Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 19:28 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
pim__ schreef:
He emre, ik ga hem ff anders stellen.

STEL elke dag komen er 7k aan nieuwe mensen bij met een depressie (vastgesteld) en de gehele maatschappij kan erger voorkomen door bepaalde regels te hanteren. Op een schaal van 1 tot 10? Hoe groot is je bek dan?

Ja als er ook daadwerkelijk was vastgesteld dat die regels zoveel hielpen, en ze niet zoveel impact op een mensenleven zouden hebben....

Al is er nog zoveel bewijs, jij gaat dat toch niet geloven. Dus wat heeft het voor zin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 20:18 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
pim__ schreef:
He emre, ik ga hem ff anders stellen.

STEL elke dag komen er 7k aan nieuwe mensen bij met een depressie (vastgesteld) en de gehele maatschappij kan erger voorkomen door bepaalde regels te hanteren. Op een schaal van 1 tot 10? Hoe groot is je bek dan?

Ja als er ook daadwerkelijk was vastgesteld dat die regels zoveel hielpen, en ze niet zoveel impact op een mensenleven zouden hebben....

Dat bewijs is er volgens mij prima. Kijk ff naar Braziliƫ en wat voor shitzooi het daar nu is. Dan weet je ook meteen hoe het er hier uit kan zien wanneer we de maatregelen helemaal los laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 20:32 

Hardtraxx Veteran

Geen idee of het iets typisch Nederlands is of dat het in andere landen ook speelt, maar men lijkt hier wel heel op de cijfertjes te geilen. Men moet voor elke maatregel apart exact weten hoe goed ze werken. Het liefst tot 3 cijfers achter de komma nauwkeurig hoeveel procent het scheelt op de besmettingscijfers. En anders wordt het in twijfel getrokken of het wel echt werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 12:10 

Hardtraxx Veteran

Volgens Coronabeeld.nl is nu 10% van de bevolking voor het eerst gevaccineerd en 4% een tweede keer.
Veel commotie om het tempo de laatste dagen, laten we hopen dat het omhoog kan! Alhoewel er gisteren ook meer dan 60000 vaccinaties zijn toegedient, dus het lijkt aardig te stijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 15:49 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Volgens Coronabeeld.nl is nu 10% van de bevolking voor het eerst gevaccineerd en 4% een tweede keer.
Veel commotie om het tempo de laatste dagen, laten we hopen dat het omhoog kan! Alhoewel er gisteren ook meer dan 60000 vaccinaties zijn toegedient, dus het lijkt aardig te stijgen.

60K was t cijfer van eergister :P Gister al weer 65K.
Het gaat een stuk beter dan vorige week, maar het moet nog harder gaan willen ze de voorziene 500K deze week halen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 15:51 

Hardtraxx Veteran

https://www.geenstijl.nl/5158442/ga-weg-hugo/

Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Echt bizar wat voor een ongelofelijke puinhoop ze er hier toch telkens van kunnen maken. Hoe krijg je het nou weer voor elkaar om lege priklocaties te hebben >.< Meer dan de helft van de Nederlanders wil zo'n ding in zijn arm om van dat gezeik af te zijn. Op deze manier zijn we in december nog niet klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 16:37 

Hardtraxx Veteran

Geenstijl :lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 16:42 

Donateur

Basshunterzz schreef:

Ben het hier eigenlijk wel mee eens. Echt bizar wat voor een ongelofelijke puinhoop ze er hier toch telkens van kunnen maken. Hoe krijg je het nou weer voor elkaar om lege priklocaties te hebben >.< Meer dan de helft van de Nederlanders wil zo'n ding in zijn arm om van dat gezeik af te zijn. Op deze manier zijn we in december nog niet klaar.

Ja om van het gezeik af te zijn. Niet omdat het werkt. Je kan elk jaar zo'n vaccinatie gaan halen, weet niet wie er prik van heeft gemaakt, maar vaccinatie zal wel te zwaar klinken. Het is dikke troep. Er wordt gesjoemeld met cijfers en dat is eigenlijk helemaal niet waar het om gaat. Het WEF die vliegt al hun plannetjes er door. Dat is geen complot, ze hebben het gewoon op hun site staan. Doe een keer gek en ga het zelf eens bekijken, dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

ULTIMO schreef:
Dat bewijs is er volgens mij prima. Kijk ff naar Braziliƫ en wat voor shitzooi het daar nu is. Dan weet je ook meteen hoe het er hier uit kan zien wanneer we de maatregelen helemaal los laten.

Ja en de landen die geen regels hebben waar het omlaag keldert die rekenen we dan weer niet mee he? En waarom hebben ze het daar vrijwel nooit over op TV of in de krant (of zelden). Omdat ze dit nodig zijn om hun plannen er door heen te jassen. Duitsland met hun psycholoog die ze inhuurden om angst in te wakkeren, wat een kolder. Dat gebeurt al jaren lang. Voor de allerrijksten zijn wij niets meer dan een kudde vee en het boeit ze geen ene donder wie of wat er dood gaat, als ze hun plannetjes maar voor elkaar krijgen. En onze politici voeren het volgzaam uit. Zullen wel chantabel zijn anders zou je toch een keer zeggen het is mooi geweest nu.

En in be4 iemand met polio komt, als je goed zoekt zie je dat er heel wat meer mensen door die vaccins lamgelegd zijn dan je ooit gehoord hebt (Nee dat ga ik niet voor je opzoeken. Ja dat heb ik zelf wel degelijk gezien/gehoord van mensen die je naar 1x googlen van kunt vaststellen dat ze er verstand van hebben, denk aan peer reviewed artikelen gepubliceerd, phd's in weet ik wat allemaal, geen koekebakkers dus). En in Afrika hebben ze inmiddels meer polio DOOR vaccins dan dat het weg gegaan is. Allemaal cijfertjes van de wetenschappers waar men hier zo graag naar lijkt te willen luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 16:43 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Doe een keer gek en ga het zelf eens bekijken, dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

Nee, geef link.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 16:49 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Het is dikke troep. Er wordt gesjoemeld met cijfers en dat is eigenlijk helemaal niet waar het om gaat.
waar haal je vandaan dat de vaccins tegen covid dikke troep is? Neem aan dat je dat suggereert (en niet beargumenteerd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 17:13 

Hardtraxx Veteran

Het eerste slachtoffer met een zonnesteek is gevonden
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 17:27 

Hardtraxx Veteran

Welke plannen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 17:30 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Geenstijl :lol: :lol: :lol: :lol:

Goh, deze reactie voelde ik totaal niet aankomen. Nog iets inhoudelijks op toe te voegen of gaat het allemaal geweldig volgens jou? Dat het jouw platform niet is, betekent niet dat er een kern van waarheid in schuilt. Namelijk dat ze het compleet aan het verkloten zijn op dat gebied, alweer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 17:50 

Hardtraxx Veteran

Jammer Frank dat je zo veel in complotten gelooft en wij-tegen-zij gelooft. Is wel jammerlijk om iemand zo alles op 1 hoop te gooien en te zeggen hunnie doen het fout en wij zijn de vermoorde onschuld. De waarheid ligt vaak een stukje genuanceerder.

Reagerend op het geenstijl artikel: laat ik voorop stellen dat ik Geenstijl soms een goede luis in de pels vind, maar dat ik niet erg van hun schrijfstijl en retoriek ben. Echter hebben ze hier wel een punt dat veel instanties naar elkaar kijken waarom het niet optimaal loopt. Wie heeft er gelijk? Geen idee. Belangrijker om te bedenken is: wat lost het op om Hugo de Jonge nu te vervangen en een nieuwe minister op te offeren voor dit dossier, behalve dat het zo lekker voelt? Ik denk helemaal niets. We gaan na de coronacrisis 100% zeker evalueren, een parlementaire enquete is beloofd. Laten we nu vooral doorgaan met het opschroeven van het vaccineren en proberen om er nog wat van te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 17:53 

Hardtraxx Veteran

Sorry, na die eerste zin in die link was ik afgehaakt. Dus heb niks inhoudelijks toe te voegen. Daarvoor moet je eerst met inhoud komen.

En nee, ik denk niet dat alles goed gaat. Maar GeenStijl is de allerlaatste website waar ik serieuze onderwerpen wil lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 18:16 

Hardtraxx Veteran

Beetje on/off topic: Ben het lang niet altijd eens met wat men hier post in dit topic maar wil ff laten weten dat ik het chill vindt dat elke mening hier gepost kan worden en met goede lange reacties besproken wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 19:47 

Hardtraxx Veteran

Ik weet niet waar Frank aan zit, maar dat spul moet ik ook hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2021 21:53 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Ja om van het gezeik af te zijn. Niet omdat het werkt. Je kan elk jaar zo'n vaccinatie gaan halen, weet niet wie er prik van heeft gemaakt, maar vaccinatie zal wel te zwaar klinken. Het is dikke troep.

Welke bron heb je hiervoor? Alle bronnen die ik kan vinden schrijven namelijk dat de vaccins eigenlijk erg super werken, maar ik sta open voor andere informatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 08:20 

Kraak... Piep...

Ik denk dat een bron vragen hier een beetje vergane moeite is. Je vraagt flat-earthers of geloofsextremisten ook niet om bronnen. Je kan het wel weerleggen met goede argumenten, onderzoeken en artikelen, maar je ziet (ook van eerdere reacties van hem) dat je hun standpunt toch niet kan veranderen. Je kan in dit soort gevallen makkelijker een muur overtuigen dat hij een vogel is. Dit soort volk leeft nou eenmaal in een echokamer en zoekt alleen specifieke informatie dat hun standpunt versterkt en mengen zich alleen met mensen die het zelfde zeggen.

Een van de grootste regels in wetenschap is dat je nooit er van uit moet gaan dat je gelijk hebt en dat je altijd open moet staan voor verandering van je mening n.a.v. nieuw bewijsmateriaal of onderzoek. Dit betekent natuurlijk niet dat je elk onderzoek maar moet accepteren als een nieuwe waarheid, maar meer dat je alles objectief beoordeelt. Aan de hand daarvan kan je je mening aanpassen, veranderen of behouden n.a.v. of het onderzoek legitiem, realistisch en goed onderbouwd is.

De meesten hier zien een artikel en kunnen makkelijk zeggen dat iets wel/niet klopt en weerleggen dit met goede argumenten die hun eigen bronnen hebben. Je ziet altijd wel dat het gros hier het eens is en goed bepaalde scheve artikelen of nieuws kan weerleggen of relativeren.

Anderzijds zie je de kleine luide minderheid die alleen plaatst wat hun standpunt versterkt en al het andere onredelijk en onterecht afdoet als nepnieuws, neponderzoek. Ze lezen onderzoek ook vaak heel selectief, alleen koppen en voegen graag context toe of nemen dit compleet weg. Dit terwijl hun eigen bronnen vaak twijfelachtig zijn op zijn minst.

Het kan zijn door deze hele periode natuurlijk (het is mentaal zwaar), het kan omdat deze mensen bij voorbaat anti-authoriteit zijn/tegendraads of dat ze het doen voor hun eigen gewin (zelf meer vrijheid willen t.o.v. de gezondheid van andere mensen).

Ben wel blij dat de meeste mensen hier daar doorheen kunnen prikken en zich er ook netjes en duidelijk tegen uitspreken. Het is ondanks de luide aanwezige minderheid toch goed om te zien dat de stem van rede niet verdwenen is bij het gros van het volk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 09:20 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ik denk dat een bron vragen hier een beetje vergane moeite is.

Precies dat. De vorige keer dat Frank zijn gal kwam spuwen hier in het topic en hem om bronnen et cetera gevraagd werd, werd het hem ook te heet onder de voeten. Nu had ie weer even een momentje dat hij zijn ei (want het is bijna pasen jwt) kwijt moest, dus was hij weer even in dit topic te vinden. Nu horen/zien we hem een tijdje niet meer en zo zal deze kansloze cyclus zich hoogstwaarschijnlijk blijven herhalen. OF hij komt met bronnen die geen (legitieme) bronnen zijn, dat is natuurlijk ook de kracht van een persoon als Frank. Wees niet als Frank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 09:41 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:

Ben wel blij dat de meeste mensen hier daar doorheen kunnen prikken en zich er ook netjes en duidelijk tegen uitspreken. Het is ondanks de luide aanwezige minderheid toch goed om te zien dat de stem van rede niet verdwenen is bij het gros van het volk.

Ik kijk er niet veel meer op, maar als je vandaag de dag Facebook opent en onder een willekeurig corona-gerelateerd nieuwsbericht van een nieuwspagina de reacties gaat lezen dan krijg je de indruk dat je zelf gek bent (of een slaapschaap zoals zij dat noemen) omdat de overgrote meerderheid de echte waarheid weet en wij ontzettend dom zijn dat we 'alles' wat de media of overheid ons voorschotelt geloven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 09:46 

Hardtraxx Addict

Heel soms denk ik: "Maar wat nou als ze opeens wel gelijk blijken te hebben?". Dan staan we wel echt flink voor lul met z'n allen hoor jongens..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 09:53 

Kraak... Piep...

Paling schreef:
Heel soms denk ik: "Maar wat nou als ze opeens wel gelijk blijken te hebben?". Dan staan we wel echt flink voor lul met z'n allen hoor jongens..

Hahaha, zou wat wezen. Aarde toch plat, aliens bestaan alleen in de VS. Maar zo denken de meesten dan ook. Krijgen ze een ton aan bewijs tegen en dan is het argument terug maar wat als we wel gelijk hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 10:05 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Basshunterzz schreef:

Ja om van het gezeik af te zijn. Niet omdat het werkt. Je kan elk jaar zo'n vaccinatie gaan halen, weet niet wie er prik van heeft gemaakt, maar vaccinatie zal wel te zwaar klinken. Het is dikke troep. Er wordt gesjoemeld met cijfers en dat is eigenlijk helemaal niet waar het om gaat. Het WEF die vliegt al hun plannetjes er door. Dat is geen complot, ze hebben het gewoon op hun site staan. Doe een keer gek en ga het zelf eens bekijken, dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

ULTIMO schreef:

Ja en de landen die geen regels hebben waar het omlaag keldert die rekenen we dan weer niet mee he? En waarom hebben ze het daar vrijwel nooit over op TV of in de krant (of zelden). Omdat ze dit nodig zijn om hun plannen er door heen te jassen. Duitsland met hun psycholoog die ze inhuurden om angst in te wakkeren, wat een kolder. Dat gebeurt al jaren lang. Voor de allerrijksten zijn wij niets meer dan een kudde vee en het boeit ze geen ene donder wie of wat er dood gaat, als ze hun plannetjes maar voor elkaar krijgen. En onze politici voeren het volgzaam uit. Zullen wel chantabel zijn anders zou je toch een keer zeggen het is mooi geweest nu.

En in be4 iemand met polio komt, als je goed zoekt zie je dat er heel wat meer mensen door die vaccins lamgelegd zijn dan je ooit gehoord hebt (Nee dat ga ik niet voor je opzoeken. Ja dat heb ik zelf wel degelijk gezien/gehoord van mensen die je naar 1x googlen van kunt vaststellen dat ze er verstand van hebben, denk aan peer reviewed artikelen gepubliceerd, phd's in weet ik wat allemaal, geen koekebakkers dus). En in Afrika hebben ze inmiddels meer polio DOOR vaccins dan dat het weg gegaan is. Allemaal cijfertjes van de wetenschappers waar men hier zo graag naar lijkt te willen luisteren.

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2021 10:29 

Hardtraxx Veteran

Denk dat Frank hier o.a. op doelt: https://www.amazon.nl/COVID-19-Great-En ... B08CRZ9VZB

Het is maar net hoe je het interpreteert gok ik :P
Vorige  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic