Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3008, 3009, 3010, 3011, 3012, 3013, 3014 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 12:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.

Dit klinkt heel nobel en als een kleine moeite, maar daar wordt door 99% van de bezoekers toch weinig mee gedaan. Dan zou het puur zijn voor het indekken van de organisatie, mocht men ooit gehoorproblemen krijgen dat ze nooit de organisatie aan kunnen klagen. Zijn ze vooral in de USA erg goed in. Vooral op Ultra zag je bijna overal borden met: 'de organisatie houdt zich niet aansprakelijk voor drugsgebruik, overdosis' enz enz.

Maar het moet gezegd (daar komt de oude lul weer), we leven nu ook in een generatie die niet zo nauw met de regels en gezag is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.


ken op een feest tog nie leze whahaa xd xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er stond afgelopen jaar op Defqon ook een bord waarop stond wat links en wat rechts was xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 13:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Alm1ghty schreef:
Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.

Dit klinkt heel nobel en als een kleine moeite, maar daar wordt door 99% van de bezoekers toch weinig mee gedaan. Dan zou het puur zijn voor het indekken van de organisatie, mocht men ooit gehoorproblemen krijgen dat ze nooit de organisatie aan kunnen klagen. Zijn ze vooral in de USA erg goed in. Vooral op Ultra zag je bijna overal borden met: 'de organisatie houdt zich niet aansprakelijk voor drugsgebruik, overdosis' enz enz.

Maar het moet gezegd (daar komt de oude lul weer), we leven nu ook in een generatie die niet zo nauw met de regels en gezag is.


Tegelijkertijd staan er vaak al op meerdere plekken banners van Alpine e.d. van party safe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 15:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Alm1ghty schreef:
Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.

Dit klinkt heel nobel en als een kleine moeite,

Is dit de eerste keer dat je een comment van Alm1ghty ziet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 16:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Revolting Against schreef:
Alm1ghty schreef:
Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.

Dit klinkt heel nobel en als een kleine moeite,

Is dit de eerste keer dat je een comment van Alm1ghty ziet?

Hey ik ben een Hardtraxxer hè, dus zeg maar een beetje het Glasgow Rangers in de huidige Champions League. Je doet mee, maar hebt eigenlijk niets te vertellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben Hardtraxx Veteran en luister dus niet naar het geleuter van het voetvolk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 16:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Elektrify schreef:
100% eens met betere voorlichting over gehoorschade. Misschien ook eens een idee dat festivals communiceren hoe hard ze de muziek hebben of mogen hebben staan. Daarnaast communiceren hoe snel je bij dat aantal decibel gehoorschade oploopt.

Ik heb zelf al 7 jaar tinnitus en zal alles over hebben om die piep weg te krijgen.


Heel vervelend dat je die piep ervaart, zou niet met je willen ruilen.

Maar heeft de rubberen-tegel-generatie ( :P ) nou echt weer folders, voorlichting, ledschermen en vooral bescherming van de 'grote mensen' nodig om zich tegen potentieel risico te wapenen?? Waarom blijven we niet gewoon zelf nadenken, er zijn al genoeg regels, waarschuwingen en aanwijzingen in het dagelijkse leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 16:37 
 
Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Elektrify schreef:
Maar heeft de rubberen-tegel-generatie ( :P ) nou echt weer folders, voorlichting, ledschermen en vooral bescherming van de 'grote mensen' nodig om zich tegen potentieel risico te wapenen?? Waarom blijven we niet gewoon zelf nadenken, er zijn al genoeg regels, waarschuwingen en aanwijzingen in het dagelijkse leven.


Omdat wij in staat zijn te leren van fouten gemaakt in het verleden, vele vrienden mochten willen dat wij beter waren geïnformeerd over gehoorschade.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 16:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Alm1ghty schreef:
Denk dat het voor organisaties een kleine moeite is om opvallende videoschermen te plaatsen met "draag je gehoorbescherming" in 24 talen.


ken op een feest tog nie leze whahaa xd xd xd


Op Lowlands kwam op de schermen voorbij dat je keta kon kopen voor 80 munten. Dat trok mijn aandacht wel. Ondanks de reeds genomen substanties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2022 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Elektrify schreef:
100% eens met betere voorlichting over gehoorschade. Misschien ook eens een idee dat festivals communiceren hoe hard ze de muziek hebben of mogen hebben staan. Daarnaast communiceren hoe snel je bij dat aantal decibel gehoorschade oploopt.

Ik heb zelf al 7 jaar tinnitus en zal alles over hebben om die piep weg te krijgen.


Heel vervelend dat je die piep ervaart, zou niet met je willen ruilen.

Maar heeft de rubberen-tegel-generatie ( :P ) nou echt weer folders, voorlichting, ledschermen en vooral bescherming van de 'grote mensen' nodig om zich tegen potentieel risico te wapenen?? Waarom blijven we niet gewoon zelf nadenken, er zijn al genoeg regels, waarschuwingen en aanwijzingen in het dagelijkse leven.


Grappig dat je het de rubberen tegel generatie noemt terwijl jij je op je teentjes getrapt voelt vanwege een waarschuwing om niet te vergeten gehoorbescherming te gebruiken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 09:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Adrenalize gaat Down Down van Noisecontrollers remixen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Ik ben Hardtraxx Veteran en luister dus niet naar het geleuter van het voetvolk.

Hopppaa de elite onder de elite!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2022 21:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fusionmania schreef:
Adrenalize gaat Down Down van Noisecontrollers remixen :worship:

Lijkt mij een pittig nummer om te remixen. Ben erg benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2022 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Fusionmania schreef:
Adrenalize gaat Down Down van Noisecontrollers remixen :worship:

Lijkt mij een pittig nummer om te remixen. Ben erg benieuwd!


Klopt, al vind ik Adrenalize er wel een perfecte naam voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2022 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om weer even verder te gaan over het volume... Het lijkt er toch op dat het kabinet toe gaat werken naar wetgeving met (waarschijnlijk) een maximum van 100 dB(A). Een artikel hierover in het AD (geen paywall)
https://www.ad.nl/gezond/kabinet-wil-we ... &auth_rd=1

Citaat:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseert in een nieuw rapport om op alle openbare plekken, dus ook in uitgaansgelegenheden, een decibelgrens van 100 te hanteren. De staatssecretaris heeft de Gezondheidsraad gevraagd of het WHO-rapport aanleiding geeft om het maximale geluidsniveau op bijvoorbeeld muziekevents te verlagen. De horeca en evenementenmakers zien dit om verscheidene redenen niet zitten.


Wat ik niet wist is dat in Belgie al een maximum is gesteld op 100 dB(A).
Een interessante pdf van de Vlaamse overheid: https://publicaties.vlaanderen.be/view-file/11245
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2022 14:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die soap omtrent mememuziek en wolk negen levert heel wat mooi vermaak op.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... echno.html

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... gle.com%2F
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2022 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Om weer even verder te gaan over het volume... Het lijkt er toch op dat het kabinet toe gaat werken naar wetgeving met (waarschijnlijk) een maximum van 100 dB(A). Een artikel hierover in het AD (geen paywall)
https://www.ad.nl/gezond/kabinet-wil-we ... &auth_rd=1

Citaat:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseert in een nieuw rapport om op alle openbare plekken, dus ook in uitgaansgelegenheden, een decibelgrens van 100 te hanteren. De staatssecretaris heeft de Gezondheidsraad gevraagd of het WHO-rapport aanleiding geeft om het maximale geluidsniveau op bijvoorbeeld muziekevents te verlagen. De horeca en evenementenmakers zien dit om verscheidene redenen niet zitten.


Wat ik niet wist is dat in Belgie al een maximum is gesteld op 100 dB(A).
Een interessante pdf van de Vlaamse overheid: https://publicaties.vlaanderen.be/view-file/11245


Laat gewoon Otoplastieken aanmeten, kost je 1 keer 160 euro maar daar heb je zo'n 4 a 5 jaar plezier van.

Als je dan ''maar'' 4 feestjes per jaar hebt, kost het uiteindelijk zo'n 10 euro per feest.. vind ik persoonlijk niks geks.. (ook al zal het maar 1 feest per jaar zijn, dan is het nog goed besteed).

--> je gehoor gaat niet naar de kloten, je kan elkaar beter verstaan, geen (tijdelijke) ruis en in veel gevallen klinkt het geluid ook nog eens beter.

Geluid zachter zetten op feesten gaat ten koste van de beleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2022 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren was ik op een bruiloftfeestje en daar stond het geluid ook kneiterhard. Lekker slecht afgesteld met heel schel geluid. Nu genieten van de piep in m'n oren. :x

Dat er voor zulke gelegenheden wetten komen vind ik prima. Ook kroegen/cafe's mogen wat mij betreft beperkt worden in het geluid. Je komt daar niet primair voor de muziek maar meer voor de gezelligheid en om te buurten en dat gaat nogal kut met zulk hard geluid. En als je dan weer oordoppen in doet versta je elkaar helemaal niet meer.

Concerten en festivals (waar het wel om de muziek draait) zouden wel ontzien mogen worden voor mij omdat het toch afbreuk doet aan de beleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2022 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens, maar dat zie ik niet gebeuren helaas. Wat je leest wordt de nadruk juist op muziekfestivals/concerten gelegd momenteel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2022 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De betere geluidstechnici vind je ook op de bekende festivals en concerten. Daar heb je ook de meeste ruimte om zelf op een andere plek te gaan staan. Die vind ik hiermee dan ook onevenredig hard getroffen met nieuwe wetgeving.
Bruiloften , clubs en kroegen zitten wat dat betreft op een ander niveau, juist daar mag er wel wat meer aandacht komen.
Hopelijk gaat de festival branche nog even een flinke lobby op poten zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2022 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Laat gewoon Otoplastieken aanmeten, kost je 1 keer 160 euro maar daar heb je zo'n 4 a 5 jaar plezier van.

Als je dan ''maar'' 4 feestjes per jaar hebt, kost het uiteindelijk zo'n 10 euro per feest.. vind ik persoonlijk niks geks.. (ook al zal het maar 1 feest per jaar zijn, dan is het nog goed besteed).

--> je gehoor gaat niet naar de kloten, je kan elkaar beter verstaan, geen (tijdelijke) ruis en in veel gevallen klinkt het geluid ook nog eens beter.

Geluid zachter zetten op feesten gaat ten koste van de beleving.

Zelfs met goedkopere oordoppen vind ik het geluid beter dan zonder oordoppen. Zou ook nooit meer zonder kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2022 00:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Die soap omtrent mememuziek en wolk negen levert heel wat mooi vermaak op.

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... echno.html

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... gle.com%2F


Het is dat ik het hier voorbij had zien komen en puur uit nieuwsgierigheid ging kijken wat memetechno inhoud.
Draait headhunterz net gewoon die visstick kkr kick plaat. Haast niet voor te stellen dat juist hij dat draait :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2022 08:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Te verwachten, toch? :P
Vorige  1 ... 3008, 3009, 3010, 3011, 3012, 3013, 3014 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen