Laten we ook niet vergeten dat het grootste bewijs dat het vaccin en controles goed werken voor onze neus in onze passie ligt. Evenementen.
Bij feesten waar goed gecontroleerd wordt en waar mensen gewoon testen of gevaccineerd zijn e.d. zijn er amper tot geen besmettingen. Dit moge toch een duidelijk bewijs zijn dat het vaccin goed genoeg werkt om grootschalige verspreiding te voorkomen. Zeker wanneer de besmette mensen ook netjes in quarantaine gaan nadat ze positief zijn getest.
We hebben ook gezien dat wanneer er niet goed gecontroleerd wordt en er mensen binnen worden gelaten die geen vaccin of test hebben gedaan er een behoorlijk hoog aantal besmettingen komen. Dit moge toch boekdelen spreken?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfers van feesten waar alleen gevaccineerde naar binnen mogen ten opzichte van testen voor toegang en vrije toegang. Dat leert ons waarschijnlijk ook genoeg over tijd en over hoe effectief het vaccin is. Gezien de UK het sowieso wel gaat doen, laat maar komen.
Dit hele gejank over en weer over moraliteit brengt ons ook nergens en bijna iedereen gooit meer met "what if's" en specifieke onderzoeken die alleen hun visie belichten dan oplossingen voor iedereen. Dus ik ben voor landen die mensen gaan weren op basis van vaccinatie en ik ben ook voor landen die alles open gooien ongeacht test en vaccinatie. Zo komen we in ieder geval tot een goede conclusie.
RoyAPO schreef:
Doe niet mee aan moreel gejammer over dat je bepaalde dingen niet zou mogen zeggen. Open dialoog vind ik in de meeste gevallen, een groot goed
Dan moet je ook niet janken over de moraliteit van alleen gevaccineerde binnen laten. Meten met twee maten is dat. Dus zoals gezegd, als je zo selectief over je argumenten gaat zijn, dat zet je standpunten alleen maar meer in diskrediet.