Broken Balance schreef:
Roy, lees je alsjeblieft in over WW2 voor je dit soort vergelijkingen probeert goed te praten. Dan snap je dat zelfs de vergelijking over bevolkingsgroepen uitsluiten echt compleet de plank mis slaat. De huidige status heeft misschien nog net niet 0,1% met toen te maken. Als je niet snapt wat je verkeerd zegt, zeg er dan verder niks meer over.
Eens. Die vergelijkingen liggen met recht heel gevoelig. Iedere vergelijking met WO2 hier voor een vrijwillig te nemen vaccin loopt compleet mank. Het is de ultieme slachtofferrol van mensen die echt hele kwalijke dingen vergoeilijken.
Ik wil ook gezegd hebben dat ik echt walg van de extremen die zondag met die demonstratie zichtbaar waren. Ik walg van mensen met een jodenster lopen om hun vaccinatiestandpunt duidelijk te maken, met een prinsenvlag, met een banner met QAnon desinformatie en al helemaal van die Gideon Van Meijeren die echt hele kwalijke dingen heeft gezegd. Ik had gehoopt dat er meer publiek afstand genomen werd van dit soort symbolen, maar blijkbaar zijn we al dusdanig naar dit terrein opgeschoven dat dit door sommigen goedgepraat wordt (gelukkig niet op dit forum). Heel, heel zorgelijk wat mij betreft en echt een heel urgent probleem wat politiek opgelost moet worden.
edit: Overigens ook volop gesteund door Wierd Duk en daarmee ook invloed in de Telegraaf. Ik begrijp die man totaal niet.
Broken Balance schreef:
Het is logisch dat ze die maatstaaf aanhalen omdat ze a. meestal geen flauw benul hebben hoe erg WW2 was en b. omdat mensen graag overdrijven om hun punt te versterken. Dat laatste laat je er eerder uitzien alsof je compleet doorgedraaid bent. Accurate vergelijkingen zullen je punt alleen maar versterken, relevante standpunten ook. Niet het overdreven roepen en vergelijkingen trekken met een tijd die objectief miljarden keren erger was dan nu.
Dit zag je ook zondag met de extreemrechtse opiniemakers. De gemeente hield het op 20000 man (flink veel overigens). De organisatie wou er 50000 van maken, dus de opiniemakers begonnen al meteen over 100000 en 250000 mensen. Overtreffende trap maken om maar je punt te maken.