Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 20:40 

Hardtraxx Veteran

Martin Waus schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Btw, wie hier heeft er corona gehad?

Januari gehad, beetje snotterig dus viel reuze mee

Patient zero?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 22:19 

Hardtraxx Veteran

Martin Waus schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Btw, wie hier heeft er corona gehad?

Januari gehad, beetje snotterig dus viel reuze mee

Gelukkig :) ken er zelf 7 kwam ik achter na dit lezen en te tellen. 4/7 hetzelfde als Martin Waus gelukkig (jongste is 24, oudste 51) 3/7 helaas zwaardere tot zware klachten, 2 hebben er nu nog echt last van (snel moe, kortademig, duizelig zelfs) 1 daarvan is een man van 56 maar ook een jonge van 29 zonder eerdere gezondheidsklachten.

Zelf 2x getest op advies werk (school) van mijn vriendin, beide keer beide negatief
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2021 22:34 

Hardtraxx Veteran

Bizar hoe verschillend corona kan zijn. Ik ken ongeveer 10 mensen die corona hebben gehad. Eén iemand (jong volwassen) is een maand later nog steeds flink aan het hoesten en smaak/geur kwijt, terwijl een buurman van 60 het als een verkoudheid heeft ervaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 09:17 

Hardtraxx Veteran

Zelf vermoed ik dat ik het gehad heb begin maart 2020. Een aantal dagen verhoogde temperatuur tot 37.3C waar ik normaal niet snel boven de 36.5 uit kom wanneer ik niet ziek ben. Gedurende die dagen ook keelpijn gehad waarbij er 1 dag was waarbij het echt pijnlijk was om harde en/of grote stukken eten door te slikken. Daarna ging het weer beter en 7-10 dagen later begon het spelletje weer opnieuw. Opnieuw verhoogde temperatuur en keelpijn. Rond die tijd is mijn pa (bij wie ik ook samen woon) steeds meer en harder beginnen hoesten. Dat voor meerdere weken aan een stuk waarbij ik soms het gedacht had dat hij zijn longen eruit zou hoesten. Daarnaast had hij ook een tijdje een verhoogde temperatuur maar niet genoeg voor koorts.

Ik ken 1 iemand die er aan gestorven is tijdens de eerste golf. En dan nog best een hoop (10+) mensen die het gehad hebben. Vast wel meer kennissen die het gehad hebben maar ik spreek niet rechtstreeks met veel mensen dus geen idee.

EDIT: het ziek worden gebeurde een aantal dagen nadat ik contact heb gehad met iemand die een 5-tal dagen ervoor terug was gekomen van skivakantie in Noord-Italië. Hij en zijn gezin hebben slechts lichte klachten gehad zoals vermoeidheid maar zijn destijds ook niet getest geweest dus geen idee of het corona of iets anders was. Maar als je de puzzelstukjes bij elkaar legt met de kennis over het virus en ziekteverloop die we vandaag de dag hebben, dan is er wel een reële kans dat het corona was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 13:27 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Maar als je de puzzelstukjes bij elkaar legt met de kennis over het virus en ziekteverloop die we vandaag de dag hebben, dan is er wel een reële kans dat het corona was.

Ik heb dit al zo ver terug als September 2019. Ben toen grieperig geweest, en een gruwelijke keelpijn gehad zoals je zelf omschrijft toen ik in Azië was. Het zou me niet verbazen als er rond die tijd al vergelijkbare maar minder besmettelijke varianten van het coronavirus rond gingen. In Italië zijn bijvoorbeeld antistoffen tegen Covid-19 gevonden uit bloed monsters van mensen die bloed hebben gegeven rond September 2019. Aan de andere kant is het gangbaar niet gek dat je als Westerling iets vreemds oploopt en ziek wordt als je zo'n smerige miljoenen metropool binnen stapt :P.

Ik ken een hele hoop mensen die het gehad hebben. Vooral jeugd. En daarbij indirect ook veel vrienden van familie en vrienden van vrienden die er mee te maken hebben gehad. Rond carnaval en de wintersport periode hebben hoogstwaarschijnlijk heel veel bekenden het onder de radar gehad (maar je kon toen niet testen). Zo is het ook doorgegeven aan veel ouders van vrienden, van een range van 18 tot 96, maar ik ken niemand die naar het ziekenhuis heeft gehoeven, er aan is overleden of serieuze blijvende complicaties er aan over heeft gehouden. Enkel een handje vol verhalen via via.

Heb het idee dat het momenteel flink rond gaat in de studentensfeer zoals RoyAPO aangeeft; in de huisapp van 'n oude nest is het om de paar dagen weer raak, mogen ze weer in quarentaine en mag er iemand langs bij de GGD. Vooral de hele jeugdige studenten die al jarenlang hebben uitgekeken naar het studentenleven en nu bedrogen uit komen zitten nu natuurlijk helemaal opgefokt binnen en halen de meest irrationele en naïeve capriolen uit wat het virus vrij baan geeft. Echter was dit altijd al wel zo in de studentensfeer. Naar mijn idee is dat niet per sé iets met de komst van de Britse variant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2021 21:46 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ook de vrienden Thomas van de Brink en Hugo Koopman (beiden 20) wagen het erop vanavond. Ze maken rond middernacht een wandeling door de binnenstad. Koopman: „We struinen elke avond over straat, maar zijn nog nooit aangehouden. De politie heeft echt geen zin om achter snotjongens aan te zitten.” Eén keer moesten ze zich uit de voeten maken, toen zijn ze de bosjes ingedoken. Van de Brink: „Dat was kicken.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/28/95 ... n-a4037542
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 10:50 

Hardtraxx Veteran

Zo bang dat dit de standaard wordt de komende tijd: https://www.nu.nl/coronavirus/6124589/k ... n-urk.html

Misschien niet zozeer het geweld (hopelijk) maar het stoppen met naleven van ''de regels''. De rek is er helemaal uit en dit zet de deur alleen maar verder open: ''Als zij het mogen waarom wij dan niet!!'' zal de onnozele reactie zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 11:02 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Zo bang dat dit de standaard wordt de komende tijd: https://www.nu.nl/coronavirus/6124589/k ... n-urk.html

Misschien niet zozeer het geweld (hopelijk) maar het stoppen met naleven van ''de regels''. De rek is er helemaal uit en dit zet de deur alleen maar verder open: ''Als zij het mogen waarom wij dan niet!!'' zal de onnozele reactie zijn

Eigenlijk het enige echte leuke fragment van Lubach gisteren. De rek is er daar ook uit :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 12:01 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

Onnozel, of compleet logisch en vooral menselijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 12:06 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
ErikZ schreef:

Onnozel, de compleet logisch zou zijn naleven van de regels die opgelegd zijn. Dat men het er niet mee eens is betekend niet dat het gelijk onlogisch is. Dat het menselijk is om na een lange tijd tegen te stribbelen, ja. Maar dat komt om emoties hier mee spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:01 

Hardtraxx Veteran

Onnozel en menselijk sluit elkaar niet uit. De mens is gewoon niet zo goed in relativeren. Maakt het niet goed op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:08 

Hardtraxx Veteran

Mhm oke. Ik ben niet van mening dat iets, puur 'omdat het een regel is', het logisch is om het na te volgen. Helemaal niet als bepaalde groepen die regels niet hoeven te volgen. Maargoed, ik ben ook maar een anti autoritaire tegen-regels-aanschopper.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:20 

Hardtraxx Veteran

Beter een bom op dat Urk gooien, wat een kansloze tering bende daar zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:29 

Artiest

Urk, het dorp waar alle stambomen cirkels zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:34 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Beter een bom op dat Urk gooien, wat een kansloze tering bende daar zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:35 

Kraak... Piep...

Pedaalemre schreef:
Maargoed, ik ben ook maar een anti autoritaire tegen-regels-aanschopper.

Oei, kijk uit voor deze man!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:39 

Hardtraxx Veteran

'omdat het moet' gaat er bij mij gewoon niet in als bepaalde groepen het wel mogen omdat godsdienst. Heeft niks met stoer doen te maken. Ik volg gewoon niet als een hond als een regel nergens op slaat. Doe jij lekker je eigen ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:45 

Kraak... Piep...

En jij bepaalt dan natuurlijk welke regel wel ergens op slaat en welke niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 13:45 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Doe jij lekker je eigen ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 14:03 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
'omdat het moet' gaat er bij mij gewoon niet in als bepaalde groepen het wel mogen omdat godsdienst. Heeft niks met stoer doen te maken. Ik volg gewoon niet als een hond als een regel nergens op slaat. Doe jij lekker je eigen ding.

Maar je had het toch over gedrag voor het naleven van die regels en niet zo zeer dat een regel zelf logisch is of niet?
Je zegt dus eigenlijk dat als jij het niet eens bent met een regel/wet je het dan maar niet volgt.

Ik ben het ook niet met alle regels eens maar voel me wel dusdanig verantwoordelijk genoeg om ze na te leven als ze eenmaal gehandhaafd worden. Zeker als het verandering kan brengen in onze huidige vorm van samenleving.

Vind het zelfs een burgerlijke verplichting (zeker in deze pandemie) om dit op te volgen. Je kan misschien wel denken dat een mondkapje of thuisblijven geen zin heeft maar wat kan het kwaad om wel een mondkapje te dragen?
En ja als iedereen wel thuis blijft of beperkt contact heeft zal dit ook de verspreiding voorkomen.

Nu zie je een ontzettende tweestrijd wat de situatie ook niet helpt en zelfs verergerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 14:30 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
ErikZ schreef:

Ik vind het zeer terecht dat hier ophef over is als ik heel eerlijk ben. En al helemaal hoe deze mensen met hun zelf opgelegde vrijheid omgaan door direct twee verslaggevers te belagen, daarnaast is dit in Urk natuurlijk niet het eerste corona gerelateerde dingetje en is die kerk in Krimpen ook verre van onomstreden..

Het is menselijk dat we niet zin hebben om verplicht binnen te zitten, maar het is onnozel om te denken dat dit de oplossing is.
makrooy schreef:
Onnozel en menselijk sluit elkaar niet uit. De mens is gewoon niet zo goed in relativeren. Maakt het niet goed op.

Dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 14:57 

Hardtraxxer

De geschiedenis van ons land kent geen grotere fout dan het bouwen van de afsluitdijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 15:12 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Pedaalemre schreef:

Maar je had het toch over gedrag voor het naleven van die regels en niet zo zeer dat een regel zelf logisch is of niet?
Je zegt dus eigenlijk dat als jij het niet eens bent met een regel/wet je het dan maar niet volgt.

Allebei bedoel ik gewoon. Fuck onrecht. Veel van de maatregelen vind ik ook gewoon onrecht. Dus ja ik chill met meer dan het toegestane aantal mensen en ben na 21:00 op straat. Mental health > alles.

En helemaal als er met twee maten gemeten wordt. Als ik vroeger in de basisschool als enige aangesproken werd terwijl ik met een klasgenoot allebei liep te kloten, ga ik ook de les niet uit. Je tieft ons er allebei uit, of geen van ons. Niet 1 van de 2. Kan je van alles van vinden, mag. Doet me 100x niks.

Geloof is dus precies dat. Gristengekkies mogen het wel. Als een regel zo krom is, dikke vinger met je regel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 15:25 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Allebei bedoel ik gewoon. Fuck onrecht. Veel van de maatregelen vind ik ook gewoon onrecht. Dus ja ik chill met meer dan het toegestane aantal mensen en ben na 21:00 op straat. Mental health > alles.

Hahahahaha 'onrecht', alsjeblieft zeg. :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2021 15:27 

Hardtraxx Veteran

Mental health > alles.
Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic