Chroman schreef:
@Khadber
Daar is gisteren bij de persco een vraag over gesteld door NOS (transcriptie van de persco is altijd terug te lezen op rijksoverheid.nl). Het heeft te maken met een voorraad die ze aanhouden bij het prikken. Bij AstraZeneca houden ze een voorraad van 5 dagen aan, omdat die levering nog niet zo zeker is. Bij Pfizer is dat al naar 3 dagen gebracht. AstraZeneca heeft ook een paar dagen stil gelegen natuurlijk, met die mogelijke trombosegevallen. Dat zal komende tijd ook weer ingehaald worden. Vooralsnog is de planning om (gezonde) dertigers half juni te vaccineren, twintigers eind juni/begin juli.
Klopt inderdaad, had hem ook gezien. Ik ben er ook heel blij mee dat we weer verder gaan met vaccineren met AZ-vaccin. Ik hoop gewoon dat ze de opschalingen die ze beloven (van nu ongeveer 25000 per dag) naar 80000 naar meerdere 100000-en per dag. Dat is natuurlijk logistiek een intense opgave en ik ben benieuwd hoe ze die gaan aanpakken. Ik hoop dat alles soepel verloopt, want hoe beter dit geregeld is hoe soepeler alles verloopt!
RoyAPO schreef:
En verder, omdat 1000 artikelen zeggen dat iets de waarheid is, hoeft nog niet te zeggen dat het ook de waarheid is.
En hier komt de aap uit de mouw. Want als je zegt dat iets met 1000 artikelen niet de waarheid is, helemaal prima. Maar als er veel minder artikelen iets anders zeggen (of je conclusie minder hard maken dan dat je wilt), wat zou dan de leidende factor zijn?
Als je met heel veel artikelen een observatie kan reproduceren en verifiëren en in die artikelen voor een groot deel je verhaal meenemen, maar misschien minder hard correleren dan dat jij in je verhaal, wie heeft er dan een grotere kans om die factor te overdrijven? Al die artikelen of jij? En stel dat later blijkt dat de aerosolen een grotere rol spelen dan gedacht? Dan zal dat de leidende theorie worden, maar blijkbaar is daar nog niet voldoende volume aan studie die daan aanleiding toe geeft.
Ik denk dat de medische wetenschap enorm zijn best aan het doen is om een zo goed mogelijke oplossing te bieden. Als aerosolen daar heel belangrijk in blijken zullen ze daar echt wel naar kijken.