Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:33 

Hardtraxx Elite

pim__ schreef:
He emre, ik ga hem ff anders stellen.

STEL elke dag komen er 7k aan nieuwe mensen bij met een depressie (vastgesteld) en de gehele maatschappij kan erger voorkomen door bepaalde regels te hanteren. Op een schaal van 1 tot 10? Hoe groot is je bek dan?

Zie graag je antwoord tegemoet emre. Want dit is dus precies wat jij nu bij corona aan het doen bent

Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:
Pedaalemre schreef:
Citaat:
Het boeit mij niet. Als iemand er lichtzinnig over denkt dan is dat vaak omdat diegene er 0 ervaring/kennis van heeft. SO BE IT.

Ook als dat er voor zorgt dat er veel meer mensen depressief worden/zijn dan dat er daadwerkelijk geholpen worden?

De wat

DE MENTALE ZORG IS ONDERBEZET

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
pim__ schreef:

STEL elke dag komen er 7k aan nieuwe mensen bij met een depressie (vastgesteld) en de gehele maatschappij kan erger voorkomen door bepaalde regels te hanteren. Op een schaal van 1 tot 10? Hoe groot is je bek dan?

Zie graag je antwoord tegemoet emre. Want dit is dus precies wat jij nu bij corona aan het doen bent

Beter lezen dan, had al geantwoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:35 

Hardtraxx Veteran

Ondanks dat ik weet hoe Emre eruit ziet, krijg ik toch steeds meer het idee dat hij geen volwassen man is maar twee kleuters op elkaars schouders in volwassen mensen kleren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:36 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Alm1ghty schreef:
Pedaalemre schreef:

Ook als dat er voor zorgt dat er veel meer mensen depressief worden/zijn dan dat er daadwerkelijk geholpen worden?

De wat

DE MENTALE ZORG IS ONDERBEZET

ANANAS OP DE PIZZA IS A CRIME

Wie kan het volgende feitje schreeuwen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:38 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Ondanks dat ik weet hoe Emre eruit ziet, krijg ik toch steeds meer het idee dat hij geen volwassen man is maar twee kleuters op elkaars schouders in volwassen mensen kleren.

Ja echt goede toevoeging man.

Heb al gezegd dat alles over depressie en het niet serieus nemen daarvan gewoon een triggerpuntje is en dan krijg je wellicht ook niet de meest rationele antwoorden meer, nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:39 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Rickzel schreef:

Kleuters met rode neuzen*
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:39 

Hardtraxx Veteran

Nou, zorg dat je daar niet meer door getriggered wordt.

Effe offline gaan is al een stap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:40 

Hardtraxx Elite

Pedaalemre schreef:
pim__ schreef:

Ik snap wat je hiermee wil zeggen, dan zou ik het opeens wel kunnen relativeren omdat het dan persoonlijk is enzo.

Maar voor depressie gaat de regering dus helemaal niks omgooien zoals nu gebeurt. Ten eerste is het natuurlijk niet besmettelijk, maar daarnaast; mentale issues worden namelijk veel minder serieus genomen dan medische issues (en dat is gelijk waarom het onderwerp depressie zo'n triggerpunt bij me is). Dus die vergelijking werkt niet.

Excuus, compleet overheen gelezen. Maar die vergelijking werkt niet, omdat jij het niet in bepaalde context kan plaatsen. Het is allemaal hypothetisch wat ik zeg natuurlijk, maar zeg nou zelf, je doet toch precies hetzelfde bij corona als waar jij van baalt dat men bij depressie doet/denkt. Dit kan je in geen mogelijkheid ontkennen toch??
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:40 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Pedaalemre schreef:
Rickzel schreef:

Kleuters met rode neuzen*

Rickzel schreef:
Niet iets voor een forum, maar stuur gerust een DM.

Gok dat dit van de tafel is? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:41 

Hardtraxx Veteran

Graag of helemaal niet he, 't is een keer klaar met die gozer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:42 

Hardtraxxer

-
Edit: verwijderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:44 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Pedaalemre schreef:
pim__ schreef:

Ik snap wat je hiermee wil zeggen, dan zou ik het opeens wel kunnen relativeren omdat het dan persoonlijk is enzo.

Maar voor depressie gaat de regering dus helemaal niks omgooien zoals nu gebeurt. Ten eerste is het natuurlijk niet besmettelijk, maar daarnaast; mentale issues worden namelijk veel minder serieus genomen dan medische issues (en dat is gelijk waarom het onderwerp depressie zo'n triggerpunt bij me is). Dus die vergelijking werkt niet.

Excuus, compleet overheen gelezen. Maar die vergelijking werkt niet, omdat jij het niet in bepaalde context kan plaatsen. Het is allemaal hypothetisch wat ik zeg natuurlijk, maar zeg nou zelf, je doet toch precies hetzelfde bij corona als waar jij van baalt dat men bij depressie doet/denkt. Dit kan je in geen mogelijkheid ontkennen toch??

Klopt.

En dat komt omdat de medische schade/verdere uitbreiding van corona WEL tegemoet wordt gekomen (dmv maatregelen) maar de mentale schade compleet onder te tafel wordt geschoven alsof het niet bestaat terwijl dat ook al een jaar doorsluimert. Waarom wordt er maar aan '1 kamp' (risicogroepen) gedacht en het andere kamp (mental issues) 'moet maar ff doorbijten'?

En nogmaals, ik doe niet lekker expres alle regels negeren. Maar ik ga niemand besmetten door in m'n eentje na 21:00 op straat te lopen en niemand uit de vriendengroep of naasten daarvan hebben corona gehad dus blijven we samenkomen. Big deal ook hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:46 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
pim__ schreef:
je doet toch precies hetzelfde bij corona als waar jij van baalt dat men bij depressie doet/denkt. Dit kan je in geen mogelijkheid ontkennen toch??

Klopt.

En dat komt omdat de medische schade/verdere uitbreiding van corona WEL tegemoet wordt gekomen (dmv maatregelen) maar de mentale schade compleet onder te tafel wordt geschoven alsof het niet bestaat terwijl dat ook al een jaar doorsluimert. Waarom wordt er maar aan '1 kamp' (risicogroepen) gedacht en het andere kamp (mental issues) 'moet maar ff doorbijten'?

Oftewel jaloezie op de andere partij i.p.v. gegronde reden. Weten we dat ook weer (Al wisten we dat natuurlijk wel).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:48 

Hardtraxx Veteran

patrickjeb schreef:
Pedaalemre schreef:
pim__ schreef:
je doet toch precies hetzelfde bij corona als waar jij van baalt dat men bij depressie doet/denkt. Dit kan je in geen mogelijkheid ontkennen toch??

Klopt.

Oftewel jaloezie op de andere partij i.p.v. gegronde reden. Weten we dat ook weer (Al wisten we dat natuurlijk wel).

Ik noem het eerder haat aan wanneer er met 2 maten gemeten wordt en daar mijn frustratie richting uiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:48 

Hardtraxx Elite

Maar is het dan ook je onvrede over dat beleid waarom je precies zo stroef doet? Zo komt het natuurlijk over en dat is gewoon kinderachtig gedrag.

Ik heb iets niet dus zij mogen het ook niet.

Weet niet of je dat stuk van wijnaldum v journalist hebt gesteld?

'We' kunnen nu iets doen aan dit probleem, dus laten we dat vooral met z'n alle aanpakken. Kunnen we daarna weer het volgende proberen.

ANYHOW teup is nu moe van het serieus doen. gr
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:49 

Hardtraxx Veteran

BroodjeKroket schreef:
Pedaalemre schreef:
Allebei bedoel ik gewoon. Fuck onrecht. Veel van de maatregelen vind ik ook gewoon onrecht. Dus ja ik chill met meer dan het toegestane aantal mensen en ben na 21:00 op straat. Mental health > alles.

Lekker hypocriet. (Jouw) mentale gezondheid gaat dus boven de lichamelijke gezondheid van anderen (en dus ook jouw vrienden) die jij mogelijk in gevaar kunt brengen door met méér mensen af te spreken dan is toegestaan. Egoïstisch dit.

Hier zat ik nu dus ook over na te denken. Wat van alle andere dingen waar mensen mee geholpen moet worden en dat door dit gedrag dus zorgt voor slecht of beperkte zorg. Het is eerder een wanhopige daad omdat het zo lastig is om hulp te krijgen. Kan best begrijpen dat het lastig is aangezien je niet de juiste hulp krijgt jij je aan alle kleine dingen die het beter maken vast klemt. Maar dat is tweeledig omdat dit er dus ook voor zorgd dat je langer niet de juiste hulp krijgt die je nodig hebt om van je depressie af te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:50 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Klopt.

En zo zijn er wel meer kampen. Wat wil je nou? Wat is precies hetgeen wat je wilt zeggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:53 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Cryex schreef:
Pedaalemre schreef:
maar daarnaast; mentale issues worden namelijk veel minder serieus genomen dan medische issues (en dat is gelijk waarom het onderwerp depressie zo'n triggerpunt bij me is). Dus die vergelijking werkt niet.

Waar baseer je dit op?

Really?

Ik ben in m'n hele leven op 1/2 psychologen na misschien maar een handjevol mensen tegengekomen die mentale issues begrijpen en niet zo'n 'niet aanstellen' houding hebben. En dan heb ik het niet over 10 of 100 mensen, eerder multiple 100's. Verder worden er gewoon veel meer mensen depressief in deze eeuw van daarvoor (is ook niet gek in zo'n carriere/succesgerichte maatschappij waar iedereen moet overpresteren) maar het aantal mensen dat geholpen word is veel lager dan het zou moeten zijn. Omdat het allemaal nog steeds als een dipje word gezien door, nee, zeker niet iedereen, maar wel door VEEL te veel mensen. Vooral mensen die het zelf allemaal lekker goed voor elkaar hebben.

Als er zoveel mensen zijn die je niet begrijpen dan ligt het niet perse alleen aan die mensen he ;) Ik zeg niet dat ik je depressie bagatelliseer en dat zal ik ook niet doen, zeker omdat ik zelf geen ervaring heb met diepe depressies, al heb ik zelf ook het e.e.a. meegemaakt (4 jaar geleden mijn vader verloren, waarbij vorig jaar alle stress van die tijd voor een groot deel weer naar boven kwam, en daarnaast een jaar studievertraging opgelopen door corona. Maar daar gaat het nu even niet over).
Ik ken echter wel mensen die een depressie hebben gehad en wat ze vooral niet deden was er zoveel mogelijk aandacht voor vragen, en dat is iets wat je nu wel doet. Daardoor kan ik me voorstellen dat mensen in je omgeving je begrip 'kwijtraken' of op een gegeven moment denken van ja dat 'gezeur' van Emre is wel eens genoeg geweest. Ik zeg niet dat je dat bij die mensen in je omgeving doet, maar je doet het wel regelmatig hier en zoiets werkt op een gegeven moment gewoon averechts. En ik denk vooral dat mensen die écht een flinke depressie gehad hebben dit best wel eens als vervelend kunnen ervaren.

Ik zou vooral zeggen pak je depressie aan zonder anderen ermee lastig te vallen want buitenstaanders kunnen er simpelweg gewoon niks mee als je steeds je problemen met ze opzadelt (hierbij spreek ik uit ervaring). Dat is voor de desbetreffende personen beter en ook voor jezelf. Dus kap asjeblieft ermee om dit steeds onder de aandacht te brengen hier en al helemaal om dat als een soort excuus te gebruiken voor de huidige maatregelen want dat is gewoon egoïstisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 16:54 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Maar is het dan ook je onvrede over dat beleid waarom je precies zo stroef doet? Zo komt het natuurlijk over en dat is gewoon kinderachtig gedrag.

Ik heb iets niet dus zij mogen het ook niet.

Weet niet of je dat stuk van wijnaldum v journalist hebt gesteld?

'We' kunnen nu iets doen aan dit probleem, dus laten we dat vooral met z'n alle aanpakken. Kunnen we daarna weer het volgende proberen.

ANYHOW teup is nu moe van het serieus doen. gr

Ja, we kunnen er ook iets aan doen (alhoewel ik sterke twijfels heb bij bepaalde maatregelen, en ik denk dat als die losgelaten zouden worden er niet heel veel veranderd, net zoals andersom sommige maatregelen helemaal niks aan de besmettingscijfers hebben veranderd) maar ik zou graag zien dat alle mensen, vooral degenen die daarvoor al depressief waren, of het chronisch zijn die nu dit jaar compleet vergeten worden, ook gehoord worden, en daar hoor ik zelf ook bij. Er wordt door een groot deel gedaan van 'kom op jongens, ff de schouders eronder' alsof het allemaal makkelijk/vanzelfsprekend is, maar de groep die mentaal steeds verder afglijdt word vergeten. Dat is mijn pijn punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 17:05 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
ik zou graag zien dat alle mensen, vooral degenen die daarvoor al depressief waren, of het chronisch zijn die nu dit jaar compleet vergeten worden, ook gehoord worden, en daar hoor ik zelf ook bij. Er wordt door een groot deel gedaan van 'kom op jongens, ff de schouders eronder' alsof het allemaal makkelijk/vanzelfsprekend is, maar de groep die mentaal steeds verder afglijdt word vergeten. Dat is mijn pijn punt.

Volgens mij wordt je best gehoord. Er zijn denk ik ook genoeg mensen die willen helpen. Maar boos worden heeft geen zin. Wat is je verwachting van ons verder? Wij kunnen de maatregelen niet versoepelen voor je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 19:33 

Kraak... Piep...

Er worden wel meer mensen niet gehoord, dit is nou eenmaal een tijd waar iedereen inlevert
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 10:43 

Hardtraxx Veteran

Emre, er is ook een uitzondering op de avondklok voor mensen met mentale problemen he. Dus daar wordt echt wel rekening mee gehouden. Al is dat natuurlijk bedoelt om even een ommetje te doen als je daar aan toe bent, niet om met 10 man te gaan zitten chillen (niet dat ik dat veroordeel verder).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 12:13 

Hardtraxx Veteran

Het is vervelend voor je Emre dat het zo een loop met je neemt. Ik zou in ieder geval niet zeggen dat je niet gehoord wordt, de berichtgeving onder mentale problemen onder jeugd is enorm, maar gehoord worden betekent niet automatisch dat er ruimte is om er iets aan te doen. Dat geldt voor de maatregelen, maar ook voor zoals jij zelf zegt; de GGZ en dergelijke instellingen hebben totaal geen capaciteit om daar op in te spelen. Ze weten ook geen raad met depressies gefundeerd in de vrije loop die onze gedachten nemen nadat basale levensbehoeftes vervuld zijn. Ze sturen je snel in een medicijnen traject waarmee ze de symptomen bestrijden maar de wortel wordt niet weggesneden. Als je dan in behandeling komt wordt je al snel in een hokje gestopt aan de hand van een handboek en blijft het nodige maatwerk achterwege. Ik heb het proces gezien bij een oude vriend van me, en die persoon is nu een carrièreswitch aan het maken van varkensboer naar ervaringsdeskundige om anderen met dezelfde problemen te helpen. Dat zijn de MVPs imo, erg veel respect daarvoor :).

Ik zou ervoor pleiten; bied veel meer ondersteuning hiervoor in het basisonderwijs. Lijkt me in de huidige tijd veel belangrijker de jeugd de juiste handvaten mee te geven om mentale welvaartziektes mee te overwinnen dan dat ze bij maatschappijleer leren hoe ze restzetels moeten verdelen of wat een paars kabinet is. Daarnaast is (het juiste) sociale contact heel belangrijk. Mijn periode van depressie heeft zich grotendeels kunnen manifesteren door het opgroeien in een plattelandsomgeving waar mijn gedachten niet aansloten, toen ik op kamers ging wonen veranderde dat doordat ik opeens totaal andere mensen tegenkwam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2021 18:49 

Donateur

pim__ schreef:

Ja als er ook daadwerkelijk was vastgesteld dat die regels zoveel hielpen, en ze niet zoveel impact op een mensenleven zouden hebben....
Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic