Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 13:18 

Hardtraxx Elite

Pedaalemre schreef:
Zo heerlijk om gewoon mensen buiten te zien hardlopen om 22:30. :loving: fuck dit systeem, challas! (L)

wat een ontiegelijke nerd ben jij zeg. Beetje patrick bashen dat 'ie cynisch is en dan dit soort provocerende uitspraken doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 14:33 

Hardtraxx Veteran

:aww:

Het mooi vinden dat sommige mensen WEL een normaal leven blijven leven als iets negatiefs kunnen zien zegt al genoeg, geen reactie waard. Nogmaals, fuck dit systeem :kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 14:54 

Hardtraxx Elite

Christus te paard. Iedereen wilt dat toch. Oprecht moet ik zulke types als jij niet tegenover me hebben, mensen die niet kunnen luisteren en lezen en aan hun eige denken. Je zal een prima gast zijn in het echt, maar deze discussie stop ik hier voordat ik echt uit mn slof ga schieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 14:57 

Hardtraxx Elite

Oja en je 'fuck dit systeem' is wel echt retegaaf. Ik hoop hierbij oprecht dat je een heftige versie oploopt en niet geholpen kan worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 15:07 

Hardtraxxer

pim__ schreef:
Je zal een prima gast zijn in het echt

Denk het niet, denk dat het een idioot is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 15:22 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Oja en je 'fuck dit systeem' is wel echt retegaaf. Ik hoop hierbij oprecht dat je een heftige versie oploopt en niet geholpen kan worden.

Dan hoop ik dat jij ook suicidaal depressief word terwijl de hele wereld het enkel over een virus met 99.8% overlevingskans heeft en geen fuck geeft om jou of de mentale klap die mensen in het algemeen krijgen door de maatregelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 15:25 

Hardtraxx Veteran

Stan schreef:
pim__ schreef:
Je zal een prima gast zijn in het echt

Denk het niet, denk dat het een idioot is.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 15:39 

Hardtraxx Elite

Pedaalemre schreef:
pim__ schreef:

Dan hoop ik dat jij ook suicidaal depressief word terwijl de hele wereld het enkel over een virus met 99.8% overlevingskans heeft en geen fuck geeft om jou of de mentale klap die mensen in het algemeen krijgen door de maatregelen.

wordt*

Misschien even patrick z'n tip opvolgen en het internet een tijdje aan de kant leggen. Snap wel dat je depressief bent als je je zo blijft vertonen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 18:07 

Hardtraxx Veteran

En weer geen versoepelingen :thumbdown:. Ik verwacht nu toch wel een massale opstand van de horeca nu de overheid zich alweer voor de 1000e keer niet aan zijn beloftes houdt

Omdat het zeer onzeker bepaalde R-getal boven de 1 ligt, kan er niet versoepeld worden. En dat terwijl de ziekenhuisopnames en bezetting nog steeds een aardige stabiliteit vertonen. Het wrijft nog steeds bij mij dat er alleen nog maar een tunnelvisie is op het beperken van de Corona besmettingen. Ik hoop dat na het vaccineren de angst bij de regering wat afneemt, en we niet uiteindelijk blijven zitten met overdreven maatregelen die nergens iets aan bijdragen. Ben dr wel lichtelijk bang voor namelijk en daarom ook exact de reden waarom ik niet gestemd kon hebben op een partij die zich angstig opstelt richting Corona
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 18:55 

Hardtraxxer

Je kan ook zeggen dat er geen verdere aanscherpingen worden doorgevoerd, hoewel het aantal besmettingen weer oploopt ;) Dit gebeurd in andere landen om ons heen namelijk wel...
En welke partij stelt zich angstig op t.o.v. Corona? Volgens mij voert Nederland een redelijk optimistisch, realistisch en progressief versoepelingsbeleid door in relatie tot Corona.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 20:49 

Hardtraxxer

Yenssen schreef:
Je kan ook zeggen dat er geen verdere aanscherpingen worden doorgevoerd, hoewel het aantal besmettingen weer oploopt ;) Dit gebeurd in andere landen om ons heen namelijk wel...
En welke partij stelt zich angstig op t.o.v. Corona? Volgens mij voert Nederland een redelijk optimistisch, realistisch en progressief versoepelingsbeleid door in relatie tot Corona.

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 23:08 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
nu de overheid zich alweer voor de 1000e keer niet aan zijn beloftes houdt

Vrij kinderachtige uitspraak in de huidige situatie waar overmacht heerst, niet?

Citaat:
Omdat het zeer onzeker bepaalde R-getal boven de 1 ligt

Het is nogal wiedes het reproductiegetal van de verspreiding van het coronavirus 'zeer onzeker' te noemen. Die onzekerheid komt pas kijken als je het R getal van een specifieke coronavariant gaat proberen te destilleren.

Citaat:
Het wrijft nog steeds bij mij dat er alleen nog maar een tunnelvisie is op het beperken van de Corona besmettingen. Ik hoop dat na het vaccineren de angst bij de regering wat afneemt, en we niet uiteindelijk blijven zitten met overdreven maatregelen die nergens iets aan bijdragen.

Inderdaad, mee eens.

Pedaalemre schreef:

De geringe fatality rate in NL is nog altijd dankzij de maatregelen en zowel klinische als ic ziekenhuisopnames. Maar; het is geen geheim dat de ICs voornamelijk bevolkt worden door mensen met het nodige lichaamsvet. Covid-19 is vooral een welvaartsziekte, net als depressie overigens.

Zoals RoyAPO zegt moet er gewaakt worden dat ook de besmettingen niet hun doel voorbijstreven. Het gaat nog altijd om hoeveel van die mensen zorg behoeven, en dat zal steeds meer ontkoppelen.

En die avondklok? Zelfs m'n ouders hebben er de laatste tijd volop schijt aan :P.

Overigens, afgelopen week een afscheidsdienst gehad van mijn oma (geen corona gewoon tering oud). Met mijn 90 familieleden aan die kant was dat natuurlijk lastig, maar er was een hele snelteststraat opgezet waarmee het veilig is verlopen. Liet zien dat dat soort dingen ook gewoon veilig en relatief makkelijk kunnen. Vind dat de overheid dit soort dingen veel en veel meer mag gaan stimuleren. Sneltjestjes waren iets van 6 euro p/s en die prijs zal nog wel meer gaan zakken. Heb zelf ook een doosje ingeslagen nu. Is toch wel chill dat als je een keer de grens op zoekt dat je weet dat je niet besmettelijk bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 23:18 

Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Sneltjestjes waren iets van 6 euro p/s en die prijs zal nog wel meer gaan zakken. Heb zelf ook een doosje ingeslagen nu

Waar heb je deze ingeslagen/gekocht als ik vragen mag? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2021 23:33 

Hardtraxx Veteran

Henkerfist schreef:
Sneltjestjes waren iets van 6 euro p/s en die prijs zal nog wel meer gaan zakken. Heb zelf ook een doosje ingeslagen nu

Waar heb je deze ingeslagen/gekocht als ik vragen mag? :)

Heb die over waren overgenomen maar zijn van dit merk;

https://www.medischeartikelen.nl/produc ... -20-stuks/
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 00:19 

Hardtraxx Veteran

En die avondklok? Zelfs m'n ouders hebben er de laatste tijd volop schijt aan :P.

Hoe groot is de pakkans als je de avondklok overtreedt? Ligt er maar net aan waar je woont

https://www.bndestem.nl/breda/hoe-groot ... ~aef377c7/

Citaat:
Uit de enquête komt naar voren dat in vier West-Brabantse gemeenten sinds 23 januari niet één boete is uitgedeeld. In Zundert (22.000 inwoners), Woensdrecht (22.000), Altena (56.000) en Bergen op Zoom (69.000) werd niemand door een boa op de bon geslingerd. In schril contrast daarmee staat het aantal bonnen in Geertruidenberg, Roosendaal, Etten-Leur en Breda waar tientallen en in Breda zelfs honderden mensen een prent kregen omdat ze na 21 uur zonder geldige reden nog op straat waren.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 09:49 

Hardtraxx Veteran

Ik noem het R-getal onzeker aangezien deze gebaseerd is op de absolute besmettingsgetallen. Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de trend van het aantal positieve tests, minder goed gelijk loopt aan de trend van de ziekenhuisopnames. Wanneer je bijvoorbeeld het R-getal zou betekenen van het percentage positieve tests, krijg je gewoon een R die uitvalt op 1 of lager (geen idee of het kan btw maar het klinkt iig betrouwbaarder).

De absolute getallen zijn gevoelig voor verschillen in aantal afgenomen tests en zwak positieve testresultaten. De berekening voor de R corrigeert niet voor deze vormen van bias. Wanneer je de percentage positieve tests zou gebruiken, heb je veel minder last van deze vormen van bias en itt absolute getallen, loopt deze trend wel gelijk aan de hoeveelheid ziekenhuisopnames

Daarom vind ik er nu ook weinig overmacht aan (die is er alleen bij flinke stijging ziekenhuisopnames of percentage positief). De angstknop is weer volop ingedrukt op basis van een cijfer dat onderhevig is aan flinke bias. De avondklok en gesloten terrassen doen dus de maatschappij meer kwaad dan goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 09:59 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik noem het R-getal onzeker aangezien deze gebaseerd is op de absolute besmettingsgetallen. Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de trend van het aantal positieve tests, minder goed gelijk loopt aan de trend van de ziekenhuisopnames. Wanneer je bijvoorbeeld het R-getal zou betekenen van het percentage positieve tests, krijg je gewoon een R die uitvalt op 1 of lager (geen idee of het kan btw maar het klinkt iig betrouwbaarder).

De absolute getallen zijn gevoelig voor verschillen in aantal afgenomen tests en zwak positieve testresultaten. De berekening voor de R corrigeert niet voor deze vormen van bias. Wanneer je de percentage positieve tests zou gebruiken, heb je veel minder last van deze vormen van bias en itt absolute getallen, loopt deze trend wel gelijk aan de hoeveelheid ziekenhuisopnames

Wat nou als de ziekenhuisopnames ook rustig doorstijgen? Dat is namelijk nu aan de hand:
https://coronabeeld.nl/grafieken-actuele-cijfers/

Nogmaals: toegegeven dat het niet zo snel gaat als de vorige twee golven, maar hij stijgt wel degelijk. Zou je een versoepeling willen op het moment dat de trend de verkeerde kant op is?

Overigens: vorige week de twee miljoen vaccinaties gepasseerd. Deze week wordt weer gestart met AstraZenica, dus verwacht dat er flink doorgeprikt gaat worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 10:21 

Hardtraxx Veteran

Oh ja de IC opnames nemen toe itt de normale ziekenhuisopnames. De obese mensen zijn natuurlijk nog niet gevaccineerd :P. Mja, als dit al genoeg is om alle maatregelen te handhaven hoeven we de komende 1-2 maanden nog niet te rekenen op versoepelingen. In mijn ogen bestaat er meer in het leven dan COVID en ziekenhuisopnames. De overspoeling van de GGZ zit er straks ook onvermijdelijk aan te komen en de horeca staat aan de rand van de afgrond. Openen terrassen en afschaffen avondklok zou iedergeval schade op dit vlak kunnen beperken. De schade is nu redelijk ongelijk verdeeld

In 1 maand tijd hebben we een toename van 80-100 in IC bezetting en stabiliteit in normale opnames. Zo shocking is dit toch niet als je kijkt naar het feit dat openen terrassen en afschaffen avondklok niet voor een hele schokkende toename voor de R gaat zorgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 11:02 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Oh ja de IC opnames nemen toe itt de normale ziekenhuisopnames. De obese mensen zijn natuurlijk nog niet gevaccineerd :P. Mja, als dit al genoeg is om alle maatregelen te handhaven hoeven we de komende 1-2 maanden nog niet te rekenen op versoepelingen. In mijn ogen bestaat er meer in het leven dan COVID en ziekenhuisopnames. De overspoeling van de GGZ zit er straks ook onvermijdelijk aan te komen en de horeca staat aan de rand van de afgrond. Openen terrassen en afschaffen avondklok zou iedergeval schade op dit vlak kunnen beperken. De schade is nu redelijk ongelijk verdeeld

In 1 maand tijd hebben we een toename van 80-100 in IC bezetting en stabiliteit in normale opnames. Zo shocking is dit toch niet als je kijkt naar het feit dat openen terrassen en afschaffen avondklok niet voor een hele schokkende toename voor de R gaat zorgen

Definieer niet heel schokkend, is dit 10%, 20%? Ik heb de cijfers namelijk niet paraat. Maar als alle indicatoren op groeien staan, waarom zou je dan versoepelen? Als je een lekkage in je dak hebt maak je er toch ook niet een gaatje bij voor twee weken voordat je iemand inschakelt om te repareren?

Over een maand of twee zijn alle mensen met hoog risico ingeent. ik zeg niet dat we hierdoor meteen nog twee maanden aan alle maatregelen vast moeten houden, maar misschien is het verstandig om heel even te wachten met versoepelen tot we bijvoorbeeld alles wat we nu hebben opgebouwd met de pauze weg te prikken. Volgens coronabeeld.nl ligt er nu 1.4 mln doses te wachten, dus er kan de komende weken aardig opgeschaald worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 11:05 

Hardtraxxer

Hoe groot is de pakkans als je de avondklok overtreedt? Ligt er maar net aan waar je woont

https://www.bndestem.nl/breda/hoe-groot ... ~aef377c7/

Citaat:
Uit de enquête komt naar voren dat in vier West-Brabantse gemeenten sinds 23 januari niet één boete is uitgedeeld. In Zundert (22.000 inwoners), Woensdrecht (22.000), Altena (56.000) en Bergen op Zoom (69.000) werd niemand door een boa op de bon geslingerd. In schril contrast daarmee staat het aantal bonnen in Geertruidenberg, Roosendaal, Etten-Leur en Breda waar tientallen en in Breda zelfs honderden mensen een prent kregen omdat ze na 21 uur zonder geldige reden nog op straat waren.

Afbeelding

Ik woon in de gemeente Dinkelland, is een redelijk grote gemeente (177 km2) maar er is maar 1 patrouillewagen voor heel Dinkelland. De kans dat je de politie tegenkomt is dus nihil, toch is het muisstil als je na 9 uur met de hond loopt. Je hoort geen enkele auto en ziet geen fiets omdat vrijwel iedereen zich goed aan de avondklok houdt, heb het gevoel dat het hier de mensen ook niet zo boeit dat er een paar weken een avondklok is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 11:08 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Ik noem het R-getal onzeker aangezien deze gebaseerd is op de absolute besmettingsgetallen.

Dat maakt hem niet onzeker. Het R-getal is zoiets als een gemiddelde en zegt iets over een grote populatie.

RoyAPO schreef:
Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de trend van het aantal positieve tests, minder goed gelijk loopt aan de trend van de ziekenhuisopnames.

De R zegt inherent niets over ziekenhuisopnames natuurlijk, alleen over besmettingsgevallen. Maar het is inderdaad niet vreemd dat de positieve tests oplopen nu kinderen ook getest worden en daardoor minder representatief worden voor de ziekenhuisopnames.

RoyAPO schreef:
Wanneer je bijvoorbeeld het R-getal zou berekenen van het percentage positieve tests, krijg je gewoon een R die uitvalt op 1 of lager (geen idee of het kan btw maar het klinkt iig betrouwbaarder).

De R berekenen van het percentage positieve testen....? Zijn testen besmettelijk dan? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 12:08 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:

Definieer niet heel schokkend, is dit 10%, 20%? Ik heb de cijfers namelijk niet paraat. Maar als alle indicatoren op groeien staan, waarom zou je dan versoepelen? Als je een lekkage in je dak hebt maak je er toch ook niet een gaatje bij voor twee weken voordat je iemand inschakelt om te repareren?

Over een maand of twee zijn alle mensen met hoog risico ingeent. ik zeg niet dat we hierdoor meteen nog twee maanden aan alle maatregelen vast moeten houden, maar misschien is het verstandig om heel even te wachten met versoepelen tot we bijvoorbeeld alles wat we nu hebben opgebouwd met de pauze weg te prikken. Volgens coronabeeld.nl ligt er nu 1.4 mln doses te wachten, dus er kan de komende weken aardig opgeschaald worden.

Dikgedrukte deel is echt de vaagste vergelijking ooit. Geen extra gaatje maken is niet schadelijk voor het dak. Deze maatregelen zijn wel degelijk schadelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 12:17 

Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
En weer geen versoepelingen :thumbdown:. Ik verwacht nu toch wel een massale opstand van de horeca nu de overheid zich alweer voor de 1000e keer niet aan zijn beloftes houdt

Ik snap niet dat mensen hier zo over tekeer gaan, ze hebben duidelijk gezegd: 'mits de cijfers het toelaten'. Nu lijkt iedereen te flippen vanwege verlenging, terwijl er duizenden meer besmettingen per dag zijn xd :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 13:53 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Dikgedrukte deel is echt de vaagste vergelijking ooit. Geen extra gaatje maken is niet schadelijk voor het dak. Deze maatregelen zijn wel degelijk schadelijk.

Schadelijk voor een ander doel dan ze willen bereiken.

Marks schreef:
RoyAPO schreef:

Ik snap niet dat mensen hier zo over tekeer gaan, ze hebben duidelijk gezegd: 'mits de cijfers het toelaten'. Nu lijkt iedereen te flippen vanwege verlenging, terwijl er duizenden meer besmettingen per dag zijn xd :whistle:

En exact dit. Vanaf seconde 1 zeiden ze dat, maar mensen luisteren niet. Het ligt altijd aan de roverheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 16:01 

Hardtraxxer

Pedaalemre schreef:
Khadber schreef:
RoyAPO schreef:

Dit is op zich wel waar, maar wat je vergeet is dat als de boel open wordt gegooid, de besmettingen weer oplopen. Wanneer de besmettingen weer oplopen, het aantal ziekenhuis opnames oplopen. Wanneer het aantal ziekenhuis opnames oplopen, de reguliere zorg wordt afgeschaald. Dat betekend dat iemand met een lichte vorm van kanker geen behandeling kan krijgen, of bijvoorbeeld mijn oma die elk kwartaal een spuit moest halen voor in dr ogen om haar zicht te behouden, maar deze niet kon halen omdat die spuit tijdelijk niet werd gegeven vanwege de drukte en maatregelen waardoor ze nu nog maar voor 10% ziet. Al dat soort behandelingen komen dan stil te liggen met weet ik veel wat als gevolg.

In de zorg wordt al maanden met angst gekeken naar het moment dat code zwart moet worden ingesteld. Dat zorgverleners moeten gaan kiezen wie leeft en wie niet. Dat zijn toch bizarre situaties waar we toch koste het kost niet in willen komen. Precies de reden waarom we in deze lockdown zitten. Dan is de situatie waar we als jongeren in zitten echt peanuts.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zit ook 5 dagen per week op mn kamertje te werken. De muren komen soms ook op me af. Mijn sociale leven beperkt zich ook tot een kring van 10 mensen. Ik ben er ook echt helemaal klaar mee en heb ook dagen dat ik er echt volledig doorheen zit. Maar als ik er dan aan denk waar we dit alles voor doen dan denk ik van ja, nog ff 2 of 3 maanden tot 60% van NL die spuit in z'n arm heeft gehad en we kunnen ons leven weer grotendeels oppakken. Iets wat een ander die, zonder deze lockdown, z'n behandeling niet heeft kunnen krijgen dan niet zou kunnen.
Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic