Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2021 01:32 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Tomorrowland bekijkt of editie 2021 uitgesteld kan worden naar einde van de zomer

Citaat:
Tomorrowland heeft plannen om de editie van dit jaar niet zoals gepland in juli te houden, maar met zes weken uit te stellen naar eind augustus of begin september. De festivalorganisatie bevestigt aan Het Laatste Nieuws dat er gesprekken lopen met alle stakeholders en dat de nodige aanvragen zijn ingediend.

Tomorrowland heeft de hoop nog niet opgegeven. Meer zelfs, de organisatie bekijkt zo veel mogelijk pistes om het festival deze zomer toch te laten doorgaan. Een van die pistes is een verschuiving naar eind augustus. “We zijn in gesprek met de verschillende overheden die betrokken zijn bij de organisatie van het festival, maar ook met minister Vandenbroucke en Vlaams minister Zuhal Demir, het coronacommissariaat en ga zo maar door”, zegt woordvoerster Debby Wilmsen. “Daarnaast hebben we ook de vraag gesteld aan onze toeleveranciers, hotels en andere partners. We onderzoeken dus nog of het haalbaar is.”

De definitieve bevestiging is voor een van de komende weken. De Vlaamse regering heeft tegen half maart meer duidelijkheid beloofd voor de zomerfestivals. De huidige data - 16 tot en met 18 en 23 tot en met 25 juli - worden nog niet definitief opgegeven, benadrukt Wilmsen.

Eerder had ook Rock Werchter laten vallen dat een uitstel naar het einde van de zomer een optie zou zijn om dit jaar toch nog een festival te kunnen organiseren. Graspop en het Nederlandse Best Kept Secret gooiden wel al de handdoek in de ring voor 2021.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2021 19:59 

Hardtraxx Veteran

Ze gaan zelf testen :thumbsup:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... VViV3wfOz4
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 13:07 

Hardtraxx Veteran

Hoe staat men hier tegenover? Vind dat deze artsen/onderzoekers best een punt hebben

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... cebook.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 14:02 

Hardtraxx Veteran

Lekker boeiend als anderen vinden dat je geen punt hebt. Is toch gewoon waar wat er staat. Zelf denken >
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 14:07 

Hardtraxx Addict

Martin Waus schreef:

Gaat onderstaande ook op nu het niet over de islam gaat?

THArdstyler schreef:
Die mensen dienen zich gewoon aan de regels te houden, niet de regels veranderen omdat die mensen zich er niet aan kunnen houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 23:10 

Kraak... Piep...

Pedaalemre schreef:
Lekker boeiend als anderen vinden dat je geen punt hebt. Is toch gewoon waar wat er staat. Zelf denken >

Deze man is woke
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2021 23:59 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Hoe staat men hier tegenover? Vind dat deze artsen/onderzoekers best een punt hebben

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pl ... cebook.com

Zullen we dan ook stoppen met lepra, griepprik, bof etc? Verdwijnt toch niet en groepsimmuniteit is toch niet haalbaar.

Met andere woorden, ben het er niet mee eens.
Waarom zou jij je niet vaccineren tegen een ziekte als er een beschermmiddel is?

Dat de vaccinatie mogelijk bijwerkingen heeft kan je ook zeggen over andere medicijnen die mogelijk na 15 of 20 jaar effecten vertonen. Dit vaccin is gebaseerd op al 50 jaar onderzoek dacht ik ergens gelezen te hebben.
Ik ben natuurlijk geen medisch wetenschapper maar vind het artikel meer neigen naar de mening van deze wetenschappers dan naar concrete feiten (misschien wat kort door de bocht hoor)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 13:21 

Hardtraxx Veteran

De vaccins tegen DKTP en BMR, zijn allemaal wel wat ernstigere ziekten dan COVID. Dat is een beetje het verschil. Deze ziekten zijn in tegenstelling tot COVID, wél dodelijk of ziekmakend voor kinderen. De griepprik wordt daarentegen bijvoorbeeld ook niet aan jongere gezonde mensen gegeven. Een belangrijk principe in de medische wereld is ‘first do no harm’. Er kan momenteel niet met zekerheid vastgesteld worden of er bij mensen tussen bijvoorbeeld de 20 en 30 jaar oud, het vaccin meer/minder schade veroorzaakt dan het leed dat het voorkomt. De kans op ernstige ziekte is namelijk ook heeel klein in deze leeftijdsgroep. Het zijn imo zeer terechte vragen die ook binnen de professie van een arts passen

Had laatst ook gelezen dat ze in de VS het Corona vaccin op kinderen wouden gaan testen :/. Hoe komt zoiets in godsnaam door de medisch-ethische toetscommissie? Corona geeft nihil risico op ernstige ziekte of mortaliteit bij kinderen. Grote kans dat het first do no harm principe hier geschonden wordt

En het punt is nu ook dat het vaccin een massa-project is. Wanneer er bijwerkingen ontstaan, zullen er relatief gezien veel mensen zijn die er last van gaan krijgen. Geheel logisch ook met miljarden die gevaccineerd worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 13:32 

Hardtraxx Veteran

Denk alsnog dat het vaccin relatief minder schade doet aan jongeren (trombose bij 3 op de miljoen ofzo?) dan corona. Ook jongeren kunnen lange termijn gevolgen van corona ondervinden. Die zijn wel deels al bekend. Daarbij komt dat tov deze artsen dan weer 100 andere artsen staan die wel voor vaccinatie van de hele bevolking zijn. Maar daar zal Emre natuurlijk niet naar luisteren, alleen die ene arts die zegt wat hij wil horen.

Blijf het gewoon gek vinden dat mensen banger zijn voor het vaccin, die grondig is onderzocht en waar alleen hele uitzonderlijke bijwerkingen zijn. Maar niet bang voor corona, wat veel meer klachten en 'bijwerkingen' geeft dan het vaccin, ook voor jonge mensen. Ik lees ook zat artikelen waarin er wordt gezegd dat long term corona zwaar wordt onderschat. Want lange termijn gevolgen voor vaccinatie weten we inderdaad niet 100% zeker (wel grote zekerheid, kijkende naar andere vaccins), maar lange termijn effect van corona op je longen, hart en hersens zijn ook helemaal niet bekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 13:40 

Hardtraxx Veteran

Ik ben opzich ook niet echt tegen het vaccineren van de hele bevolking. Wel vind ik dat de informatievoorziening voor jongere mensen op orde moet zijn. Vind dat jongere mensen zelf een goede afweging moeten kunnen maken tussen de kosten en baten van de twee keuzes. Ben ook heel benieuwd wat er vanaf volgende maand met de bijwerkingen gaat gebeuren wanneer de mensen met een medische indicatie zoals astma oid worden gevaccineerd.

Ik heb zelf astma en een hele rits aan allergieën (vooral dieren), dus ik wacht liever op het Janssen vaccin. Ik zie het iedergeval niet zitten om een chimpanzee verkoudheidsvirus te laten injecteren (AstraZeneca). Heb geen idee of deze voorzichtigheid terecht is though. Verder heb ik ook een Corona antistoffen test besteld aangezien ik vermoed dat ik vorig jaar in februari al Corona heb gehad. Ben benieuwd of die test na een jaar nog positief kan zijn. Mocht die positief zijn, dan wacht ik zeker nog even af
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 13:50 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik ben opzich ook niet echt tegen het vaccineren van de hele bevolking. Wel vind ik dat de informatievoorziening voor jongere mensen op orde moet zijn. Vind dat jongere mensen zelf een goede afweging moeten kunnen maken tussen de kosten en baten van de twee keuzes. Ben ook heel benieuwd wat er vanaf volgende maand met de bijwerkingen gaat gebeuren wanneer de mensen met een medische indicatie zoals astma oid worden gevaccineerd.

Ik heb zelf astma en een hele rits aan allergieën (vooral dieren), dus ik wacht liever op het Janssen vaccin. Ik zie het iedergeval niet zitten om een chimpanzee verkoudheidsvirus te laten injecteren (AstraZeneca). Heb geen idee of deze voorzichtigheid terecht is though. Verder heb ik ook een Corona antistoffen test besteld aangezien ik vermoed dat ik vorig jaar in februari al Corona heb gehad. Ben benieuwd of die test na een jaar nog positief kan zijn. Mocht die positief zijn, dan wacht ik zeker nog even af

Dat is fair enough inderdaad, ik ben zelf ook risico groep. Met alle slechte nieuws rondom astra heb ik ook liever Janssen. Schijnt behalve minder bijwerkingen, ook veel beter tegen alle varianten te werken. Maar zoals je zegt, lastig te zeggen of dat gevoel terecht is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 13:57 

Hardtraxx Veteran

Long term Corona treft volgens mij vooral mensen van 40 jaar of ouder. Daarnaast zitten er ook enkele gevallen tussen van 20 tot 40 jaar oud.

Kort gezegd, ben je een gezond persoon jonger dan 30-35 jaar oud met een BMI lager dan 25, dan zie ik niet direct de grote voordelen van het vaccin. Ja misschien vaccinatie uit solidariteit maar ik vind voor mezelf de individuele belangen belangrijker dan dat.

Maarja, de kansen zijn voor beiden zeer klein dus heel veel boeit het ook weer niet :P. Hoor alleen wel regelmatig verhalen dat je de dagen na het vaccin flink ziek kan zijn dus dat kan ook nog meegenomen worden in je afweging
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 14:18 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Kort gezegd, ben je een gezond persoon jonger dan 30-35 jaar oud met een BMI lager dan 25, dan zie ik niet direct de grote voordelen van het vaccin. Ja misschien vaccinatie uit solidariteit maar ik vind voor mezelf de individuele belangen belangrijker dan dat.

Het individualisme maakt de hele situatie alleen maar erger en zorgt ervoor dat het langer duurt. Natuurlijk neem je het vaccin als jong persoon om je medemens te beschermen. Indien jij 50+ was met een flinke pens zou je dat ook willen dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Samen uit, samen thuis.

RoyAPO schreef:
Maarja, de kansen zijn voor beiden zeer klein dus heel veel boeit het ook weer niet :P. Hoor alleen wel regelmatig verhalen dat je de dagen na het vaccin flink ziek kan zijn dus dat kan ook nog meegenomen worden in je afweging

Van het vaccin, en dan voornamelijk AstraZenica, ben je mogelijk een paar dagen ziek of heb je wat ongemakken. Van corona ben je mogelijk weken ziek in de mate dat er een ziekenhuisopname/IC opname nodig is of er de dood als gevolg is. Om nog niet te spreken van de mensen die weken/maanden last hebben na het doormaken van covid-19.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 14:24 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Is goed. We kappen met vaccineren. Dan is de generatie(s) boven onze ouders + risicopatiënten de sjaak en is er geen personeel meer in de ziekenhuizen want die zitten allemaal ziek thuis. Bezoekje aan de kroeg/evenement is dan voortaan garantie dat je de week nadien ziek bent. Noice.

RoyAPO schreef:
Ik ben de dag na het krijgen van AZ ook ziek geweest ja. Je lichaam reageert op het vaccin. Dit is toch normaal? Hoor dezelfde verhalen bij de tweede prik van Pfizer trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 14:40 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
0-35 jaar oud met een BMI lager dan 25, dan zie ik niet direct de grote voordelen van het vaccin. Ja misschien vaccinatie uit solidariteit maar ik vind voor mezelf de individuele belangen belangrijker dan dat.

Voor het tegengaan van een pandemie is dat juist killing. Als er onvoldoende mensen zijn ingeënt dan is er een grote kans dat het virus verder blijft muteren in andere varianten om maar te kunnen overleven.
Als je bent ingeënt en dus het spike eiwit van het virus veel minder kans maakt om te kunnen hechten in je lichaam, zal het virus ook minder kans maken om uiteindelijk rond te waren.
Daarom is het zo belangrijk dat de vaccinatie zsm wordt afgerond om nieuwe varianten tegen te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 14:49 

Hardtraxx Veteran

De Zuid-Afrikaanse variant is al sowieso immuun voor het AZ vaccin, en kan gemakkelijk door de bevolking gaan wanneer iedereen gevaccineerd is. Zuid Afrikaanse variant heeft dan geen concurrentie meer van andere varianten. Wel eens dat mutaties een ding zijn dat goed onderzocht moet worden. Dat het vaccin gericht is op het Spike-eiwit, kan ook gelijk een beperking zijn aan het vaccin tov natuurlijke immuniteit. Bij natuurlijke immuniteit lijkt het mij dat je immuun kan zijn voor het gehele virus, bij het vaccin puur en alleen voor het Spike eiwit. Wanneer er een mutatie plaatsvindt in het Spike eiwit, is de gehele bevolking de sjaak en kunnen we iedereen opnieuw gaan vaccineren. Met vaccineren, lijkt het mij dat je de kans op verspreiding van zo’n mutatie vergroot aangezien virussen ongelooflijk veel muteren en het virus die zo’n mutatie bezit, heeft een verspreidingsvoordeel tov Spike protein wild type virussen

Het is imo een zeer lastige discussie en de tijd zal het gaan leren of het vaccin goed heeft aangeslagen

En verder, als je zelf gevaccineerd bent als ouder persoon in de risicogroep, dan ben je toch beschermd? Daarvoor hoeven jongere mensen toch niet gevaccineerd te worden. Beetje een vaag argument @helicaze
En @Grim, de kans op ziekenhuisopname bij een jong persoon met een bmi lager dan 25 is ook nihil dus dat argument is ook invalide. Of je je zou moeten laten vaccineren uit solidariteit is idd een mooie maatschappelijke discussie waarover meningen kunnen verschillen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 15:03 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
. Zuid Afrikaanse variant heeft dan geen concurrentie meer van andere varianten.

Is dat onderzocht? Wat als je slechts een lichte besmetting hebt doorgemaakt? Dan heb je relatief weinig antistoffen en lijkt het mij helemaal niet zo waarschijnlijk dat je niet ziek kunt worden van een andere variant.
Nota bene, er wordt geadviseerd als je een besmetting hebt doorgemaakt alsnog je booster-prik te halen.
RoyAPO schreef:
Wanneer er een mutatie plaatsvindt in het Spike eiwit, is de gehele bevolking de sjaak en kunnen we iedereen opnieuw gaan vaccineren. Met vaccineren, lijkt het mij dat je de kans op verspreiding van zo’n mutatie vergroot aangezien virussen ongelooflijk veel muteren en het virus die zo’n mutatie bezit, heeft een verspreidingsvoordeel tov Spike protein wild type virussen
Het corona virus is gebaseerd op dat spike eiwit. Een goed vaccin zal ook in meer of mindere mate bescherming bieden tegen varianten. Altijd nog een stuk beter dan niet vaccineren.

RoyAPO schreef:
En verder, als je zelf gevaccineerd bent als ouder persoon in de risicogroep, dan ben je toch beschermd? Daarvoor hoeven jongere mensen toch niet gevaccineerd te worden. Beetje een vaag argument @helicaze
Jawel, jongeren kunnen dan er dan voor zorgen dat het virus niet de wereld uit wordt geholpen. Mutaties kunnen dan de kop op blijven steken.
En boven dat, je wilt toch niet zelf het risico lopen om ziek te worden? Ook al zou je niet in het ziekenhuis belanden, je hebt kans op reuk en smaakverlies. Dat is nou niet bepaald leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 15:11 

Hardtraxx Veteran

Reuk en smaakverlies is ook maar tijdelijk toch?

Bij natuurlijke immuniteit maak je wel antistoffen aan die, mogelijk, het gehele genoom van het virus kunnen herkennen. Het vaccin is maar gericht op een specifiek deel van het virus. Al zal een lichte besmetting idd niet voldoende natuurlijke immuniteit gaan geven.

Maarja, neem dat vaccin vooral wanneer je bang bent dat bovenstaande zaken je kunnen gaan treffen. Wanneer je banger bent voor de bijwerkingen van het vaccin, neem je het vaccin niet. Zo denk ik erover :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 16:03 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
De Zuid-Afrikaanse variant is al sowieso immuun voor het AZ vaccin, en kan gemakkelijk door de bevolking gaan wanneer iedereen gevaccineerd is.

Citaat:
It is important to note that there were still no cases of hospitalization for severe Covid-19 or deaths observed in the study. Yet the authors did caution that the relatively young median age of participants (30 years) likely influenced the lack of severe Covid-19 cases.

https://www.forbes.com/sites/williamhas ... 6d9bb56526
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 16:06 

Hardtraxx Veteran

Btw, wie hier heeft er corona gehad?

Het verbaast me dat ik het nooit heb opgelopen zo ver ik weet :P. Wel beetje ziek geweest aan het begin (na carnaval), maar geen idee natuurlijk of het corona was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 16:16 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
De Zuid-Afrikaanse variant is al sowieso immuun voor het AZ vaccin, en kan gemakkelijk door de bevolking gaan wanneer iedereen gevaccineerd is.

Citaat:
It is important to note that there were still no cases of hospitalization for severe Covid-19 or deaths observed in the study. Yet the authors did caution that the relatively young median age of participants (30 years) likely influenced the lack of severe Covid-19 cases.

https://www.forbes.com/sites/williamhas ... 6d9bb56526

Studie is dus helaas klinisch irrelevant door het gebrek aan oudere deelnemers

Ik ben ervan overtuigd dat ik in februari 2020 Corona heb gehad. Ik ben toen 2 weken lang aardig ziek geweest met erg langdurende koorts en waarschijnlijk nog een kleine bacteriële infectie eroverheen (of het was longschade wat de huisarts hoorde met z’n stethoscoop, heb voor de rest geen langdurige klachten gehad op het lange ziek zijn na). Hoestte destijds ook heel erg. Lijkt me stug dat het toen om wat anders ging aangezien ik me niet kan herinneren dat ik in de afgelopen jaren zo ziek ben geweest. En daarnaast hadden mijn vriendin en een huisgenoot dezelfde klachten (vriendin van die huisgenoot gek genoeg weer niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 16:21 

Hardtraxx Veteran

Citaat:

Nope, en niemand in m'n hele omgeving. En omgeving = familie + kenissen + vrienden + vrienden van vrienden + collega's + vrienden & familie van collega's. Kom je zo op 200 man.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 16:35 

Hardtraxx Veteran

Het lijkt trouwens wel alsof de Britse variant zich in studentenhuizen nu makkelijker verspreidt. Mijn oude huis heeft afgelopen week 3 besmettingen gehad en de buren waren pas geleden ook in quarantaine. Eerder hoorde ik nog niet veel over quarantaines in studentenhuizen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 20:25 

Hardtraxxer

Ik heb het in oktober gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 20:33 

Hardtraxx Veteran

Januari gehad, beetje snotterig dus viel reuze mee
Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic