Pedaalemre schreef:
'omdat het moet' gaat er bij mij gewoon niet in als bepaalde groepen het wel mogen omdat godsdienst. Heeft niks met stoer doen te maken. Ik volg gewoon niet als een hond als een regel nergens op slaat. Doe jij lekker je eigen ding.
Maar je had het toch over gedrag voor het naleven van die regels en niet zo zeer dat een regel zelf logisch is of niet?
Je zegt dus eigenlijk dat als jij het niet eens bent met een regel/wet je het dan maar niet volgt.
Ik ben het ook niet met alle regels eens maar voel me wel dusdanig verantwoordelijk genoeg om ze na te leven als ze eenmaal gehandhaafd worden. Zeker als het verandering kan brengen in onze huidige vorm van samenleving.
Vind het zelfs een burgerlijke verplichting (zeker in deze pandemie) om dit op te volgen. Je kan misschien wel denken dat een mondkapje of thuisblijven geen zin heeft maar wat kan het kwaad om wel een mondkapje te dragen?
En ja als iedereen wel thuis blijft of beperkt contact heeft zal dit ook de verspreiding voorkomen.
Nu zie je een ontzettende tweestrijd wat de situatie ook niet helpt en zelfs verergerd.