Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 261  Volgende
Bericht Geplaatst op 08 sep 2021 09:05 

Hardtraxx Addict

Keurig heren, jullie hebben mij weer verbaasd :lol:
Bericht Geplaatst op 09 sep 2021 09:09 

Hardtraxx Veteran

https://www.trouw.nl/nieuws/urk-het-laa ... ~bfa9e039/

Vaccinatie per gemeente getoond in deze grafieken. Grote steden over het algemeen minder gevaccineerd, naast een mooie bible belt streep.
Bericht Geplaatst op 09 sep 2021 09:25 

Hardtraxxer

Khadber schreef:
https://www.trouw.nl/nieuws/urk-het-laagst-terschelling-het-hoogst-de-vaccinatiegraad-per-gemeente

Vaccinatie per gemeente getoond in deze grafieken. Grote steden over het algemeen minder gevaccineerd, naast een mooie bible belt streep.

Toch wel trots om zien dat mijn gemeente donkerblauw is, tussen de 90 en 94% van de volwassenen is gevaccineerd in Dinkelland :) :

Afbeelding
Bericht Geplaatst op 09 sep 2021 09:31 

Hardtraxx Veteran

Niet ontevreden met een 75-84% vaccinatiegraad in Rijssen-Holten. Had het veel lager verwacht aangezien 50% van de gemeente SGP of CU stemt
Bericht Geplaatst op 09 sep 2021 10:12 

Hardtraxx Addict

Wenzel schreef:
Khadber schreef:
https://www.trouw.nl/nieuws/urk-het-laagst-terschelling-het-hoogst-de-vaccinatiegraad-per-gemeente

Toch wel trots om zien dat mijn gemeente donkerblauw is, tussen de 90 en 94% van de volwassenen is gevaccineerd in Dinkelland :) :

Afbeelding

Gezellig Dinkelland! Tubbergen doet het ook prima :thumbup:
Bericht Geplaatst op 09 sep 2021 22:31 

Hardtraxxer

En van Urk moeten ze maar natuurgebied maken. Sprinkhanenreservaat oid.
Bericht Geplaatst op 10 sep 2021 12:44 

Hardtraxx Veteran

Inhoudelijk ook wel vermakelijk.
Bericht Geplaatst op 10 sep 2021 16:35 

Hardtraxx Veteran

Ik ben zelf niet zo goed met grote cijfers maar als ik dit zo lees zijn er rond de 10/12 miljoen mensen gevaccineerd op een bevolking van 17 miljoen mensen.

Dus we hebben dan nog 5 miljoen ongevaccineerd?

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... ingsteller
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
Bericht Geplaatst op 10 sep 2021 16:40 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
https://nos.nl/artikel/2397263-de-jonge-ook-in-het-najaar-nog-coronamaatregelen-nodig
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig
Ook in het najaar zullen er nog coronamaatregelen nodig zijn. Minister De Jonge (Volksgezondheid) zei na de ministerraad: "We zijn nog niet off the hook." De komende dagen wordt gekeken welke stappen er gezet kunnen worden.

Dinsdag geven De Jonge en demissionair premier Rutte weer een coronapersconferentie. Dan wordt bekendgemaakt welke versoepelingen er vanaf 20 september mogelijk zijn. Eerder zeiden ze ernaar te streven om dan onder meer de anderhalvemeterregel en de mondkapjesplicht in het ov te schrappen, maar het is de vraag of dat gaat lukken.

De Jonge wijst erop dat er inmiddels een hoge vaccinatiegraad is in Nederland, maar dat er ook nog een grote groep mensen is die - om verschillende redenen - niet goed beschermd is. Daardoor kan de druk op de zorg toch weer snel toenemen. "Dat betekent dat wij als overheid de taak hebben om de snelheid van de verspreiding van het virus in het najaar af te remmen."
'Haringen in een ton'

Vanmorgen werd al duidelijk dat De Jonge grote nadelen ziet aan het opheffen van de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer. Hij zei dat niet moet worden onderschat dat veel mensen zich daardoor extra kwetsbaar zullen voelen in trein, tram en bus. "En ik denk dat bijvoorbeeld de NS zich daar ook rekenschap van moet geven."

De Jonge wijst erop dat ov-reizigers straks mogelijk weer "als haringen in een ton" zitten. "En dan denk ik dat mensen met een zwakke immuunrespons - die wel gevaccineerd zijn, maar bij wie dat misschien minder goed aanslaat - er niet zo blij mee zijn dat ze tegen iemand aangeplakt staan die de hele tijd in hun nek staat te 'aerosolen'."

'Enorm dilemma'

Het kabinet heeft de deskundigen van het Outbreak Management Team om advies gevraagd, ook over de anderhalvemeterregel en het thuiswerkadvies dat nog altijd geldt. Het OMT-advies wordt naar verwachting vanavond naar het kabinet gestuurd en ligt zondag op tafel bij een overleg in het Catshuis over de coronamaatregelen. Tot die tijd worden er geen besluiten genomen, benadrukt de coronaminister.

"We zitten met een enorm dilemma. Je ziet aan de ene kant dat de rek er enorm uit is in de samenleving. Maar aan de andere kant is de rek er ook uit in de zorg en daar moet je ook rekening mee houden", zegt De Jonge.

Nachthoreca en evenementen onzeker

Het kabinet kijkt ook of de nachthoreca weer open kan, maar daarover zijn nog reserves. Aan het begin van de zomer raakten veel jongeren besmet in het nachtleven en werden versoepelingen juist weer teruggedraaid. "We moeten even behoedzaam blijven", zegt hij nu.

De Jonge zegt verder met de evenementenbranche in gesprek te zullen gaan "om te kijken wat er wel kan, gegeven het feit dat we in zo hoge mate gevaccineerd zijn." Maar hij zegt daar direct bij: "De afgelopen anderhalf jaar is een grote test geweest van onze solidariteit, en die solidariteit zullen we de komende maanden nog wel eventjes nodig hebben."

Klinkt wat mij betreft alsof de maatregelen nog wel even aanhouden. Jammer dat er in de zomer niet meer gebruik gemaakt kon worden van het goede weer buiten. Ik moet ook zeggen dat ik het beleid erg lastig vind momenteel. Zeker als je ziet dat deze week diverse hardloopevenementen alsnog uitgesteld of afgelast werden om maar eens een volledig onoverdekt evenement te noemen.
Hopelijk kunnen we van de herfst nog wel het een en ander doen.
Bericht Geplaatst op 10 sep 2021 17:15 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Ik ben zelf niet zo goed met grote cijfers maar als ik dit zo lees zijn er rond de 10/12 miljoen mensen gevaccineerd op een bevolking van 17 miljoen mensen.

Er zijn bij de meest recente cijfers van 5 september 11,3mln mensen volledig gevaccineerd, en 1,3mln mensen gedeeltelijk gevaccineerd (bron). Dus ongeveer 5mln ongevaccineerd klopt wel aardig.

Er zijn echter ook ruim 2mln kinderen in de leeftijd tot 12 jaar in Nederland (bron). Die komen sowieso niet in aanmerking voor een vaccinatie. Die zitten ook bij de 5mln ongevaccineerden inbegrepen.
Bericht Geplaatst op 10 sep 2021 19:18 

Hardtraxxer

Dus de maatregelen blijven straks (grotendeels) door een groep mensen die niet gevaccineerd wil worden die vaak ook nog zelf het meest tegen de maatregelen zijn?? Zo moeten we toch voor altijd maatregelen behouden? Die mensen gaan niet ineens een vaccin nemen.
Bericht Geplaatst op 11 sep 2021 07:44 

Hardtraxxer

YWalen schreef:
Dus de maatregelen blijven straks (grotendeels) door een groep mensen die niet gevaccineerd wil worden die vaak ook nog zelf het meest tegen de maatregelen zijn?? Zo moeten we toch voor altijd maatregelen behouden? Die mensen gaan niet ineens een vaccin nemen.

Nee, de maatregelen blijven straks omdat het kabinet veel te schijterig is...
Bericht Geplaatst op 11 sep 2021 08:32 

Hardtraxx Veteran

Ik snap oprecht niet wat het OMT nu nog denkt te bereiken in de komende periode. Als er nu niet versoepeld kan worden (= evenementen & clubs open incl. QR code), dan gaat dit voor de lente van 2022 ook niet gebeuren.

Ja, er zullen meer besmettingen plaats vinden bij versoepeling, maar met een vaccinatiegraad van +/- 80% zal het virus zich lang niet zo snel verspreiden als voorheen (= geen te grote piek in de zorg). Een langzame verspreiding van het virus onder met name de niet gevaccineerden is nu de uitweg lijkt me. Mid winter versoepelen gaan ze sowieso niet doen, en de vaccinaties zullen naar verloop van tijd wat van hun effectiviteit verliezen heb ik begrepen.

De vaccinatiegraad zal vanaf nu hooguit een fractie stijgen, maar de personen die tot dusver niet gekozen hebben voor vaccinatie (of dit om medische redenen niet kunnen), zullen ook niet voor een vaccinatie kiezen in de komende maanden, ook niet met eindeloze voorlichtingscampagnes. Het (indirect) instellen van een vaccinatieplicht zal misschien leiden tot een kleine stijging van het aantal gevaccineerden, maar zal vooral leiden tot polarisatie. Je merkt nu al op diverse fora, tv programma's dat beide kampen steeds feller worden in de discussies.
Bericht Geplaatst op 11 sep 2021 10:58 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:

Bij die 17 miljoen zitten natuurlijk ook nog alle kinderen enz. Nederland heeft ca. 3.3 miljoen mensen onder de 18 (CBS, 1 januari 2020). Dus dan heb je zo'n 14 miljoen 18+'ers. Daar komt volgens mij die 1,8 miljoen ongevaccineerd vandaan die je vaker in het nieuws hoort.

Als bovenstaande klopt, en de cijfers op het Coronadashhboard ook, zou dat overigens betekenen dat we momenteel een vaccinatiegraad van 80% onder 18+'ers hebben (en 90% als iedereen die nu een 1e prik heeft gehad ook voor de 2e gaat). Als dat geen aantallen zijn waarmee we maatregelen los kunnen laten, wanneer dan wel?
Bericht Geplaatst op 12 sep 2021 08:23 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Citaat:
https://nos.nl/artikel/2397263-de-jonge-ook-in-het-najaar-nog-coronamaatregelen-nodig
De Jonge: ook in het najaar nog coronamaatregelen nodig
Ook in het najaar zullen er nog coronamaatregelen nodig zijn. Minister De Jonge (Volksgezondheid) zei na de ministerraad: "We zijn nog niet off the hook." De komende dagen wordt gekeken welke stappen er gezet kunnen worden.

Dinsdag geven De Jonge en demissionair premier Rutte weer een coronapersconferentie. Dan wordt bekendgemaakt welke versoepelingen er vanaf 20 september mogelijk zijn. Eerder zeiden ze ernaar te streven om dan onder meer de anderhalvemeterregel en de mondkapjesplicht in het ov te schrappen, maar het is de vraag of dat gaat lukken.

De Jonge wijst erop dat er inmiddels een hoge vaccinatiegraad is in Nederland, maar dat er ook nog een grote groep mensen is die - om verschillende redenen - niet goed beschermd is. Daardoor kan de druk op de zorg toch weer snel toenemen. "Dat betekent dat wij als overheid de taak hebben om de snelheid van de verspreiding van het virus in het najaar af te remmen."
'Haringen in een ton'

Vanmorgen werd al duidelijk dat De Jonge grote nadelen ziet aan het opheffen van de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer. Hij zei dat niet moet worden onderschat dat veel mensen zich daardoor extra kwetsbaar zullen voelen in trein, tram en bus. "En ik denk dat bijvoorbeeld de NS zich daar ook rekenschap van moet geven."

De Jonge wijst erop dat ov-reizigers straks mogelijk weer "als haringen in een ton" zitten. "En dan denk ik dat mensen met een zwakke immuunrespons - die wel gevaccineerd zijn, maar bij wie dat misschien minder goed aanslaat - er niet zo blij mee zijn dat ze tegen iemand aangeplakt staan die de hele tijd in hun nek staat te 'aerosolen'."

'Enorm dilemma'

Het kabinet heeft de deskundigen van het Outbreak Management Team om advies gevraagd, ook over de anderhalvemeterregel en het thuiswerkadvies dat nog altijd geldt. Het OMT-advies wordt naar verwachting vanavond naar het kabinet gestuurd en ligt zondag op tafel bij een overleg in het Catshuis over de coronamaatregelen. Tot die tijd worden er geen besluiten genomen, benadrukt de coronaminister.

"We zitten met een enorm dilemma. Je ziet aan de ene kant dat de rek er enorm uit is in de samenleving. Maar aan de andere kant is de rek er ook uit in de zorg en daar moet je ook rekening mee houden", zegt De Jonge.

Nachthoreca en evenementen onzeker

Het kabinet kijkt ook of de nachthoreca weer open kan, maar daarover zijn nog reserves. Aan het begin van de zomer raakten veel jongeren besmet in het nachtleven en werden versoepelingen juist weer teruggedraaid. "We moeten even behoedzaam blijven", zegt hij nu.

De Jonge zegt verder met de evenementenbranche in gesprek te zullen gaan "om te kijken wat er wel kan, gegeven het feit dat we in zo hoge mate gevaccineerd zijn." Maar hij zegt daar direct bij: "De afgelopen anderhalf jaar is een grote test geweest van onze solidariteit, en die solidariteit zullen we de komende maanden nog wel eventjes nodig hebben."

Klinkt wat mij betreft alsof de maatregelen nog wel even aanhouden. Jammer dat er in de zomer niet meer gebruik gemaakt kon worden van het goede weer buiten. Ik moet ook zeggen dat ik het beleid erg lastig vind momenteel. Zeker als je ziet dat deze week diverse hardloopevenementen alsnog uitgesteld of afgelast werden om maar eens een volledig onoverdekt evenement te noemen.
Hopelijk kunnen we van de herfst nog wel het een en ander doen.

We zijn er bijna, nog even volhouden...
Bericht Geplaatst op 12 sep 2021 10:04 

Hardtraxxer

Las vanochtend ook al een interview met Gommers en Kuipers, waarin ze aangaven dat het aantal IC bedden nu lager is dan voor de corona crisis, en dat opschalen geen optie is want dat jaagt juist mensen uit de zorg, met een verdere daling in IC bedden tot gevolg.

Idd, komop jongens nog éven iets langer volhouden!
Bericht Geplaatst op 12 sep 2021 10:44 

Hardtraxx Veteran

Recent lees ik artikel na artikel hoe de situatie in Amerika dramatisch is. Vooral in de meer ongevaccineerde staten. Er zijn steeds meer gevallen van mensen die overlijden aan iets non corona gerelateerd (zoals een hartaandoening) omdat ze geen plek op de IC konden krijgen.

Jezelf niet vaccineren omdat je jong bent, tot daar nog aan toe. Maar jezelf niet vaccineren terwijl je oud/risico bent, maakt echt wat in me los. Anderhalf jaar lang hebben wij maatregelen gehad, om deze groep te beschermen. En dan nog jezelf niet vaccineren is zo egoïstisch.
Bericht Geplaatst op 12 sep 2021 15:02 

Hardtraxx Veteran

Engeland voert toch geen Corona paspoort in. Dit betekent dus dat ze daar bijna geen enkele Corona maatregel meer hebben (op testen en quarantaine na dan). Zeer mooi vergelijkingsmateriaal dus voor de komende maanden
Bericht Geplaatst op 12 sep 2021 18:48 

Hardtraxx Veteran

Over de evenementensector is nog geen besluit genomen…. Coronatoegangsbewijzen vanaf 13 jaar is ook echt om te kotsen ongelooflijk. Vanaf 18 jaar prima, kan ik mee leven. Zo zit je lekker de jeugd te dringen naar een vaccin met onbekende lange termijn effecten. Verder is testen voor toegang maar geopend tot 15:45 terwijl de jeugd dan nog op school zit :thumbdown:.

https://nos.nl/artikel/2397568-vanaf-25 ... ca-theater
Bericht Geplaatst op 13 sep 2021 10:01 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Van Engelshoven: Cultuursector krijgt beter coronanieuws dan tot nu toe is gelekt
De cultuursector krijgt morgen waarschijnlijk beter nieuws over de coronamaatregelen dan tot nu toe is uitgelekt, zei demissionair minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen Ingrid van Engelshoven in tv-programma Goedemorgen Nederland.

Van Engelshoven zegt dat er toch weer gekeken is naar de Fieldlabs, de evenementen waarbij onderzocht werd hoe optredens veilig georganiseerd kunnen worden.

Dat het kabinet deze zomer ondanks de Fieldlabs weinig toeliet, had voor een belangrijk deel te maken met de deltavariant van het coronavirus, zei Van Engelshoven vrijdag nog. Wat daarin nu veranderd is en welke plannen het kabinet heeft voor de versoepelingen, lichtte ze in het programma niet toe. Bekend is dat er meer met coronatoegangsbewijzen gewerkt gaat worden, ook voor bijvoorbeeld theaters.

Gisteren overlegde het kabinet in het Catshuis met het OMT over de coronamaatregelen. Na afloop lekte al uit dat de anderhalve meter waarschijnlijk vanaf 25 september wordt losgelaten. De besluiten worden morgenavond tijdens een persconferentie bekendgemaakt.
Bericht Geplaatst op 13 sep 2021 10:49 

Kraak... Piep...

patrickjeb schreef:
Citaat:
Van Engelshoven: Cultuursector krijgt beter coronanieuws dan tot nu toe is gelekt
De cultuursector krijgt morgen waarschijnlijk beter nieuws over de coronamaatregelen dan tot nu toe is uitgelekt, zei demissionair minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen Ingrid van Engelshoven in tv-programma Goedemorgen Nederland.

Van Engelshoven zegt dat er toch weer gekeken is naar de Fieldlabs, de evenementen waarbij onderzocht werd hoe optredens veilig georganiseerd kunnen worden.

Dat het kabinet deze zomer ondanks de Fieldlabs weinig toeliet, had voor een belangrijk deel te maken met de deltavariant van het coronavirus, zei Van Engelshoven vrijdag nog. Wat daarin nu veranderd is en welke plannen het kabinet heeft voor de versoepelingen, lichtte ze in het programma niet toe. Bekend is dat er meer met coronatoegangsbewijzen gewerkt gaat worden, ook voor bijvoorbeeld theaters.

Gisteren overlegde het kabinet in het Catshuis met het OMT over de coronamaatregelen. Na afloop lekte al uit dat de anderhalve meter waarschijnlijk vanaf 25 september wordt losgelaten. De besluiten worden morgenavond tijdens een persconferentie bekendgemaakt.

Ja, laten we dansen met Janssen vooral onder de mat blijven schuiven. Maar goed, elke vooruitgang is iets. Echter zoals altijd, eerst zien dan geloven. Tot die tijd mooi blijven pushen met Unmute Us.
Bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:07 

Hardtraxx Veteran

Bijzonder hoeveel mensen dit goed nieuws vinden. Zolang er met 'coronatoegangsbewijzen' gediscrimineerd wordt, geen festivals voor mij.
Bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:10 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Bijzonder hoeveel mensen dit goed nieuws vinden. Zolang er met 'coronatoegangsbewijzen' gediscrimineerd wordt, geen festivals voor mij.

Hier kan ik gewoon echt niet in komen. Dus je blijft liever somber/depressief, omdat je niet ff een staafje in je neus wilt doen? Wat hoogstwaarschijnlijk nog gewoon gratis blijft ook vanwege onvoldoende steun in eerste kamer? Uiteindelijk ga je met dit gedrag de situatie echt niet veranderen en maak je je leven voor jezelf er niet echt leuker op
Bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:14 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Pedaalemre schreef:

Hier kan ik gewoon echt niet in komen. Dus je blijft liever somber/depressief, omdat je niet ff een staafje in je neus wilt doen? Wat hoogstwaarschijnlijk nog gewoon gratis blijft ook vanwege onvoldoende steun in eerste kamer? Uiteindelijk ga je met dit gedrag de situatie echt niet veranderen en maak je je leven voor jezelf er niet echt leuker op

Gaat me niet eens zozeer om dat vaccin zelf dat ik hem niet neem, het feit dat je uitgesloten word als je het niet neemt zorgt er al voor dat ik hem niet hoef. Vertrouw 100x meer op m'n onderbuikgevoelens dan op een overheid die keer op keer liegt. En ik zou me kapot schamen als ik daar zou staan op zo'n feest, wetende dat ongevaccineerden er niet mogen zijn. En verder hoef ik niet in discussie bedankt.
Bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:18 

Hardtraxx Veteran

Heb ik iets gemist, je mag toch binnenkomen als ongevaccineerde met een negatieve test?
Vorige  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic