Pedaalemre schreef:
Cryex schreef:
Pedaalemre schreef:
maar daarnaast; mentale issues worden namelijk veel minder serieus genomen dan medische issues (en dat is gelijk waarom het onderwerp depressie zo'n triggerpunt bij me is). Dus die vergelijking werkt niet.
Waar baseer je dit op?
Really?
Ik ben in m'n hele leven op 1/2 psychologen na misschien maar een handjevol mensen tegengekomen die mentale issues begrijpen en niet zo'n 'niet aanstellen' houding hebben. En dan heb ik het niet over 10 of 100 mensen, eerder multiple 100's. Verder worden er gewoon veel meer mensen depressief in deze eeuw van daarvoor (is ook niet gek in zo'n carriere/succesgerichte maatschappij waar iedereen moet overpresteren) maar het aantal mensen dat geholpen word is veel lager dan het zou moeten zijn. Omdat het allemaal nog steeds als een dipje word gezien door, nee, zeker niet iedereen, maar wel door VEEL te veel mensen. Vooral mensen die het zelf allemaal lekker goed voor elkaar hebben.
Als er zoveel mensen zijn die je niet begrijpen dan ligt het niet perse alleen aan die mensen he

Ik zeg niet dat ik je depressie bagatelliseer en dat zal ik ook niet doen, zeker omdat ik zelf geen ervaring heb met diepe depressies, al heb ik zelf ook het e.e.a. meegemaakt (4 jaar geleden mijn vader verloren, waarbij vorig jaar alle stress van die tijd voor een groot deel weer naar boven kwam, en daarnaast een jaar studievertraging opgelopen door corona. Maar daar gaat het nu even niet over).
Ik ken echter wel mensen die een depressie hebben gehad en wat ze vooral niet deden was er zoveel mogelijk aandacht voor vragen, en dat is iets wat je nu wel doet. Daardoor kan ik me voorstellen dat mensen in je omgeving je begrip 'kwijtraken' of op een gegeven moment denken van ja dat 'gezeur' van Emre is wel eens genoeg geweest. Ik zeg niet dat je dat bij die mensen in je omgeving doet, maar je doet het wel regelmatig hier en zoiets werkt op een gegeven moment gewoon averechts. En ik denk vooral dat mensen die écht een flinke depressie gehad hebben dit best wel eens als vervelend kunnen ervaren.
Ik zou vooral zeggen pak je depressie aan zonder anderen ermee lastig te vallen want buitenstaanders kunnen er simpelweg gewoon niks mee als je steeds je problemen met ze opzadelt (hierbij spreek ik uit ervaring). Dat is voor de desbetreffende personen beter en ook voor jezelf. Dus kap asjeblieft ermee om dit steeds onder de aandacht te brengen hier en al helemaal om dat als een soort excuus te gebruiken voor de huidige maatregelen want dat is gewoon egoïstisch.