Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 13:43 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Zo zie je maar, het begin zegt helemaal niks. Dat er destijds zoveel paniek werd gezaait omdat we maar 1.1% hebben gevaccineerd en andere landen al op 2%!!! zaten was echt onnodig.

Precies. We doen het nu gewoon ok, alles loopt, vaccinaties lijken met de week sneller te gaan, top zo.

Ik ben benieuwd naar wat andere forumleden vinden van de Fieldlabs met 538 oranjedag. Ik vind het erg lastig. Ik ben echt enorm voor testen en proberen hoe we weer feesten kunnen regelen, ook uit eigen behoefte uiteraard, al kan ik me de kritiek van de medewerkers van het ziekenhuis en de samenleving ook heel goed voorstellen. Ik vraag me vooral af waarom er juist naar aankomende zaterdag wordt gekeken. Dit had je toch ook bij wijze van spreken een maand later kunnen doen als er nog 20% vaccinaties bij zijn gekomen? Dan is de druk op ziekenhuizen ook minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 13:51 

makrooy schreef:
Zo zie je maar, het begin zegt helemaal niks. Dat er destijds zoveel paniek werd gezaait omdat we maar 1.1% hebben gevaccineerd en andere landen al op 2%!!! zaten was echt onnodig.

Ja of we hadden nu nog verder kunnen zijn als het begin beter was geregeld :P Maar fijn dat het goed gaat idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 13:57 

Hardtraxx Veteran

Anonymous schreef:
makrooy schreef:

Ja of we hadden nu nog verder kunnen zijn als het begin beter was geregeld :P Maar fijn dat het goed gaat idd

Belangrijkste beperking is de hoeveelheid geleverde vaccins, dus ik denk dat het bijzonder weinig heeft uitgemaakt als ik eerlijk ben. Ben vooral blij dat het nu gewoon allemaal loopt, regelmatig een dagrecord halen en de stijgende lijn vrij duidelijk zichtbaar is.

Tenzij er een catastrofe gebeurt gaan we vandaag over de 20% grens heen van 1e prikken :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 14:23 

Hardtraxx Veteran

Vind het een beetje dubbel. Langs de ene kant is het goed dat er wordt gekeken naar een veilige manier om evenementen weer te kunnen organiseren, maar langs de andere kant komt het een beetje als mosterd na de maaltijd. Als ze dit soort testevents nou een jaar geleden hadden georganiseerd, dan had ik er wel 100% voor geweest. Nu ga je bijna een miljard investeren in testen etc., terwijl we (als het goed is) allemaal gevaccineerd zijn binnen enkele maanden. Waar is dat dan nog goed voor?

Ik vind het wel erg jammer dat dit feest georganiseerd wordt door 538, een radiozender dat (denk ik?) weinig te lijden heeft gehad, terwijl je dit feest ook in samenwerking met Bredase evenementenorganisaties had kunnen organiseren. Ook het niet betrekken van de Bredase horeca vind ik een kwalijke zaak. Als elke bezoeker nou zo'n 100 euro uitgeeft aan drank, dan heb je een omzet van 1 millie. Dat bedrag mag wat mij betreft mooi verdeeld worden onder de Bredase horeca. Vanuit dat oogpunt snap ik ook heel goed dat er zo veel ophef is omtrent het feest, had veel meer ingezeten imo. Dat mensen roepen dat het een mes in de rug van zorgpersoneel is, vind ik wel weer onzin. Wat snappen ze niet aan een TEST event? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 16:04 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Dat mensen roepen dat het een mes in de rug van zorgpersoneel is, vind ik wel weer onzin.

Dit snap ik dan weer wel ergens. Gezien de huidige drukte in de ziekenhuizen (ICs vol, reguliere zorg afgeschaald), is dit feest vooral vanwege de grootte niet echt fijn getimed. 10.000 man, en ongetwijfeld ook een hoop anderen zonder kaart die die kant op reizen. Ik snap wel dat ze dat een risico vinden in de ziekenhuizen daar.

Maarja, had dit soort tests idd in juli/augustus vorig jaar al gedaan toen alle cijfers er een stuk gunstiger bij lagen, dan had je dat probleem niet gehad. En was er wellicht wel iets meer vertrouwen om nu een feest van deze omvang te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 16:23 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Mits er een catastrofe gebeurt gaan we vandaag over de 20% grens heen van 1e prikken :thumbsup:

Mits of tenzij? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 17:09 

Hardtraxx Veteran

Paling schreef:
Khadber schreef:
Mits er een catastrofe gebeurt gaan we vandaag over de 20% grens heen van 1e prikken :thumbsup:

Mits of tenzij? :$

Je hebt gelijk.. Te veel edits in de tekst. Sorry. Dat had tenzij moeten zijn, ik ben namelijk superblij dat we dit gaan halen. Ik zal mijn oude bericht ook even aanpassen.

Overigens hoor ik net dat 538 de fieldlab ook aflast. Lijkt me wel terecht gezien de ophef die er heerst. Met een aangekondigde politiestaking en dergleijke kan ik me ook voorstellen dat ze zelf ook wel doorhadden dat dit nu niet houdbaar is in de publieke opinie. Ik zou het nogmaals over een maand of 1.5 maand proberen, want ik denk dat de getallen er dan een stuk beter uitzien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 17:15 

Hardtraxx Veteran

wat nu als je voor 5000 euro een kaartje hebt gekocht via vakantieveilingen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 17:15 

Rip de persoon die 10k heeft betaald voor de ticket
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 17:18 

Hardtraxx Veteran

Ze zien je al aankomen bij de voedselbank :lol:
'hallo ik wil mijn geld terug'
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 17:20 

Hardtraxx Veteran

Jammer voor alle mensen met een kaartje en die helemaal hyped waren. Wel de juiste beslissing imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2021 17:21 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
deze mensen hebben een minder leuke dag denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 09:16 

Hardtraxx Elite

Vakantieveilingen lekker laten terugbetalen toch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 11:17 

Artiest

Even copy paste want had dit al ergens op Facebook geplaatst:

Ondanks dat ik juich voor een fieldlab experiment is dit hele gedoe natuurlijk compleet absurt.

Ik kijk ook niet de stichting aan maar meer de overheid. Er hoeft hier geen miljard euro voor te komen, dat geld kunnen we beter investeren in middelen om deze pandemie daadwerkelijk te bestrijden. Bijv het opschalen van de vaccinatie snelheid. Desnoods geven we dat geld aan het zorgpersoneel gezien die bonus met elk debat ook minder word omdat er te weinig budget is.

Tuurlijk wil ik graag een feest, nog beter ik wil graag weer optreden en mijn inkomen terug. Maar dit is niet de oplossing. Zo blijven we scheven bekken trekken gezien deze test events onze industrie ook niet uit dit dal gaan halen.

Zoals ook al in andere topa's word aangegeven is het eigenlijk geen eens een echt test event, het is een event waar veel mensen niet alleen een sleutel maar ook een wattenstaafje van te voren in hun neus prikken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 11:18 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
makrooy schreef:

Precies. We doen het nu gewoon ok, alles loopt, vaccinaties lijken met de week sneller te gaan, top zo.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 11:23 

Hardtraxx Veteran

Op deze is goed te zien dat het vaccinatietempo steeds hoger ligt:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 11:38 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Ik vind het wel erg jammer dat dit feest georganiseerd wordt door 538, een radiozender dat (denk ik?) weinig te lijden heeft gehad, terwijl je dit feest ook in samenwerking met Bredase evenementenorganisaties had kunnen organiseren. Ook het niet betrekken van de Bredase horeca vind ik een kwalijke zaak. Als elke bezoeker nou zo'n 100 euro uitgeeft aan drank, dan heb je een omzet van 1 millie. Dat bedrag mag wat mij betreft mooi verdeeld worden onder de Bredase horeca. Vanuit dat oogpunt snap ik ook heel goed dat er zo veel ophef is omtrent het feest, had veel meer ingezeten imo. Dat mensen roepen dat het een mes in de rug van zorgpersoneel is, vind ik wel weer onzin. Wat snappen ze niet aan een TEST event? :P

Andere evenementeorganisaties er bij betrekken lijkt me heel onhandig vanuit een management en operationeel perspectief. Bij een evenement als deze besteed de organisatie de productie uit, dus externe evenement gerelateerde bedrijven konden wel degelijk meeliften. Zo klinkt ook de horeca er bij betrekken symphatiek maar hoe zie je dat voor je? Je verliest alle controle en het wordt waarschijnlijk één grote management / operationele / communicatie nachtmerrie.

Overigens is 538 van Talpa wat weer van John de Mol is (net als vakantie veilingen). Dus geld hebben ze denk ik wel.

Norther66 schreef:
Dit snap ik dan weer wel ergens. Gezien de huidige drukte in de ziekenhuizen (ICs vol, reguliere zorg afgeschaald), is dit feest vooral vanwege de grootte niet echt fijn getimed. 10.000 man, en ongetwijfeld ook een hoop anderen zonder kaart die die kant op reizen. Ik snap wel dat ze dat een risico vinden in de ziekenhuizen daar.

Bedenk ook dat het Chasséveld een paar honderd meter van het Ampheria ziekenhuis ligt. Je kan je voorstellen dat het vrij wrang is dat er mensen liggen te snakken naar adem met de bassdreunen van Snollebollekes op de achtergrond of terwijl Suzan en Freek vanaf de andere kant van de gracht 'Het is stil hier aan de overkant' zingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 14:54 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Suzan en Freek vanaf de andere kant van de gracht 'Het is stil hier aan de overkant' zingen.

:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 15:11 

Hardtraxx Veteran

fieldlab evenementen Komt waarschijnlijk een rem op. Pas weer testen als 900 mensen op IC liggen.
Doei outdoor festivals 2021 en indoor 2021 zal er ook wel door in gevaar komen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 15:13 

Hardtraxx Veteran

ja joh nog 6 en een half jaar avondklok let op mij woorde!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 15:34 

Hardtraxxer

Martin Waus schreef:
fieldlab evenementen Komt waarschijnlijk een rem op. Pas weer testen als 900 mensen op IC liggen.
Doei outdoor festivals 2021 en indoor 2021 zal er ook wel door in gevaar komen

Er liggen op dit moment 813 mensen op de IC met de verwachting dat dit de komende weken en maanden alleen maar gaat dalen, aangezien we over de piek heen zijn als we de experts mogen geloven. Dus slim dat de regering dit inbouwt om even te laten zien hoe goed ze wel niet luisteren naar de mensen die zo boos waren om het 538 evenement. Eerlijkgezegd denk ik niet dat er iets afgelast gaat worden de komende weken.

Edit: Wel blij dat de terrassen open gaan en dat er nu wordt gekeken naar wat er wel kan, nu hopen dat we op de andere datums in de routekaart ook gewoon verder kunnen versoepelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 15:56 

Hardtraxx Veteran

813 met corona. Er zullen nog wel meer mensen op IC liggen

Edit: snelle google. Normaal gemiddeld zo'n 400 mensen op IC

Dus kunnen we ervan uitgaan dat er nu 1200 liggen ongeveer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 17:02 

Hardtraxx Veteran

Volgens coronabeeld.nl rond de 1250.
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 17:26 

Hardtraxx Veteran

26% van de volwassen Nederlanders heeft inmiddels een eerste vaccin prik gehad.
Zijn hard op weg naar de 33%, zal over een week wel gehaald worden.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2021 18:44 

Hardtraxxer

Maar het gaat volgens de leaks niet om totaal aantal patiëten op de IC, maar coronapatiënten op de IC. Ik quote het artikel van RTL: Boven een bezetting van 900 ic-bedden met coronapatiënten zouden alle experimenten van de Fieldlabs kunnen worden stilgezet.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5226426/naast-afschaffen-avondklok-en-terrassen-open-ook-versoepelingen
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic