Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 13:54 

Hardtraxx Veteran

Daarom vind ik ook wel, dat je je zou moeten laten vaccineren wanneer je ouder bent dan 40 jaar. De voordelen wegen namelijk overduidelijk op tegen de nadelen. Daarnaast krijg ik ook het idee dat de 40+ers die zich niet laten vaccineren, al niet al te gezond zijn en dus een relatief grote kans op ziekenhuisopname hebben. Maar bij studenten van 20-30 jaar oud, is dit niet zo zeker. Zij overbelasten het zorgsysteem niet dus vaccineren doe je op onze leeftijd niet erg snel voor een ander. Daarnaast komen er nu ook enkele studies tevoorschijn, die aan zouden geven dat natuurlijke infectie, beter beschermt tegen besmetting dan het vaccin op de langere termijn. Dan kan je jonge mensen toch beter een besmetting laten doormaken zodat je in die groep sneller groepsimmuniteit bereikt? Groepsimmuniteit dmv het vaccin is een utopie bij dit virus, dat is een vaststaand feit
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 14:02 

Hardtraxx Veteran

Eigenlijk heb je ergens wel gelijk, want ondanks het vaccin heb je daadwerkelijk ook nog wel kans op corona. Dus de vlieger: ik laat me vaccineren, want dan kan ik ouderen/risicogroepen niet meer besmetten, gaat niet op.
Als ik dit dan lees op de site van de rijksoverheid:
Citaat:
Er zijn inmiddels enkele studies verschenen die laten zien dat vaccinatie ook de overdracht van het virus van de ene persoon op de andere vermindert. Het aantal studies is beperkt en bewijs veelal indirect, maar de uitkomsten wijzen steeds in dezelfde richting

Enfin, uiteindelijk weet je zelf ook niet hoe ziek je er van wordt als je geen vaccin neemt. Dus om het vaccin te nemen om de zorg niet te overbelasten (mocht je zelf ernstig ziek worden) blijft wel valide.
Ik vind best dat je mensen toegang tot bepaalde dingen mag verbieden als ze geen vaccin nemen, maar dan moet uit studies wel bewezen worden dat het vaccin ook helpt tegen het overdragen van het virus.
Uiteindelijk blijft het allemaal ook een mening en interpretatie van zaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 14:22 

Hardtraxx Veteran

Hmm, wanneer het voor 90-100% zou werken tegen overdracht van het virus op de langere termijn, zou er idd nog wel over gediscussieerd kunnen worden. Maar ik merk in mijn omgeving wel, dat een vaccinatieplicht bepaalde mensen juist nog meer anti vaccin maakt dan ze al waren. Ook laat een aanzienlijk gedeelte van de jongere mensen in de zorg zich niet vaccineren, en we hebben deze mensen juist héél hard nodig aangezien er al tekorten zijn in de zorg

Alsnog vind ik dit artikel wel spijkers en koppen slaan wat betreft deze discussie:

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be743179/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 14:38 

Hardtraxx Veteran

Hier eigenlijk ook nog wel een uitspraak die best treffend is (vergelijking Corona crisis met de klimaatcrisis)

Vertwijfeling is frustrerend - het lukt niet om onze levensstijl om te gooien. Daarnaast wijst Ten Bos op een ander fenomeen: cynisme. “Het rapport was er nog maar net, of Biden zei: eerst gaan we de olieproductie opvoeren En China: op weg naar de groene toekomst willen we nog zo veel kolencentrales openen. Onze eigen premier zei meteen: het moet wel betaalbaar blijven. Dat is interessant: in de coronacrisis horen we dat niet vrijheid of liefde de hoogste waarde is, maar gezondheid. Bij de klimaatcrisis komt aan de oppervlakte wat er echt bovenaan staat: de economie. Dan hoor je ze niet over gezondheid.

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... LEXNUZp548
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 15:06 

Hardtraxx Addict

RoyAPO schreef:
Hmm, wanneer het voor 90-100% zou werken tegen overdracht van het virus op de langere termijn, zou er idd nog wel over gediscussieerd kunnen worden. Maar ik merk in mijn omgeving wel, dat een vaccinatieplicht bepaalde mensen juist nog meer anti vaccin maakt dan ze al waren. Ook laat een aanzienlijk gedeelte van de jongere mensen in de zorg zich niet vaccineren, en we hebben deze mensen juist héél hard nodig aangezien er al tekorten zijn in de zorg

Alsnog vind ik dit artikel wel spijkers en koppen slaan wat betreft deze discussie:

Heel goed artikel. Ben blij om deze nuchtere en realistische kijk steeds meer terug te lezen in de media.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 17:09 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Heftig dit wel. Het zijn ook zo vaak de mensen die hun werk zijn kwijt geraakt die helemaal in complotten zijn gaan geloven (1:05 in de vid).

Dan ben ik toch blij dat niemand in mijn familie of vriendenkring zo van het padje af is.\

Edit: Ik zie nu dat het een filmpje van vorig jaar is, zag het onder een recent artikel van nieuwsuur oops. Maar nog steeds relevant lijkt me.

De man van de thumbnail is trouwens ook de man die Blckbx doet. Geeft wel een aardig inkijkje in de manier van denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 17:47 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
RoyAPO schreef:

Heel goed artikel. Ben blij om deze nuchtere en realistische kijk steeds meer terug te lezen in de media.

Zit ff te lezen onder de LinkedIn post van Jona Walk en dr zit zelfs een professor van het Radboud UMC tussen die bang is dat ongevaccineerden hem besmetten… denk dan wel echt van je bent Gvd professor. Dan mag je best op de hoogte zijn van het feit dat de viral load onder besmette gevaccineerden even hoog is als bij ongevaccineerden wanneer uiteindelijk de besmetting plaatsgevonden heeft.. al is het bekeken vanaf de andere kant ook wel weer lastig om je volledig te verdiepen wanneer je een full time baan hebt. Verder denk ik ook wel dat er een aardig verschil in opinie zit tussen de medici van 20-30 jaar oud en bijvoorbeeld 50-60 jaar oud

https://www.medischcontact.nl/opinie/re ... achten.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 19:46 

Hardtraxxer

RoyAPO schreef:

Jona Walk is een topper en is helaas één van de weinigen die haar kop boven het maaiveld durft uit te steken. Maar ze durft tenminste een genuanceerd verhaal te vertellen, stelt kritische vragen en geeft ook aan waar de onzekerheden liggen. Dit is hoe een wetenschapper zich hoort uit te drukken. Niet zoals die rücksichtlose beleidsmakers die we de afgelopen maanden hebben mogen aanhoren. Ze beginnen ook allemaal een toontje lager te zingen de laatste weken valt mij op. Ze durven geen voorspellingen meer te doen, die dekselse deltavariant ook… Die gooit roet in het eten, anders was het natuurlijk allemaal goedgekomen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 11:21 

Hardtraxx Veteran

Erg blij met iemand zoals Jona Walk idd. Itt deze wetenschapper uit de NOS met de uitspraak: ‘het risico dat je natuurlijke infectie niet overleeft, is heel erg aanwezig’. Als je ouder bent dan 40 misschien ja. Wel goed om dat erbij te zeggen. Verder wel goed dat de NOS hier aandacht aan besteedt. Gezien dit onderzoek, zou ik ervoor pleiten om als een razende boosters te gaan geven aan 50/60+ers en dan tegelijkertijd alle maatregelen los te laten (op testen voor toegang en de basismaatregelen na dan). Op deze manier kan de jongere bevolkingsgroep een hele goede immuniteit verkrijgen, terwijl de kwetsbaren nog meer beschermd worden dan ze al waren. Dit levert misschien wat extra ziekenhuisopnames op, maar de immense nevenschade van maatregelen voorkom je hiermee. Dit zou uiteindelijk denk ik een positiever resultaat voor de algehele volksgezondheid opleveren dan het voortzetten van maatregelen voor miljoenen mensen wat tot mentale en individuele economische schade lijdt

Iemand die corona heeft gehad is vijf tot zeven keer beter beschermd tegen de deltavariant dan iemand die volledig is gevaccineerd met het Pfizer-vaccin. Dat komt naar voren uit een Israëlische studie. Mensen die herstelden van het virus worden bij een tweede infectie ook minder ziek en belanden minder vaak in het ziekenhuis dan iemand die volledig is gevaccineerd.

De uitkomst van het onderzoek verbaast Debbie van Baarle niet, zij is hoogleraar immunologie aan het UMC Utrecht. "Het hele virus komt binnen bij een natuurlijke infectie, waardoor het lichaam beter in staat is om een gevaarsignaal te geven. Ten tweede zit in dat vaccin alleen het S-antigen, en in het virusdeeltje zelf zitten veel meer andere eiwitten waar ook een afweerreactie tegen gemaakt wordt", zegt Van Baarle in het NOS Radio 1 Journaal.

"Vooropstellend: het vaccin beschermt nog steeds heel goed tegen ernstige ziekte, maar met een eerdere natuurlijke infectie is er gewoon net iets betere bescherming, dus minder ziekenhuisopnames en minder infecties." Maar collectieve bescherming door infecties in plaats van vaccins is geen goed idee, zegt Van Baarle. "Dat idee was in het begin misschien een goed idee, totdat je ziet dat heel veel mensen heel erg ziek worden en zelfs doodgaan. Het risico dat je een natuurlijke infectie niet overleeft is heel erg aanwezig. Dus het is nog steeds veel veiliger om de immuniteit op te bouwen via vaccinatie."

https://nos.nl/liveblog/2395307-helft-o ... n-lockdown

Link naar onderzoek, bovenstaande zou ik pleiten wanneer het onderzoek peer review heeft gehad: https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21262415v1
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 16:09 

Hardtraxx Veteran

Nieuwe demonstratie van Unmute Us op zaterdag 11 september !

https://facebook.com/events/s/unmute-us ... 881131110/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 16:54 

Hardtraxx Veteran

Omdat Roy constant over leeftijd begint, moest ik direct aan hem denken toen ik dit las:

Tussen 1 april 2021 en de derde week van augustus waren er in Nederland ruim 15.000 ziekenhuisopnames vanwege covid-19. Daaronder waren vrijwel geen mensen die langer dan twee weken volledig gevaccineerd waren.

De overgrote meerderheid van de patiënten was helemaal niet gevaccineerd. Dat ligt voor een groot deel aan het feit dat in het begin van deze periode de vaccinatiegraad nog laag was.

Sinds de laatste week van juni heeft de deltavariant van het virus andere varianten nagenoeg verdreven.

Voor de groep 15-49-jarigen was de vaccineffectiviteit tegen ziekenhuisopname door de deltavariant tot half augustus 92 procent, voor de groep 50-69 zelfs 97 procent en voor 70-plussers 91 procent. De bescherming tegen IC-opname was voor deze groepen respectievelijk 99, 97 en 95 procent.

https://nos.nl/artikel/2395373-rivm-vac ... ltavariant
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 18:06 

Hardtraxx Veteran

Bij 4,6 procent van de ziekenhuisopnames ging het om patiënten die al langer dan twee weken volledig gevaccineerd waren op het moment van hun eerste ziektedag. 88 procent (bijna 13.000 mensen) was niet gevaccineerd.

De overige ziekenhuisopnames betroffen ofwel mensen die alleen een eerste prik hadden gehad van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca, ofwel mensen van wie de vaccinatie korter dan twee weken voor hun opname was afgerond.

Dit stukje dan. Vind het oprecht best goed nieuws. Al houd ik nog steeds wel een slag om mijn arm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 18:15 

Hardtraxx Veteran

Moet je nagaan hoe besmettelijk Delta variant is, dat het zo'n klein groepje ongevaccineerden bereikt. Heb een vriend dat als verpleegkundige werkt. Die vertelt ook dat hij en zijn collega's telkens weer gefrustreerd raken als ze in het systeem zien dat een nieuwe corona opname niet is gevaccineerd. Want een grote meerderheid is dat nog steeds, ondanks dat in de oudere groepen we een 90%+ vaccinatiegraad hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 18:48 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Omdat Roy constant over leeftijd begint, moest ik direct aan hem denken toen ik dit las:

Tussen 1 april 2021 en de derde week van augustus waren er in Nederland ruim 15.000 ziekenhuisopnames vanwege covid-19. Daaronder waren vrijwel geen mensen die langer dan twee weken volledig gevaccineerd waren.

De overgrote meerderheid van de patiënten was helemaal niet gevaccineerd. Dat ligt voor een groot deel aan het feit dat in het begin van deze periode de vaccinatiegraad nog laag was.

Sinds de laatste week van juni heeft de deltavariant van het virus andere varianten nagenoeg verdreven.

Voor de groep 15-49-jarigen was de vaccineffectiviteit tegen ziekenhuisopname door de deltavariant tot half augustus 92 procent, voor de groep 50-69 zelfs 97 procent en voor 70-plussers 91 procent. De bescherming tegen IC-opname was voor deze groepen respectievelijk 99, 97 en 95 procent.

https://nos.nl/artikel/2395373-rivm-vac ... ltavariant

Wat moet de vaccin effectiviteit op ziekenhuisopnames bij 20-40 jarigen precies zeggen? Dat doet niks af aan het feit dat er heel heel weinig 20-40 jarigen in het ziekenhuis worden opgenomen. Zeker gezien het feit dat verreweg de meeste besmettingen in deze groep plaatsvinden. De hospitalisation rate in deze groep is ontzettend laag. Al kan je die nog verder omlaag brengen, wanneer 20-40 jarigen met een chronische aandoening en obesitas zich laten vaccineren. Zo’n beleid kan ik dan wel weer steunen. De rest zou natuurlijke immuniteit moeten opbouwen gezien veel erop wijst dat dit langdurigere en effectievere bescherming biedt tegen infectie dan vaccinatie. Groepsimmuniteit met dit vaccin, dat niet aangepast is op de delta variant, acht ik onmogelijk. Groepsimmuniteit (onder 20-40 jarigen) door natuurlijke infectie schat ik de kans hoger bij in

Bij stichting nice zie je dat er in de laatste maanden ook een mooie correlatie is ontstaan tussen het toenemende aandeel jongere mensen op de IC (logisch want zij zijn niet beschermd itt de ouderen), en een toenemende BMI mediaan. Als je te dik bent, zegt een jongere leeftijd dus niet zo heel veel

Toch ben ik zelf nog wel benieuwd waarom men gekozen heeft voor een mRNA vaccin. Ze hadden vantevoren al kunnen zien aankomen dat dit op de langere termijn nooit zou gaan werken tegen infecties gezien het alleen gericht is op het Spike eiwit en dus gevoelig voor mutaties. Van wat ik me kan herinneren is dat er gezegd werd ‘wanneer het Spike eiwit zal muteren, zal het sowieso niet meer de cel binnen kunnen gaan en daarom zitten we met mRNA goed’. Die hypothese is dan ook flink in het water gevallen :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 18:58 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Moet je nagaan hoe besmettelijk Delta variant is, dat het zo'n klein groepje ongevaccineerden bereikt. Heb een vriend dat als verpleegkundige werkt. Die vertelt ook dat hij en zijn collega's telkens weer gefrustreerd raken als ze in het systeem zien dat een nieuwe corona opname niet is gevaccineerd. Want een grote meerderheid is dat nog steeds, ondanks dat in de oudere groepen we een 90%+ vaccinatiegraad hebben.

Hier verbaas ik me ook wel over. De delta is zo besmettelijk dat als je niks zou doen, je de epidemie in een mum van tijd gehad hebt
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2021 22:32 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:

Hier verbaas ik me ook wel over. De delta is zo besmettelijk dat als je niks zou doen, je de epidemie in een mum van tijd gehad hebt

Klopt, de schade zou niet te overzien zijn. Als ik hierbij stil sta vraag ik mij ook af waarom er zoveel aandacht is gevestigd om zoveel mogelijk jongeren te vaccineren, terwijl er nog altijd een groepje ouderen niet is gevaccineerd. Vanuit het oude perspectief snap ik dat wel. Groepsimmuniteit was prima haalbaar met de oudere varianten. Maar de delta variant is niet normaal. Dan lijkt het me belangrijker om meer campagne bij ouderen te doen om van die 90% bijna 100% te maken, dan om bij jongeren 80% te halen ipv 60%. (Of deze cijfers kloppen weet ik niet, maar het gaat even om principe). Dan haal je natuurlijke immuniteit onder jongeren die niet gevaccineerd willen worden terwijl je de ouderen goed beschermd houdt als daar de vaccinatiegraad tegen de 100% ligt.

Maar goed, dit is natuurlijk beetje hardop nadenken. Wellicht mis ik wat in mijn gedachtegang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 09:18 

Hardtraxx Veteran

Nog even over nagedacht maar zo gek is het niet dat de delta zo makkelijk de ongevaccineerden bereikt. De ongevaccineerden bevinden zich in vrij geïsoleerde groepen namelijk niet-westerse allochtonen en de bible belt. Deze mensen steken elkaar gewoon allemaal aan omdat ze vooral contact met elkaar hebben en dus minder contact met gevaccineerde mensen. Momenteel nemen ze t ook veel mee uit Marokko en Turkije. Hopelijk raakt de meerderheid voor de winter nog besmet, zodat we dan minder problemen hebben. In die groeperingen is namelijk ook de vaccinatiegraad onder ouderen lager
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 14:40 

Hardtraxx Veteran

Roy, vergeet daar ook niet een aantal andere groepen bij, ook onder oa hoogopgeleide stadse gezinnen schijnt er genoeg anti-vax te zijn.

Veel mensen denken dus dat méér antistoffen ook automatisch betere bescherming betekent, maar dat hoeft dus niet persé zo te zijn. Dit is ook een argument geweest van sommige mensen om geen vaccin te nemen.

https://nos.nl/artikel/2395429-rivm-als ... t-epidemie
Citaat:
Een Israëlische studie wijst uit dat mensen na een natuurlijke infectie meer antistoffen hebben dan na vaccinatie.
Van Dissel: "Het gaat niet zo zeer om méér antistoffen als wel om een bredere variëteit aan antistoffen. En dat is logisch. De vaccins richten zich op een heel specifiek viruseiwit dat een essentiële rol speelt in het ziekmakend vermogen van het virus. Na een natuurlijke infectie reageert het lichaam tegen allerlei eiwitten van het virus. Alleen weten we niet of al die eiwitten wel een belangrijke rol spelen. Een breder scala antistoffen betekent niet automatisch een hogere effectiviteit tegen het krijgen van covid."

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:

Klopt, de schade zou niet te overzien zijn. Als ik hierbij stil sta vraag ik mij ook af waarom er zoveel aandacht is gevestigd om zoveel mogelijk jongeren te vaccineren, terwijl er nog altijd een groepje ouderen niet is gevaccineerd. Vanuit het oude perspectief snap ik dat wel. Groepsimmuniteit was prima haalbaar met de oudere varianten. Maar de delta variant is niet normaal. Dan lijkt het me belangrijker om meer campagne bij ouderen te doen om van die 90% bijna 100% te maken, dan om bij jongeren 80% te halen ipv 60%. (Of deze cijfers kloppen weet ik niet, maar het gaat even om principe). Dan haal je natuurlijke immuniteit onder jongeren die niet gevaccineerd willen worden terwijl je de ouderen goed beschermd houdt als daar de vaccinatiegraad tegen de 100% ligt.

Maar goed, dit is natuurlijk beetje hardop nadenken. Wellicht mis ik wat in mijn gedachtegang.

Hier kan ik nog aan toevoegen dat de meeste besmettingsgolven bij de jongeren starten, zie ook de meest recente piek die voornamelijk bij de jongeren begon. Een hogere vaccinatiegraad bij jongeren heeft dus wel degelijk zin, want het loopt dan minder door de samenleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2021 14:44 

Hardtraxx Veteran

Overigens raad ik mensen aan die een overzicht willen van de stand van corona en de politiek om de meest recente podcast van NRC Haagse Zaken te luisteren, vond hem erg informatief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2021 14:51 

Hardtraxx Veteran

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2021 10:52 

Hardtraxx Veteran

@Khadber, zie onderstaande. De niet-westerse allochtonen nemen nu relatief gezien de meeste plekken in beslag in het ziekenhuis. Altijd maar weer die Finnen! :lol:

Ongeveer de helft van niet-gevaccineerde coronapatiënten die in de ziekenhuizen liggen, heeft een niet-westerse migratieachtergrond. Dat komt naar voren in een enquête van de longartsenvereniging NVALT, waar het AD over schrijft. In de ziekenhuizen liggen op het moment zo'n 600 coronapatiënten, van wie zo'n 200 op de IC. Zo'n 90 procent is niet gevaccineerd.

"Het geeft te denken dat een groot aandeel niet-gevaccineerde patiënten van niet-westerse origine is", zegt NVALT-voorzitter Leon van den Toorn. "We moeten iets doen aan het bereik van deze mensen. Hier valt wel winst te behalen."

Dat de vaccinatiegraad onder mensen met een niet-westerse achtergrond lager is dan gemiddeld is bekend. Dat geldt ook voor inwoners van de Biblebelt. Deze groepen bereiken vereist maatwerk, zegt het ministerie van Volksgezondheid in de krant." Je moet inzoomen, vaak via sleutelfiguren in de gemeenschappen. Dat doen de GGD's. De Rijksoverheid levert algemene informatie in verschillende talen."

In Amsterdam en Rotterdam trekken prikteams de wijken in om bewoners in te enten.

https://nos.nl/liveblog/2395975-belgie- ... r-op-aruba
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2021 11:48 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
@Khadber, zie onderstaande. De niet-westerse allochtonen nemen nu relatief gezien de meeste plekken in beslag in het ziekenhuis. Altijd maar weer die Finnen! :lol:

Ik zal je dumpert opmerking maar even laten voor wat het is..

Maar wat wil je zeggen? Dat niet-westere allochtonen relatief weinig gevaccineerd zijn, relatief in kleinere huizen met meer mensen wonen en daarom meer met corona te maken hebben? Want dat is niet echt een verrassing toch? Het gaat me er om dat nu de schuld enkel aan deze groep wordt gegeven, dat vind ik niet terecht.

De focus heel erg op deze groep ligt, maar daarnaast ook de bible belt (met name Urk, Staphorst), hoog opgeleide stadse mensen en jongeren ook relatief weinig gevaccineerd zijn. Daar kunnen uiteraard ook overlappingen in zitten. De aanpak om daar lokaal de wijken in te gaan en bij hoger onderwijs te staan en zorgen voor een betere vaccinatiegraad lijkt me een heel goed idee. Dat is waar de meeste winst te halen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

Ach, grapje moet kunnen toch :P. Ik zou het goed vinden als de overheid het beleid richt op het alles op alles zetten om vooral de risicogroepen te vaccineren. Dus mensen met een BMI hoger dan 25, chronische aandoeningen en een oude leeftijd (50/60+). Het beleid is nu veel te ongenuanceerd doordat ze lijken te zeggen dat iedereen in het ziekenhuis terecht kan komen. Hiermee ga je de niet-westerse groep niet bereiken (Allah maakt de keuze wie wel/niet in het ziekenhuis komt enz enz). Vind echt wel dat ze het beleid meer mogen richten op het te zwaar zijn. Het verband/correlatie tussen BMI en ziekenhuisopname is al een tijdje onomstotelijk wetenschappelijk aangetoond. Bij ouderen is dit verband er daarentegen niet. Gaat volgens mij vooral om mensen tot 60 jaar

De wijken in gaan met oa dit verhaal lijkt me een goed idee. Al is het natuurlijk wel een beetje naar om praktisch te zeggen tegen iemand ‘je bent te dik dus loopt veel risico op ziekenhuisopname’
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2021 12:51 

Hardtraxx Veteran

Feit is dat dit grapje iets te vaak een nogal cynische ondertoon heeft en daar sta ik niet achter.
Tja, ik denk eerlijk gezegd dat als je Allah door God verandert je precies dezelfde discussie hebt, dus ik vind het alleen sturen op welke god er aanbeden wordt een beetje onzin als ik eerlijk ben.
En het klopt dat dit het risicoprofiel is, maar iedere persoon die je kan overtuigen is er een, dus ook mensen die niet in het "risicoprofiel" passen zou ik gewoon proberen te overtuigen. Het is wat mij betreft al zorgelijk genoeg dat we niet meer voor lijken te lopen op de rest van Europa en de vaccinatiesnelheid flink zakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2021 15:30 

Hardtraxx Veteran

Okee, geef ik je helemaal gelijk in idd! Hier was het iedergeval niet hatelijk bedoeld. En voor de bible belt geldt precies hetzelfde als voor de moslims. Zou ook wel benieuwd geweest zijn naar het percentage van de mensen in het ziekenhuis die uit de Bible Belt komen
Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic