RoyAPO schreef:
Lees dat artikel van Tarrel even. Vind ik een aardig goede uitleg over de huidige situatie. En trouwens, wat blijft die Hugo de Jonge toch ook een nietsnut in zijn communicatie. Eerst zeggen het vaccin is helemaal veilig maar uiteindelijk is het dat niet helemaal. Laat die man aub snel vervangen worden door iemand die medisch is opgeleid
Achteraf is makkelijk praten. Als uit de klinische tests dit niet naar voren was gekomen is er ook geen rede om aan te nemen dat het onveilig is totdat er nieuw bewijs is. Dat is er nu dat er meer bijwerkingen mogelijk zijn dan eerder gedacht. Daar wordt meteen een stop aangekondigd, onderzoek naar gedaan door de authoriteiten. Precies zoals je zou horen te reageren toch?
RoyAPO schreef:
Wanneer je mensen gaat inenten met de huidige vaccins, creeer je juist een hele gunstige situatie waarin de zuid Afrikaanse variant zich kan gaan verspreiden (toegegeven, het is een lastige discussie).
Dus als je dan niet inent heb je de UK variant, de "normale" variant en weet ik veel wat voor andere varianten erbij en blijf je nog veel langer met de maatregelen zitten.. Omdat je onzeker bent over een andere stam?
Vergeet niet: Pfizer (en volgens mij Moderna ook) kan zijn vaccin met 6 weken weer aanpassen aan de nieuwe ziektestam. Daarom is het zo belangrijk dat we actief de opgelegde regels volgen, persoonlijke hygiene houden, thuis blijven bij klachten en zo rap mogelijk zo veel mogelijk mensen vaccineren, ook buiten Europa.