Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 17:08 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
https://www.ed.nl/politiek/minister-voetbalfans-moeten-dit-weekend-op-hun-kont-blijven-zitten-anders-volgen-maatregelen~ab51eb92/

Serieus vent, krijg lekker wat. Hier wordt je toch schijtziek van. Er zijn bij de vorige thuiswedstrijden van PSV, waar ook iedereen bij elkaar in de nek hangt nog geen 25 besmettingen geweest (waarvan niet eens duidelijk is of ze wel van die wedstrijden komen). En ik denk dat er bij andere wedstrijden ook helemaal niets aan het handje is geweest. En dan ga je alsnog de boel temperen en met het vingertje waarschuwen. Serieus wat willen die gasten nou?

Die vent staat echt compleet los van de maatschappij :lol:. Laat hem aub gauw vervangen worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 17:30 

Hardtraxx Veteran

Wanneer gooit die vent zichzelf eindelijk van een brug?

Achterljke clown

https://twitter.com/Hoekstraj58/status/ ... 78308?s=19
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 18:02 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
https://www.ed.nl/politiek/minister-voetbalfans-moeten-dit-weekend-op-hun-kont-blijven-zitten-anders-volgen-maatregelen~ab51eb92/

Serieus vent, krijg lekker wat. Hier wordt je toch schijtziek van. Er zijn bij de vorige thuiswedstrijden van PSV, waar ook iedereen bij elkaar in de nek hangt nog geen 25 besmettingen geweest (waarvan niet eens duidelijk is of ze wel van die wedstrijden komen). En ik denk dat er bij andere wedstrijden ook helemaal niets aan het handje is geweest. En dan ga je alsnog de boel temperen en met het vingertje waarschuwen. Serieus wat willen die gasten nou?

Ja, maar als het te vaak goed gaat op deze manier, komt er hierdoor straks nog meer bewijs dat evenementen wel veilig door zouden kunnen gaan. Dat mag niet gebeuren natuurlijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2021 09:01 

Hardtraxx Addict

https://www.nu.nl/coronavirus/6152378/e ... ivals.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2021 10:39 

Hardtraxx Elite

Pedaalemre schreef:

Achterljke clown

Je snapt dat mensen dat ook soms over jou en jouw uitspraken bedenken, right?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2021 10:49 

Hardtraxx Veteran

Je mag denken wat je wil hoor (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2021 12:09 

Kraak... Piep...

rakkietakkie schreef:
Pedaalemre schreef:

Achterljke clown

Je snapt dat mensen dat ook soms over jou en jouw uitspraken bedenken, right?

Jij hebt niet zo veel recht van spreken op dat gebied.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2021 12:16 

Hardtraxx Veteran

Oh god de lamme en de blinde hebben ruzie
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2021 11:00 

Hardtraxx Addict

Citaat:
Nearly 80% of Israeli adults are fully vaccinated against COVID-19, which constitutes 58% of the country's relatively young population, according to NPR.

Over half of the population was fully vaccinated by March 25, and for a moment, it looked like the country was on its way to herd immunity.

But the rising case rates in Israel may indicate that the protection afforded by vaccines wanes over time. Health officials and Pfizer scientists noted a lapse in protection six to eight months after the second shot, which was timed right around the Delta variant's arrival in Israel this summer.

Half of the seriously ill COVID patients currently hospitalized in Israel were fully vaccinated five or more months ago. Most of them are over 60 years old and have comorbidities, putting them at a higher risk of developing severe illness.

https://www.businessinsider.com/israels ... &r=US&IR=T

Slecht nieuws wat meteen het punt dat ik eerder in dit topic probeerde te maken bevestigd. Alle hoop op het vaccin zetten is een slecht idee, een race tegen de klok waar we, als we op deze voet doorgaan, over een paar jaar nog steeds mee zitten.

De keuze van het kabinet en de kamer om mensen met vaccinatie zonder tests toegang te geven tot bijv. restaurants en bioscopen en mensen zonder vaccinatie te laten betalen voor toegangstests vind ik met deze kennis dan ook onbegrijpelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2021 12:31 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Citaat:
Nearly 80% of Israeli adults are fully vaccinated against COVID-19, which constitutes 58% of the country's relatively young population, according to NPR.

Over half of the population was fully vaccinated by March 25, and for a moment, it looked like the country was on its way to herd immunity.

But the rising case rates in Israel may indicate that the protection afforded by vaccines wanes over time. Health officials and Pfizer scientists noted a lapse in protection six to eight months after the second shot, which was timed right around the Delta variant's arrival in Israel this summer.

Half of the seriously ill COVID patients currently hospitalized in Israel were fully vaccinated five or more months ago. Most of them are over 60 years old and have comorbidities, putting them at a higher risk of developing severe illness.

Slecht nieuws wat meteen het punt dat ik eerder in dit topic probeerde te maken bevestigd. Alle hoop op het vaccin zetten is een slecht idee, een race tegen de klok waar we, als we op deze voet doorgaan, over een paar jaar nog steeds mee zitten.

De keuze van het kabinet en de kamer om mensen met vaccinatie zonder tests toegang te geven tot bijv. restaurants en bioscopen en mensen zonder vaccinatie te laten betalen voor toegangstests vind ik met deze kennis dan ook onbegrijpelijk.
Dat wat erachter staat en niet dik gedrukt is ook belangrijk, namelijk mensen die al onderliggend lijden hebben. Voor het overgrote deel zal vaccinatie dus wel degelijk een positief effect hebben.
Wat mij betreft is hier dan ook het glas zeker halfvol en niet meteen bij de pakken neerzitten.
Het geven van een booster, of 3e prik aan mensen boven de 60 en/of onderliggend lijden zal denk ik het doen oplopen van covid-opnamen wel doen dempen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2021 14:51 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Citaat:

Vaccinatie reduceert besmettingen —> door vaccinatiepaspoort laten meer mensen zich vaccineren —> minder besmettingen. Iedereen testen voor evenementen is praktisch ondoenlijk (of ze moeten een zelf afgenomen test op locatie toestaan, dat zou wel kunnen werken maar heeft ook kanttekeningen). Een vaccinatiepaspoort zorgt dus indirect voor minder besmettingen. Heb ook wel het idee dat wanneer er geen vaccinatiepaspoort zou zijn, de vaccinatiegraad lager zou liggen. Voor mij heeft dat paspoort bijv wel de doorslag gegeven. De gedachtegang snap ik dus wel maar of ik het er ook mee eens ben is een andere vraag
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 08:55 

Hardtraxx Addict

^ dit klopt, alleen de bescherming duurt dus niet lang genoeg. Je zult op deze manier dus altijd golven van besmettingen blijven houden, zoals je nu ziet in Israël.

Bovendien is het natuurlijk ook een gewoon vaccinatiedwang. Iets waar ik principieel tegen ben, ook al ben ik zelf gevaccineerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 11:24 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
^ dit klopt, alleen de bescherming duurt dus niet lang genoeg. Je zult op deze manier dus altijd golven van besmettingen blijven houden, zoals je nu ziet in Israël.

Bovendien is het natuurlijk ook een gewoon vaccinatiedwang. Iets waar ik principieel tegen ben, ook al ben ik zelf gevaccineerd.

Jup, en we weten nog steeds niet of mensen daar mét of dóór Corona in de ziekenhuizen liggen :lol:. Heb contact met BBB trouwens over de antwoorden van Jaap van Dissel

Afgelopen zaterdag in Amsterdam trouwens vrijwilliger geweest bij unmuteus in de schoonmaakploeg. Dr liepen zelfs 2-3 artsen/geneeskunde studenten mee in de groep. Ook vanuit daar het signaal gekregen dat veel collega’s op dit moment tegen de maatregelen zijn, maar gewoon geen zin hebben om zich er tegen uit te spreken vanwege het mogelijke gedoe
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 12:20 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Heb contact met BBB trouwens

Wat heeft billen, benen, buik hiermee te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 15:03 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Basshunterzz schreef:

Die vent staat echt compleet los van de maatschappij :lol:. Laat hem aub gauw vervangen worden

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/994261/hugo-de-jonge-trekt-conclusie-na-kuip-bezoek-en-wil-staantribunes-sluiten.html

Wat een gozer idd >.< Wel lekker naar De Kuip gaan en daarna weer lopen zeiken. Waarom zijn de vakken met de fanatieke aanhangers te vol? Omdat daar de meeste seizoenskaarthouders zitten. Waarom ging ik vorig weekend niet rustig zitten tijdens de wedstrijd? Omdat er geen stoeltjes zijn in ons vak xd Alsof de gemeente dat niet wist van tevoren... Laat lekker gaan joh
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 18:28 

Hardtraxx Elite

Indy schreef:
Oh god de lamme en de blinde hebben ruzie

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 21:01 

Hardtraxx Veteran

Heftig dit wel. Het zijn ook zo vaak de mensen die hun werk zijn kwijt geraakt die helemaal in complotten zijn gaan geloven (1:05 in de vid).

Dan ben ik toch blij dat niemand in mijn familie of vriendenkring zo van het padje af is.\

Edit: Ik zie nu dat het een filmpje van vorig jaar is, zag het onder een recent artikel van nieuwsuur oops. Maar nog steeds relevant lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2021 21:23 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Heftig dit wel. Het zijn ook zo vaak de mensen die hun werk zijn kwijt geraakt die helemaal in complotten zijn gaan geloven (1:05 in de vid).

Dan ben ik toch blij dat niemand in mijn familie of vriendenkring zo van het padje af is.\

Edit: Ik zie nu dat het een filmpje van vorig jaar is, zag het onder een recent artikel van nieuwsuur oops. Maar nog steeds relevant lijkt me.

idem zag je vorig jaar in Amerika bij Trump vs Biden. Ook daar had je scheidingen, ruzies en andere ellende in families
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2021 00:00 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Andersom ook wel omdat ze iets nodig hebben om te geloven door te relativeren
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2021 00:40 

Hardtraxx Veteran

Zag trouwens net op CNN dat het aantal besmettingen in USA weer op niveau is van rond januari ~ 150.000.
'Slechts' 51% is volledig gevaccineerd. Waar eerst USA vol gas gaf, is het nu zeer lafjes.
De FDA heeft er nu het Pfizer vaccin nu een full approval gegeven, waar het eerst een emergency approval had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2021 23:07 

Hardtraxx Veteran

Unmute Us:

Citaat:
Geachte demissionair premier Mark Rutte, minister Hugo de Jonge en minister Grapperhaus,

Het kan u niet ontgaan zijn dat afgelopen weekeinde ruim 70.000 mensen in zes steden hebben betoogd voor heropening van evenementen per 1 september. Het was immers de grootste betoging in ons land sinds 2004. Toch blijft het angstvallig stil vanuit Den Haag. Wij begrijpen dat dit uw vakantie is, maar het zou van fatsoen getuigen als u ons – de 100.000 werknemers in de evenementenbranche, de tienduizenden demonstranten en de duizenden protesterende bedrijven – zo snel mogelijk te woord staat.

Wij zijn niet de straat op gegaan om medelijden te wekken. Wij stonden er evenmin om een feestje te vieren of om met het vingertje te wijzen naar andere organisaties als de Formule 1 of de KNVB. Het is voor ons namelijk vanzelfsprekend dat sportwedstrijden weer gehouden kunnen worden, nu de bezetting van IC-bedden laag blijft en nu onderzoek heeft uitgewezen dat het aantal extra besmettingen naderhand verwaarloosbaar is.

Nee, wij demonstreerden zaterdag omdat we uw beleid willekeurig, onbegrijpelijk en onrechtvaardig vinden. Omdat we na anderhalf jaar solidariteit te hebben getoond met de maatschappij ook solidariteit en transparantie terug verwachten. Uw schrikreactie na de besmettingspiek van juli was nog enigszins verklaarbaar, maar inmiddels is de logica achter uw beslissingen volledig zoek. Daarom vragen wij u dringend antwoord te geven op de volgende acht vragen:

1. Waarom mogen festivals potentieel pas vanaf 20 september open, een week voor het einde van het festivalseizoen? Welke argumenten heeft u om deze specifieke datum te kiezen en niet 1 september, de datum waarop we open wensen te gaan? Wij hebben toch aangetoond dit veilig te kunnen?

2. Deze vraag stellen we zowel aan u als aan het OMT: waarom worden de Fieldlab-rapporten door u genegeerd? In België immers worden op basis van diezelfde rapporten grote festivals georganiseerd. Wat klopt er nu ineens niet meer van de Fieldlab-uitkomsten terwijl u die, bij monde van minister De Jonge, op 28 mei tijdens de persconferentie volledig heeft omarmd?

3. Hoe kan het dat in alle ons omringende landen evenementen plaatsvinden en er geen substantiële stijging is van het aantal besmettingen, terwijl ook daar de Deltavariant heerst? Hier ligt het toegestane aantal bezoekers van buitenevenementen op 750, in België op 75.000; terwijl het percentage gevaccineerden en besmettingen ook in beide landen gelijk is. Beseft u dat u met deze maatregelen de internationale koploperspositie van de Nederlandse evenementenindustrie aan het verruïneren bent? Bent u zich ervan bewust dat Nederlandse jongeren massaal naar evenementen in België gaan?

4. Bent u bekend met de Fieldlab-uitslagen waaruit blijkt dat het risico tijdens het bezoeken van een evenement veiliger is dan het thuis ontvangen van één persoon. En onderkent u dat de kans op besmetting bij huisfeesten groter is geworden, nu de lockdown is opgegeven en er geen maximum aantal gasten meer is voor thuisbezoek? U bent bekend met de Fieldlab-uitslagen, dus waarom heeft u eind juni die adviezen niet één op één overgenomen?

5. Door inmiddels meerdere experts wordt gezegd dat er geen onderscheid te maken is tussen geplaceerd en ongeplaceerd. Waarom maakt u dat onderscheid dan wel?

6. Bent u zich bewust dat de meeste jongeren zich lieten vaccineren om naar een evenement te mogen en begrijpt u dat zij zich op dit moment door u bedrogen voelen?

7. U pretendeert trots te zijn op het Nederlandse culturele erfgoed. Desalniettemin kondigt u aan om nog dit jaar de coronasteun aan bedrijven stop te zetten, omdat er volgens u en het CPB genoeg werk te vinden is in andere sectoren. Begrijpt u dat u hiermee de geschiedenis in zal gaan als het demissionaire kabinet dat eigenhandig haar vaderlandse cultuursector de nek om draaide?

8. Bij de laatste grote griepgolf van 2018 lagen er tijdens de piek 350 mensen op de IC. Toen mochten er ook nog steeds evenementen plaatsvinden. Waarom neemt u een dergelijk getal niet als criterium voor het openen van de evenementensector?

Wij eisen vóór komend weekeinde antwoord op bovenstaande vragen. Kiest u ervoor ons nog langer te negeren, dan zien wij ons genoodzaakt om nieuwe en grotere acties aan te kondigen. Zoals u heeft gemerkt zijn wij in staat tot het mobiliseren van grootschalige protesten, die ondanks hun omvang positief en vredelievend blijven. Maar verwart u onze vredelievendheid vooral niet met inschikkelijkheid. Ons geduld is op.

In afwachting verblijven wij,
De organisatie van Unmute Us
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2021 06:35 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Zag trouwens net op CNN dat het aantal besmettingen in USA weer op niveau is van rond januari ~ 150.000.
'Slechts' 51% is volledig gevaccineerd. Waar eerst USA vol gas gaf, is het nu zeer lafjes.
De FDA heeft er nu het Pfizer vaccin nu een full approval gegeven, waar het eerst een emergency approval had.

Hoorde van een vriend over een interessante gebeurtenis uit het verleden waardoor het vertrouwen van de Afro amerikaanse mensen in de overheid heel laag ligt en waarom oa die mensen daar zich niet laten vaccineren. Zoals ze daar dus mensen proberen over te halen met cadeautjes, gaat in deze groep echt niet werken aangezien ze dat tijdens het Tuskegee experiment ook deden

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tuskege ... sonderzoek
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 13:47 

Hardtraxx Veteran

Oh oh wat irriteer ik mij aan alle docenten (die niet medisch zijn opgeleid), die pleiten voor een vaccinatieplicht op het hoger onderwijs. Laat de studenten die zich niet willen laten vaccineren, maar weer lekker thuis onderwijs volgen met alle gevolgen voor de mentale gezondheid van dien. Ipv dat je een ander het grondrecht op onderwijs afneemt, kan je dr als docent ook zelf voor kiezen om alleen online onderwijs te verzorgen. Zo zorg je voor je eigen veiligheid, en zorg je dr ook voor dat alle studenten gewoon normaal naar college kunnen (op je eigen onderwijs na dan). Eerst allerlei geklaag op jongeren dat ze naar festivals en feesten willen en dat dat neerkomt op ‘ikke, ikke en de rest kan stikken’ en nu zelf ook bijdragen aan die uitspraak. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ook gevaccineerden kunnen de delta variant overdragen, zij het minder vaak dan ongevaccineerden.

Ik begin steeds meer te walgen van deze maatschappij, veel meer dan de vorige 1,5 jaar. De solidariteit lijkt gewoon compleet verdwenen te zijn. Met dank aan het gepolariseer van mensen in de overheid en experts die op tv verschijnen. Het zegt imo genoeg dat de meerderheid van de verpleegkundigen tegen een vaccinatieplicht is. Zij hebben wel geleerd over medische ethiek, itt alle docenten literatuurwetenschappen, veiligheid etc etc. Je mag best een mening hebben, maar het ventileren in de media zonder een achtergrond in de medische wereld, vind ik niet op z’n plaats

Gelukkig is er wel ruimte voor dit soort, wel genuanceerde, geluiden: https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~be743179/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 13:51 

Hardtraxx Newbie

RoyAPO schreef:
Oh oh wat irriteer ik mij aan alle docenten (die niet medisch zijn opgeleid), die pleiten voor een vaccinatieplicht op het hoger onderwijs. Laat de studenten die zich niet willen laten vaccineren, maar weer lekker thuis onderwijs volgen met alle gevolgen voor de mentale gezondheid van dien. Ipv dat je een ander het grondrecht op onderwijs afneemt, kan je dr als docent ook zelf voor kiezen om alleen online onderwijs te verzorgen. Zo zorg je voor je eigen veiligheid, en zorg je dr ook voor dat alle studenten gewoon normaal naar college kunnen (op je eigen onderwijs na dan). Eerst allerlei geklaag op jongeren dat ze naar festivals en feesten willen en dat dat neerkomt op ‘ikke, ikke en de rest kan stikken’ en nu zelf ook bijdragen aan die uitspraak. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. Ook gevaccineerden kunnen de delta variant overdragen, zij het minder vaak dan ongevaccineerden.

Ik begin steeds meer te walgen van deze maatschappij, veel meer dan de vorige 1,5 jaar. De solidariteit lijkt gewoon compleet verdwenen te zijn. Met dank aan het gepolariseer van mensen in de overheid en experts die op tv verschijnen. Het zegt imo genoeg dat de meerderheid van de verpleegkundigen tegen een vaccinatieplicht is. Zij hebben wel geleerd over medische ethiek, itt alle docenten literatuurwetenschappen, veiligheid etc etc

Dan heb je de afgelopen 1.5 jaar niet heel goed opgelet, vaccineren doe je ook voor anderen... iets met voorkomen van overbelasting van de zorg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2021 13:53 

Hardtraxx Veteran

Goede uitspraak Roy, ik denk dat 90% (van leeftijdsgroep van dit forum) het met je oneens is en het juist andersom ziet :thumbup:
Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic