Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 12:03 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Ik zou zelf ook helemaal voor testen voor toegang zijn. Maar dan toch wel iedereen zich laten testen, ook gevaccineerden. Ik heb het er helemaal voor over over om festivals zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Hoe kut het ook is dat er werd gezegd dat je als gevaccineerde niet hoeft te laten testen, sindsdien is er gewoon steeds meer duidelijkheid dat de Delta variant zich beter verspreid onder gevaccineerden dan vorige varianten. Het is niet bulletproof genoeg.

Ik ben er ook wel voor maar heb nog steeds mijn twijfels rondom de incubatie tijd van Corona Vs de test. Iemand die hier meer over kan vertellen hoe dit werkt?

Denk zelf nog altijd dat je het draagt voordat het op de test zichtbaar is. Dus je neemt alsnog het virus mee naar binnen toch?

Ik denk dat je met 24 uur vantevoren testen wel aardig safe zit. 100% waterdicht is het niet, maar het komt volgens mij wel in de buurt. Kans lijkt me miniem dat een test in die 24-36 uur nog positief uit gaat slaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 12:40 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
makrooy schreef:
Ik zou zelf ook helemaal voor testen voor toegang zijn. Maar dan toch wel iedereen zich laten testen, ook gevaccineerden. Ik heb het er helemaal voor over over om festivals zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Hoe kut het ook is dat er werd gezegd dat je als gevaccineerde niet hoeft te laten testen, sindsdien is er gewoon steeds meer duidelijkheid dat de Delta variant zich beter verspreid onder gevaccineerden dan vorige varianten. Het is niet bulletproof genoeg.

Ik ben er ook wel voor maar heb nog steeds mijn twijfels rondom de incubatie tijd van Corona Vs de test. Iemand die hier meer over kan vertellen hoe dit werkt?

Denk zelf nog altijd dat je het draagt voordat het op de test zichtbaar is. Dus je neemt alsnog het virus mee naar binnen toch?

Afbeelding

Daarnaast is er ook nog een kleine kans op fout negatief, waarop met grotere aantallen mensen die zich laten testen natuurlijk meer kans op is. De vraag is ofdat je dat daarmee dan maar voor lief moet gaan nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 12:41 

Hardtraxx Veteran

Ik zou er eerljk gezegd ook niet zo slecht tegenover staan om te testen, maar dat we dan wel weer door kunnen en enkel voor de duur van de pandemie (dus eigenljk tot de hele wereld zo veel mogelijk gevaccineerd is). Het is een utopie dat je iedereen eruit filtert, maar hoe meer je eruit filtert hoe beter het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 13:35 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
Vaccins zijn gewoon niet zo sterk tegen de Delta variant als tegen de originele en Alfa.

Ja, de berichten van vandaag zijn ook niet heel hoopgevend wat dat betreft (AZ nog 61% effectief na 3 maanden, Pfizer 75%). Dat zal wel betekenen dat die 3e prik er zal gaan komen, maar ik vermoed dat bij elke booster ronde de bereidheid flink zal afnemen.. En dan heb je ook nog varianten zoals de lambda variant waarvan de eerste tekenen zijn dat 'ie vaccin resistent is.

Ik begin oprecht te denken dat we volgend jaar ook gewoon kunnen gaan afschrijven, maar ik hoop het helemaal mis te hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 13:46 

Hardtraxx Veteran

Kevv1990 schreef:
makrooy schreef:
Vaccins zijn gewoon niet zo sterk tegen de Delta variant als tegen de originele en Alfa.

Ja, de berichten van vandaag zijn ook niet heel hoopgevend wat dat betreft (AZ nog 61% effectief na 3 maanden, Pfizer 75%). Dat zal wel betekenen dat die 3e prik er zal gaan komen, maar ik vermoed dat bij elke booster ronde de bereidheid flink zal afnemen.. En dan heb je ook nog varianten zoals de lambda variant waarvan de eerste tekenen zijn dat 'ie vaccin resistent is.

Ik begin oprecht te denken dat we volgend jaar ook gewoon kunnen gaan afschrijven, maar ik hoop het helemaal mis te hebben

Ohjee, hebben ze weer een nieuwe.

Deze ellende houdt gewoon niet op joh. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 13:52 

Hardtraxx Veteran

Kevv1990 schreef:
makrooy schreef:

Aan de ene kant kan het natuurlijk altijd, maar het lijkt me toch niet dat ze zolang maatregelen blijven nemen. Overal merk je dat na 1,5 jaar de rek eruit is. Misschien ook doordat er is geroepen dat we er ''bijna'' zijn maar dat dat moment steeds verder naar voren wordt geschoven, maar ooit een keer is het daarmee wel klaar vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 13:59 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
Kevv1990 schreef:
makrooy schreef:

Ohjee, hebben ze weer een nieuwe.

Deze ellende houdt gewoon niet op joh. >.<

Goh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 14:04 

Hardtraxx Veteran

Ik mag overigens toch wel hopen dat de vaccinfabrikanten al begonnen zijn met aanpassingen te maken aan de vaccins om ze beter te maken tegen de nieuwe varianten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 14:06 

Hardtraxx Veteran

Lambda variant stond voorheen bekend als de Braziliaanse variant iirc. Die hangt al een jaartje in de lucht.

Meer mensen die gevaccineerd worden (wereldwijd) is blijkbaar effectiever dan met boostershots gaan strooien.

Pfizer en al komen wel met aangepaste shots voor de nieuwere varianten, maar ik dacht pas komende winter / voorjaar ergens gelezen te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 14:19 

Hardtraxx Veteran

Als ze weer gehele bevolkingen een booster shot willen gaan geven, mogen ze hem van mij in hun reet steken. Kwetsbaren prima, maar de hele bevolking vind ik zo overdreven. We gaan uiteindelijk toch wel door totdat er uiteindelijk een zeta variant is. Corona wordt wss gewoon de nieuwe griep, die elk jaar een nieuwe prik behoeft voor de kwetsbaren. Laten we aub zo gauw mogelijk weer normaal gaan doen want mensen constant niet blootstellen aan andere ziekteverwekkers, gaat op de langere termijn desastreus zijn voor de volksgezondheid. Je ziet het nu al met de RS-virus epidemie onder kinderen. En dan heb ik het nog geen eens over de nevenschade van de maatregelen welke immens is

Het wordt tijd om te werken aan eigen gezondheid ipv symptoom bestrijding. Als er straks weer een derde prik nodig zou zijn voor ‘normaal’, twijfel ik zeer of er niet enorme gemixte belangen van de politici met de Farma industrie zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 14:22 

Kraak... Piep...

Wel goed dat ze al voorop lopen.

En tja, zolang een groot deel van de wereld geen werkend vaccin heeft, blijft het virus leven en dodelijk. Dat is virologie 101. Maar op een punt moet je de knop omgooien en het behandelen als een griepje als het de zelfde of mindere sterftegraad heeft. Maar zoals gezegd, dit krijg je alleen door vaccins. Waar griep vaak periodiek is, is corona dat niet. Zonder vaccin blijf je besmetten en verspreiden, ook al overleef je het, wellicht in een andere mutatie niet. Je kan het prima overleven, maar er blijft wel schade aan je longen en de rest van je lichaam komen, tot een breekpunt vormt. Het kan maar zo dat je levensduur flink wordt ingekort door herhaald gevat worden.

Blijf er bij dat je het beter weer open kan gooien zodra iedereen gevaccineerd is die wil. Mensen die niet beschermd zijn zullen vanzelf de gevolgen er aan ondervinden en alsnog een vaccin nemen of ondervinden juist niets, either way is prima.

Als ik om de zoveel tijd een prikje moet, kan me dat vrij weinig interesseren, zolang alles maar kan. Mensen die dan weigeren en niks ondervinden, prima, goed bewijs. Mensen die weigeren en alsnog alles ondervinden, prima, eigen schuld, zou de rest niet voor moeten boeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 14:23 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Lambda variant stond voorheen bekend als de Braziliaanse variant iirc. Die hangt al een jaartje in de lucht.

https://www.who.int/en/activities/track ... -variants/

De Braziliaanse variant is Gamma, en Lambda is voor het eerst in Peru waargenomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 14:35 

Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Mark With A Tarrel schreef:

https://www.who.int/en/activities/track ... -variants/

De Braziliaanse variant is Gamma, en Lambda is voor het eerst in Peru waargenomen.

Ah kijk.

Vind die geografische benamingen toch wel een stuk handiger :P.

Maar illustreert dat we al wel bijna de helft van het alfabet hebben gehad qua varianten. De vraag is en blijft natuurlijk; wanneer is de mutatie limiet bereikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 02:30 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Wel goed dat ze al voorop lopen.

En tja, zolang een groot deel van de wereld geen werkend vaccin heeft, blijft het virus leven en dodelijk. Dat is virologie 101. Maar op een punt moet je de knop omgooien en het behandelen als een griepje als het de zelfde of mindere sterftegraad heeft. Maar zoals gezegd, dit krijg je alleen door vaccins. Waar griep vaak periodiek is, is corona dat niet. Zonder vaccin blijf je besmetten en verspreiden, ook al overleef je het, wellicht in een andere mutatie niet. Je kan het prima overleven, maar er blijft wel schade aan je longen en de rest van je lichaam komen, tot een breekpunt vormt. Het kan maar zo dat je levensduur flink wordt ingekort door herhaald gevat worden.

Blijf er bij dat je het beter weer open kan gooien zodra iedereen gevaccineerd is die wil. Mensen die niet beschermd zijn zullen vanzelf de gevolgen er aan ondervinden en alsnog een vaccin nemen of ondervinden juist niets, either way is prima.

Als ik om de zoveel tijd een prikje moet, kan me dat vrij weinig interesseren, zolang alles maar kan. Mensen die dan weigeren en niks ondervinden, prima, goed bewijs. Mensen die weigeren en alsnog alles ondervinden, prima, eigen schuld, zou de rest niet voor moeten boeten.

Het spijt me BB, ik lees al een poosje mee, maar ik zie je nu weer vol overtuiging een hoop onwaarheden de wereld inslingeren. Ik denk dat het goed is dat je je iets beter gaat inlezen. Ik vind je namelijk redelijk fel overkomen naar mensen toe die een ander geluid laten horen en er misschien niet voor kiezen om te vaccineren. Zal je misschien niet zo leuk vinden dat je uit je vaccinatiedroom wordt weggerukt, maar het wordt de hoogste tijd.

Ten eerste: het virus zal blijven rondgaan en is niet te elimineren. Dat is virologie 101 (wat dat ook mag betekenen). Ook niet als er wereldwijd meer gevaccineerd wordt. Het virus muteert als een razende, net zoals alle overige coronavirussen. Tevens is er sprake van een ‘leaky vaccin’ die geen steriele immuniteit geeft en dat zien we nu ook gebeuren. Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als ongevaccineerden. En nu wordt de schuld aan de deltavariant gegeven, maar dat hadden al die slimme koppen al lang kunnen voorzien hoor en was mogelijk bij de voorgaande varianten niet heel veel anders. Maar dat gaan onze vrienden van het kabinet natuurlijk niet aan de grote klok hangen, want dan zakt de vaccinatiebereidheid op de finish naar het dieptepunt. En we hebben nog even te gaan, want de boostershots moeten waarschijnlijk ook nog aan de man gebracht worden. Wat die voor effect gaan hebben weet nog niemand, maar in Israël zijn ze al gestart en ze zullen die worst ook hier weer voor gaan houden is mijn verwachting. Straks gaan we dan ‘echt’ terug naar normaal. Zou het echt zo zijn? Jij kan om de zoveel tijd je prik wel willen halen, maar of het je echt de volledige vrijheid gaat opleveren is nog echt de vraag. En nogmaals ik geloof niet in een complot of een of ander sinister clubje die allerlei snode plannen heeft. Waarom er zoveel onzin verkondigt wordt weet ik ook niet, maar het is gewoon niet waar wat er gezegd wordt. En ik ben inderdaad geen viroloog, maar het is allemaal te vinden in artikelen en literatuur. Het enige wat dat vaccin op dit moment nog doet is ernstige ziekte voorkomen. In beginsel met 90-95% relatieve risicoreductie, maar dat is al snel bereikt wanneer je de omvang van onderzoeksgroep hebt gebruikt in de studies van Pfizer en Moderna. De farmaceuten hebben ons natuurlijk de meeste gunstige cijfers willen voorschotelen. Als je kijkt naar de absolute risicoreductie zijn de cijfers behoorlijk teleurstellend. En er is nog een probleem. Toevallig is onderstaande patientgroep niet of nauwelijks geïncludeerd binnen deze studies. Goh, waarom zou dat nou zijn?

https://amp.nos.nl/artikel/2394217-hond ... ssion=true

Ten tweede: je blijft niet besmetten en verspreiden zonder vaccin. Ten eerste dat doe je dus ook met een vaccinatie en er zijn op dit moment steeds meer aanwijzingen dat een natuurlijk doorgemaakte infectie zeer goed beschermd tegen een nieuwe infectie en de evt daaropvolgende varianten. Er niks mee om tot een bepaalde leeftijdsgroep iedereen een natuurlijke infectie door te laten maken. Precies zoals de natuur het bedoeld heeft en de ouderen en kwetsbaren kunnen dan evt voor een vaccin kiezen. Ik kan je ook nog genoeg laten lezen over de mogelijke risico’s van iedereen koste wat het kost vaccineren, maar dat laat ik even achterwege. Als je wel geïnteresseerd bent laat het me weten. Het te maken met selectiedruk door vaccinatie op nieuwe varianten die ongevoelig voor vaccinatie worden. Hoeft niet te gebeuren, maar we weten nog maar zo weinig.

Ten derde: vaccinatie voorkomt inderdaad ernstig ziek worden en een evt ziekenhuisopname. Maar het is niet zo dat als je niet gevaccineerd bent je keer op weer mogelijk ernstig ziek wordt en daardoor schade oploopt. Waar haal je deze wijsheid vandaan als ik vragen mag? 98% ervaart zeer lichte tot milde symptomen. Niks aan de hand. Hier is geen sprake van schade aan de longen of de rest van lichaam. Immuunsysteem kan het virus prima bestrijden en tegelijkertijd ook nog goede immuniteit opgebouwd. En diegene die de eerste keer wel ernstig ziek wordt is daarna waarschijnlijk goed beschermd en heeft mogelijk helemaal geen vaccin meer nodig. Longcovid is een lastig probleem, maar ook niet nieuw. Het post-viraalsyndroom kennen we al heel lang en tot op heden snappen we daar nog helemaal niks van. Recent nog voor mijn werk de literatuur weer ingedoken, maar er is domweg geen goede verklaring en behandeling voor. Of vaccinatie hiertegen beschermd weten we ook nog niet.

Hier nog even wat literatuur om je kennis wat op te frisssn:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33769683/

https://m.theepochtimes.com/harvard-epi ... ssion=true

Maar de conclusie is dat al die paspoorten en vaccinatiebewijzen echt compleet zinloos zijn, maar ook daaraan wil de minister nog niet aan toegeven. Nee, want dan zou de vaccinatiebereidheid weer een opdonder krijgen.
Ik heb ook niet direct de oplossing en het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn, maar misschien is de conclusie wel dat festivals en evenementen gewoon niet meer kunnen de komende maanden/jaren en mogen we heel blij zijn met de manier van leven zoals we die nu hebben. Varianten blijven namelijk komen. Er zullen bedden bij moeten, dat heb ik vanaf het begin al gezegd en velen met mij, maar daar is nu bijna 1,5 jaar later nog steeds helemaal niks mee gedaan. Wel miljarden over de balk gesmeten, maar geen plan B klaar hebben liggen voor de toekomst. Ik vind het onbegrijpelijk.

https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/hoe- ... ssion=true
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 09:15 

Kraak... Piep...

Een heel mooi tekstje, wel heel veel what if's. En ik zie ook zat onwaarheden in jouw tekst verder, kan ik ook wel uitleggen als je er om vraagt.

En er zijn ook zeker bewijzen dat het vaccineren een virus kan uitroeien, er is wel een alternatief, maar dan kunnen we waarschijnlijk dag dag zeggen tegen onze halve familie. Kijken we bijvoorbeeld de Spaanse Griep, heeft iedereen het gewoon zo vaak gehad dat men of immuun werd of dood ging, het overgrote deel ging dood (100 miljoen in 1 jaar, tegenover corona's 5,4 nu). Toen hadden ze geen vaccin natuurlijk en werd men gewoon natuurlijk immuun of ging dood. Daardoor kreeg het virus geen grond meer uiteindelijk en ebde het weg. Mensen gingen vaak zelf uit doodsangst in extreme isolatie.

Bij SARS is het ook soort van zo gegaan, alleen heeft een vaccin toen geholpen die immuniteit/weerstand sneller op te bouwen zonder het te krijgen en doden bespaard heeft. Dat is nu de werkwijze. Het is niet een wondermiddeltje, zelfs de griepprik is dat niet. Zelfs de prikken die je als kind krijgt zijn niet zo effectief meer na een lange tijd (ik moest ook uit nood een 2e tetanus prik). Het ene virus is natuurlijk dodelijker dan het andere, maar de bestrijding blijft het zelfde.

Dus je zit wel on the money met hoe de toekomst van prikken er mogelijk uit ziet, dat je hier verbaasd om bent is een beetje raar, gezien dit niet nieuw is. Misschien wat selectief verontwaardigd?

De viraliteit van een virus neemt af zodra mensen er natuurlijk overheen komen, of dood gaan. Het natuurlijk er overheen komen supplementen we met het vaccin. Je kan dan ziek worden, elke keer, maar je krijgt er geen schade van en je wordt elke keer weer immuun. Zo werkt een griepprik ook, zo komt men bijvoorbeeld van astma af. En zo neemt de viraliteit en de sterftekans van het virus af. Geschiedenis vertelt dit.

En zoals Roy ook aanhaalt, het virus zal ook blijven muteren zolang een groot deel van de wereld nog niet gevaccineerd is. Dan blijft het een broedgrond voor mutaties (3e wereldlanden vooral). Dus daarom is het belangrijk dat we ook daar aandacht aan besteden, zeker gezien we zelf al een stap voor zijn qua weerstand. Je kan moeilijk de gevolgen blijven aanpakken met nieuwe vaccins als de oorzaak van nieuwe mutaties niet aangepakt wordt.

En alsnog, je haalt heel veel punten aan voor iets waar ik zelf niet eens achter sta. Ik zeg toch, gooi de boel maar open. Geef mensen de vrije keuze. Als men er niet voor kiest te vaccineren, moeten ze leven met de gevolgen, of die goed of slecht zijn interesseert me niet, dat is hun pakkie an. Ik kies er voor het wel te doen, om persoonlijke reden (Astma verleden en heb corona gehad en daar heb ik nog steeds benauwdheid van en dat hoef ik niet weer). Eindpunt is gooi de samenleving open want het tot de eindeloosheid proberen in te dammen gaat niet werken, je moet voor een groot deel de natuur gewoon zijn werk laten doen en de mens hun eigen lot daarin te laten bepalen.

Dus mooie preek, maar je preekt tegen het koor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 10:51 

Hardtraxxer

1-0 voor BB.
Jawel, je gaat in het begin van je relaas al de mist in door te stellen dat gevaccineerden net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden, want dat is gewoon niet zo. Vaccinatie helpt wel degelijk om besmettingen te voorkomen, maar niet 100%.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 11:09 

Hardtraxx Addict

Jawel schreef:
Ik ben hoogopgeleid, probeer regelmatig de literatuur te lezen, distantieer mij van al die onzin theorieën en ben pro-vaccinatie.

??
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 11:17 

Hardtraxx Addict

Yenssen schreef:
1-0 voor BB.
Jawel, je gaat in het begin van je relaas al de mist in door te stellen dat gevaccineerden net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden, want dat is gewoon niet zo. Vaccinatie helpt wel degelijk om besmettingen te voorkomen, maar niet 100%.

Dit is dus deze week ontkracht. Iigv voor de deltavariant ;)

Daarnaast hebben zowel Jawel als BB goede punten en zijn ze het zelfs op sommige dingen ook gewoon eens. Dus 1-0 is een beetje misplaatst hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 11:25 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
Yenssen schreef:
1-0 voor BB.

Daarnaast hebben zowel Jawel als BB goede punten en zijn ze het zelfs op sommige dingen ook gewoon eens. Dus 1-0 is een beetje misplaatst hier.

Echt ook, hoeft niet altijd een of ander te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 11:42 

Hardtraxx Veteran

Yenssen schreef:
1-0 voor BB.

En dit zal er ook voor zorgen, dat ook wereldwijde vaccinatie moeilijk zal helpen bij het terugdringen van mutaties. Jawel haalde een goed punt aan over selectiedruk op het virus door het vaccin. Het vaccin speelt door het feit dat het geen immune steriliteit geeft, mutaties in de hand die mogelijk de bescherming van het vaccin ontwijken. Alleen met een klein beetje geluk, vinden er mutaties plaats die uiteindelijk minder besmettelijk zullen zijn dan de oorspronkelijke, waardoor het virus wel mogelijk kan uitdoven. Dit geluk heeft Influenza tot aan Corona nooit gehad. Ben trouwens ook wel benieuwd of influenza nog terug komt zolang Corona er is. Misschien hebben Corona en influenza wel concurrentie met elkaar om het lichaam binnen te dringen, en dit zou kunnen betekenen dat influenza nooit meer voet aan de grond krijgt zolang Corona heerst. Dat het door de maatregelen komt, is ook een optie maar die optie wordt door sommige wetenschappers vind ik echt te stellig geformuleerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 11:44 

Hardtraxxer

Sarabande schreef:
Yenssen schreef:
1-0 voor BB.

My bad, 1-0 was een beetje te zwart-wit gedacht. 2-1 dan om in Hardstyle termen te blijven :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 11:57 

Hardtraxx Veteran

Feitje van de dag: Wist je dat Geck-O 2-1 (Jack van Gelder Edit) een ode is aan het doelpunt van Dennis Bergkamp tijdens het WK in 1998 tegen Argentinie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 13:38 

Kraak... Piep...

Zit hem in de naam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 14:04 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Feitje van de dag: Wist je dat Geck-O 2-1 (Jack van Gelder Edit) een ode is aan het doelpunt van Dennis Bergkamp tijdens het WK in 1998 tegen Argentinie?

Bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2021 16:04 

Hardtraxx Veteran

https://www.ed.nl/politiek/minister-voe ... ~ab51eb92/

Serieus vent, krijg lekker wat. Hier wordt je toch schijtziek van. Er zijn bij de vorige thuiswedstrijden van PSV, waar ook iedereen bij elkaar in de nek hangt nog geen 25 besmettingen geweest (waarvan niet eens duidelijk is of ze wel van die wedstrijden komen). En ik denk dat er bij andere wedstrijden ook helemaal niets aan het handje is geweest. En dan ga je alsnog de boel temperen en met het vingertje waarschuwen. Serieus wat willen die gasten nou?
Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic