RoyAPO schreef:
Je denkt echt te makkelijk. Naast mij zijn er zat huisartsen en artsen die hun vraagtekens zetten bij het vaccinatiebeleid. Beeld je even in hoe het moet zijn voor een huisarts die een gezonde dertiger vaccineert, en daarna komt te overlijden aan trombose of een andere bijwerking. Dat is dan een dode die niet had hoeven vallen en nabestaanden zullen bij de huisarts gaan klagen ‘dat het vaccin toch gewoon veilig was’. Verder ben ik niet anti vaccinatie, verre van. Ik ben gewoon van mening dat je mensen die weinig risico lopen op ernstige ziekte door Corona, niet gaat vaccineren
Als je op die manier gaat redeneren kan je je ook al schuldig gaan voelen als arts wanneer die dertiger zich doodrijdt op de weg naar bijvoorbeeld een gewone doktersafspraak. Dat is ook een dode die niet had gehoeven. Je redt net levens door massaal te vaccineren. Als je alle gezonde mensen niet vaccineert kom je er gewoon niet en zijn diegene die tegen de maatregelen zijn, binnen 3 jaar nog aan het zeuren. Kortom, het is nooit goed
RoyAPO schreef:
In de medische wereld behoort er individueel maatwerk geleverd te worden en het feit dat je maar mensen zou moeten opofferen voor het algemeen belang, schendt de eed die artsen hebben afgelegd voor hun beroepsuitoefening ‘first do no harm’
Dus we laten het erbij en zeggen vaarwel tegen onze grootouders, kennissen met kanker of andere serieuze aandoeningen waar geen ruimte meer voor zal zijn. We hadden de oplossing, maar we gaan het toch maar niet doen.
RoyAPO schreef:
En verder, van een paracetamolletje ga je nooit en te nimmer dood natuurlijk na 1 dosering

.
Je gaat ook niet dood van hoofdpijn... Begin je het te snappen of?
RoyAPO schreef:
Maar de meeste medicijnen worden ook pas ingezet wanneer het eventuele gevolgen van een ziekte kan beperken.
Ok, dus vaccineren maar.