Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@emre,

Klopt nog steeds dan toch wat Hugo zegt?
83,8% van alle mensen van 18 jaar en ouder is volledig gevaccineerd. 87,2% van deze leeftijdsgroep heeft minimaal één prik gehad.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Volgens mij had RIVM eerder wat geplaatst over ziekenhuis opnames, mag wel eens geüpdatet worden daar niet van.
https://www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-CO ... vaccineerd

Overigens erkend RIVM dat ook gevaccineerde gewoon opgenomen worden.
Ondanks volledige vaccinatie zullen mensen positief testen op SARS-CoV-2 en sommigen ook in het ziekenhuis opgenomen worden. Ouderen (en kwetsbaren) hebben meer kans om met COVID-19 in het ziekenhuis te worden opgenomen.

Kans is alleen kleiner. Niet raar dat de meeste ongevaccineerde dus in het ziekenhuis belanden dan gevaccineerde
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Fuzzylogic schreef:

Daarnaast wil ik onderstaand fragment ook graag even delen in mijn onderbouwing waarom ik vind dat het volledig belachelijk is om maatregelen alleen tegen ongevaccineerden te gaan laten gelden:


Ja lekker op basis van 1 filmpje conclusies trekken, misschien verder kijken dan je neus lang is? Het is een feit dat ongeveer 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden zijn, maar omdat 1 of andere Limburgse seut zegt dat er in haar ziekenhuis 2 op de 10 niet gevaccineerd is, dan is dat natuurlijk voor heel het land zo :lol:

Deze data zijn van de maand september dus helaas niet meer actueel (zie link rivm in post van Nura). Wel heb ik gelezen dat volgens een peiling bij 150 longartsen, het beeld nog ongeveer hetzelfde is als het RIVM zegt volgens de statistieken

Wel is d’r een grote stijging laatste week te zien van ziekenhuisopnames bij mensen ouder dan 60/70. Lijkt me niet dat 80% hiervan ongevaccineerd is icm de hoge vaccinatiegraad in die groep

Als ik het aantal mensen zie dat ouder is dan 70 en een IC opname krijgt denk ik wel een beetje: is dit het nou wel waard op zo’n oude leeftijd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekker makkelijk praten wanneer het geen familie/bekende van je is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 16:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Lekker makkelijk praten wanneer het geen familie/bekende van je is.

Als men er zelf maar beter van wordt niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Lekker makkelijk praten wanneer het geen familie/bekende van je is.

I know, het verschilt ook per patiënt wat de uitkomst is van zo’n IC opname. Sommige 75 jarigen kunnen er vgm prima uitkomen, maar sommigen ook niet… in die gevallen zit ik een beetje te twijfelen (met het oog op andere zorg die ook geleverd moet worden)

Ik zag vanochtend nog een nieuwsmelding voorbij komen dat er zelfs amputaties bijvoorbeeld plaatsvinden door uitgestelde zorg.

Edit: gevonden: Uitgestelde zorg eist tol: amputaties en vergroeiingen als uitwassen

https://www.ad.nl/gezond/uitgestelde-zo ... ~ab3b0b11/

Als ik het artikel zo lees, lijkt uitgestelde zorg voor een exponentiële toename te zorgen voor de druk op de zorg omdat patiënten die te laat behandeld worden, weer meer zorg nodig hebben dan ze eigenlijk nodig gehad zouden moeten hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 18:07 
 
Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
RomanAnthony schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de extra maatregelen van komende dinsdag. Aangezien er qua maatregelen geen opties zijn die iedereen 'blij' maakt, ben ik wel benieuwd hoe een ongevaccineerde er tegenaan kijkt. Stel dat het gaat tussen:

1. Extra maatregelen voor iedereen.
2. Extra maatregelen voor alleen ongevaccineerden.

Ben je dan als ongevaccineerd persoon bozer om optie 2 dan om optie 1? Ik krijg dat idee namelijk wel als ik hier en daar wat reacties lees. En zo ja, vind je dat dan niet heel egoïstisch? Open vraag voor een ongevaccineerd persoon hier, waarbij ik geen oordeel probeer te hebben (maar dat misschien ondertussen stiekem al wel een beetje heb).

Ik reageer hier eigenlijk nooit, maar ik wil mijn visie hierop wel even met je delen. Ik ben een ongevaccineerd persoon. En ja, ik ben bozer om optie 2 dan om optie 1. Dat vind ik niet egoïstisch. Ik ga als getest persoon naar een evenement, ik weet dat ik - ondanks dat ik niet gevaccineerd ben - veilig ben voor anderen en niks kan verspreiden. Vervolgens komt gevaccineerde Joopie aan die het virus wel met zich meedraagt, hij mag echter zo naar binnen en kan op deze manier het virus verspreiden, óók onder gevaccineerden. Mijn inziens is het dan volstrekt belachelijk om alleen ongevaccineerden nieuwe maatregelen op te leggen. Begin eens met het testen voor iedereen verplicht te maken en te kijken wat dat met de cijfers gaat doen, of überhaupt zorgen dat positieve gevaccineerden hun QR code tijdelijk niet meer kunnen gebruiken.

Daarnaast wil ik onderstaand fragment ook graag even delen in mijn onderbouwing waarom ik vind dat het volledig belachelijk is om maatregelen alleen tegen ongevaccineerden te gaan laten gelden:


Helemaal mee eens, ik als niet gevaccineerd afgelopen zaterdag netjes test gedaan voor toegang (wish outdoor). Dinsdag begonnen milden klachten en ja hoor positief. Wat lichte hoofdpijn en koorts gehad, maar gaat alweer de goede kant op. Gezien de vooruitzichten van het kabinet om niet gevaccineerd uit te sluiten van bepaalde dingen in de samenleving had deze besmetting niet op een beter moment kunnen komen. Sterker nog, ben er best happy mee. Ik heb straks me bewijs voor herstel en door op de natuurlijke wijze besmet te zijn geraakt is dat natuurlijk beter beschermd dan een vaccin. Ik snap dat dit niet voor alle mensen in de bevolking zo werkt natuurlijk, maar misschien moet men is beginnen bij een gezonden levensstijl en voor hun eigen lichaam te zorgen. Mensen die zich de pleuris vreten en roken worden niet uitgesloten, maar hebben grote kans om op ic s te komen. Dus wat mijn betreft begin bij je eigen gezondheid op peil te houden, dat zou al enorm schelen zoals diverse artsen en wetenschappers hebben aangegeven. De bevolking is de laatsten jaren alsmaar dikker en slechter gaan leven waardoor we minder goed bestand zijn tegen enge ziektes. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen vaccineren, integendeel, mensen die zich daar goed bij voelen of nodig achten moeten dat zeker doen. Echter voel ik me niet geroepen en acht dit onnodig, liever de natuurlijke wijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gefeliciteerd Emre met je herstelbewijs! :lol:

En beterschap natuurlijk

Edit: ik las pedaalemre. Iets te snel gelezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op tiktok (ja I know debiele bron), maar toch zijn het meldingen. Paar jonge meiden gezien die een longembolie hebben opgelopen in de 2 weken na het Pfizer vaccin. Met foto’s en filmpjes erbij dat ze daadwerkelijk in het ziekenhuis liggen. Alternatieve verklaringen zijn d’r natuurlijk (pil gebruik bijvoorbeeld). Maar wekt wel sterk vermoeden dat dit vaccin gerelateerd is

En dit is dus wel een van de redenen waarom ik vaccineren onder de 30 jaar niet per se aanraad. Kans is alsnog miniem, maar Corona zelf is ook niet zo schadelijk voor deze leeftijdsgroep

Oké en ik heb dus beloofd om zaken vanuit twee kanten te kijken dus dan pak ik dit onderzoek erbij die aan zou tonen dat embolie vaker voorkomt na een Corona infectie dan na het vaccin: https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1931

Kritische noot op deze studie: ze hebben data gepakt tm eind april. Toen waren er alleen oudere mensen nog gevaccineerd en laat dit nou net een flinke bias zijn voor de uitkomst van dit onderzoek. Trombose en embolieën komen vaker voor bij oudere mensen dan jongere mensen en het valt natuurlijk binnen de verwachting dat ziekenhuisopnames en IC opnames bij oudere mensen voor veel trombose zorgen. Voor jongere mensen toont deze studie nog weinig aan, ook al suggereren ze van wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2021 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
En dit is dus wel een van de redenen waarom ik vaccineren onder de 30 jaar niet per se aanraad.

Wanneer gaan we jou zien in talkshows?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:21 
 
Hardtraxx Veteran

Agree met Roy. Het is gewoon bizar dat men verwacht dat kerngezonde mensen zich vaccineren tegen een virus die totaal niet gevaarlijk voor hun is. En vaccineren zou je niet voor een ander moeten doen maar in de 1e plaats voor jezelf ipv andersom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Fuzzylogic schreef:
RomanAnthony schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de extra maatregelen van komende dinsdag. Aangezien er qua maatregelen geen opties zijn die iedereen 'blij' maakt, ben ik wel benieuwd hoe een ongevaccineerde er tegenaan kijkt. Stel dat het gaat tussen:

1. Extra maatregelen voor iedereen.
2. Extra maatregelen voor alleen ongevaccineerden.

Ben je dan als ongevaccineerd persoon bozer om optie 2 dan om optie 1? Ik krijg dat idee namelijk wel als ik hier en daar wat reacties lees. En zo ja, vind je dat dan niet heel egoïstisch? Open vraag voor een ongevaccineerd persoon hier, waarbij ik geen oordeel probeer te hebben (maar dat misschien ondertussen stiekem al wel een beetje heb).

Ik reageer hier eigenlijk nooit, maar ik wil mijn visie hierop wel even met je delen. Ik ben een ongevaccineerd persoon. En ja, ik ben bozer om optie 2 dan om optie 1. Dat vind ik niet egoïstisch. Ik ga als getest persoon naar een evenement, ik weet dat ik - ondanks dat ik niet gevaccineerd ben - veilig ben voor anderen en niks kan verspreiden. Vervolgens komt gevaccineerde Joopie aan die het virus wel met zich meedraagt, hij mag echter zo naar binnen en kan op deze manier het virus verspreiden, óók onder gevaccineerden. Mijn inziens is het dan volstrekt belachelijk om alleen ongevaccineerden nieuwe maatregelen op te leggen. Begin eens met het testen voor iedereen verplicht te maken en te kijken wat dat met de cijfers gaat doen, of überhaupt zorgen dat positieve gevaccineerden hun QR code tijdelijk niet meer kunnen gebruiken.

Daarnaast wil ik onderstaand fragment ook graag even delen in mijn onderbouwing waarom ik vind dat het volledig belachelijk is om maatregelen alleen tegen ongevaccineerden te gaan laten gelden:


Helemaal mee eens, ik als niet gevaccineerd afgelopen zaterdag netjes test gedaan voor toegang (wish outdoor). Dinsdag begonnen milden klachten en ja hoor positief. Wat lichte hoofdpijn en koorts gehad, maar gaat alweer de goede kant op. Gezien de vooruitzichten van het kabinet om niet gevaccineerd uit te sluiten van bepaalde dingen in de samenleving had deze besmetting niet op een beter moment kunnen komen. Sterker nog, ben er best happy mee. Ik heb straks me bewijs voor herstel en door op de natuurlijke wijze besmet te zijn geraakt is dat natuurlijk beter beschermd dan een vaccin. Ik snap dat dit niet voor alle mensen in de bevolking zo werkt natuurlijk, maar misschien moet men is beginnen bij een gezonden levensstijl en voor hun eigen lichaam te zorgen. Mensen die zich de pleuris vreten en roken worden niet uitgesloten, maar hebben grote kans om op ic s te komen. Dus wat mijn betreft begin bij je eigen gezondheid op peil te houden, dat zou al enorm schelen zoals diverse artsen en wetenschappers hebben aangegeven. De bevolking is de laatsten jaren alsmaar dikker en slechter gaan leven waardoor we minder goed bestand zijn tegen enge ziektes. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen vaccineren, integendeel, mensen die zich daar goed bij voelen of nodig achten moeten dat zeker doen. Echter voel ik me niet geroepen en acht dit onnodig, liever de natuurlijke wijzen.

Waar tover je dit feitje vandaan? Het percentage rokers is tussen 1990 en 2020 juist enorm afgenomen binnen Nederland, het percentage mensen met obesitas lijkt sinds 2018 juist een daling in te zetten en het aantal mensen met overgewicht blijft de afgelopen jaren rond hetzelfde percentage hangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:47 
 
Hardtraxx Veteran

@paling

Dat overgewicht etc sinds 2018 daalt wil niet zeggen dat het niet nog steeds veel hoger is dan in 1990.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Agree met Roy. Het is gewoon bizar dat men verwacht dat kerngezonde mensen zich vaccineren tegen een virus die totaal niet gevaarlijk voor hun is. En vaccineren zou je niet voor een ander moeten doen maar in de 1e plaats voor jezelf ipv andersom.


Waarom zou je alleen voor jezelf vaccineren? Het is toch ook juist goed als je er voor zorgt dat je ook anderen (ouders, grootouders, mensen met een verzwakt immuunsysteem of onderliggende ziektes) hiermee kan beschermen? Na vaccinatie ben je minder besmettelijk, dus is de kans op doorgeven kleiner. Daarnaast ben je als gevaccineerde vaak minder ziek van COVID-19. Bovendien: er is een kleine kans dat je toch het ziekenhuis in moet ondanks je leeftijd, levensstijl etc., waarom zou je dan die kans niet nog kleiner proberen te maken door een vaccinatie? Dit is alleen maar fijner voor de mensen die werken in de zorg, minder kans dat er moet afgeschaald worden etcetera.
Als je die dingen onder elkaar zet, is het dan echt zo dat je alleen voor jezelf vaccineert?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vaccineren is ook gewoon iets om deze situatie versneld over te laten zijn en er voor te zorgen dat de druk overal wegneemt, naast natuurlijk je eigen gezondheid. Het heeft zeker twee kanten.

Daar zit dan geen must op (nog), maar je hoeft ook geen bord voor je hoofd te houden dat het alleen maar voor jezelf is en jezelf aangaat. Tenzij je hele wereld natuurlijk alleen om jezelf draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
@paling

Dat overgewicht etc sinds 2018 daalt wil niet zeggen dat het niet nog steeds veel hoger is dan in 1990.

Er staat toch 'laatste jaren'? Volgens mij is dat maximaal een jaar of 5, in ieder geval geen 30 jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 15:56 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Vaccineren is ook gewoon iets om deze situatie versneld over te laten zijn en er voor te zorgen dat de druk overal wegneemt, naast natuurlijk je eigen gezondheid. Het heeft zeker twee kanten.

Daar zit dan geen must op, maar je hoeft ook geen bord voor je hoofd te houden dat het alleen maar voor jezelf is. Tenzij je hele wereld natuurlijk alleen om jezelf draait.


De situatie gaat er niet eerder door over, is gebleken. 80%+ is gevaccineerd, meer gaat het duidelijk niet worden. Dus het heeft blijkbaar niet genoeg geholpen. De situatie gaat pas over wanneer men leert leven met een virus ipv alles op alles te zetten om zoveel mogelijk te vaccineren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Broken Balance schreef:
Vaccineren is ook gewoon iets om deze situatie versneld over te laten zijn en er voor te zorgen dat de druk overal wegneemt, naast natuurlijk je eigen gezondheid. Het heeft zeker twee kanten.

Daar zit dan geen must op, maar je hoeft ook geen bord voor je hoofd te houden dat het alleen maar voor jezelf is. Tenzij je hele wereld natuurlijk alleen om jezelf draait.


De situatie gaat er niet eerder door over, is gebleken. 80%+ is gevaccineerd, meer gaat het duidelijk niet worden. Dus het heeft blijkbaar niet geholpen. De situatie gaat pas over wanneer men leert leven met een virus ipv alles op alles te zetten om zoveel mogelijk te vaccineren.


Ik kan je 10 manier vertellen hoe dit niet klopt, lees je maar eens in over de laatste covid ziektes en de laatste grote pandemie, mutaties bij een te lage vaccinatiegraad of uberhaupt hoe je besmettelijke ziektes indamt (hoeft geen covid te zijn). Dan zal je lezen dat dat onzin is en een slap excuus.

Iedereen mag de keuze hebben wat te doen, laat ik dat voorop stellen, maar verbloem je keuze niet met allemaal neppe onzin, als je een beetje verstand hebt kan je ook 1 + 1 wel uitvogelen dat een vaccinatie een hoger maatschappelijk nut heeft dan alleen je eigen gezondheid.

Toon dan ook gewoon lef en zeg ik doe het voor mezelf en ik sta bij mijn keuze om die en die reden. Daar kan ik meer respect voor opbrengen dan je te verbergen achter halfbakken excuses uit contextloze statements en cijfers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-broe ... ~a47741b7/

Yo, kom maar doorrrr. Volgende week gewoon naar Revelation.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:04 
 
Hardtraxx Veteran

De maatregelen zijn nog niet 100% weg, en dat is mag ik hopen de insteek, dus het heeft niet >>genoeg<< geholpen, hoe heb ik daar ongelijk in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Broken Balance schreef:
Vaccineren is ook gewoon iets om deze situatie versneld over te laten zijn en er voor te zorgen dat de druk overal wegneemt, naast natuurlijk je eigen gezondheid. Het heeft zeker twee kanten.

Daar zit dan geen must op, maar je hoeft ook geen bord voor je hoofd te houden dat het alleen maar voor jezelf is. Tenzij je hele wereld natuurlijk alleen om jezelf draait.


De situatie gaat er niet eerder door over, is gebleken. 80%+ is gevaccineerd, meer gaat het duidelijk niet worden. Dus het heeft blijkbaar niet geholpen. De situatie gaat pas over wanneer men leert leven met een virus ipv alles op alles te zetten om zoveel mogelijk te vaccineren.


Ja je moet het ook niet zien als 'over gaan', maar als leren leven met. Maar leren leven met het virus zonder vaccinaties gaat gewoon niet lukken. De hele reden dat uitgestelde zorg nu wordt ingehaald is door vaccinatie. Behalve als je het niet erg vindt als de zorg wordt overspoeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:25 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
Broken Balance schreef:
Vaccineren is ook gewoon iets om deze situatie versneld over te laten zijn en er voor te zorgen dat de druk overal wegneemt, naast natuurlijk je eigen gezondheid. Het heeft zeker twee kanten.

Daar zit dan geen must op, maar je hoeft ook geen bord voor je hoofd te houden dat het alleen maar voor jezelf is. Tenzij je hele wereld natuurlijk alleen om jezelf draait.


De situatie gaat er niet eerder door over, is gebleken. 80%+ is gevaccineerd, meer gaat het duidelijk niet worden. Dus het heeft blijkbaar niet geholpen. De situatie gaat pas over wanneer men leert leven met een virus ipv alles op alles te zetten om zoveel mogelijk te vaccineren.


Ja je moet het ook niet zien als 'over gaan', maar als leren leven met. Maar leren leven met het virus zonder vaccinaties gaat gewoon niet lukken. De hele reden dat uitgestelde zorg nu wordt ingehaald is door vaccinatie. Behalve als je het niet erg vindt als de zorg wordt overspoeld.


Als de zorg zo extreem onder druk zou staan zouden ze alles, maar dan ook alles op alles zetten om tegelijkertijd de zorg op te schalen.

Als er een levensgevaarlijke pandemie zou heersen, liggen de lijken op straat en zouden mensen smeken om een vaccin ipv via overheids/sociale druk overgehaald moeten worden het te nemen. Mensen zouden het vaccin allemaal nemen voor hun eigen gezondheid, en niet zoals miljoenen, 'om weer dingen te mogen'.

Als alle complotten onzin waren, zouden ze niet gecensureerd worden en zou de media niet de mensen 1 kant op hoeven te framen.

En dan nog de eindeloze leugens. Waarom vind men het raar dat mensen de overheid niet vertrouwen als:

- prik immuniteit zou geven
- Janssen prik zou er 1 van nodig zijn, bij de rest 2
- er geen (indirecte) prikdwang zou zijn
- er zou geen prikpaspoort komen
- bij 70% vaccinatiegraad zou alles teruggaan naar normaal
- gevaccineerden zouden niet in het ziekenhuis komen

En dit is slechts een kleine greep in de ontelbare leugens sinds maart 2020.

Maar skeptisch zijn en common sense toepassen, dan ben je een wappie, gekkie. Is goed. Het boeit me allemaal niet eens meer. Jullie hebben gelijk, enjoy.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Als de zorg zo extreem onder druk zou staan zouden ze alles, maar dan ook alles op alles zetten om tegelijkertijd de zorg op te schalen.


Maar stel, je hebt 2x zo veel zorg in het afgelopen jaar bij elkaar geschraapt. Met exponentiele groei (R getal) van 1.1 heb je dat binnen een paar dagen vol en heb je in principe hetzelfde probleem, maar dan met iets meer bedden. Met 4x heb je dat ook, met 8x ook etcetera. Oftewel: je kan het iets rekken, maar niet oplossen door alleen maar meer ruimte te maken in de zorg. Dat is het hele probleem van dit virus.

Daar heb ik nog niet eens gehad over hoe lastig het is om personeel te vinden in de zorg, tijd die je nodig hebt om ze op te leiden, etcetera. Het is dus niet echt realistisch wat je zegt.

Citaat:
Als er een levensgevaarlijke pandemie zou heersen, liggen de lijken op straat en zouden mensen smeken om een vaccin ipv via overheids/sociale druk overgehaald moeten worden het te nemen. Mensen zouden het vaccin allemaal nemen voor hun eigen gezondheid, en niet zoals miljoenen, 'om weer dingen te mogen'.


Dit hebben we toch gezien? In China, in Noord-Italië, in de VS, in de UK, in India, in Suriname. Op al die plekken zag je dat de ziekenhuizen het niet aan konden, mensen geweigerd werden, mensen op straat lagen en de lijken niet verwerkt konden worden. Het hele doel van dit is JUIST om dit te voorkomen, want we hebben gezien wat er kan gebeuren als je dat niet doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Maar vertel Emre, wat is dan het grote plan van onze overheid? En alle andere overheden over de wereld die allemaal hun eigen plan trekken om dit virus te bestrijden? En is dat hetzelfde plan of zijn de plannen onderling verschillend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:42 
 
Hardtraxx Veteran

Paling schreef:
Maar vertel Emre, wat is dan het grote plan van onze overheid? En alle andere overheden over de wereld die allemaal hun eigen plan trekken om dit virus te bestrijden? En is dat hetzelfde plan of zijn de plannen onderling verschillend?


Ik ben er niet 'zo'n een'. Wel begrijp ik totaal niet hoe je geen dubieus gevoel kan krijgen bij alles wat er gezegd is en niet uitgekomen is de afgelopen 1.5 jaar en de manier waarop. Onderbuikgevoel. Jammer dat je dan meteen gezien word als een complottheorist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2021 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is nog even wachten op goede voordelen/nadelen studies van vaccineren bij jongere leeftijdsgroepen. Maar mocht hieruit blijken dat vaccineren meer nadelen dan voordelen heeft, heb je als Gezondheidsraad geen goede zorg geleverd aan deze specifieke patiëntengroep. Behandelingen zet je individueel in, afgestemd op de persoon/patiënt. De bekende vaccins zoals DKTP en de BMR prik, bieden daadwerkelijk echt onomstotelijk voordelen voor de gehele bevolking. Bij het Corona vaccin is dit nog onzeker voor mensen onder de 30 jaar imo. Vanaf 40 jaar wegen de voordelen iedergeval zeker weten op tegen de nadelen (ook voldoende wetenschappelijk bewezen). Hoe jammer het ook is dat ook in deze leeftijdsgroepen, personen ernstige bijwerkingen kunnen krijgen. In deze leeftijdsgroep zijn er veel meer ziekenhuisopnames/overlijdens en dus is het te rechtvaardigen.
Als het aantal ernstige bijwerkingen toeneemt bij mensen tot 30 jaar, is dit alweer lastiger te rechtvaardigen

Verschillende mensenrechtenorganisaties hebben ook al geklaagd over het feit dat sommige landen 5-11 jarigen willen gaan vaccineren. Dit zou in strijd zijn met wereldwijde verdragen voor de rechten van het kind. Het kind wordt als het ware opgeofferd, voor het grotere goed dan. Dit vind ik ethisch gezien onaanvaardbaar
Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic