en Emre hebben, is dat je eist dat wetenschap 100 procent perfect is. Dat is het helaas niet.