Broken Balance schreef:
Wel goed dat ze al voorop lopen.
En tja, zolang een groot deel van de wereld geen werkend vaccin heeft, blijft het virus leven en dodelijk. Dat is virologie 101. Maar op een punt moet je de knop omgooien en het behandelen als een griepje als het de zelfde of mindere sterftegraad heeft. Maar zoals gezegd, dit krijg je alleen door vaccins. Waar griep vaak periodiek is, is corona dat niet. Zonder vaccin blijf je besmetten en verspreiden, ook al overleef je het, wellicht in een andere mutatie niet. Je kan het prima overleven, maar er blijft wel schade aan je longen en de rest van je lichaam komen, tot een breekpunt vormt. Het kan maar zo dat je levensduur flink wordt ingekort door herhaald gevat worden.
Blijf er bij dat je het beter weer open kan gooien zodra iedereen gevaccineerd is die wil. Mensen die niet beschermd zijn zullen vanzelf de gevolgen er aan ondervinden en alsnog een vaccin nemen of ondervinden juist niets, either way is prima.
Als ik om de zoveel tijd een prikje moet, kan me dat vrij weinig interesseren, zolang alles maar kan. Mensen die dan weigeren en niks ondervinden, prima, goed bewijs. Mensen die weigeren en alsnog alles ondervinden, prima, eigen schuld, zou de rest niet voor moeten boeten.
Het spijt me BB, ik lees al een poosje mee, maar ik zie je nu weer vol overtuiging een hoop onwaarheden de wereld inslingeren. Ik denk dat het goed is dat je je iets beter gaat inlezen. Ik vind je namelijk redelijk fel overkomen naar mensen toe die een ander geluid laten horen en er misschien niet voor kiezen om te vaccineren. Zal je misschien niet zo leuk vinden dat je uit je vaccinatiedroom wordt weggerukt, maar het wordt de hoogste tijd.
Ten eerste: het virus zal blijven rondgaan en is niet te elimineren. Dat is virologie 101 (wat dat ook mag betekenen). Ook niet als er wereldwijd meer gevaccineerd wordt. Het virus muteert als een razende, net zoals alle overige coronavirussen. Tevens is er sprake van een ‘leaky vaccin’ die geen steriele immuniteit geeft en dat zien we nu ook gebeuren. Gevaccineerden zijn net zo besmettelijk als ongevaccineerden. En nu wordt de schuld aan de deltavariant gegeven, maar dat hadden al die slimme koppen al lang kunnen voorzien hoor en was mogelijk bij de voorgaande varianten niet heel veel anders. Maar dat gaan onze vrienden van het kabinet natuurlijk niet aan de grote klok hangen, want dan zakt de vaccinatiebereidheid op de finish naar het dieptepunt. En we hebben nog even te gaan, want de boostershots moeten waarschijnlijk ook nog aan de man gebracht worden. Wat die voor effect gaan hebben weet nog niemand, maar in Israël zijn ze al gestart en ze zullen die worst ook hier weer voor gaan houden is mijn verwachting. Straks gaan we dan ‘echt’ terug naar normaal. Zou het echt zo zijn? Jij kan om de zoveel tijd je prik wel willen halen, maar of het je echt de volledige vrijheid gaat opleveren is nog echt de vraag. En nogmaals ik geloof niet in een complot of een of ander sinister clubje die allerlei snode plannen heeft. Waarom er zoveel onzin verkondigt wordt weet ik ook niet, maar het is gewoon niet waar wat er gezegd wordt. En ik ben inderdaad geen viroloog, maar het is allemaal te vinden in artikelen en literatuur. Het enige wat dat vaccin op dit moment nog doet is ernstige ziekte voorkomen. In beginsel met 90-95% relatieve risicoreductie, maar dat is al snel bereikt wanneer je de omvang van onderzoeksgroep hebt gebruikt in de studies van Pfizer en Moderna. De farmaceuten hebben ons natuurlijk de meeste gunstige cijfers willen voorschotelen. Als je kijkt naar de absolute risicoreductie zijn de cijfers behoorlijk teleurstellend. En er is nog een probleem. Toevallig is onderstaande patientgroep niet of nauwelijks geïncludeerd binnen deze studies. Goh, waarom zou dat nou zijn?
https://amp.nos.nl/artikel/2394217-hond ... ssion=trueTen tweede: je blijft niet besmetten en verspreiden zonder vaccin. Ten eerste dat doe je dus ook met een vaccinatie en er zijn op dit moment steeds meer aanwijzingen dat een natuurlijk doorgemaakte infectie zeer goed beschermd tegen een nieuwe infectie en de evt daaropvolgende varianten. Er niks mee om tot een bepaalde leeftijdsgroep iedereen een natuurlijke infectie door te laten maken. Precies zoals de natuur het bedoeld heeft en de ouderen en kwetsbaren kunnen dan evt voor een vaccin kiezen. Ik kan je ook nog genoeg laten lezen over de mogelijke risico’s van iedereen koste wat het kost vaccineren, maar dat laat ik even achterwege. Als je wel geïnteresseerd bent laat het me weten. Het te maken met selectiedruk door vaccinatie op nieuwe varianten die ongevoelig voor vaccinatie worden. Hoeft niet te gebeuren, maar we weten nog maar zo weinig.
Ten derde: vaccinatie voorkomt inderdaad ernstig ziek worden en een evt ziekenhuisopname. Maar het is niet zo dat als je niet gevaccineerd bent je keer op weer mogelijk ernstig ziek wordt en daardoor schade oploopt. Waar haal je deze wijsheid vandaan als ik vragen mag? 98% ervaart zeer lichte tot milde symptomen. Niks aan de hand. Hier is geen sprake van schade aan de longen of de rest van lichaam. Immuunsysteem kan het virus prima bestrijden en tegelijkertijd ook nog goede immuniteit opgebouwd. En diegene die de eerste keer wel ernstig ziek wordt is daarna waarschijnlijk goed beschermd en heeft mogelijk helemaal geen vaccin meer nodig. Longcovid is een lastig probleem, maar ook niet nieuw. Het post-viraalsyndroom kennen we al heel lang en tot op heden snappen we daar nog helemaal niks van. Recent nog voor mijn werk de literatuur weer ingedoken, maar er is domweg geen goede verklaring en behandeling voor. Of vaccinatie hiertegen beschermd weten we ook nog niet.
Hier nog even wat literatuur om je kennis wat op te frisssn:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33769683/https://m.theepochtimes.com/harvard-epi ... ssion=trueMaar de conclusie is dat al die paspoorten en vaccinatiebewijzen echt compleet zinloos zijn, maar ook daaraan wil de minister nog niet aan toegeven. Nee, want dan zou de vaccinatiebereidheid weer een opdonder krijgen.
Ik heb ook niet direct de oplossing en het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn, maar misschien is de conclusie wel dat festivals en evenementen gewoon niet meer kunnen de komende maanden/jaren en mogen we heel blij zijn met de manier van leven zoals we die nu hebben. Varianten blijven namelijk komen. Er zullen bedden bij moeten, dat heb ik vanaf het begin al gezegd en velen met mij, maar daar is nu bijna 1,5 jaar later nog steeds helemaal niks mee gedaan. Wel miljarden over de balk gesmeten, maar geen plan B klaar hebben liggen voor de toekomst. Ik vind het onbegrijpelijk.
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/hoe- ... ssion=true