Indy schreef:
Ik vind het wel erg jammer dat dit feest georganiseerd wordt door 538, een radiozender dat (denk ik?) weinig te lijden heeft gehad, terwijl je dit feest ook in samenwerking met Bredase evenementenorganisaties had kunnen organiseren. Ook het niet betrekken van de Bredase horeca vind ik een kwalijke zaak. Als elke bezoeker nou zo'n 100 euro uitgeeft aan drank, dan heb je een omzet van 1 millie. Dat bedrag mag wat mij betreft mooi verdeeld worden onder de Bredase horeca. Vanuit dat oogpunt snap ik ook heel goed dat er zo veel ophef is omtrent het feest, had veel meer ingezeten imo. Dat mensen roepen dat het een mes in de rug van zorgpersoneel is, vind ik wel weer onzin. Wat snappen ze niet aan een TEST event?

Andere evenementeorganisaties er bij betrekken lijkt me heel onhandig vanuit een management en operationeel perspectief. Bij een evenement als deze besteed de organisatie de productie uit, dus externe evenement gerelateerde bedrijven konden wel degelijk meeliften. Zo klinkt ook de horeca er bij betrekken symphatiek maar hoe zie je dat voor je? Je verliest alle controle en het wordt waarschijnlijk één grote management / operationele / communicatie nachtmerrie.
Overigens is 538 van Talpa wat weer van John de Mol is (net als vakantie veilingen). Dus geld hebben ze denk ik wel.
Norther66 schreef:
Dit snap ik dan weer wel ergens. Gezien de huidige drukte in de ziekenhuizen (ICs vol, reguliere zorg afgeschaald), is dit feest vooral vanwege de grootte niet echt fijn getimed. 10.000 man, en ongetwijfeld ook een hoop anderen zonder kaart die die kant op reizen. Ik snap wel dat ze dat een risico vinden in de ziekenhuizen daar.
Bedenk ook dat het Chasséveld een paar honderd meter van het Ampheria ziekenhuis ligt. Je kan je voorstellen dat het vrij wrang is dat er mensen liggen te snakken naar adem met de bassdreunen van Snollebollekes op de achtergrond of terwijl Suzan en Freek vanaf de andere kant van de gracht 'Het is stil hier aan de overkant' zingen.