Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 16:21 

Hardtraxx Veteran

brianfct65 schreef:

Dit is op zich wel waar, maar wat je vergeet is dat als de boel open wordt gegooid, de besmettingen weer oplopen. Wanneer de besmettingen weer oplopen, het aantal ziekenhuis opnames oplopen. Wanneer het aantal ziekenhuis opnames, de reguliere zorg wordt afgeschaald. Dat betekend dat iemand met een lichte vorm van kanker geen behandeling kan krijgen, of bijvoorbeeld mijn oma die elk kwartaal een spuit moest halen voor in dr ogen om haar zicht te behouden, maar deze niet kon halen omdat die spuit tijdelijk niet werd gegeven vanwege de drukte en maatregelen waardoor ze nu nog maar voor 10% ziet. Al dat soort behandelingen komen dan stil te liggen met weet ik veel wat als gevolg.

In de zorg wordt al maanden met angst gekeken naar het moment dat code zwart moet worden ingesteld. Dat zorgverleners moeten gaan kiezen wie leeft en wie niet. Dat zijn toch bizarre situaties waar we toch koste het kost niet in willen komen. Precies de reden waarom we in deze lockdown zitten. Dan is de situatie waar we als jongeren in zitten echt peanuts.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zit ook 5 dagen per week op mn kamertje te werken. De muren komen soms ook op me af. Mijn sociale leven beperkt zich ook tot een kring van 10 mensen. Ik ben er ook echt helemaal klaar mee en heb ook dagen dat ik er echt volledig doorheen zit. Maar als ik er dan aan denk waar we dit alles voor doen dan denk ik van ja, nog ff 2 of 3 maanden tot 60% van NL die spuit in z'n arm heeft gehad en we kunnen ons leven weer grotendeels oppakken. Iets wat een ander die, zonder deze lockdown, z'n behandeling niet heeft kunnen krijgen dan niet zou kunnen.

Held.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 16:56 

Hardtraxx Veteran

Deze Tegenlicht aflevering is wel een leuke aanrader mbt de situatie in de ziekenhuizen.

https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht ... ON_1322206
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 18:17 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Wanneer je bijvoorbeeld het R-getal zou berekenen van het percentage positieve tests, krijg je gewoon een R die uitvalt op 1 of lager (geen idee of het kan btw maar het klinkt iig betrouwbaarder).

De R berekenen van het percentage positieve testen....? Zijn testen besmettelijk dan? xd

Hij bedoelt hiermee de positiviteitsratio. Met de positiviteitsratio maakt het niet uit of je 10000 of 50000 testen afneemt.

Voor België is dit momenteel 7,5%.
Citaat:
De positiviteitsratio (het aantal positieve testen op het aantal totale testen) bedraagt nu 7,5 procent, dat getal is alweer licht gestegen met 1 procentpunt. Het betekent dat 7 op de 100 van de afgenomen testen positief zijn en dat er veel virus in omloop is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 18:56 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Wanneer je bijvoorbeeld het R-getal zou berekenen van het percentage positieve tests, krijg je gewoon een R die uitvalt op 1 of lager (geen idee of het kan btw maar het klinkt iig betrouwbaarder).

De R berekenen van het percentage positieve testen....? Zijn testen besmettelijk dan? xd

Hij bedoelt hiermee de positiviteitsratio. Met de positiviteitsratio maakt het niet uit of je 10000 of 50000 testen afneemt.

Voor België is dit momenteel 7,5%.
Citaat:
De positiviteitsratio (het aantal positieve testen op het aantal totale testen) bedraagt nu 7,5 procent, dat getal is alweer licht gestegen met 1 procentpunt. Het betekent dat 7 op de 100 van de afgenomen testen positief zijn en dat er veel virus in omloop is.

Dat dacht ik al, maar dan nog is het mij heel vaag wat voor invloed dat zou moeten hebben op het reproductiegetal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 21:03 

Hardtraxx Veteran

Er wordt gekeken of de avondklok toch niet een uur kan opschuiven naar 22u.
Ben benieuwd morgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 21:05 

Hardtraxx Veteran

Wat heeft dat voor zin dan :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 21:07 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Wat heeft dat voor zin dan :lol:

Minder mensen die gaan klagen en dan hopelijk meer mensen die er zich aan gaan houden. Maatregelen zijn redelijk zinloos als er geen maatschappelijk draagvlak is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 21:15 

Hardtraxx Veteran

Nee ik bedoel dan kun je net zo goed de avondklok opheffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 21:22 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Nee ik bedoel dan kun je net zo goed de avondklok opheffen.

Njah ik denk dat ze zo'n aanpassing bekijken op basis van de doorrekening van modellen.
Opheffing zal rekenkundig natuurlijk altijd minder winst opleveren dan het aanpassen van een uur.
Of het nog genoeg is om de maatregel overeind te houden is aan de politiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 22:50 

Hardtraxxer

Het zal ook vast te maken hebben met de zomertijd waardoor het 's avonds weer langer licht is. Ik denk dat het draagvlak met de week zal verminderen wanneer men nog steeds om 21:00 uur binnen moet zijn terwijl de dagen weer langer worden en de lente kriebels beginnen te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2021 23:00 

Hardtraxx Veteran

Ik had net nog graag een uurtje door willen klussen in m'n nieuwe huis (zit in verhuizing), dus 22:00 ipv 21:00 was mij goed uitgekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 09:51 

Hardtraxx Veteran

BroodjeKroket schreef:
Het zal ook vast te maken hebben met de zomertijd waardoor het 's avonds weer langer licht is. Ik denk dat het draagvlak met de week zal verminderen wanneer men nog steeds om 21:00 uur binnen moet zijn terwijl de dagen weer langer worden en de lente kriebels beginnen te komen.

Dit. Ik moet ook zeggen dat ik niet echt uitkeek naar verplicht binnen zijn terwijl het buiten nog licht is. En daarnaast krijg je ook de Ramadan half April waar mensen na zonsondergang de straat voor op gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 09:54 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
En daarnaast krijg je ook de Ramadan half April waar mensen na zonsondergang de straat voor op gaan.

Lekker belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 10:00 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Khadber schreef:
En daarnaast krijg je ook de Ramadan half April waar mensen na zonsondergang de straat voor op gaan.

Lekker belangrijk.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar je zal er toch rekening mee moeten houden dat mensen erdoor minder aan de regels houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 10:04 

Hardtraxxer

THArdstyler schreef:
Khadber schreef:

Lekker belangrijk.

Voor mij niet, en voor jou blijkbaar ook niet, maar er zijn genoeg mensen in Nederland voor wie Ramadan wel degelijk belangrijk is, en daar zal de politiek een oplossing voor moeten vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 10:08 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
THArdstyler schreef:
Khadber schreef:

Lekker belangrijk.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar je zal er toch rekening mee moeten houden dat mensen erdoor minder aan de regels houden.

Ja joh, de wereld op z'n kop. Die mensen dienen zich gewoon aan de regels te houden, niet de regels veranderen omdat die mensen zich er niet aan kunnen houden. 'Ja het is de gewoonte dat ze dan veel bij familie en vrienden over de vloer gaan'. Mooi verhaal joh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 10:10 

Hardtraxx Veteran

Als er een miljoen mensen hiermee de regels gaan negeren wordt het draagvlak alleen maar minder. Voor kerst is toch ook gewoon een uitzondering gemaakt met het maximale bezoekersaantal? Ik snap je ophef niet zo eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 10:14 

Hardtraxx Veteran

Oke, laat ik het anders stellen: wat is, naar jouw mening, de reden dat deze mensen zich er niet aan kunnen houden?

Daarnaast: kerst is 2 dagen, dit een maand. Dus niet echt te vergelijken, he? Welke versoepelingen zouden er dan moeten komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 10:20 

Hardtraxx Veteran

Kijk, je kan er heel verbolgen over doen, maar uiteindelijk staat er in de grondwet vrijheid van religie. Het is hetzelfde dat er nog steeds kerkdiensten en vrijdagmiddaggebeden zijn in de moskee. Voor veel mensen is religie (of de "tradities" er omheen zoals het samenkomen met kerst) gewoon heel belangrijk.

Ik heb persoonlijk ook helemaal niets met de ramadan, maar heb begrip voor de overheid dat ze nadenken wat voor invloed een dergelijk event heeft op naleving van de regels en ik ben blij dat ze daar niet hun ogen voor sluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 11:10 

Hardtraxx Veteran

Ja allemaal leuk en aardig, maar straks lopen de besmettingen weer op en zitten we nog langer binnen door dit soort onzin. Ik juich elke vorm van versoepelingen toe, maar nu geloof ineens om de hoek komt kijken, dan kan het allemaal wel. Ik vind sociaal contact ook super belangrijk, maar dat kan nu ook niet, helaas pindakaas. Krijg echt kriebels van het feit dat geloof en religie op bijna alles een uitzondering kan/mag zijn, ongeacht welk geloof dat dan is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 11:31 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Ja allemaal leuk en aardig, maar straks lopen de besmettingen weer op en zitten we nog langer binnen door dit soort onzin. Ik juich elke vorm van versoepelingen toe, maar nu geloof ineens om de hoek komt kijken, dan kan het allemaal wel. Ik vind sociaal contact ook super belangrijk, maar dat kan nu ook niet, helaas pindakaas. Krijg echt kriebels van het feit dat geloof en religie op bijna alles een uitzondering kan/mag zijn, ongeacht welk geloof dat dan is.

Omdat dat letterlijk in de wet staat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 11:37 

Hardtraxx Veteran

Ja no shit, maar daar krijg ik dus kriebels van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 11:43 

Hardtraxx Veteran

Toch mooi dat als je financieel naar de knoppen gaat, mensen depressief worden of wat dan ook het argument 'nog even volhouden' wordt gebruikt. Maar zodra er iets met religie is, er van alles mogelijk is want 'dat is zo belangrijk voor mensen'. Kan best dat het in de wet staat, ik vind het bizar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 11:48 

Hardtraxxer

makrooy schreef:
brianfct65 schreef:

Dit is op zich wel waar, maar wat je vergeet is dat als de boel open wordt gegooid, de besmettingen weer oplopen. Wanneer de besmettingen weer oplopen, het aantal ziekenhuis opnames oplopen. Wanneer het aantal ziekenhuis opnames, de reguliere zorg wordt afgeschaald. Dat betekend dat iemand met een lichte vorm van kanker geen behandeling kan krijgen, of bijvoorbeeld mijn oma die elk kwartaal een spuit moest halen voor in dr ogen om haar zicht te behouden, maar deze niet kon halen omdat die spuit tijdelijk niet werd gegeven vanwege de drukte en maatregelen waardoor ze nu nog maar voor 10% ziet. Al dat soort behandelingen komen dan stil te liggen met weet ik veel wat als gevolg.

In de zorg wordt al maanden met angst gekeken naar het moment dat code zwart moet worden ingesteld. Dat zorgverleners moeten gaan kiezen wie leeft en wie niet. Dat zijn toch bizarre situaties waar we toch koste het kost niet in willen komen. Precies de reden waarom we in deze lockdown zitten. Dan is de situatie waar we als jongeren in zitten echt peanuts.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zit ook 5 dagen per week op mn kamertje te werken. De muren komen soms ook op me af. Mijn sociale leven beperkt zich ook tot een kring van 10 mensen. Ik ben er ook echt helemaal klaar mee en heb ook dagen dat ik er echt volledig doorheen zit. Maar als ik er dan aan denk waar we dit alles voor doen dan denk ik van ja, nog ff 2 of 3 maanden tot 60% van NL die spuit in z'n arm heeft gehad en we kunnen ons leven weer grotendeels oppakken. Iets wat een ander die, zonder deze lockdown, z'n behandeling niet heeft kunnen krijgen dan niet zou kunnen.

Held.

^^

Maar volgens mij is is het gewoon common sense. Mensen die ook nu weer blijven schreeuwen om versoepelingen zien volgens mij echt de ernst van de situatie niet in. En dan wordt er gezegd; ja maar dat is ons beloofd. Maar nee, er is ons niets beloofd. Er is duidelijk gezegd dat wanneer de situatie het toelaat, er wordt gekeken naar versoepelingen. De situatie laat het momenteel duidelijk niet toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2021 12:08 

Hardtraxx Veteran

brianfct65 schreef:
Er is duidelijk gezegd dat wanneer de situatie het toelaat, er wordt gekeken naar versoepelingen. De situatie laat het momenteel duidelijk niet toe.

Wat werken de maatregelen toch goed hè. Je zal denken dat iedereen een mondkap op zijn snuit heeft en een avondklok waardoor iedereen zielig om 9 uur naar bed gaat de besmettingen heel hard moeten dalen.
Maar juist het tegenovergestelde is er aan de hand. Wat een poppenkast
Vorige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic