Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 09:20 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Covidpatiënten die op intensieve zorg hebben gelegen, hebben daarna vaak minder intellectuele capaciteiten. Britse onderzoekers hebben berekend dat je IQ met zeven punten kan dalen na een ernstige besmetting met COVID-19. "De studie toont aan dat er weldegelijk een probleem is bij een kleine groep mensen die een ernstige covidbesmetting gehad hebben", zegt Paul Boon, professor neurologie aan de UGent en neuroloog aan het UZ Gent

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/16 ... -covid-19/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 10:11 

Hardtraxx Elite

---
Omkeerbaar?
"Dat de hersenen worden aangetast bij een ernstige covidbesmetting is niet zo verrassend", zegt Boon. "We zien dat ook bij andere patiënten die langdurig beademd geweest zijn en die geen covidinfectie gehad hebben. Ook zij hebben vaak cognitieve problemen achteraf. De studie geeft geen uitsluitsel over wat nu het aandeel van het virus zelf is in het hele verhaal."

"In de studie is ook maar gekeken tot zes maanden na de covidinfectie. De effecten op lange termijn zijn dus nog niet onderzocht. Het is onduidelijk of de schade die men heeft vastgesteld bij die ernstig zieke patiënten nog omkeerbaar is."
---

Niks nieuws dus.
Maar zo'n krantenkop zal het weer goed doen om wat angst aan te wakkeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 10:13 

Hardtraxx Veteran

Ah kijk aan, IJssie heeft gewoon 6 keer corona gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 10:41 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
---
Omkeerbaar?
"Dat de hersenen worden aangetast bij een ernstige covidbesmetting is niet zo verrassend", zegt Boon. "We zien dat ook bij andere patiënten die langdurig beademd geweest zijn en die geen covidinfectie gehad hebben. Ook zij hebben vaak cognitieve problemen achteraf. De studie geeft geen uitsluitsel over wat nu het aandeel van het virus zelf is in het hele verhaal."

"In de studie is ook maar gekeken tot zes maanden na de covidinfectie. De effecten op lange termijn zijn dus nog niet onderzocht. Het is onduidelijk of de schade die men heeft vastgesteld bij die ernstig zieke patiënten nog omkeerbaar is."
---

Niks nieuws dus.
Maar zo'n krantenkop zal het weer goed doen om wat angst aan te wakkeren.

Alles voor het aantal kliks
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 21:07 

Hardtraxx Elite

Nattehond schreef:
rakkietakkie schreef:
Als Rapper Kafke, die wapper-rapper er bij komt, dan graag wel met tomaten gooien naar hem.. Met z'n nummer "Kom in opstand"

Hej rakkie.. laat Kafke (die geen rapper maar volkszanger is) hier aub buiten xd

Ja sorry... Maar die vent mag voor mij part 6m onder grond. Die tweet over peter R destijds.. De tandjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2021 21:22 

Hardtraxx Veteran

rakkietakkie schreef:
Nattehond schreef:
rakkietakkie schreef:
Als Rapper Kafke, die wapper-rapper er bij komt, dan graag wel met tomaten gooien naar hem.. Met z'n nummer "Kom in opstand"

Hej rakkie.. laat Kafke (die geen rapper maar volkszanger is) hier aub buiten xd

Ja sorry... Maar die vent mag voor mij part 6m onder grond. Die tweet over peter R destijds.. De tandjes

Je bedoelt Rapper Kafka

https://www.ad.nl/show/rapper-convex-ka ... gle.com%2F
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 09:42 

Hardtraxx Elite

Ja die... Wat een ontiegelijke mafklapper. Wel mooi dat zijn bankaccount is geblokkeerd want anti overheid
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 10:36 

Stelling vd dag: waarom worden wappies geblokt op Twitter, maar terroristen niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 10:40 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:
Stelling vd dag: waarom worden wappies geblokt op Twitter, maar terroristen niet

Een hele dunne lijn en grijze regel tussen vrijheid van meningsuiting en delen/opzetten van misinformatie/opruiing.
En dan doel ik op de wetten en het beleid waar dit bedrijf zich aan moet houden.

Trump word geblokkeerd maar ISIS kan gewoon door gaan met twitteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 10:52 

Hardtraxx Addict

Niet echt een stelling...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 11:11 

Hardtraxx Veteran

Voor Roy: Caroline van der Plas heeft een relevante vraag voor je gesteld:
https://twitter.com/YorickB/status/1427918017506299905
Citaat:
BBB @lientje1967 wil weten hoeveel mensen MET covid in het ziekenhuis liggen, en hoeveel DOOR covid.

JvD. ongeveer 11% MET covid. (moeten dus ook in isolatie behandeld worden, want je wil dus niet dat ze anderen besmetten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 11:45 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Voor Roy: Caroline van der Plas heeft een relevante vraag voor je gesteld:
https://twitter.com/YorickB/status/1427918017506299905
Citaat:
BBB @lientje1967 wil weten hoeveel mensen MET covid in het ziekenhuis liggen, en hoeveel DOOR covid.

JvD. ongeveer 11% MET covid. (moeten dus ook in isolatie behandeld worden, want je wil dus niet dat ze anderen besmetten)

Thanks! Ik weet alleen niet in hoeverre ik deze statistiek serieus kan nemen aangezien het percentage van de IC opnames bijna hetzelfde is. Ik zou juist verwachten dat het cijfer voor de verpleegafdeling opnames hoger ligt. Zie graag officiële bronvermelding voordat ik Van Dissel op zijn woord geloof. Kan natuurlijk zo zijn dat hij alleen naar het cijfer van de IC opnames kijkt. Dit staat er op site van NICE. Ik heb het idee dat Jaap van Dissel ook niet meer statistieken tot zijn beschikking heeft dan de statistieken van stichting nice

Daaruit blijkt dat ~90-95% van de COVID-positieve IC-patienten ook met een opnamereden gerelateerd aan COVID-klachten is opgenomen en dus maar 5-10% met andere opnameredenen. Voor de afdelingspatienten beschikken we niet over dergelijke aanvullende informatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 12:04 

Hardtraxx Veteran

Die bronvermelding kan ik je niet mee helpen, als dit de informatie is die we beschikbaar hebben zullen we het ermee moeten doen. :P

Technische briefing is vanochtend geweest, samenvatting in tweets (inclusief vragen) hier: https://twitter.com/YorickB/status/1427904518273081346
Hele briefing hier te zien: https://debatdirect.tweedekamer.nl/2021 ... /onderwerp

Vanmiddag debat over de maatregelen. Benieuwd wat er verder uit gaat komen en waar verschillende partijen op inzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 12:20 

Hardtraxx Veteran

Ik stuur mevrouw Van der Plas even een Facebook berichtje zodat ze (hopelijk) op een later moment er nog even kritisch op in kan gaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 13:43 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:

Heb je linkjes? Ben nu wel benieuwd welke terroristen op twitter zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2021 15:49 

Hardtraxx Veteran

edit:-
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 00:35 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Anonymous schreef:

ISIS

Edit: Ah, kan ze niet meer vinden. Zaten iig wel degelijk jaren op Twitter zonder geband te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 07:29 

makrooy schreef:
Anonymous schreef:

.bijvoorbeeld:
https://amp.reddit.com/r/technology/com ... s_vows_to/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 08:07 

Hardtraxx Veteran

Ik zou t oprecht geweldig vinden als de protestactie van komende zaterdag effect heeft, maar ik merk dat ik mezelf er al bij neer heb gelegd dat er dit jaar, en begin volgend jaar geen grootschalige feesten/festivals door zullen gaan.

Inmiddels heeft bijna iedereen die dat wil zijn 2e prik gehad, en hebben we voor zover ik weet een vrij hoge vaccinatiegraad in Nederland. Er wordt geroepen dat het plan is om de 1,5m afstand na 20 sept te laten vervallen. Toch blijven de besmettingscijfers aanzienlijk, en na het openen van de scholen eind deze maand zal dit naar verwachting alleen maar toenemen.
Misschien ben ik een doemdenker, maar ik verwacht dat het kabinet medio sept "door de oplopende cijfers niet anders kan dan de maatregelen te verlengen tot 1 november". Vervolgens dalen de cijfers dan weer niet hard genoeg "en blijft de druk op de zorg onverminderd hoog", waardoor grote evenementen ook na 1 november nog niet mogelijk zijn.. etc etc.

Zou absoluut niet in de schoenen van het kabinet willen staan, maar wat meer meedenken met de sectoren die al tijden lang het zwaarst te lijden hebben onder de crisis, is toch wel een must. Zo lang men geen concrete beloftes kan doen aan de evenementensector, zie ik het somber in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 09:25 

Hardtraxx Veteran

Ik ben normaal ook altijd wel positief ingesteld. Ik zei altijd dat het goed zou komen mits er geen gekke varianten roet in het eten komen gooien. En tja, die is er gekomen. Vaccins zijn gewoon niet zo sterk tegen de Delta variant als tegen de originele en Alfa. Ik zie oprecht niet in hoe we eraf gaan komen, want in de winter gaan de getallen (ook de ziekenhuis getallen) oplopen en is er niets meer mogelijk.

Wel denk ik dat het normale leven ook vrij normaal zal blijven in de winter dankzij de vaccins. Geen avondklok, winkels die open blijven, bioscopen, terrassen etc etc. Alleen uitgaan en festivals zal dicht blijven. Voor de meeste mensen prima, voor ons en de jeugd is het gewoon kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 10:08 

Hardtraxx Veteran

Eens met onderstaande. Ik was tot de persconferentie van vorige week best wel positief en verwachtte ook dat alles wel weer open kon, omdat iedereen die dat wil vanaf 1 september volledig gevaccineerd is. Ik verwacht echt niet dat ze vanaf november alles open gooien, want de besmettingen gaan dan sowieso stijgen. Ben heel benieuwd naar de komende tijd, maar verwacht er niet al te veel van :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 11:13 

Hardtraxx Veteran

Toch is het vreemd te noemen om dan de evenementen niet te laten doorgaan terwijl het vast staat dat testen voor toegang, gewoon werkt. Verder komen de mensen die naar festivals gaan, ook niet erg veel in aanraking met ongevaccineerde oudere mensen die een verhoogd risico lopen op ziekenhuisopname. Vooral in de Arabische, orthodox christelijke en de wappies laten zich niet vaccineren. Arabische mensen en orthodox christelijke mensen en familie daarvan gaan al bijna nooit naar festivals toe

Evenementen of niet, de opnames en besmettingen zullen gaan toenemen. De opnames zullen, volgens eigen redenering, vooral te wijten zullen zijn aan de scholen, thuissituatie, werksituatie en de massale familiebijeenkomsten die gebruikelijk zijn in de Arabische cultuur. Ik merk het hier in een teststraat voor reizen waar ik werk. Locatie bevindt zich in Overvecht, een vooral Arabische buurt en het is hier 4x zo druk dan in het centrum van Utrecht. Ook nog een nieuwsartikel gelezen dat in Amsterdam de vaccinatiegraad in de Arabische groep maar 30% bedraagt (onder 60+ers). En laat het percentage chronische aandoeningen onder bepaalde etnische groeperingen nou net hoger zijn dan bij autochtone Nederlanders bij wie de vaccinatiegraad dan wel weer heel hoog ligt. Je kan het nu al zien aan de ziekenhuisopnames dat het aan het pieken is in plaatsen waar veel Arabische mensen wonen

Heb al paar keer een (zeer) kwetsbare Arabische man moeten testen waarvan ik me dan echt afvraag waarom laat je je nou in godsnaam niet vaccineren. Bij mensen onder de 40 ben ik terughoudend wat vaccineren betreft, maar wanneer je ouder bent dan 40 is het gewoon ronduit onverstandig te noemen wanneer je je niet laat vaccineren
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 11:40 

Hardtraxx Veteran

Ik zou zelf ook helemaal voor testen voor toegang zijn. Maar dan toch wel iedereen zich laten testen, ook gevaccineerden. Ik heb het er helemaal voor over over om festivals zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Hoe kut het ook is dat er werd gezegd dat je als gevaccineerde niet hoeft te laten testen, sindsdien is er gewoon steeds meer duidelijkheid dat de Delta variant zich beter verspreid onder gevaccineerden dan vorige varianten. Het is niet bulletproof genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 11:51 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik zou zelf ook helemaal voor testen voor toegang zijn. Maar dan toch wel iedereen zich laten testen, ook gevaccineerden. Ik heb het er helemaal voor over over om festivals zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Hoe kut het ook is dat er werd gezegd dat je als gevaccineerde niet hoeft te laten testen, sindsdien is er gewoon steeds meer duidelijkheid dat de Delta variant zich beter verspreid onder gevaccineerden dan vorige varianten. Het is niet bulletproof genoeg.

Ik ben er ook wel voor maar heb nog steeds mijn twijfels rondom de incubatie tijd van Corona Vs de test. Iemand die hier meer over kan vertellen hoe dit werkt?

Denk zelf nog altijd dat je het draagt voordat het op de test zichtbaar is. Dus je neemt alsnog het virus mee naar binnen toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2021 11:53 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:

Testen voor toegang is praktisch onmogelijk op te zetten als je iedereen wilt testen. In drukke weekenden zal je dr zo een paar 100k per weekend moeten doen. Daarnaast zitten branches nou al met personeelstekort, wat hiermee alleen maar zal verergeren.
Vorige  1 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic