Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 10:20 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Voor het dan niet nemen van het vaccin bespaar je wellicht gevolgen die een enorme kleine kans van manifestatie van ongewenste zijeffecten geven, kan je evengoed blijvende gevolgen (jarenlange benauwdheid, smaakverlies, duizeligheid e.d.) van corona krijgen.

Exact.
Ik heb 2 collega's van me (25-35 jaar oud, fit, gezond, sportief) ziek zien worden van corona en nooit meer de oude zien worden. Kunnen al die #trotsewappies op Facebook roepen dat de sterftecijfers bij 'jongeren' zo ontzettend laag zijn maar er is meer dan alleen sterfte. Een van die 2 collega's kan ons werk niet meer doen. Is na een korte wandeling al helemaal opgebrand (voor vrijwel de rest van de dag) en die heeft corona ergens vlak voor de zomer gekregen, bijna een jaar terug al. Is nu op zoek naar ander werk.
Die andere collega liep marathons. Is nu blij als ie een wandeling van 5 kilometer vol kan houden.

Nee joh, spuit mij maar vol met AZ, spoetnik of wat dan ook. Liever het kleine risico (0,00007% zoals Tjerrie zou zeggen) nemen op nare bijwerkingen dan de grote kans op een ernstig ziektebeeld met alle nadelige gevolgschade.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 10:35 

Hardtraxx Veteran

Ik heb wel eens iets gelezen over dat vooral hele sportieve mensen ‘long COVID’ op kunnen lopen. Zou dit kunnen kloppen? Hebben mensen deze ervaring ook?

Kan natuurlijk ook alleen maar zo lijken omdat de media deze tegenstelling graag deponeert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 10:50 

Kraak... Piep...

Melanoisia schreef:
Je kunt het afkeuren en zelfs kwalijk nemen, maar hoezo dan meteen geen medelijden? Dat is meteen zo hard en totaal niet inlevend. Niet iedereen heeft de verstandelijke vermogens om zo'n keuze te kunnen maken. Die mensen hebben niet per se kwade intenties ofzo. Als angst zo makkelijk weg te nemen was dan zou dat al gebeurd zijn. Mensen dwingen om keuzes te maken over van alles en nog wat en ze daar vervolgens op afrekenen is iets dat al genoeg gebeurt in de westerse wereld.

Precies zoals ik zeg, er zijn zat informatiebronnen of mensen om je angst weg te nemen of je een gegronde reden te geven om het niet te doen. Als je hier geen gebruik van maakt, dan heb ik geen medelijden. Dat is dan gewoon angst uit luiheid of het niet openstaan voor het veranderen van je mening/perspectief.

Juist als je geen verstandelijk vermogen hebt om die keuze te maken, zijn er de medische experts en bronnen die je kunnen helpen. Dus als je daar geen gebruik van maakt, is het moedwillig en heb ik geen medelijden. Moet je dan blijven hangen in ik ben bang/zielig of jezelf een schop onder je reet geven en het duidelijk voor jezelf maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 10:53 

Artiest

RoyAPO schreef:
Ik heb wel eens iets gelezen over dat vooral hele sportieve mensen ‘long COVID’ op kunnen lopen. Zou dit kunnen kloppen? Hebben mensen deze ervaring ook?

Kan natuurlijk ook alleen maar zo lijken omdat de media deze tegenstelling graag deponeert.

Als ik mijn vriendin moet geloven (die werkt als verpleegkundige op de IC) dan is het echt super random wie hier last van heeft. De ene keer sportende mensen van 35, de andere een diabetes patient (zonder overgewicht) van 64. Wat ze wel ziet is dat bepaalde groepen "samen" op haar IC belanden. Denk dus aan een week met alleen maar mensen met overgewicht of een week met vooral veel jongeren.

Ze zijn daar momenteel ook alweer aan het opschalen, ziet ernaar uit dat het vaccineren nog niet snel genoeg gaat. Het ziekenhuis is ook nog maar voor minder dan de helft gevaccineerd, zij zelf gelukkig wel al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 10:59 

Kraak... Piep...

Hoeveel liggen er door jullie sicke 1 april prank?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 11:01 

Artiest

Broken Balance schreef:
Hoeveel liggen er door jullie sicke 1 april prank?

40. Maar niet met covid. Die liggen voor acute gehoorbeschadiging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 13:16 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
RoyAPO schreef:

Als ik mijn vriendin moet geloven (die werkt als verpleegkundige op de IC) dan is het echt super random wie hier last van heeft. De ene keer sportende mensen van 35, de andere een diabetes patient (zonder overgewicht) van 64. Wat ze wel ziet is dat bepaalde groepen "samen" op haar IC belanden. Denk dus aan een week met alleen maar mensen met overgewicht of een week met vooral veel jongeren.

Ze zijn daar momenteel ook alweer aan het opschalen, ziet ernaar uit dat het vaccineren nog niet snel genoeg gaat. Het ziekenhuis is ook nog maar voor minder dan de helft gevaccineerd, zij zelf gelukkig wel al.

Er zijn inderdaad nog maar weinig mensen gevaccineerd die uiteindelijk op de IC belanden jammer genoeg. Maar, dat is dus precies mijn kwestie. Wanneer je kijkt naar de leeftijdsgroep tot 40 jaar zonder medische aandoeningen. Zijn het vooral sportieve mensen in deze leeftijdsgroep die last hebben van long COVID of zijn het ook bierdrinkers met een bmi van 24 (zoals genoeg hier op HT volgens mij hahah). In dat geval zou je een vaccin namelijk wel zeer kunnen aanraden aan jongere sportieve mensen

Met long COVID bedoel ik dan de mensen die langdurige klachten hebben, maar geen ziekenhuisopname nodig gehad hebben. In de media hoor je constant dit soort verhalen over mensen die normaal gesproken vaak naar de sportschool gaan of zelfs marathons lopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2021 18:04 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Er zijn inderdaad nog maar weinig mensen gevaccineerd die uiteindelijk op de IC belanden jammer genoeg.

Het duurde even voordat ik doorhad wat je hier nou bedoelt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2021 21:23 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/cultuur-overig/612756 ... jedag.html

Citaat:
Het meest grootschalige evenement tot dusver is 538 Oranjedag op het Chasséveld in Breda: dit wordt toegankelijk voor tienduizend bezoekers. Zij kunnen op 24 april kijken naar optredens van artiesten als Snollebollekes, Davina Michelle, Chef'Special en DI-RECT. Omdat er op Koningsdag geen grote evenementen zijn toegestaan, vindt 538 Oranjedag het weekend daarvoor plaats.

Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2021 21:51 

Hardtraxx Veteran

Goed nieuws, al evenementen tot 10.000 man! :thumbsup:
Volgens de nieuwste cijfers heeft 21% van de volwassenen al een 1e prik gehad. Daarmee zitten we in lijn met de rest van de EU.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 08:49 

Hardtraxx Veteran

Wel opvallend dat ze meteen zo'n groot evenement als proef nemen. Hoop dat het allemaal goed gaat! Kunnen we er hopelijk snel de vruchten van plukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 08:54 

Hardtraxx Veteran

Vind het lichtelijk zorgelijk dat nu ook de janssen vaccin gepauzeerd wordt. Als dit ook al niet gegeven gaat worden aan mensen onder de 60, dan kan het allemaal heel moeilijk gaan worden :x

En dat voor 6 trombose gevallen op de 7 miljoen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 09:40 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Vind het lichtelijk zorgelijk dat nu ook de janssen vaccin gepauzeerd wordt. Als dit ook al niet gegeven gaat worden aan mensen onder de 60, dan kan het allemaal heel moeilijk gaan worden :x

Schijnt een logisch proces te zijn in medicijnenontwikkeling. Als ze tegen bepaalde bijwerkingen aanlopen, gaan ze het onderzoeken en zetten ze het stil, hoe zeldzaam ze ook zijn. Ze proberen dan een link erachter te krijgen of het eventueel op te lossen als dat mogelijk is. Ben ervan overtuigd dat binnen enkele dagen het wel opgelost is, en het net als met Astrazeneca vaccin het als een 'zeer zeldzame' bijwerking zal worden beschouwd ofzo.

Vind het dan wel bizar als ze het uiteindelijk niet meer gaan toepassen inderdaad. Zeker als de kans zo minimaal is. Met Astrazeneca ook, waar gaat het heen....
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 09:59 

Hardtraxx Veteran

SL8492 schreef:
makrooy schreef:

Schijnt een logisch proces te zijn in medicijnenontwikkeling. Als ze tegen bepaalde bijwerkingen aanlopen, gaan ze het onderzoeken en zetten ze het stil, hoe zeldzaam ze ook zijn. Ze proberen dan een link erachter te krijgen of het eventueel op te lossen als dat mogelijk is. Ben ervan overtuigd dat binnen enkele dagen het wel opgelost is, en het net als met Astrazeneca vaccin het als een 'zeer zeldzame' bijwerking zal worden beschouwd ofzo.

Vind het dan wel bizar als ze het uiteindelijk niet meer gaan toepassen inderdaad. Zeker als de kans zo minimaal is. Met Astrazeneca ook, waar gaat het heen....

Dat snap ik, maar uiteindelijk heeft EMA geadviseerd dat de Astra gewoon kan worden gegeven, maar toch besluiten landen om dat alleen vanaf 60 jaar te doen. Zelfs al wil je het vrijwillig nemen mag het niet. Dat stukje baart me beetje zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 10:18 

Hardtraxx Veteran

Snap ik. Laten we eerst maar eens kijken wat er gebeurt als alle 60+ mensen zijn gevaccineerd met Az. Voor voorlopig is die doelgroep nog niet volledig gevaccineerd en die hebben voorrang op de jongeren. Daarna is er vast meer bekend over wat de bijwerkingen precies inhouden en hoe serieus we die moeten nemen voor bepaalde doelgroepen. Voor voorlopig is er nog genoeg anders te doen.

Wel ontzettend blij met de nieuwe update qua vaccinaties. Het blijkt nu de cijfers weer goed bijgewerkt zijn dat we richting de 4 miljoen prikken zijn gegaan, 17% vd bevolking 1e prik, 5% tweede prik. We lopen voor op grote Europese buren zoals Duitsland, Frankrijk. Gaat allemaal eigenlijk best prima dus, ondanks alle kritiek op Hugo de Jonge. Toegegeven, er kan altijd wat beter, maar belangrijk is dat we vooruit blijven kijken.

Gisteren getest voor de café fieldlab in Utrecht, was prima geregeld. Half 6 getest, half 8 de uitslag, gelukkig negatief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 11:45 

Hardtraxx Addict

Vandaag beide ouders (62 en 61) die Astra Zeneca krijgen. Toch vreemd dat je bij dit vaccin 3 weken moet opletten of de betreffende persoon niks gaat mankeren mbt trombose etc. Je zal maar die ene zijn waar wél iets mee gebeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2021 22:24 

Hardtraxx Veteran

De voorgestelde versoepelingen voor de komende maand(en) in België. Sommige zaken nog onder voorbehoud van aantal patiënten op IC.

Voor desktop gebruikers, sleep de afbeelding naar een nieuw tabblad om het in een deftige resolutie te bekijken.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 07:33 

Hardtraxx Veteran

Mensen op Facebook blijven me verbazen :lol:

Iemand die ergens als argument aandraagt: zonder maatregelen krijgen we net zoveel sterfgevallen als Brazilië nu en dat wil ik niet, waarop tig idioten reageren met 'in Brazilië stijgen de sterftecijfers al sinds 2011 maar dat verteld de media je niet!' oftewel er is niets aan de hand.
Wauw :lol:

Daarnaast iemand die pleit voor vaccins, roept er eentje 'ja gifstof blabla je weet niet wat ze inspuiten na 't vaccin wordt je meteen ziek' waarop die ander weer schrijft 'ik heb 't 2e vaccin inmiddels al 2 weken in me zitten en ik leef nog steeds' wat weer leid tot reacties als 'o nou let maar op over een paar weken beginnen de bijwerkingen wel!'

Ik ga steeds beter op deze shit :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 09:12 

Hardtraxx Addict

Mooiste wat laatst iemand recht in mijn gezicht zei: Als we nou is stoppen met testen, dan zijn we zo van het hele gezeik af..
Ik lachte even en ben maar gewoon weggelopen.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 09:19 

Hardtraxx Veteran

Nattehond schreef:
Mooiste wat laatst iemand recht in mijn gezicht zei: Als we nou is stoppen met testen, dan zijn we zo van het hele gezeik af..

Klinkt als Trump :whistle:

Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 09:21 

Hardtraxx Veteran

Nattehond schreef:

https://www.dumpert.nl/item/8092169_327b26cd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 12:59 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Mensen op Facebook blijven me verbazen :lol:

Iemand die ergens als argument aandraagt: zonder maatregelen krijgen we net zoveel sterfgevallen als Brazilië nu en dat wil ik niet, waarop tig idioten reageren met 'in Brazilië stijgen de sterftecijfers al sinds 2011 maar dat verteld de media je niet!' oftewel er is niets aan de hand.
Wauw :lol:

Daarnaast iemand die pleit voor vaccins, roept er eentje 'ja gifstof blabla je weet niet wat ze inspuiten na 't vaccin wordt je meteen ziek' waarop die ander weer schrijft 'ik heb 't 2e vaccin inmiddels al 2 weken in me zitten en ik leef nog steeds' wat weer leid tot reacties als 'o nou let maar op over een paar weken beginnen de bijwerkingen wel!'

Ik ga steeds beter op deze shit :lol: :lol:

Goeie ja. Ik ben eigenlijk op het punt gekomen dat ik dit soort onzin niet meer kan verdragen. Eerst lachte ik er ook mee, maar zulke uitspraken zijn echt gevaarlijk. Zeker omdat het internet er vol mee staat. Ieder artikel of corona gerelateerd bericht staat vol met waanzinnige reacties. Woordvoerders worden iedere dag steeds meer bedreigd, ...

Mijn oma gaat morgen AstraZeneca laten zetten. Ze belde mij eergisteren met de vraag of het klopt dat ze best al bloedverdunners pakt voor ze gaat. Had ze gelezen of feesboek. Gelukkig is ze nog redelijk pienter, maar het zou me niet verbazen dat anderen verward zijn van alle informatie die online staat of ze te horen krijgen en zonder dat het nodig is in dit geval bloedverdunners gaan innemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 13:35 

Hardtraxx Veteran

Ja, uiteraard erg gevaarlijk. Vooral de mensen die alles lezen en dat als feiten interpreteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 16:45 

Hardtraxx Veteran

Die Van Haga van FVD is ook een eersteklas kletsmajoor. Volgens Hiddema hun 'coronadeskundige' :lol:
Hij wil niet dat gezonde mensen gevaccineerd worden in Nederland, maar aan de andere kant wil hij wel de samenleving opgooien en wijst dan vrolijk als voorbeeld naar Israël en de USA. Notabene landen waar juist veel gezonde mensen netjes hun prik halen.
Hij pikt wat elementen op die hem goed uitkomen en maakt er een onnavolgbaar verhaal van zonder zelf te beseffen dat hij zichzelf tegen spreekt :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 17:17 

Hoe zit dat in Israël eigenlijk met de bijwerkingen van de vaccins?
Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic