Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 21:20 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
As we speak had ik het RTL nieuws op de achtergrond aan en daar vertelde de IC arts dat nog steeds het overgrote deel van de IC bedden ongevaccineerd zijn. En van de ongevaccineerden had een groot deel onderliggend lijden, voor mij laat dit voldoende zien dat vaccinatie nog steeds helpt.

Ik heb veel familie/kennissen werken in een groot ziekenhuis in Breda en die zeggen inderdaad hetzelfde.
Afgelopen week was er een flinke instroom maar daarvan was bijna 90% ongevaccineerd.
En het overgrote deel (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) had onderliggend lijden.

Dat dit voor de meeste mensen nog steeds niet genoeg argumentatie is om een vaccin te nemen vind ik daarom onbegrijpelijk. Zij nemen liever een bericht aan van een vage arts die zou beweren dat in Maastricht 80% van de corona-IC gevaccineerd was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2021 21:43 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
En het mondkapje ophouden wanneer je op de zitplek bent aangekomen op school of werk. Dan heb ik vrede met de mondkapjesplicht

Een QR code op het werk en op school zal er indirect voor zorgen dat er nog minder verpleegkundigen zullen zijn over een aantal jaar. Willen we dat? Nee. Dus laten we hier nou niet aan gaan beginnen. Daarnaast zal het wel weer een flinke bak met geld gaan kosten, wat dus ook aan de zorg besteed kan worden

De QR code raakt daarnaast ook niet de mensen die het zou moeten raken. Het zijn vooral de jongere mensen en mensen met kinderen die er last van hebben en daarnaast het geld ervoor hebben om met hun kinderen uitjes te ondernemen. Heeft het gros van de ongevaccineerden dit? Volgens mij niet omdat vooral in achterstandswijken in steden de vaccinatiegraad achter blijft

Persoonlijk het gesprek aan gaan met deze mensen kan wel zeer nuttig zijn. Vaak zijn ze gewoon niet goed geïnformeerd
Je hebt op zich wel een punt v.w.b. de ongevaccineerden in achterstandswijken (en bible belt voeg ik maar even voor t gemak toe).

Zag laatst imams in moskeeën die opriep tot vaccinatie waarbij de prik ter plekke kon worden gezet.
Ik denk dat dat het beste werkt, bereik de mensen met vertegenwoordigers die uit hun eigen omgeving komen.
Het vertrouwen in de overheid is daar klein, daar zullen persconferenties amper bekeken worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 07:50 

Hardtraxx Veteran

Jaa inderdaad! Veel gebruik maken van artsen met een niet westerse komaf en een open houding.

Hier nog wat kritiek van Baidjoe van het Red Team. Mocht deze kritiek terecht blijken te zijn, dan vind ik dat de overheid wel echt verzaakt heeft in de vaccinatiecampagne. De mensen in achterstandswijken zijn misschien gelijk ook wel de kwetsbaarste groep van heel Nederland door het vaker voorkomen van chronische aandoeningen en obesitas. De overheid had de focus beter hier naar toe verlegd ipv het ‘dansen met janssen’ uitdenken

Als het aan Baidjoe had gelegen, waren de basisregels pas losgelaten als overal – op wijkniveau – de vaccinatiegraad hoog genoeg was. „We zijn pas te laat intensief die wijken ingegaan om twijfelaars over de streep te trekken. Terwijl we al wisten dat de lagere sociaal-economische klassen belangrijk zijn. Daar is vaccinscepsis het hoogste en de onderliggende factoren die bijdragen aan een ernstig ziektebeeld ook.”
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 10:05 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Ik heb veel familie/kennissen werken in een groot ziekenhuis in Breda en die zeggen inderdaad hetzelfde.
Afgelopen week was er een flinke instroom maar daarvan was bijna 90% ongevaccineerd.
En het overgrote deel (zowel gevaccineerd als ongevaccineerd) had onderliggend lijden.

Dat dit voor de meeste mensen nog steeds niet genoeg argumentatie is om een vaccin te nemen vind ik daarom onbegrijpelijk. Zij nemen liever een bericht aan van een vage arts die zou beweren dat in Maastricht 80% van de corona-IC gevaccineerd was.

Dit dus, plus het feit dat inmiddels 87% van de 18+ers gevaccineerd is. Daar valt het merendeel van de kwetsbare Nederlanders dus onder en alsnog is die groep ondervertegenwoordigd op de IC. (Wat ik hier lees, heb zelf geen cijfers.)

Dat is hetzelfde als Groningen en Zierikzee vergelijken. Stel Zierikzee heeft 1000 COVID-patienten op de IC liggen, maar er liggen 2000 Groningers in het ziekenhuis. Doet Zierikzee het dan 2x zo goed? Nee want je laat de fucking inwonersaantallen (200.000 vs 11.000) buiten beschouwing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 10:33 

Kraak... Piep...

Gaat niks boven Grunn :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 11:06 

Hardtraxx Elite

Ik zie nu ook veel voorstanders van een derde 'boosterprik'. Wat vinden jullie van de morele kwestie voor zo'n booster? Heel de Westerse wereld / een groot deel van de Westerse wereld die al voor een derde prik gaat omdat de effectiviteit misschien iets afneemt, terwijl een continent als Afrika slechts en handvol vaccins ontvangt en waar nog meer dan een miljard mensen nog niet eens een eerste prik hebben gehad.

Om het allemaal nog maar wat ingewikkelder te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 11:17 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
Ik zie nu ook veel voorstanders van een derde 'boosterprik'. Wat vinden jullie van de morele kwestie voor zo'n booster? Heel de Westerse wereld / een groot deel van de Westerse wereld die al voor een derde prik gaat omdat de effectiviteit misschien iets afneemt, terwijl een continent als Afrika slechts en handvol vaccins ontvangt en waar nog meer dan een miljard mensen nog niet eens een eerste prik hebben gehad.

Heb ik ook veel over nagedacht, vind dat ethisch echt heel lastig inderdaad. Uiteindelijk moet iedereen in de wereld aan die vaccins komen.
Ik ben wel blij dat Nederland nu begint met doneren van ongebruikte vaccinaties aan alle instanties die daar over gaan en via bilaterale overeenkomsten zoals we eerder richting Suriname hebben gedaan. Volgens mij heeft de regering ook gezegd voor ieder gebruikt vaccin een vaccin te doneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 12:14 

Kraak... Piep...

RomanAnthony schreef:

Ik vind dat beiden moeten. Daar moeten z.s.m. juist vaccins heen omdat juist in dat soort situaties het virus kan muteren.

Maar daarbij zeggende, ik geloof niet dat de 1e prik en een 3e prik voor ons precies het zelfde zijn qua samenstelling. Maar ik ben sowieso voor het feit dat alle resterende vaccins naar mensen in die landen gaan of mensen die ze wel willen maar niet kunnen ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 12:35 

Hardtraxx Veteran

https://scientias.nl/veelbesproken-wonderpil-tegen-corona-zorgt-ook-in-europa-voor-opwinding-maar-is-dat-terecht/

Benieuwd of hier nog wat mee gedaan gaat worden, ook voor de armere landen. Had begrepen dat Merck het pattent hierop wil vrijgeven, waardoor de kans bestaat dat ook in armere landen deze pil geproduceerd kan worden. Het zal geen uitweg zijn tegen corona, maar als dit medicijn verbeterd kan worden dan is de kans op overloop van ziekenhuizen natuurlijk nog een stuk kleiner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 13:56 

RomanAnthony schreef:

Ik was in maart in Egypte, waar weinig Corona gezeik was. Ik vroeg waarom aan iemand die daar werkte en de man zei (lachend :') ) aan dat het minder een probleem is omdat de gemiddelde sterfleeftijd onder/rond de 60 ligt (religie, armoede, etc.).
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 14:24 

Hardtraxx Veteran

Hahah tering zo heb ik er helemaal niet over nagedacht. Heel logisch eigenlijk. Maar ook bizar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 16:27 

Kraak... Piep...

@Roy, ze adviseren dit voor nu.

https://www.nu.nl/coronavirus/6165589/g ... ssers.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 17:22 

Hardtraxx Veteran

Ook waarschijnlijk weer mondkapjes op in de winkels.

Besmettingscijfers stijgen weer enorm en het zal natuurlijk weer twee weken duren voordat de stijging in besmettingen en ziekenhuisopnames stopt.. Ik vind het eigenlijk wel storend dat we allemaal van die leuke routekaarten hebben, maar niet voor als het een keer anders loopt dan de geplande routekaart, in dit geval dus ook stappen terug naar verzwaring van maatregelen. Want eigenlijk zijn we nu weer aan de late kant met verzwaren van de maatregelen terwijl de zorg meerdere malen al heeft aangegeven dat ze echt moeite gaan hebben met de aankomende stroom mensen.

edit: 209 mensen vandaag opgenomen in het ziekenhuis, 22 op de IC.. Dat is echt heel veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 19:07 

Hardtraxx Veteran

Lekker weer een vierde prik over 6 maand! Kijk er naar uit! Oh en natuurlijk net zoveel besmettingen als vorig jaar maar nu wel met 90% gevaccineerden. Schiet mij maar lek. Ohja QR code voor werk kwam er niet? Ging toch allemaal veel te ver? Deze wereld is gek. Krankejorum. Laten we vooral die beflapjes weer gebruiken want die werken zo goed! Laat je zelf allemaal lekker gek maken stelletje schapen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 19:13 

Hardtraxx Elite

Als ze komende zomer opnieuw zoveel barricades opwerpen, komt de opname dichtbij vrees ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 19:26 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Lekker weer een vierde prik over 6 maand! Kijk er naar uit! Oh en natuurlijk net zoveel besmettingen als vorig jaar maar nu wel met 90% gevaccineerden. Schiet mij maar lek. Ohja QR code voor werk kwam er niet? Ging toch allemaal veel te ver? Deze wereld is gek. Krankejorum. Laten we vooral die beflapjes weer gebruiken want die werken zo goed! Laat je zelf allemaal lekker gek maken stelletje schapen.

Don't tell them, they won't listen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:02 

Hardtraxx Veteran

Zo, chips en bier erbij en lekker de persco kijken. Zin in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:05 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:

Vorig jaar hadden we rond deze tijd met ongeveer zelfde aantal besmettingen veel minder ziekenhuis opnames per dag:
Afbeelding

Ook was dagelijkse doden aantal zo'n keer tien minder:

Afbeelding

En dat terwijl we nu echt helemaal open zijn en zelfs kunnen feesten. Enige maatregel dat we nog hebben is de QR code. En vorig jaar hadden we basically een lockdown. En zelfs dan hebben we minder opnames en doden dan toen. Heb ik het niet eens gehad over het feit dat we nu een veel besmettelijker variant hebben dan een jaar terug. De reden dat zorg nu zo snel overspoelt? Omdat alle uitgestelde zorg van vorig jaar nu wordt ingehaald gecombineerd met een grote uitstroom van VPK's

Ik weet dat dit jou totaal niet gaat bereiken, maar ik merk dat jij (en vele anderen) zo hoog in je gevoel zit, dat je niet door hebt hoe goed de vaccins eigenlijk werken. Is het jammer dat een nieuwe variant roet in het eten kwam gooien? Ja, ik deel die frustraties net zo erg. Maar ik zie niet wat de regering daar mee te maken heeft.

Het probleem dat mensen als jij en Emre hebben, is dat je eist dat wetenschap 100 procent perfect is. Dat is het helaas niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:12 

Hardtraxx Addict

Makrooy, mag ik jou bedanken voor een altijd nuchtere en heldere uitleg! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:13 

Hardtraxx Veteran

Ziet er behoorlijk gephotoshopped uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:19 

Hardtraxx Addict

RTM93 schreef:
Laat je zelf allemaal lekker gek maken stelletje schapen.

Blij dat jij je eigen plan trekt vriend, trots op je :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:22 

Hardtraxx Veteran

Een groep mensen in de samenleving krijg je gewoon niet meer mee, daar kun je nog zoveel energie in stoppen maar die hebben hun eigen conclusies getrokken en wantrouwen alles wat van de overheid en wetenschap afkomstig is.

Zag in EenVandaag een immunoloog die vertelde over de eerste publicaties in de Lancet van de boosterprik in Israel.
Tot 10x minder opnames in ziekenhuizen en 80% minder besmettelijkheid. Dat klinkt op zich positief, vooral voor de groep die nu in aanmerking komt 60+. Deze immunoloog vertelde verder dat een dergelijke boosterprik voor de rest van de bevolking mogelijk pas nodig is in de herfst van 2022. Tegen die tijd zullen er ook weer geüpdate vaccins komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:23 

Hardtraxx Veteran

QR code laten zien voor het spelen van een voetbalwedstrijdje :lol: ? De plekken waar nu ook QR codes getoond moeten worden; zijn dit brandhaarden gebleken de afgelopen weken? Betwijfel het ten zeerste, poppenkast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 20:29 

Hardtraxx Veteran

paperclip schreef:
Makrooy, mag ik jou bedanken voor een altijd nuchtere en heldere uitleg! :thumbsup:

Haha thanks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 21:52 

Hardtraxx Veteran

Nou geen verrassend nieuws in ieder geval. Ben bang dat we half november gewoon meer maatregelen krijgen. Wel echt top dat ze plannen hebben gemaakt voor de boosters

Nuracore schreef:
Ziet er behoorlijk gephotoshopped uit

Was dit trouwens tegen mij? Die plaatjes komen gewoon van de website van RIVM.
Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic