Sarabande schreef:
Dit is dus waarom een heleboel mensen niet willen vaccineren. Overigens ga ik zelf ook niet elk jaar een coronaprik halen. Dat jij elk jaar een prikje geen probleem vindt, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik vind het gezien de kennis die we nu hebben onethisch om van gezonde mensen te verlangen dat zij elk (half) jaar een coronaprik gaan halen. Nog onethischer vind ik het dat je voor een test moet gaan betalen terwijl je met een test waarschijnlijk een minder groot risico vormt voor de volksgezondheid dan met een vaccin.
Die volg ik niet helemaal. Mensen willen nu niet geprikt worden omdat ze vermoeden dat ze de komende jaren voor dezelfde prik terug moeten komen? Dan kom je toch gewoon niet terug voor een nieuwe? Daarbij berust die denkwijze puur op speculatie. Zelf betwijfel ik overigens dat we die kant op gaan (/ moeten willen, al wil ik best toegeven dat ik dat ik een jaarlijkse prik inderdaad niet het grootste probleem vind).
Sarabande schreef:
Ja, dit is ook zo goed gegaan in Israël natuurlijk.
Mijn reactie ging puur over de haalbaarheid, niet of ik vind of het wel of niet goed werkt. Iedereen laten testen is niet te doen, maar een deel testen is op z'n minst beter te doen. Beetje open deur als ik het zo uitschrijf, maar ik had het idee dat ik 'm bij mijn eerdere reactie in moest trappen om dat te verduidelijken.
Sarabande schreef:
Bizar dat zoveel mensen hun gezond verstand zijn verloren, zowel aan de kant van de anti-vaxxers 5G/microchip-lui als aan de "ja hoor, jank me elk jaar maar vol met dat vaccin en iedereen die het niet wil mag niet meer meedoen aan leuke dingen, want je bent een egoistische [scheldwoord] en denkt nooit aan een ander en ik wil gewoon mijn vrijheid terug".
Mocht dat direct aan mij gericht zijn, dan is dat nogal een interpretatie van mijn reactie. Laat ik het zo zeggen: ik denk echt niet dat er een moment komt dat ongevaccineerden letterlijk "niet meer mee mogen doen". Ik denk echter wel dat dat potentiële vooruitzicht -puur als stimulatie- er toch voor kan zorgen dat er een deel van die groep over de streep kan worden getrokken, zelfs al is het maar een klein deel. En tegen enige stimulatie heb ik inderdaad zeker geen bezwaar.
Pedaalemre schreef:
Jeetje.
Pedaalemre schreef:
Je mag denken wat je wil hoor