RoyAPO schreef:
nu de overheid zich alweer voor de 1000e keer niet aan zijn beloftes houdt
Vrij kinderachtige uitspraak in de huidige situatie waar overmacht heerst, niet?
Citaat:
Omdat het zeer onzeker bepaalde R-getal boven de 1 ligt
Het is nogal wiedes het reproductiegetal van de verspreiding van het coronavirus 'zeer onzeker' te noemen. Die onzekerheid komt pas kijken als je het R getal van een specifieke coronavariant gaat proberen te destilleren.
Citaat:
Het wrijft nog steeds bij mij dat er alleen nog maar een tunnelvisie is op het beperken van de Corona besmettingen. Ik hoop dat na het vaccineren de angst bij de regering wat afneemt, en we niet uiteindelijk blijven zitten met overdreven maatregelen die nergens iets aan bijdragen.
Inderdaad, mee eens.
Pedaalemre schreef:
Dan hoop ik dat jij ook suicidaal depressief word terwijl de hele wereld het enkel over een virus met 99.8% overlevingskans heeft en geen fuck geeft om jou of de mentale klap die mensen in het algemeen krijgen door de maatregelen.
De geringe fatality rate in NL is nog altijd dankzij de maatregelen en zowel klinische als ic ziekenhuisopnames. Maar; het is geen geheim dat de ICs voornamelijk bevolkt worden door mensen met het nodige lichaamsvet. Covid-19 is vooral een welvaartsziekte, net als depressie overigens.
Zoals RoyAPO zegt moet er gewaakt worden dat ook de besmettingen niet hun doel voorbijstreven. Het gaat nog altijd om hoeveel van die mensen zorg behoeven, en dat zal steeds meer ontkoppelen.
En die avondklok? Zelfs m'n ouders hebben er de laatste tijd volop schijt aan

.
Overigens, afgelopen week een afscheidsdienst gehad van mijn oma (geen corona gewoon tering oud). Met mijn 90 familieleden aan die kant was dat natuurlijk lastig, maar er was een hele snelteststraat opgezet waarmee het veilig is verlopen. Liet zien dat dat soort dingen ook gewoon veilig en relatief makkelijk kunnen. Vind dat de overheid dit soort dingen veel en veel meer mag gaan stimuleren. Sneltjestjes waren iets van 6 euro p/s en die prijs zal nog wel meer gaan zakken. Heb zelf ook een doosje ingeslagen nu. Is toch wel chill dat als je een keer de grens op zoekt dat je weet dat je niet besmettelijk bent.