Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 22:29 

Hardtraxx Veteran

Best een goed twitterdraadje over de kop een tijd geleden dat gevaccineerde mensen net zo besmettelijk zouden zijn als niet gevaccineerden: https://twitter.com/mkeulemans/status/1 ... 1425340422

Overigens vind ik het met de maatregelen best meevallen. Mondkapje op is jammer, maar helaas. Kleine offer, want de horeca en de evenementen mogen nog doorgaan en dat met een zorg die bijna 100% door kan draaien (al is het op hun tenen). Dus wat dat betreft valt het nog mee. Hopen dat het voldoende is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2021 22:40 

Hardtraxx Veteran

Ik verwacht geen wonderen van de nieuwe maatregelen. Ik durf er wel geld op in te zetten dat over 2 weken die verzwaring die ons in het vooruitzicht is gesteld ook daadwerkelijk ingevoerd gaat worden. Blij dat er in ieder geval (nog) niet zoveel gezegd is over het eventueel weer inperken van evenementen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 01:44 

Hardtraxx Newbie

Ja je zou zeggen als ze over 2 weken de evenementen aan willen pakken dat ze er nu al een beetje over beginnen. Ik denk dat ze vooral heel erg op die QR-code gaan hameren, hopen dat ze de samenleven een beetje open houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 09:06 

Hardtraxx Veteran

Om buiten tegen een balletje aan te trappen en daarvoor een qr code te hebben vind ik wel vergezocht. Voor sportscholen en dergelijke kan ik goed begrijpen. Over 2 weken sowieso verzwaring. Ben benieuwd wat ze dan gaan doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 09:10 

Hardtraxx Veteran

De kritiek is niet mals die je overal leest. Verder heel erg eens met het laatste deel van het artikel

https://www.ad.nl/binnenland/coronabele ... ~ad29a3d3/

Ondertussen is het effect van de bredere inzet van de QR-code volgens de Leidse hoogleraar dat ongevaccineerden steeds meer in de verdrukking komen. ,,Het kabinet slaat routinematig de adviezen van wetenschappers in de wind, maar als het vervolgens misgaat, krijgen ongevaccineerden de schuld. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling, en ik ben bang dat het alleen maar verder gaat. Mensen dreigen systematisch uitgesloten te worden. Er is een groep mensen die geen vaccin kán nemen, zij worden hier ook slachtoffer van. En de kleine groep mensen die geen vertrouwen in de overheid heeft, drijft alleen maar verder weg.”

We zitten nu in een aardig negatieve spiraal die denk ik alleen maar erger gaat worden.. de schuld ligt bij de ongevaccineerden maar nooit bij zichzelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 10:09 

Hardtraxx Veteran

Pipa schreef:
Om buiten tegen een balletje aan te trappen en daarvoor een qr code te hebben vind ik wel vergezocht.

Enerzijds vreemd, maar aan de andere kant zit je bovenop elkaar in de kleedkamers etc. Het gaat wel effect hebben op veel verenigingen waar al problemen zijn met spelersaantallen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 10:36 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
de schuld ligt bij de ongevaccineerden maar nooit bij zichzelf

Het gaat niet alleen om schuld, maar ook over bescherming. Zowel de ongevaccineerde tegen zichzelf beschermen als tegen anderen.

Als constant het grootste deel van de mensen in het ziekenhuis ongevaccineerd is, moet je zorgen dat die mensen minder makkelijk besmet raken. Het is voor mij dus niet raar dat die groep vooral 'geraakt' wordt door de maatregelen. 'Geraakt' vind ik al overdreven, omdat zij zich gewoon kunnen laten testen en bij een negatieve uitslag, gewoon mee kunnen doen in de samenleving.

Mochten de cijfers niet verbeteren, vind ik het ook helemaal niet raar dat de eerste stap een 2G beleid zal worden, omdat we kennelijk mensen van zichzelf moeten beschermen.

Daarnaast pak je de verspreiding ook aan als een ongevaccineerd persoon die besmet is naar een publiekelijk iets gaat (Sportschool, koor, horeca, etc).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 10:47 

Hardtraxx Veteran

Ik probeer vandaag de vergaderingen van de tweede kamer te volgen, mocht er echt iets opzienbarends gebeuren zal ik dit hier neerzetten.

Overigens: Yorick Bleijenberg doet weer een goed livedraadje.
https://twitter.com/YorickB/status/1455815799956979714

Opvallend (of misschien meer normaal tegenwoordig): Van Haga shopt weer eens selectief, want vroeg waarom besmettingen hetzelfde zijn en ziekenhuizen overvol, hetzelfde als vorig jaar. Niet meerekenend dat we nu de zorg volledig hebben draaien en we een besmettelijkere variant hebben..

Partij voor de Dieren weet het om te draaien naar een vuurwerkdiscussie.. Hoe dan.x

FvD vroeg naar ratio gevaccineerd/ongevaccineerd waar ze ook gisteren een hoofdelijke stemming over hebben. Ernst Kuipers zegt 80% ongevaccineerd gebasserd op regios. Van Houwelingen is het niet met de cijfers eens.. Want met cijfers valt te discussieren..

SP vroeg naar de 1350 bedden van vorig jaar, kan dat nog eens? Nee.. Echt niet.

CU vraagt naar hulp van Duitsland, dat kan nog.

Nu bij van Dissel is er een beetje ophef over gevaccineerd/ongevaccineerd op de ziekenhuis en IC. Komt met name van PVV, FvD hoek. Omtzigt ook overigens. Ze willen exacte cijfers en meetgegevens, maar er staan letterlijk pie-charts in de slides. Omtzigt gaat nu heel precies vragen stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 10:51 

Hardtraxx Veteran

Naast dat er nu minder coronagevallen in het ziekenhuis liggen, maar het vooral andere zorg is inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 10:52 

Hardtraxx Veteran

Van Haga is sowieso een vent van niks. Roeptoetert maar wat rond, maar kan zelf de verbanden niet leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 10:55 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Partij voor de Dieren weet het om te draaien naar een vuurwerkdiscussie.. Hoe dan.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 11:55 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:

FvD vroeg naar ratio gevaccineerd/ongevaccineerd waar ze ook gisteren een hoofdelijke stemming over hebben. Ernst Kuipers zegt 80% ongevaccineerd gebasserd op regios. Van Houwelingen is het niet met de cijfers eens.. Want met cijfers valt te discussieren..

Wat een circus partij blijft dit toch
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

Paternotte van D66 vroeg aan van Dissel wat hij vind van de 1000 besmettingen op ADE (0.29% Op 300.000 mensen) en daar zei van Dissel op dat bij Testen voor Toegang 0.5% positief test en dat 0.29% dus lager is en dat Testen voor Toegang dus werkt. Lijkt me positief voor de evenementenbranche.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:20 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Khadber schreef:

Wat een circus partij blijft dit toch

Fake News… blijkbaar valt er toch wel te discussiëren over de cijfers want het cijfer dat kuipers geeft is niet accuraat of niet actueel

De diagrammen lijken te wijzen op een aandeel van 40 procent gevaccineerden en 60 procent ongevaccineerden in het ziekenhuis. Op de IC gaat het om zo'n 30 en 70 procent

https://nos.nl/liveblog/2404178-van-dis ... ollopen-ic
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

Van Dissel heeft wel verhelderd dat de laatste tijd er meer 70+ gevaccineerd dan ongevaccineerd naar het ziekenhuis moesten, maar dat dit kwam door de pure aantallen van aantal mensen die gevaccineerd zijn.

Afbeelding

In puur aantal meer gevaccineerd 70+, maar dit komt doordat er veel meer gevaccineerde 70 plussers zijn. Gerekend naar per 100.000 is het verschil groot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:32 

Hardtraxx Veteran

Ik vind de discussie om de verdeling qua IC bezetting zo vermoeiend. Het is toch allang duidelijk dat vaccinatie echt heel sterk helpt tegen een IC opname. Net zo duidelijk als dat de effectiviteit richting de 6 maand langzaam afneemt en dus meer gevaccineerden op de IC kan verwachten. Is ook niet meer relevant als er al plannen zijn om met boosters te beginnen.

FVD gaat net zo lang door vragen tot het punt dat er wel meer gevaccineerden op IC liggen om 'ZIE JE WEL!!!' te roepen. Terwijl het van andere landen die eerder zijn met vaccineren, allang bekend is dat dat gaat gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:34 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik vind de discussie om de verdeling qua IC bezetting zo vermoeiend. Het is toch allang duidelijk dat vaccinatie echt heel sterk helpt tegen een IC opname. Net zo duidelijk als dat de effectiviteit richting de 6 maand langzaam afneemt en dus meer gevaccineerden op de IC kan verwachten. Is ook niet meer relevant als er al plannen zijn om met boosters te beginnen.

Eens.

Dit zijn de zojuist bekend gemaakte cijfers:

Citaat:
De effectiviteit van de vaccins tegen besmetting is gedaald. Dat was 75 procent in juni en is nu 50 procent, zegt Van Dissel. Dit betekent dat gevaccineerden dus makkelijker andere mensen kunnen besmetten. De vaccins beschermen nog wel 75 procent tegen infectie. Tegen ziekenhuisopname beschermen de vaccins voor 93 procent.

Dit is toch top? 93% tegen ziekenhuisopname. 75% tegen infectie en 50% tegen besmetting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:35 

Hardtraxx Veteran

Klopt helemaal mee eens. Vaccinatie beschermt ongelooflijk goed tegen ziekenhuisopname in individuele gevallen. Maar kijk je naar het totale plaatje, zal binnen afzienbare tijd 75% in het ziekenhuis gevaccineerd zijn. Dat zou dus betekenen dat vaccineren alleen niet de uitweg uit de crisis zal zijn. Booster prikken zullen het wel flink kunnen gaan afremmen, maar dat zal het ook maar doen tot op zekere hoogte. Geen idee of de opkomst voor de booster prik nou weer 90% gaat zijn zoals bij de eerste prikken.

Dat gaat zeker niet lukken zolang de overheid full focus op de ongevaccineerden legt. Veel gevaccineerde ouderen zullen zich op het moment nog veilig wanen doordat de communicatie en maatregelen puur gericht is richting ongevaccineerden. En natuurlijk doordat ouderen denken dat ze veilig zijn in een restaurant dat goed QR codes controleert, maar dan wel gewoon makkelijk besmet kunnen raken door gevaccineerde mensen

Wel weer een accuraat artikel van De Hond weer: https://www.maurice.nl/2021/11/03/als-j ... qn4J7Ddk9M

(Ook al haten jullie hem, blijf het gewoon posten want z’n Posts zijn vaak gewoon accuraat)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:42 

Hardtraxx Veteran

Roy, even een oprechte vraag haha: hoeveel tijd per dag besteed jij aan het lezen van artikelen, studies, opinies etc. over Corona? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:42 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Wel weer een accuraat artikel van De Hond weer: https://www.maurice.nl/2021/11/03/als-j ... qn4J7Ddk9M

(Ook al haten jullie hem, blijf het gewoon posten want z’n Posts zijn vaak gewoon accuraat)

Ik vind het twijfelachtig dat een vaccin na 230 (?) dagen 0% effectiviteit brengt tegen een infectie.

Ook maar 1 ziekenhuis als voorbeeld pakken waar, kennelijk, meer gevaccineerde dan ongevaccineerden liggen en insinueren dat dit dan overal zo is. Daarnaast is het verklaarbaar waarom, zoals in mijn vorige post uitgelegd.

Ook zie ik genoeg twijfelachtige verklaringen die hij stelt, maar die ga ik laten liggen voor mensen die er meer verstand van hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 12:47 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Paternotte van D66 vroeg aan van Dissel wat hij vind van de 1000 besmettingen op ADE (0.29% Op 300.000 mensen) en daar zei van Dissel op dat bij Testen voor Toegang 0.5% positief test en dat 0.29% dus lager is en dat Testen voor Toegang dus werkt. Lijkt me positief voor de evenementenbranche.

Dank, deze had ik precies gemist :).

makrooy schreef:

FVD gaat net zo lang door vragen tot het punt dat er wel meer gevaccineerden op IC liggen om 'ZIE JE WEL!!!' te roepen. Terwijl het van andere landen die eerder zijn met vaccineren, allang bekend is dat dat gaat gebeuren.

Dit dus. Het enige wat ze willen doen is heel boos vingertje wijzen: zie je wel, ze liegen etc. Echt ontzettend vermoeiend, want het is niet waar de discussie om gaat of zou moeten gaan. Het is een probleem maken, uitvergroten en dan op dat ene kleine punt moord en brand schreeuwen om het hele beleid onderuit te halen. Niet heel erg constructief zeg maar..

RoyAPO schreef:
Wel weer een accuraat artikel van De Hond weer: https://www.maurice.nl/2021/11/03/als-j ... len-nemen/

Het beeld van slechts 1 ziekenhuis is niet een voorbeeld voor heel Nederland, waar er tientallen ziekenhuizen zijn. Kijk naar de slides van Van Dissel voor een beeld van heel Nederland. Dat is het beeld waar het om gaat en dat is niet het beeld wat Maurice hier schetst. Ja, hij groeit richting meer gevaccineerden in het ziekenhuis, maar nee het is niet de meerderheid. Weer iets waarin hij in de beeldvorming iets TE goed naar zijn cijfers uitzoekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Maurice pakt gewoon trends erbij van een Nederlands ziekenhuis, Nijmegen in dit geval. Dezelfde trend wordt waargenomen in bijvoorbeeld Engeland. Dit doet hij dus om te laten zien wat de ontwikkelingen zullen gaan zijn voor de toekomst en trekt daar conclusies uit. Waarom zou deze ontwikkeling ook niet gaan plaatsvinden bij andere ziekenhuizen? Vind hier weinig selectief shoppen aan. Bij het ene ziekenhuis is de trend gewoon wat eerder waar te nemen dan de ander (weet niet zeker of dit zo is btw), en die pakt hij er dan bij
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 13:19 

Hardtraxx Veteran

En toch laat hij het ziekenhuis wat precies kantelt zien, misschien wel een statistische uitschieter, geen idee. Laat dan alle beschikbare data zien, of middel het over heel Nederland in plaats van alleen 1 ziekenhuis te laten zien. Het is echt niet zo moeilijk denk ik. En de trend is heel leuk en aardig, maar uiteindelijk is het nog steeds relatief gezien een groter aandeel ongevaccineerden. Het verbloemt wel degelijk dat dus die mensen een groter risico lopen. Het is rommelen in de marge wat dat betreft. Er komt ook nog bij, wat Van Dissel ook liet zien, is dat de volledig gevaccinneerden die in het ziekenhuis komen meestal oud zijn en onderliggend ziektebeeld hebben.

Zijn conclusies:
Vaccinatie is niet het enige wat werkt: point taken, maar we zijn er nu toch wel uit dat vaccinatie beter beschermt dan niet. En mensen die dus een groter risico zijn voor zichzelf en anderen zullen hun contacten moeten beperken.
Waarom starten de boosters niet eerder? Is net in het debat verteld: logistiek wordt dit momenteel geregeld. Heb geduld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 14:04 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:

Ja.. nee, en het is je ook vaak zat uitgelegd waarom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2021 14:25 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Maurice pakt gewoon trends erbij van een Nederlands ziekenhuis, Nijmegen in dit geval. Dezelfde trend wordt waargenomen in bijvoorbeeld Engeland. Dit doet hij dus om te laten zien wat de ontwikkelingen zullen gaan zijn voor de toekomst en trekt daar conclusies uit. Waarom zou deze ontwikkeling ook niet gaan plaatsvinden bij andere ziekenhuizen? Vind hier weinig selectief shoppen aan. Bij het ene ziekenhuis is de trend gewoon wat eerder waar te nemen dan de ander (weet niet zeker of dit zo is btw), en die pakt hij er dan bij

Omdat je op basis van 1 ziekenhuizen geen statistische conclusies kunt trekken over alle ziekenhuizen. Als je dat al niet begrijpt kan je echt beter ophouden met het rondstrooien van getallen.
Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic