Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:22 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Bijzonder hoeveel mensen dit goed nieuws vinden. Zolang er met 'coronatoegangsbewijzen' gediscrimineerd wordt, geen festivals voor mij.

Ik heb liever dat het door kan gaan met wat beperkingen aan de poort dan helemaal dat het helemaal niet doorgaat. En de beperkingen zijn ook vrij makkelijk op te heffen door of een testje of twee keer een prik, dus het is niet een super grote hobbel als je het mij vraagt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:23 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Heb ik iets gemist, je mag toch binnenkomen als ongevaccineerde met een negatieve test?

Ja, ik heb het verkeerd gelezen. Testen voor toegang doe ik tot nu toe wel, en zal ik blijven doen zolang het gratis blijft. Ik bedoel mocht vaccinatie verplicht worden (wat ik geen gek idee vind, aangezien er al meer dingen door zijn gedrukt die eerder door meneer Hugo zelf als 'gaat niet gebeuren' werden verteld, dan ga ik niet meer. Testen voor toegang kan ik nog wel mee leven ookal heb ik ook daar een raar gevoel bij. Maar als het verplicht word gaat het wmbt echt de zoveelste grens over en dan is het echt klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:31 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Bijzonder hoeveel mensen dit goed nieuws vinden. Zolang er met 'coronatoegangsbewijzen' gediscrimineerd wordt, geen festivals voor mij.

Gaan ze vast wakker van liggen. Zolang evenementen op deze manier kunnen doorgaan vind ik het prima. Ben toch gevaccineerd, dus wat interesseert mij het of ik naast m'n ticket ook een QR code moet scannen. Met je 'discriminatie'. Ga lekker op de Dam staan met Irma en Henk, wat een geneuzel toch keer op keer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:43 

Hardtraxx Veteran

You do you ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:56 

Kraak... Piep...

Pedaalemre schreef:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 11:58 

Hardtraxx Veteran

Lees m'n reactie erna anders ook ff.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:14 

Hardtraxx Veteran

Emre wat ben je weer lekker opstandig bezig xd
Neem gewoon die prik joh dan ben je van al t gezeur af
Er is niemand hier die er wat ook aan over heeft gehouden
Of gaat t je nog steeds om die eventuele lange termijn bijwerkingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:

Dan ben ik maar opstandig. Onderbuikgevoel vertrouwen > meelopen met de massa.

Ik ben nooit bang geweest voor bijwerkingen, ookal denk ik dat die er wel zijn, zoals met elk vaccin/medicijn, maar gevallen met bijwerkingen nooit grootschalig in het nieuws zullen komen omdat dat de vaccinatiebereidheid zou verlagen als mensen zien dat er wel degelijk bijwerkingen aan zitten.

Het gaat erom dat het ongelofelijk door iedereen z'n strot gepusht wordt, en dan gaan er alarmbelletjes rinkelen. Als er een dodelijk virus zou heersen, zouden mensen smeken om een vaccin, in plaats van dat ze overgehaald moeten worden door de overheid met deelname aan horeca, theather, festivals of korting of spullen.

Ken je dat gevoel? Dat je iets niet vertrouwt, je je er totaal niet lekker bij voelt maar het toch doet en daarna spijt krijgt? Dat voorkom ik nu voor mezelf. En voor de rest moet iedereen het lekker zelf weten, maar laat mensen die het niet doen gewoon in hun waarde. Schijnt nogal lastig te zijn, maar probeer het aub.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:41 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
hurricane schreef:

Ik ben nooit bang geweest voor bijwerkingen, ookal denk ik dat die er wel zijn maar gevallen met bijwerkingen nooit grootschalig in het nieuws zullen komen omdat dat de vaccinatiebereidheid zou verlagen als mensen zien dat er wel degelijk bijwerkingen aan zitten.

Het gaat erom dat het ongelofelijk door iedereen z'n strot gepusht wordt, en dan gaan er alarmbelletjes rinkelen. Als er een dodelijk virus zou heersen, zouden mensen smeken om een vaccin, in plaats van dat ze overgehaald moeten worden door de overheid met deelname aan horeca, theather, festivals of korting of spullen.

Ken je dat gevoel? Dat je iets niet vertrouwt, je je er totaal niet lekker bij voelt maar het toch doet en daarna spijt krijgt? Dat voorkom ik nu voor mezelf. En voor de rest moet iedereen het lekker zelf weten, maar laat mensen die het niet doen gewoon in hun waarde. Schijnt nogal lastig te zijn, maar probeer het aub.

Een vaccin door de strot gepushed? Najah neem me niet kwalijk hoor maar volgens mij zat zo’n beetje iedereen daar op te wachten zodat de boel weer onder controle zou komen. Als er sprake is van een pandemie is het toch niet gek dat er dringend wordt geadviseerd om een goedgekeurd vaccin te nemen.
Als je dat als overheid of medische wereld gaat brengen als: Ja zie maar of je een vaccin gaat nemen, we zien allemaal wel hoe het gaat, dan ben je ook niet erg doortastend bezig lijkt me.
En als je twijfeld of het wel of geen dodelijk virus zou zijn, kijk dan nog eens naar de situatie in Italie in de 1e golf of India / Brazilie in de 2e. Tekort aan mortuaria , lijkkisten die er niet meer waren mensen werden in massagraven gegooid. Kweenie hoor, klinkt toch aardig ernstig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:43 

Hardtraxx Veteran

Emre heeft gewoon aandacht nodig en probeert al maandenlang medelijden op te wekken door overal constant dwars over te doen. Misschien moeten we stoppen met hem aandacht geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:47 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
hurricane schreef:

Ik ben nooit bang geweest voor bijwerkingen, ookal denk ik dat die er wel zijn, zoals met elk vaccin/medicijn, maar gevallen met bijwerkingen nooit grootschalig in het nieuws zullen komen omdat dat de vaccinatiebereidheid zou verlagen als mensen zien dat er wel degelijk bijwerkingen aan zitten.

Ik respecteer mensen die vanwege onderbuikgevoelens geen prik willen nemen 100x meer dan mensen die denken dat het wordt gebruikt voor populatie controle of welk complot theorie ook.

Maar moet erbij zeggen, het dikgedrukte is natuurlijk niet waar. Ieder super zeldzaam bijwerking kwam super uitvergroot in het nieuws. Kans op tromboso was 1 op de zoveel miljoen, maar het kwam destijds in maart/april wel echt dagelijks in het nieuws. Dat was de hele reden dat Astrazeneca werd gestopt in bijna alle EU landen. Media was heel scherp op bijwerkingen, geeft lekker clicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:54 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Emre heeft gewoon aandacht nodig en probeert al maandenlang medelijden op te wekken door overal constant dwars over te doen. Misschien moeten we stoppen met hem aandacht geven?

Jij snapt het man :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:57 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Pedaalemre schreef:
hurricane schreef:

Ik respecteer mensen die vanwege onderbuikgevoelens geen prik willen nemen 100x meer dan mensen die denken dat het wordt gebruikt voor populatie controle of welk complot theorie ook.

Maar moet erbij zeggen, het dikgedrukte is natuurlijk niet waar. Ieder super zeldzaam bijwerking kwam super uitvergroot in het nieuws. Kans op tromboso was 1 op de zoveel miljoen, maar het kwam destijds in maart/april wel echt dagelijks in het nieuws. Dat was de hele reden dat Astrazeneca werd gestopt in bijna alle EU landen. Media was heel scherp op bijwerkingen, geeft lekker clicks.

Over het dikgedrukte gedeelte. Ze willen dat zoveel mensen zich vaxxen. Ik vind het dus helemaal geen ondenkbaar iets dat de overheid bepaalde dingen zou achterhouden om ervoor te zorgen dat meer mensen over de streep gaan. Ik geloof zeker niet in gekke complottheorieën edg, maar om te denken dat de mensen die aan de macht zijn het voor de volle 100% goed met ons voor hebben en nooit misbruik zouden maken van hun macht om ervoor te zorgen dat een groot deel van het volk doet wat zij willen dat ze doen is naïef. En dan blijft de eigen intuïtie over en die heeft het gewoon nooit fout gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 12:59 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

flikker op deze mensen zijn minstens net zo erg als niet erger. Kappen. Laat ff medici die ervoor gestudeerd hebben uitzoeken wat wel of niet veilig is. Mafkezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Jordi schreef:
makrooy schreef:

flikker op deze mensen zijn minstens net zo erg als niet erger. Kappen. Laat ff medici die ervoor gestudeerd hebben uitzoeken wat wel of niet veilig is. Mafkezen.

Genoeg opgeleide medici die er evenveel kennis, al dan niet meer, van hebben, die zwaar tegen het vaccin zijn, jammer man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 13:04 

Hardtraxx Veteran

Jordi schreef:
makrooy schreef:

Mijn punt is dat ik liever heb dat je gewoon eerlijk bent als je een vaccin niet durft te nemen vanwege wat onderbuikgevoelens ipv met complot theorieën te komen. Ben nog steeds niet mee eens dat ze het niet nemen.

Pedaalemre schreef:

Over het dikgedrukte gedeelte. Ze willen dat zoveel mensen zich vaxxen. Ik vind het dus helemaal geen ondenkbaar iets dat de overheid bepaalde dingen zou achterhouden om ervoor te zorgen dat meer mensen over de streep gaan. Ik geloof zeker niet in gekke complottheorieën edg, maar om te denken dat de mensen die aan de macht zijn het voor de volle 100% goed met ons voor hebben en nooit misbruik zouden maken van hun macht om ervoor te zorgen dat een groot deel van het volk doet wat zij willen dat ze doen is naïef.

Alleen het is nou net zo dat de overheid geen controle heeft over wat de media doet. Dus wat zouden zij achterwege houden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 13:06 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:

Over het dikgedrukte gedeelte. Ze willen dat zoveel mensen zich vaxxen. Ik vind het dus helemaal geen ondenkbaar iets dat de overheid bepaalde dingen zou achterhouden om ervoor te zorgen dat meer mensen over de streep gaan. Ik geloof zeker niet in gekke complottheorieën edg, maar om te denken dat de mensen die aan de macht zijn het voor de volle 100% goed met ons voor hebben en nooit misbruik zouden maken van hun macht om ervoor te zorgen dat een groot deel van het volk doet wat zij willen dat ze doen is naïef.

Hoe verhoudt zich dat wat jij beweert tot datgene wat de overheid juist heeft gedaan toen er gevallen van trombose werder gerapporteerd bij Astra en Janssen? Volgens jou zou dat dus allemaal onder het tapijt worden geveegd en geen aandacht aan worden gegeven.
Het tegenovergestelde is gebeurd, uitgebreid media aandacht. Prikpauzes werden ingelast en doelgroepen voor die vaccins aangepast. Klinkt niet erg zoals jij dat beweerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 13:09 

Hardtraxx Veteran

@makrooy laatste alinea, Dat zou ik best willen geloven als er niet zoveel gecensureerd en accounts die er tegenin gaan allemaal mass banned zouden worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 14:12 

Kraak... Piep...

Zoals uit alle voorgaande over en weer gesprekken is gebleken, je kan beter hardstylboy overtuigen dat Headhunterz echte hardstyle maakt. Gewoon negeren, komt toch niks uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 14:43 

Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Pedaalemre schreef:

Hier kan ik gewoon echt niet in komen. Dus je blijft liever somber/depressief, omdat je niet ff een staafje in je neus wilt doen? Wat hoogstwaarschijnlijk nog gewoon gratis blijft ook vanwege onvoldoende steun in eerste kamer? Uiteindelijk ga je met dit gedrag de situatie echt niet veranderen en maak je je leven voor jezelf er niet echt leuker op

Hoewel ik er in z'n algemeenheid gewoon principieel tegen ben, kan ik er voor de festivals/evenementen misschien nog mee leven, zo'n coronapas. Festivals/evenementen kunnen nu (bijna) niet, en met een coronapas weer wel. Maar al het andere ben ik echt op tegen. Iedereen mag al 1,5 jaar op het terras of restaurant zitten, of in een bioscoop, maar over twee weken is ineens een QR code nodig.

Dit voelt gewoon als een middel om vaccineren aantrekkelijker te maken (en het advies van de gezondheidsraad noemde dit als sterke dwang in hun juridisch/etisch advies). Maar we hebben, volgens het corona dashboard en de website van het RIVM, een vaccinatiegraad van 80%, over een paar weekjes zelfs 90% (mits iedereen die een eerste prik heeft gehad ook voor een 2e gaat). 95% van de bloeddonoren hebben antistoffen... We zouden er toch gewoon al moeten zijn? Wanneer is het dan wél genoeg om alle maatregelen los te laten? Of is dit het gewoon voor altijd?

Pedaalemre schreef:
Ken je dat gevoel? Dat je je er totaal niet lekker bij voelt maar het toch doet en daarna spijt krijgt?

Elke after weer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 15:33 

Hardtraxx Addict

Kevv1990 schreef:
Pedaalemre schreef:
Ken je dat gevoel? Dat je je er totaal niet lekker bij voelt maar het toch doet en daarna spijt krijgt?

Wel van alles door de neus jassen en in de mik gooien, maar vraagtekens zetten bij vaccinatie heeft mij altijd al doen verbazen :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 15:45 

Hardtraxxer

paperclip schreef:
Kevv1990 schreef:
Pedaalemre schreef:

Wel van alles door de neus jassen en in de mik gooien, maar vraagtekens zetten bij vaccinatie heeft mij altijd al doen verbazen :huh:

Weet niet of dit rechstreeks aan mij is gericht, maar ik heb in mijn bericht niets over vaccinaties gezegd (althans, niet mijn status of mening)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 15:58 

Kraak... Piep...

paperclip schreef:
Kevv1990 schreef:
Pedaalemre schreef:

Mij ook wel.

Maar het punt blijft. Als we alles weer open willen hebben moet dit stapsgewijs. Dit gaat nooit in een keer. Als je enigszins zekerheid wilt dat alles 20 november open kan, moet je daar nu al met dit soort stappen heen werken. Vaccinatiedwang gaat te ver, daarom moet het maar met bewijzen op risicoplekken, er is geen andere optie.

We kunnen wel naar België, Denemarken en Duitsland kijken, maar zij kunnen nu juist door dit beleid het zich veroorloven. In Engeland stegen de cijfers tot aan twee dagen terug nog fors, dus dat gaat ook niet op.

De regering gaat echt niet alles in een keer open gooien, dat is eerder ook mis gegaan. Als ze dat doen kunnen we alles vergeten tot ver in 2022. Persoonlijk ben ik ook niet tegen alles open gooien. Als het werkt dan prima, klinkklaar bewijs dat het wel kan naar de overheid. Als het niet werkt zijn we de bok maar dan houdt een kamp in ieder geval zijn bek eens over "het kan wel". Maar iedereen met een beetje inzicht kan zien wat er dan gaat gebeuren.

Ik blijf er bij dat coronabewijzen prima zijn, voorname dat het testen valide blijft en gratis. En ik vind ook dat bepaalde horeca uitgesloten moet worden, met name openbare ruimtes waar je niet op een kluitje in een warme slecht geventileerde ruimte zit zoals een restaurant of een museum. Bewijzen voor andere plekken zoals kroegen theaters en bioscopen zijn compleet terecht.

Maar als iedereen blijft janken over elke stap die maar gezet moet worden en tegengas gaat geven, dan komen we nooit ergens. Waar het overheidbeleid wankelt is dit soort nutteloos jankvolk evengoed een reden dat alles zo lang duurt. Waar de meeste mensen verstandig zijn ongeacht regels stampt die kleine groep er over en jankt dan dat het niet werkt.

Je hebt zat opties om dingen te doen nu zonder een prik te nemen. Is dat ook niet goed genoeg? Dat ligt dan compleet aan jezelf en aan niemand anders. Met dat eindeloze blinde gejank op alles ben je niks nuttiger dan het bord wat voor je kop hangt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 15:59 

Hardtraxx Veteran

paperclip schreef:
Kevv1990 schreef:
Pedaalemre schreef:

https://speld.nl/2020/11/09/man-die-keer-xtc-pil-van-grond-heeft-geraapt-sceptisch-over-coronavaccin/
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2021 16:37 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Jordi schreef:
makrooy schreef:

Genoeg opgeleide medici die er evenveel kennis, al dan niet meer, van hebben, die zwaar tegen het vaccin zijn, jammer man.

Ook medici die zich inlaten met allemaal vage complottheorieën, en ook het Artsen Covid Collectief dat in mijn ogen té anti vaccin is, schenden de eed die zij afgelegd hebben voor hun beroep. De overdreven pro vaxxers in de medische wereld heb ik wat op aan te merken, maar ook de overdreven anti (corona) vaxxers. Gelukkig zijn er ook artsen die een middenweg weten te vinden tussen deze twee groepen

Ik krijg wel het idee dat die complottheorieën bij artsen echt een boomer dingetje is
Vorige  1 ... 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic