Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 17:24 

Kraak... Piep...

Anonymous schreef:
Hoe zit dat in Israël eigenlijk met de bijwerkingen van de vaccins?

Ongewenst Ajax supporter worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 17:29 

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 17:42 

Hardtraxx Veteran

Israël lijkt me niet echt een erg betrouwbaar land wat dat soort statistieken betreft :whistle:

Afgelopen persconferentie had De Jonge trouwens gezegd dat het risico op trombose/overlijden bij AZ even groot of misschien zelfs groter is dan overlijden van Corona bij mensen jonger dan 40 jaar. Ben erg benieuwd of Pfizer en Moderna nog ernstige bijwerkingen gaan geven bij mensen tot 40 jaar. In dat geval kan je een vaccinatiepaspoort wel op de buik schrijven lijkt mij aangezien je niet deze lichte drang kan gaan toepassen op iets dat voor een bevolkingsgroep schade doet. Ben trouwens wel gewoon ervoor dat mensen zelf de vrije keuze moeten hebben of ze het risico willen aanvaarden dmv informed consent. We hoeven niet te gaan betuttelen namelijk.

Hierbij linkje naar advies Gezondheidsraad over AZ. Twijfel zelf erg of de afkapwaarde van 60 jaar wel verstandig is. Veel mensen tussen de 50-60 jaar worden nog opgenomen in het ziekenhuis. Afkapwaarde had imo beter gezet kunnen worden op 40 of 50 jaar. https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... 210409.pdf

Citaat:”Hoewel precieze leeftijds- en geslachtsrisico’s op de bijwerking door vaccinatie dus nog niet bekend zijn, stelt de commissie wel vast dat voor mensen jonger dan 60 jaar het risico op sterfte door COVID-19 in dezelfde ordegrootte of zelfs kleiner is dan het risico op sterfte door de bijwerking. Voor mensen van 60 jaar en ouder is het risico op sterfte door COVID-19 veel hoger dan het risico op de bijwerking.“
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 18:40 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Hierbij linkje naar advies Gezondheidsraad over AZ. Twijfel zelf erg of de afkapwaarde van 60 jaar wel verstandig is. Veel mensen tussen de 50-60 jaar worden nog opgenomen in het ziekenhuis. Afkapwaarde had imo beter gezet kunnen worden op 40 of 50 jaar. https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... 210409.pdf

Vanochtend ook door het RIVM en zojuist door de minister gezegd: de beschikbare hoeveelheid AZ vaccins zijn t/m eind mei hard nodig om de mensen van 60-64 jaar en daarna stapsgewijs per ouder leeftijdsjaar te vaccineren.
Immers, de gezondheidsraad stelt als prioriteit dat begonnen moet worden bij de oudsten eerst.
Dus ja in theorie kun je AZ wel inzetten voor 60- , maar daar is een alternatief voor. Namelijk Pfizer, Moderna en Janssen.
Om aan te geven dat er niet gigantische hoeveelheden AZ op voorraad liggen in Oss: eind vorige week nog slechts ongeveer 21.000 doses.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 19:35 

Hardtraxx Veteran

Janssen gaat dus naar alle waarschijnlijkheid ook wegvallen voor 60-. Zelfde klachten, zelfde techniek als AZ. Moderna en Pfizer blijven dus over. Bij het wegvallen van Janssen, gaat het vaccinatietempo wel ff flink omlaag
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 19:58 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Janssen gaat dus naar alle waarschijnlijkheid ook wegvallen voor 60-. Zelfde klachten, zelfde techniek als AZ. Moderna en Pfizer blijven dus over. Bij het wegvallen van Janssen, gaat het vaccinatietempo wel ff flink omlaag

Fucking bizar dat we zelf niet mogen kiezen of we het willen of niet. We hebben het over een kans van minder dan 1 op 100k. Ze maken ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen terwijl het vooral bij vrouwen voorkomt.

Prima dat ze voorzichtig zijn, maar het gaat om een bizar kleine kans.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 20:02 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Nu loop je wel heel erg op de zaken vooruit. De minister heeft net gezegd dat hij er tot nu toe van uit gaat er geen leeftijdsbeperking komt. De incidentie lijkt juist erg anders dan bij AZ. Wacht eerst volgende week het EMA advies rustig af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2021 20:10 

Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Fucking bizar dat we zelf niet mogen kiezen of we het willen of niet. We hebben het over een kans van minder dan 1 op 100k. Ze maken ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen terwijl het vooral bij vrouwen voorkomt.

Ja ik vind het ook beetje te ver gaan om mensen die keuze te ontzeggen. Helemaal voor de risicogroepen die jonger zijn dan 60 jaar

Er zijn daarentegen natuurlijk ook meer vrouwen dan mannen gevaccineerd aangezien een groot deel van de mensen in de zorg vrouwelijk is. Het is even afwachten wat het met de statistieken gaat doen naarmate er meer mannen gevaccineerd zijn. Mocht het daadwerkelijk een heel stuk meer voorkomen bij vrouwen dan mannen, dan moet dat onderscheid zeker gemaakt gaan worden

@hurricane ik ken de incidentie idd niet precies. Ik ging er nu met mijn voorspelling vanuit dat vooral nog oudere mensen zijn gevaccineerd in de VS en dat dus de incidentie in de jongere leeftijdsklasse hoger uitvalt dan de media vermeld, die uitgaat van het totale cijfer
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 07:25 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Ja ik vind het ook beetje te ver gaan om mensen die keuze te ontzeggen. Helemaal voor de risicogroepen die jonger zijn dan 60 jaar

Ja idd. Ik heb een collega met BMI 40+ en hij is 58 dus zeer zeker een risicogroep maar krijgt AZ niet (zijn afspraak was al bevestigd maar werd later geannuleerd vanwege de AZ grens).
Hij staat te springen (ofja dat lukt 'm eigenlijk niet) om een vaccin en 't boeit hem niet welke, hij weet gewoon dat corona fataal voor hem kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 08:55 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Laten we eerst even de onderzoeken afwachten. Andere fabrikant, ander medicijn.

hurricane schreef:
Die Van Haga van FVD is ook een eersteklas kletsmajoor. Volgens Hiddema hun 'coronadeskundige' :lol:
Hij wil niet dat gezonde mensen gevaccineerd worden in Nederland, maar aan de andere kant wil hij wel de samenleving opgooien en wijst dan vrolijk als voorbeeld naar Israël en de USA. Notabene landen waar juist veel gezonde mensen netjes hun prik halen.
Hij pikt wat elementen op die hem goed uitkomen en maakt er een onnavolgbaar verhaal van zonder zelf te beseffen dat hij zichzelf tegen spreekt :huh:

Dit, doet hij ook gewoon altijd. Vorig jaar had hij praatjes in de trant van dat bijna niemand er ziek van werd, dus alles kon open. Twee zinnen later gaf hij aan dat de ziekenhuizen overspoeld werden en dat er meer IC mensen opgeleid moesten worden (ja, want zo'n opleiding duurt natuurlijk minder dan een jaar, inclusief werving, inschrijvin etc). Maar goed, blijkbaar is die de mening van de coronaexpert van de FvD. Als je niet regeert kun je ook heel makkelijk schoppen tegen anderen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 08:56 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Ik heb een collega met BMI 40+ en hij is 58 dus zeer zeker een risicogroep maar krijgt AZ niet (zijn afspraak was al bevestigd maar werd later geannuleerd vanwege de AZ grens).
Hij staat te springen (ofja dat lukt 'm eigenlijk niet) om een vaccin en 't boeit hem niet welke, hij weet gewoon dat corona fataal voor hem kan zijn.

Misschien kan die dikke dan beter gaan afvallen. Corona is niet het enige wat hem potentieel fataal kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 09:12 

Hardtraxx Veteran

Snap sowieso niet hoe mensen zich zo dik kunnen laten worden.

Kleine guilty pleasure van me is dat vee bekijken bij 'my 600-Ib life' dat daar in de VS ergens in het ziekenhuis ligt en moet afvallen voor een maagverkleining ofzoiets en zelfs dan nog ongegeneerd voor de camera stiekem een Ever Given aan fast food laat bezorgen.

Of die vrouw die ze op de een of andere manier in de auto hadden gekregen maar tussen de stoelen en de achterbank klem was komen te zitten met haar poot waardoor de brandweer haar moest bevrijden.

Wat een trieste mensen. Een beetje overgewicht kan ik wel begrijpen, maar obesitas...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 11:34 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Twee zinnen later gaf hij aan dat de ziekenhuizen overspoeld werden en dat er meer IC mensen opgeleid moesten worden (ja, want zo'n opleiding duurt natuurlijkde coronaexpert van de FvD. Als je niet regeert kun je ook heel makkelijk schoppen tegen anderen..
Dat heeft hij afgelopen debat ook weer aangehaald. -.- Dezelfde Van Haga die ook de zorg mede had ontmanteld toen hij nog lid van de VVD was xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 11:44 

Hardtraxx Veteran

Justinhafc schreef:
ULTIMO schreef:
Ik heb een collega met BMI 40+ en hij is 58 dus zeer zeker een risicogroep maar krijgt AZ niet (zijn afspraak was al bevestigd maar werd later geannuleerd vanwege de AZ grens).

Misschien kan die dikke dan beter gaan afvallen. Corona is niet het enige wat hem potentieel fataal kan zijn.

Tja xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 11:45 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Khadber schreef:
Twee zinnen later gaf hij aan dat de ziekenhuizen overspoeld werden en dat er meer IC mensen opgeleid moesten worden (ja, want zo'n opleiding duurt natuurlijkde coronaexpert van de FvD. Als je niet regeert kun je ook heel makkelijk schoppen tegen anderen..
Dat heeft hij afgelopen debat ook weer aangehaald. -.- Dezelfde Van Haga die ook de zorg mede had ontmanteld toen hij nog lid van de VVD was xd

Ah top. Ik heb zijn eerste termijn betoog wel gehoord; daar had hij het er even over volgens mij; maar debat verder niet kunnen volgen door meetings en fieldlab. Ik snap werkelijk waar niet waarom ruim 200000 mensen op zo'n persoon stemmen en zijn betogen goed en volgbaar vinden. Hij heeft er al zó vaak naast gezeten met zijn hydroxychloroquine, ivermectine, gecherrypickte cijfers en totaal uit zijn verband gerukte, contrasterende betogen.. Het is echt niet te bevatten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 11:47 

Hardtraxx Addict

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Ik vind het vooral ook raar dat je niet zelf mag kiezen welk vaccin je krijgt. Als je de pil neemt kan je toch ook zelf bepalen welk merk je neemt, of als je een pijnstiller koopt. Beetje vreemd dat je met een vaccin dan geen keuze krijgt. Enige wat ik kan bedenken is dat ze dan bang zijn dat mensen het vaccin van één fabrikant niet willen, maarja, zoiets pragmatisch zou nooit doorslaggevend mogen zijn imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 11:50 

Hardtraxx Veteran

Sarabande schreef:
makrooy schreef:
RoyAPO schreef:

Ik vind het vooral ook raar dat je niet zelf mag kiezen welk vaccin je krijgt. Als je de pil neemt kan je toch ook zelf bepalen welk merk je neemt, of als je een pijnstiller koopt. Beetje vreemd dat je met een vaccin dan geen keuze krijgt. Enige wat ik kan bedenken is dat ze dan bang zijn dat mensen het vaccin van één fabrikant niet willen, maarja, zoiets pragmatisch zou nooit doorslaggevend mogen zijn imo.

Dit gaat niet helemaal op. De pil en paracetamol zijn ooit (volgens mij 15 jaar lang) maar 1 product van geweest in verband met patenten. hierna mocht het product (recept ervan) gedeeld worden met derden, zodat er een markt gecreeerd kon worden. Met dit vaccin is dat een beetje hetzelfde. Er is schaarste dus een markt creeeren is erg moeilijk, omdat dat de prijs zou omhoog zou drukken, dit is voor niemand een ideaal scenario, vandaar dat je dus niet geheel vrij bent in je keuze hierin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 12:00 

Hardtraxx Veteran

En ik denk dat logistieke redenen ook meespelen. Vaccins zijn super schaars, als iedereen zelf mag kiezen dan zitten we allemaal langer in deze pandemie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 13:47 

Hardtraxx Veteran

Ook goed nieuws, we gaan wekelijks meer Pfizer vaccins krijgen

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 14:07 

Hardtraxx Veteran

https://www.nu.nl/coronavirus/6128029/v ... ghuis.html

Ook goed nieuws dat het vaccineren zn vruchten begint af te werpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 15:09 

Hardtraxx Veteran

Zuyderland ziekenhuis:
Citaat:
Vandaag namen wij de eerste patiënt op in ons ziekenhuis die het Astra-Zeneca-vaccin had geweigerd na alle commotie in de pers. We hoorden de enorme spijt in zijn stem en zagen de wanhoop in zijn ogen. Het virus had hem geveld en dit had wellicht niet gehoeven.

https://www.zuyderland.nl/nieuws/het-va ... uyderland/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 15:31 

Hardtraxx Veteran

23,1 % van de volwassenen heeft nu een 1e prik gehad. Daarmee staat Nederland nu 3e in het lijstje van de EU.
Dus op zich gaat het helemaal niet zo slecht. Alleen Finland (25,8%) en Estonie (25,1%) staan boven ons.
Bron: https://qap.ecdc.europa.eu/public/exten ... uptake-tab
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 16:26 

Hardtraxx Veteran

Zo zie je maar, het begin zegt helemaal niks. Dat er destijds zoveel paniek werd gezaait omdat we maar 1.1% hebben gevaccineerd en andere landen al op 2%!!! zaten was echt onnodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 17:02 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
Zo zie je maar, het begin zegt helemaal niks. Dat er destijds zoveel paniek werd gezaait omdat we maar 1.1% hebben gevaccineerd en andere landen al op 2%!!! zaten was echt onnodig.

Dit.

Nu nog kappen met dat paniek zaaien rond AstraZeneca en Janssen, en gassen maar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2021 21:10 

Hardtraxx Veteran

brianfct65 schreef:
en gassen maar!

*Happy Adolf noises*
Vorige  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic