Zelf vind ik het overdreven om de nadruk te leggen op festivals door de politiek. Aangezien de festivals vaak ruim van opzet zijn kun je als bezoeker zelf kiezen wat het prettigst is. Vind je iets te hard staan en heb je geen oordoppen, dan kun je zelf wat meer naar achteren lopen. Bij kleinere clubs is die ruimte er vaak niet.
Ook het geven van adviezen over gehoorschade door oordopjes kan veel beter.
Om een hele festivalsector te benadelen vind ik veel te ver gaan. Voorstanders van maatregelen roepen vaak “ja maar de muziek kan ook zachter als mensen toch oordoppen dragen”. Ik vind dat wel erg simpel omdat ik naar een feest of festival ga om ook de muziek te beleven/ voelen. Inderdaad ja, de bass moet je tot op een zeker punt voelen.
Met oordoppen in heb ik de dag erna nergens last van.
Dus ik hoop dat dit weer snel overwaait maar ben er nog niet gerust op.
Ook het geven van adviezen over gehoorschade door oordopjes kan veel beter.
Om een hele festivalsector te benadelen vind ik veel te ver gaan. Voorstanders van maatregelen roepen vaak “ja maar de muziek kan ook zachter als mensen toch oordoppen dragen”. Ik vind dat wel erg simpel omdat ik naar een feest of festival ga om ook de muziek te beleven/ voelen. Inderdaad ja, de bass moet je tot op een zeker punt voelen.
Met oordoppen in heb ik de dag erna nergens last van.
Dus ik hoop dat dit weer snel overwaait maar ben er nog niet gerust op.