Broken Balance schreef:
Voor het dan niet nemen van het vaccin bespaar je wellicht gevolgen die een enorme kleine kans van manifestatie van ongewenste zijeffecten geven, kan je evengoed blijvende gevolgen (jarenlange benauwdheid, smaakverlies, duizeligheid e.d.) van corona krijgen.
Exact.
Ik heb 2 collega's van me (25-35 jaar oud, fit, gezond, sportief) ziek zien worden van corona en nooit meer de oude zien worden. Kunnen al die #trotsewappies op Facebook roepen dat de sterftecijfers bij 'jongeren' zo ontzettend laag zijn maar er is meer dan alleen sterfte. Een van die 2 collega's kan ons werk niet meer doen. Is na een korte wandeling al helemaal opgebrand (voor vrijwel de rest van de dag) en die heeft corona ergens vlak voor de zomer gekregen, bijna een jaar terug al. Is nu op zoek naar ander werk.
Die andere collega liep marathons. Is nu blij als ie een wandeling van 5 kilometer vol kan houden.
Nee joh, spuit mij maar vol met AZ, spoetnik of wat dan ook. Liever het kleine risico (0,00007% zoals Tjerrie zou zeggen) nemen op nare bijwerkingen dan de grote kans op een ernstig ziektebeeld met alle nadelige gevolgschade.