|
Verslagje van mij kant:
Wij hadden een aantal maanden geleden met zijn achten besloten twee huisjes te huren op het vakantiepark dus zodoende stonden we stipt om 2 uur bij de Jumbo in Tilburg om boodschappen te gaan doen. Lekker veel zooi ingeslagen zodat we 's avonds ook al gelijk konden BBQ-en. Het terrein opkomen (bij die slagboom) was wat mij betreft een complete chaos, begreep er niets van totdat ik daadwerkelijk op het terrein stond en terug kon lopen om de sleutel voor ons huisje op te halen. Had best met wat grotere borden aangegeven kunnen worden. Verder nog een chagrijnig kale vent met een hond tegengekomen. Weet niet precies wat die allemaal aan het doen was maar ´t leek wel een oude majoor uit ´t leger ofzoiets. Wat een geblèr kwam daaruit.
Vrijdagavond de grillplaat aangeslingerd, lekker gegeten en wat zitten drinken en vervolgens richting Preparty gegaan. Het terrein aldaar zag er best verzorgd uit, alleen begreep ik niet helemaal waarom er zo´n grote tent nodig was. Kan me niet echt veel meer van de pre herinneren behalve dat Crypsis er lekker op ging, terwijl ik heel erg het idee had dat hij in aan het houden was. Daarna een klein stukje van EA gezien, maar verstandig als we waren voor het einde naar huis gegaan om lekker te bedde te gaan. Ik begrijp ook niet goed waarom de preparty tot 01:00 duurt (en het echte feest op zaterdag na 10 uur weer begint) en de afterparty om 20:00 afgelopen is..
Zaterdag toch nog aardig uitgeslapen, voelde me in elk geval erg fit en had veel zin in het feest. Erg vage ervaring om wakker te worden met de eerste beats van het festival waar je heen gaat. Entree was echt heel goed geregeld, stonden binnen 10 minuten (vanaf ons huisje) op het festivalterrein! Vervolgens helemaal naar noord gelopen om daar even een lockertje te regelen.
Frequencerz Moet zeggen dat ik een aantal platen van hun echt zat begin te worden, dit komt ongetwijfeld ook door het feit dat het allemaal min of meer van hetzelfde is. Zelfde kicks, zelfde synths het lijkt allemaal wel erg op elkaar. Daarnaast word ik niet echt vrolijk van 'Fuck you Up' (MC: This IS Loudness) en 'Feel my Fire'. Ze draaiden ook 2 Crypsis / 2 B-Front platen, wat ik nog steeds echt not done vind. Vooral Strike blijf je gewoon vanaf imo.
Adaro Was weer een hele degelijke set, mixwerk weer erg strak. ID van Adaro en DP (?) klinkt ook zeker goed. Jammer van de Struggle edit, maar vet dat hij Poltergeist en Hit you with that bang shit draaide, tijd niet meer gehoord live.
Radical Redemption Laatste tijd erg vaak gezien, moet zeggen dat het mij nog niet echt gaat vervelen maar ik kan me voorstellen dat het veel van hetzelfde is. Vooral als het je stijl niet echt is. Be Amazed bijvoorbeeld zit wel echt in élke set, terwijl er nog zoveel andere klappers zijn die in deze sets passen. Ben echter wel helemaal gek van de drive die in die RR platen zit, die weet hij trouwens ook feilloos over te brengen in zijn sets. Was van tevoren wat sceptisch over het tijdstip van de set, maar kon achteraf prima.
B-Front Denk dat dit de set van de dag was voor mij, was alweer een tijdje geleden dat we Bob hadden gezien en het blijft toch echt een fenomeen. Lekker veel ruimte vooraan in de Loudness ook (wss had er toch wat volk voor HHz gekozen?) en constant genieten.
Crypsis Crypsis wederom lekker, veel nieuw spul ook en uiteraard nog een keer Torture. Die In-Phase track past ook prima in zijn set, dacht eerst eigenlijk dat het zeker een MiM track zou zijn. Hele dikke synth hebben die gasten gemaakt. Crypsis is toch een stuk minder druk en aanwezig achter de tafels als de vorige acts maar zijn mixwerk is keer op keer ook wel écht strak. Ben wel bang dat ik hem tot Thrilllogy even moet mijden want het wordt een lichte overkill zo.
Na deze set ben ik aan de wandel gegaan, ik trek het niet goed om de hele dag op dezelfde plek te staan en vooral niet als het op die plek 45 graden is met een luchtvochtigheid waar een paard de hik van krijgt. Ben echt overal langsgeweest, zelfs nog even D4L wat ik verassend vet vond. Daarna met het vrouwke het reuzenrad in gedoken (aanrader als 't donker is!) en vervolgens weer teruggekeerd naar Thera. Daar net voor de hardcore weggegaan om toch nog een paar minuten op de main te kijken. Vond dat scherm erg vet gedaan, kon helemaal achterin onder dat schaduw doek makkelijk lezen wat erop stond. Echt heel scherp. Verder was de stage (vooral bij donker) weer echt geniaal.
Wegkomen van het terrein was minder geregeld, vorig jaar al ergens vernomen dat ze die tunnel niet te vol willen hebben. Prima, maar maak dan een aparte ingang voor het vakantiepark, dat scheelt ook weer een grote groep mensen die voor niets moet dringen om weg te komen.
Zondag Zondagmiddag zijn we eerst eens met zijn allen heerlijk gaan zwemmen op ´t strandje met uitzicht op de stages van het festival. Echt heel erg vet, en heerlijk voor de spiertjes! Vervolgens lekker zitten eten en eigenlijk pas aan het einde van de NC binnen gekomen. Die draaiden weer werkelijk alles door elkaar, er ging wat dubstep doorheen dan de crossfader weer hup de andere kant op voor wat hardstyle. Echt vreselijk om naar te luisteren, dan nog veel liever DBSTF. Frontliner heeft verder werkelijk waar voor 99% eigen tracks gedraait, en het viel me dit keer ook op dat hij er een aantal keer totáááál naast lag. Verder sloot ie af met Magic, ik weet niet precies waar dat voor nodig was want het bruggetje Dreamdust, Discorecord, Magic snap ik niet zo goed verder.
Chris One enige degelijke set van de dag, zat een lekker tempo in alleen ben ik er nog steeds niet over uit waarom we niet een paar nummertjes hardcore krijgen. Geen toegift, alleen nog een keer het anthem om 150bpm.
Pluspunten:
+ Vakantiepark, over het algemeen strak geregeld huisjes zagen er goed uit heb lekker kunnen eten en eigenlijk wel goed geslapen. Afstand naar de pre/after en het festival waren ook prima te doen. + Entree naar het festival (door de fast lane gelijk binnen) + Niet hoeven wachten op lockers/muntjes/barren + Hele dag om de 5 minuten een klets koud water over je heen (bedankt nog G1LL / Olijfboompje / Chukkels!) + Loudness tent, geluid en sfeer dik in orde.
Minpunten:
- Dubbel geboekte artiesten op feest en de pre/after. 2x Crypsis had niet zo gehoeven van mij, had daar dan liever Luna voor in de plaats gezet. Of laat volgend jaar net als op de Qontinent die stage hosten door een externe partij (TMS ofso). - Opblaas rubberboten en skippyballen. Ik vind zo'n zwevende langzaam dalende strandbal ook wel om te lachen maar dit slaat echt alles. Heb bij meerdere mensen de drank uit hun handen geslagen zien worden, echt veel te zwaar die dingen. - Jammer dat er geen vulpunten bij de barren waren gemaakt ofso, in de loudness rechtsvooraan had dat echt heerlijk geweest. Nu moest je namelijk elke keer alsnog de volle zon in en vervolgens een kwartier gaan staan dringen voor wat water..
|