Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 13:39 

Hardtraxx Veteran

Melanoisia schreef:
Testlocatie is te ver weg om te fietsen als je ziek bent en ik heb geen vervoer, dus ik laat me ook niet testen. Zijn wel andere mogelijkheden maar dan moet je bellen. Gedoe. Mijn huisgenoten trekken zich er toch niks van aan. Enige reden om me te laten testen is dat het straks misschien meer mogelijkheid tot deelname aan de saMenleving geeft, naast vaccinatiebewijs en sneltest. Of moet je dan een antigenen bloedtesr laten zien?

Met open mond zit ik dit te lezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 13:55 

Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Met open mond zit ik dit te lezen

Jij wordt op dit moment getest?

Ik zit gewoon 2 weken in thuisquarantaine he. Dat kan ook. Huisgenoten zouden niet thuis blijven of laten testen als ik corona bleek te hebben. Ze hebben zelf ook klachten en gaan gewoon overal heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 14:12 

Hardtraxx Veteran

Adres van je woning aub?

Verwacht een gevalletje Schijndel binnenkort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 14:20 

Hardtraxxer

Ok ik moet me niet zo aanstellen. Ik kijk wel of ik een auto kan regelen. Anders moet ik in totaal een uur fietsen en dat zie ik niet zo zitten. Dat is menselijk, maar om dat nou op een forum te delen gaat ook weer te ver gezien de crisis. Dus excuses. En weer door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 15:35 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Adres van je woning aub?

Vertel? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 16:26 

Kraak... Piep...

Melanoisia schreef:
Ok ik moet me niet zo aanstellen. Ik kijk wel of ik een auto kan regelen. Anders moet ik in totaal een uur fietsen en dat zie ik niet zo zitten . Dat is menselijk, maar om dat nou op een forum te delen gaat ook weer te ver gezien de crisis. Dus excuses. En weer door.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 16:35 

Hardtraxx Veteran

immuunm schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Adres van je woning aub?

Vertel? :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 17:10 

Hardtraxx Elite

Had het kunnen weten :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 17:11 

Hardtraxx Veteran

Na AstraZeneca, zijn er nu ook 3 meldingen van trombose bij het Janssen vaccin binnen gekomen. Dus dit zal hoogstwaarschijnlijk betekenen dat alle vaccins, behalve Pfizer en Moderna (mRNA techniek), een kleine kans op trombose zullen gaan geven. Dit zet toch wel de toelaatbaarheid van een vaccinatiepaspoort op ethisch gebied onder druk vind ik

Ik merk bijvoorbeeld bij mezelf dat ik toch wel enige drang voel om het vaccin te nemen door dat paspoort. Moet er namelijk niet aan denken dat ik straks een feest (zoals XQ PN) bijvoorbeeld mis. Met enig risico, ook al is die klein, is het toch wel twijfelachtig of deze drang rechtvaardig is imo. Ik heb nog niks gelezen over het feit of de odds van ernstige klachten van Corona groter zijn dan trombose van het vaccin in de leeftijdsgroep tot bijvoorbeeld 30 jaar

Verder, weten we ook niet of er nog ernstige bijwerkingen zullen ontstaan op de langere termijn. Nu is het trombose, maar wat kan er later nog bijkomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 17:28 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Verder, weten we ook niet of er nog ernstige bijwerkingen zullen ontstaan op de langere termijn. Nu is het trombose, maar wat kan er later nog bijkomen?

Dit geldt voor alle medicatie en inentingen toch?
Behalve dat veel al gebaseerd is op 50/60 jaar onderzoek en ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 17:38 

Hardtraxx Veteran

Medicijnen worden alleen gegeven aan zieke mensen. De voordelen van de medicijnen, wegen dus duidelijk op tegen eventuele bijwerkingen van het medicijn. Andere vaccinaties zoals BMR en DKTP worden aan kinderen gegeven omdat zij ook daadwerkelijk ernstig ziek kunnen worden van deze ziektes. Het risico van bijwerkingen op de langere termijn is daardoor aanvaardbaar imo

De meeste jonge mensen zijn kerngezond en lopen een heel klein risico op ernstige klachten van Corona. De situatieschets is dus volledig anders in vergelijking met medicijnen en andere vaccinaties

Om deze reden ben ik dus tegen een Corona paspoort en hierom zouden Corona vaccins alleen ten zeerste aangeraden moeten worden aan 40/50+ers. De jongere bevolkingsgroep zou zonder enige drang of dwang zelf de keuze moeten maken of diegene het vaccin wilt nemen of niet. Het is treurig als er straks doden vallen omdat iemand onder drang het vaccin heeft genomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 18:12 

Zo'n corona paspoort waarbij je óf een vaccin moet hebben óf een negatief testresultaat is toch prima (En het geeft niet aan welke van de twee je hebt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 18:14 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
RoyAPO schreef:

Dit geldt voor alle medicatie en inentingen toch?
Behalve dat veel al gebaseerd is op 50/60 jaar onderzoek en ervaring.

Zoiets

Staat ook hier

https://www.groene.nl/artikel/het-draai ... uwbaarheid

Citaat:
Wat de auto-immuunreactie in dit geval aanzwengelt is nog niet duidelijk. De Noren hebben in elk geval uitgesloten dat de betreffende patiënten covid onder de leden hadden of recent hebben gehad. Sommige wetenschappers vrezen dat het spike-eiwit zelf de reactie opwekt. Anderen wijzen erop dat er bij het injecteren in de spier bij deze personen mogelijk per ongeluk een bloedvaatje is geraakt, waardoor er ook een beetje vaccin rechtstreeks in de bloedbaan terecht gekomen is. Net als de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna bevat het vaccin kleine deeltjes, in dit geval het verkoudheidsvirus met daarin het stukje coronavirus, die wanneer ze in hoge concentratie in de bloedbaan belanden een heftige immuunreactie kunnen opwekken. Dat zou in sommige mensen kunnen leiden tot de anafylactische reacties die al zijn gemeld en in anderen mogelijk deze klachten. Dit kennen we van intraveneus toegepaste nanomedicijnen, vertelt farmacoloog en ondernemer Pieter Gaillard. ‘Ook dan raken bloedplaatjes geactiveerd.’

In het verleden controleerden prikkers nog of er per ongeluk zo’n bloedvat was aangeprikt door de zuiger van de injectienaald even terug te trekken, vertelt Gaillard, maar tegenwoordig wordt dat afgeraden, onder andere omdat dit vaker een stijve arm zou veroorzaken bij de gevaccineerde en het verkeerd prikken maar heel weinig voorkomt. ‘Wat mij betreft passen we het protocol voor deze vaccins aan’, zegt Gaillard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 18:20 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
De jongere bevolkingsgroep zou zonder enige drang of dwang zelf de keuze moeten maken of diegene het vaccin wilt nemen of niet. Het is treurig als er straks doden vallen omdat iemand onder drang het vaccin heeft genomen
Die keuze heb je toch al? Als je geen vaccin wilt dan neem je die niet. Dan zul je alleen (voor hoe lang weet niemand) voor sommige activiteiten een test moeten halen.
En 2e punt, die doden vallen er toch ook zonder vaccin ten gevolge aan corona?
Of gaan volgens jou alleen mensen dood door het vaccin?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 18:26 

Hardtraxx Veteran

Die doden vallen in de oudere leeftijdsgroepen Jaa. In de leeftijdsgroep 20-30 jaar gaat er bijna niemand dood. Verder is het grote verschil tussen een vaccin en een heftige Corona besmetting, dat het laatste je overkomt. Een vaccin kies je voor.

Lees dat artikel van Tarrel even. Vind ik een aardig goede uitleg over de huidige situatie. En trouwens, wat blijft die Hugo de Jonge toch ook een nietsnut in zijn communicatie. Eerst zeggen het vaccin is helemaal veilig maar uiteindelijk is het dat niet helemaal. Laat die man aub snel vervangen worden door iemand die medisch is opgeleid
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 18:46 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Die doden vallen in de oudere leeftijdsgroepen Jaa. In de leeftijdsgroep 20-30 jaar gaat er bijna niemand dood. Verder is het grote verschil tussen een vaccin en een heftige Corona besmetting, dat het laatste je overkomt. Een vaccin kies je voor.

Lees dat artikel van Tarrel even. Vind ik een aardig goede uitleg over de huidige situatie. En trouwens, wat blijft die Hugo de Jonge toch ook een nietsnut in zijn communicatie. Eerst zeggen het vaccin is helemaal veilig maar uiteindelijk is het dat niet helemaal. Laat die man aub snel vervangen worden door iemand die medisch is opgeleid

Je zegt goed dat er bijna niemand dood gaat op jonge leeftijd aan Covid. Daar staat tegenover dat er aan vaccinatie ook bijna niemand dood gaat op jonge leeftijd. Sterker, dat verband staat nog niet eens onomstotelijk vast volgens het EMA. Als je kiest voor geen vaccinatie, dan moet je er rekening mee houden dat de pandemie langer aan zal houden omdat er nog een significant grote groep mensen besmet kan worden. En des te langer houden we de beperkingen zoals toegangstesten etc.
Dus ja je kunt kiezen om niet te vaccineren vanwege een mogelijk risico, maar dan moet je je ook afvragen of het verstandig is aan het verkeer deel te nemen waar de kans op overlijden groter is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 19:08 

Hardtraxx Veteran

Waarvoor zijn er maatregelen nodig die de bewegingsvrijheid van mensen inperken, terwijl de risicogroepen gewoon zijn ingeënt? Ik vind die hele Corona check app ook zo overdreven wanneer bijna iedereen boven de 40 ingeënt is. Het doel is toch altijd geweest om de ziekenhuisopnames en mortaliteit te reduceren? Het begint er op te lijken alsof de wereld zijn doel voorbij gaat streven. De Corona angst knop moet gewoon uit gezet worden wanneer de risicogroepen in voldoende mate gevaccineerd zijn zodat we voor 95% kunnen terugkeren naar een normale maatschappij waarin niemand eventueel gediscrimineerd zal worden om zijn vaccinatiestatus (in de zorg bijvoorbeeld)

Bovendien is er ook al voorspeld dat er hoogstwaarschijnlijk op termijn een mutatie van het virus zal ontstaan, die de bescherming van de vaccins ontwijkt. In dat geval heb je alle jongere mensen voor Jan lul gevaccineerd en aan kleine risico’s op bijwerkingen blootgesteld

En ik pak de auto, scooter of wat dan ook omdat je anders ook niet verder komt in het leven. Ik kan zonder een vaccin heus wel verder komen in het leven

Nu vallen er nog weinig doden inderdaad onder de jongere bevolkingsgroep maar wanneer je straks honderden miljoenen jong volwassenen hebt gevaccineerd, zullen de absolute getallen toch misschien wel aardig gaan oplopen. Maar misschien doet het dat ook niet. De tijd zal het leren
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 20:36 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Waarvoor zijn er maatregelen nodig die de bewegingsvrijheid van mensen inperken, terwijl de risicogroepen gewoon zijn ingeënt? Ik vind die hele Corona check app ook zo overdreven wanneer bijna iedereen boven de 40 ingeënt is. Het doel is toch altijd geweest om de ziekenhuisopnames en mortaliteit te reduceren? Het begint er op te lijken alsof de wereld zijn doel voorbij gaat streven. De Corona angst knop moet gewoon uit gezet worden wanneer de risicogroepen in voldoende mate gevaccineerd zijn zodat we voor 95% kunnen terugkeren naar een normale maatschappij waarin niemand eventueel gediscrimineerd zal worden om zijn vaccinatiestatus (in de zorg bijvoorbeeld)

Bovendien is er ook al voorspeld dat er hoogstwaarschijnlijk op termijn een mutatie van het virus zal ontstaan, die de bescherming van de vaccins ontwijkt. In dat geval heb je alle jongere mensen voor Jan lul gevaccineerd en aan kleine risico’s op bijwerkingen blootgesteld

En ik pak de auto, scooter of wat dan ook omdat je anders ook niet verder komt in het leven. Ik kan zonder een vaccin heus wel verder komen in het leven

Nu vallen er nog weinig doden inderdaad onder de jongere bevolkingsgroep maar wanneer je straks honderden miljoenen jong volwassenen hebt gevaccineerd, zullen de absolute getallen toch misschien wel aardig gaan oplopen. Maar misschien doet het dat ook niet. De tijd zal het leren
Om de pandemie te bestrijden is vaccinatie van alleen risicogroepen niet voldoende. Het virus blijft dan lange tijd doorwoekeren onder de rest van de bevolking, met daarbij kans op verdere mutatie. Het CDC heeft meerdere malen herhaalt dat vaccinatie zo belangrijk is, ook om de mutaties zo weinig mogelijk de kans te geven. In de westerse wereld, maar zeker ook in de 3e wereld landen. Stop je te vroeg met vaccineren, heb je kans dat je de ziekhuisopnames en mortaliteit weer als een boemerang terug krijgt met een andere variant.
Als je niet gevaccineerd bent kun je als jongere nog steeds iemand anders besmetten. En ik weet ook niet van iedereen waarbij ik op bezoek ga of diegene is gevaccineerd. Ik zou niet graag op mijn geweten willen hebben om een dierbare te besmetten omdat ik een zeer klein risico op zeldzame bijwerkingen belangrijker vind.
Dat je mensen voor jan lul vaccineert in geval van een mutatie heb ik nog niet gelezen in de medische wetenschap. Sterker, de b-cel immuunrespons lijkt volgens een onderzoek gepubliceerd in Nature juist langere tijd zijn geheugenwerking te behouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 20:43 

Hardtraxx Veteran

Even serieus Roy. Neem dan gewoon geen vaccin, laat je testen bij ieder ding je wil doen en zeur niet. Heb je wel eens de bijsluiter gelezen van een medicijn? Alle medicijnen hebben een lijst aan bijwerkingen. En die frequenties liggen hoger dan je zou denken.

Ik neem nu voor de lol even snel een online bijsluiter van Dafalgan, wat ingenomen wordt als snoepjes:

Zelden (komen voor bij minder dan 1 persoon op 1000):
- allergische reacties,
- hoofdpijn,
- buikpijn, diarree, misselijkheid, braken, constipatie (verstopping),
- problemen met de leverfunctie, leverinsufficiëntie, leverschade, gele huid of ogen,
- jeukende huid, huiduitslag, overmatig zweten, angio-oedeem, urticaria (netelroos), roodheid van de
huid,
- duizeligheid, malaise,
- overdosering en intoxicatie.

Zeer zelden (komen voor bij minder dan 1 persoon op 10.000):
- vermindering van de aantallen van bepaalde bloedcellen (bloedplaatjes en neutrofielen),
- door geneesmiddelen veroorzaakte leverschade,
- ernstige huidreacties, in het bijzonder etter, blaren, zweren en huidverlies,
- troebele urine.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 20:49 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Om de pandemie te bestrijden is vaccinatie van alleen risicogroepen niet voldoende. Het virus blijft dan lange tijd doorwoekeren onder de rest van de bevolking, met daarbij kans op verdere mutatie.

En dit. Ik verbaas me echt hoe dom mensen zijn. Nog één keer: Je moet een zo groot mogelijk percentage van de bevolking vaccineren in een zo'n kort mogelijke periode. Stop je met vaccineren en de maatregelen, ga je enorm veel patiënten (ook non-covid) de koelwagen mogen indouwen. Lijkt me leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 21:06 

Hardtraxx Veteran

Je denkt echt te makkelijk. Naast mij zijn er zat huisartsen en artsen die hun vraagtekens zetten bij het vaccinatiebeleid. Beeld je even in hoe het moet zijn voor een huisarts die een gezonde dertiger vaccineert, en daarna komt te overlijden aan trombose of een andere bijwerking. Dat is dan een dode die niet had hoeven vallen en nabestaanden zullen bij de huisarts gaan klagen ‘dat het vaccin toch gewoon veilig was’. Verder ben ik niet anti vaccinatie, verre van. Ik ben gewoon van mening dat je mensen die weinig risico lopen op ernstige ziekte door Corona, niet gaat vaccineren

In de medische wereld behoort er individueel maatwerk geleverd te worden en het feit dat je maar mensen zou moeten opofferen voor het algemeen belang, schendt de eed die artsen hebben afgelegd voor hun beroepsuitoefening ‘first do no harm’

En verder, van een paracetamolletje ga je nooit en te nimmer dood natuurlijk na 1 dosering xd. Veel medicijnen hebben inderdaad een hele berg aan bijwerkingen. Maar de meeste medicijnen worden ook pas ingezet wanneer het eventuele gevolgen van een ziekte kan beperken. Chemotherapie heeft bijvoorbeeld de meest verschrikkelijke bijwerkingen die er zijn, maar je kan dan niet anders. De persoon zal uiteindelijk dood gaan zonder behandeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 21:09 

Hardtraxxer

Helicaze schreef:
Lijkt me leuk.

I see what you did there. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 21:28 

Hardtraxx Veteran

Moet denk ik wel terug komen op mijn standpunt over het nut van een Corona check app. De belangrijkste reden om dit dan de komende maanden - jaren, ingevoerd te houden is imo vanwege het feit dat je niet wilt dat Corona zich verspreidt, en op deze manier het risico vergroot op eventuele mutaties met ernstige gevolgen. Op grootschalige evenementen, kan het natuurlijk gemakkelijk voorkomen dat het virus zich snel verspreidt en dan muteert
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 21:35 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Je denkt echt te makkelijk. Naast mij zijn er zat huisartsen en artsen die hun vraagtekens zetten bij het vaccinatiebeleid. Beeld je even in hoe het moet zijn voor een huisarts die een gezonde dertiger vaccineert, en daarna komt te overlijden aan trombose of een andere bijwerking. Dat is dan een dode die niet had hoeven vallen en nabestaanden zullen bij de huisarts gaan klagen ‘dat het vaccin toch gewoon veilig was’. Verder ben ik niet anti vaccinatie, verre van. Ik ben gewoon van mening dat je mensen die weinig risico lopen op ernstige ziekte door Corona, niet gaat vaccineren

Als je op die manier gaat redeneren kan je je ook al schuldig gaan voelen als arts wanneer die dertiger zich doodrijdt op de weg naar bijvoorbeeld een gewone doktersafspraak. Dat is ook een dode die niet had gehoeven. Je redt net levens door massaal te vaccineren. Als je alle gezonde mensen niet vaccineert kom je er gewoon niet en zijn diegene die tegen de maatregelen zijn, binnen 3 jaar nog aan het zeuren. Kortom, het is nooit goed ;)

RoyAPO schreef:
In de medische wereld behoort er individueel maatwerk geleverd te worden en het feit dat je maar mensen zou moeten opofferen voor het algemeen belang, schendt de eed die artsen hebben afgelegd voor hun beroepsuitoefening ‘first do no harm’

Dus we laten het erbij en zeggen vaarwel tegen onze grootouders, kennissen met kanker of andere serieuze aandoeningen waar geen ruimte meer voor zal zijn. We hadden de oplossing, maar we gaan het toch maar niet doen.

RoyAPO schreef:
En verder, van een paracetamolletje ga je nooit en te nimmer dood natuurlijk na 1 dosering xd.
Je gaat ook niet dood van hoofdpijn... Begin je het te snappen of?

RoyAPO schreef:
Maar de meeste medicijnen worden ook pas ingezet wanneer het eventuele gevolgen van een ziekte kan beperken.

Ok, dus vaccineren maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2021 21:47 

Hardtraxx Veteran

Die vergelijking snijdt toch echt totaal geen hout? Een arts zet een prik in iemand en diegene komt te overlijden. Door zijn handelen. Dat kan je toch niet vergelijken met de dood als gevolg van iemands eigen handelen of andere bestuurder (auto-ongeluk)

En hoe kom je erbij dat we vaarwel moeten zeggen tegen onze ouderen en kwetsbare mensen? Dat gaat toch niet gebeuren wanneer zij zijn gevaccineerd? Met een vaccin bescherm je jezelf tegen ziekte. Het influenza vaccin heeft het virus ook nooit de wereld uit geholpen. Wie zegt dat het Corona vaccin dat wel zal gaan doen? Ik acht de kans vrij onwaarschijnlijk gezien het feit dat de zuid-Afrikaanse variant al de bescherming van het vaccin ontwijkt

Hier een link naar een pleidooi van een echte expert die het verhaal duidelijk maakt: https://www.geenstijl.nl/5158362/heel-interessant/
Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic