paperclip schreef:
Kevv1990 schreef:
Pedaalemre schreef:
Ken je dat gevoel? Dat je je er totaal niet lekker bij voelt maar het toch doet en daarna spijt krijgt?
Elke after weer

Wel van alles door de neus jassen en in de mik gooien, maar vraagtekens zetten bij vaccinatie heeft mij altijd al doen verbazen

Mij ook wel.
Maar het punt blijft. Als we alles weer open willen hebben moet dit stapsgewijs. Dit gaat nooit in een keer. Als je enigszins zekerheid wilt dat alles 20 november open kan, moet je daar nu al met dit soort stappen heen werken. Vaccinatiedwang gaat te ver, daarom moet het maar met bewijzen op risicoplekken, er is geen andere optie.
We kunnen wel naar België, Denemarken en Duitsland kijken, maar zij kunnen nu juist door dit beleid het zich veroorloven. In Engeland stegen de cijfers tot aan twee dagen terug nog fors, dus dat gaat ook niet op.
De regering gaat echt niet alles in een keer open gooien, dat is eerder ook mis gegaan. Als ze dat doen kunnen we alles vergeten tot ver in 2022. Persoonlijk ben ik ook niet tegen alles open gooien. Als het werkt dan prima, klinkklaar bewijs dat het wel kan naar de overheid. Als het niet werkt zijn we de bok maar dan houdt een kamp in ieder geval zijn bek eens over "het kan wel". Maar iedereen met een beetje inzicht kan zien wat er dan gaat gebeuren.
Ik blijf er bij dat coronabewijzen prima zijn, voorname dat het testen valide blijft en gratis. En ik vind ook dat bepaalde horeca uitgesloten moet worden, met name openbare ruimtes waar je niet op een kluitje in een warme slecht geventileerde ruimte zit zoals een restaurant of een museum. Bewijzen voor andere plekken zoals kroegen theaters en bioscopen zijn compleet terecht.
Maar als iedereen blijft janken over elke stap die maar gezet moet worden en tegengas gaat geven, dan komen we nooit ergens. Waar het overheidbeleid wankelt is dit soort nutteloos jankvolk evengoed een reden dat alles zo lang duurt. Waar de meeste mensen verstandig zijn ongeacht regels stampt die kleine groep er over en jankt dan dat het niet werkt.
Je hebt zat opties om dingen te doen nu zonder een prik te nemen. Is dat ook niet goed genoeg? Dat ligt dan compleet aan jezelf en aan niemand anders. Met dat eindeloze blinde gejank op alles ben je niks nuttiger dan het bord wat voor je kop hangt.