Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 12:22 

Aan het typen...

Het is van oorsprong al een harddance festival met de focus op hardstyle. Ik vraag me af welke genres je graag nog meer wilt zien. Want met early, (raw), mainstream hardstyle, mainstream, early en industrial hardcore, techno/hardtechno/schranz, hardtrance, jumpstyle, freestyle, acid en house heb je toch echt nagenoeg elk genre binnen de harddance scene (en zelfs daar buiten) wel te pakken.

En nogmaals er kunnen genoeg mensen waarderen dat er geëxperimenteerd wordt met hardstyle, zie verscheidene Theracords tracks. Er is dan ook geen kritiek op het experimenteren, maar op het alsmaar groter willen maken van hardstyle, wat als gevolg heeft dat er zoveel hardstyle area's zijn op Defqon en dat er 70 releases per maand zijn, met bijna alleen maar meer van hetzelfde. Het experimenteren met House en Dubstep zijn daar het perfect voorbeeld van, omdat dat nu juist de genres zijn die door een hype gaan. Ze hadden 6 jaar terug ook al crossover tracks kunnen maken met dubstep, maar toen was dat gewoon niet interessant genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 12:32 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
maar komop bijna de helft van een festival maar 1 muziekstijl?
en dan nog lopen mensen te klagen dat het niet genoeg is.

Mensen lopen niet te klagen omdat het niet genoeg is, mensen lopen te klagen omdat het slecht is. Defqon Line-up is een mooi voorbeeld. Main, UV, halve Blue en de halve Purple staat vol met mainstream. De halve blue en de halve purple is het wat hardere werk. Ik kan nu al voorspellen dat er veel tegelijk zal staan. Waar moeten mensen heen die van het wat hardere werk houden? Tuurlijk hebben ze de keuze uit minimaal 4 DJ's die weliswaar gewoon 'mainstream' draaien of kunnen ze naar een andere stage, maar bijna alle 4 de stages zijn dus mainstream. Alleen daar word op ingespeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 12:41 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Het is van oorsprong al een harddance festival met de focus op hardstyle. Ik vraag me af welke genres je graag nog meer wilt zien. Want met early, (raw), mainstream hardstyle, mainstream, early en industrial hardcore, techno/hardtechno/schranz, hardtrance, jumpstyle, freestyle, acid en house heb je toch echt nagenoeg elk genre binnen de harddance scene (en zelfs daar buiten) wel te pakken.

als je ziet hoe groot dubstep/DnB aan het worden is had ik wel verwacht dat die sowieso wel een eigen area zouden krijgen, ipv het verminderen van industrial en dat mixen met dubstep/DnB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 12:52 

Hardtraxx Veteran

Vorig jaar stond er slechts een handvol man op die stages, misschien dat ze die daarom hebben samengevoegd? En daarbij is de Gold stage erbij gekomen, maar dat is meer house geloof ik. En op vrijdag Darkraver
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 13:02 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
Vorig jaar stond er slechts een handvol man op die stages, misschien dat ze die daarom hebben samengevoegd? En daarbij is de Gold stage erbij gekomen, maar dat is meer house geloof ik. En op vrijdag Darkraver

industrial was aardig druk
en aangezien dubstep/DnB vorig jaar nog niet echt zo groot was, was het te verwachten dat t niet zo druk zou zijn daar.

maar in het afgelopen jaar is er echt wel een stijgende lijn qua dubstep liefhebbers bijgekomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 13:35 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
urbandesigner schreef:

en aangezien dubstep/DnB vorig jaar nog niet echt zo groot was, was het te verwachten dat t niet zo druk zou zijn daar.

maar in het afgelopen jaar is er echt wel een stijgende lijn qua dubstep liefhebbers bijgekomen

Wel interessant dat Q-dance dus vorig jaar al een area vrij maakte voor dubstep, maar niet voor 'experimentele' hardstyle als Theracords, die pas nu een plek gekregen hebben :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 13:52 

Hardtraxx Veteran

urbandesigner schreef:
AniThing schreef:
urbandesigner schreef:

Wel interessant dat Q-dance dus vorig jaar al een area vrij maakte voor dubstep, maar niet voor 'experimentele' hardstyle als Theracords, die pas nu een plek gekregen hebben :).

ik vind wat theracords maakt niet echt experimentele hardstyle maar eerder de style wat mensen onder 'raw' style verstaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 17:56 

Hardtraxx Veteran

bRt_ schreef:
Housedog

:worship:

Het stukje house in Housedog is volgens mij vrij onbekend (ik ken het in ieder geval niet). Gewoon een leuk experimentje van Stereotuners als je het mij vraagt.
Dan komt Heady. Let The Bass Kick was dus dé housetrack van dat jaar dus alle popiejopie's hadden die track op hun telefoon staan. Dan stoor ik me daar mateloos aan dat Heady dát nummer nou net gaat remixen. Lijkt mij dat hij dat dan meer doet voor de naamsbekendheid dan dat hij het nou een geweldig nummer vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 19:13 

Donateur

Bij Headhunterz weet ik het nooit zo goed, volgens mij was die al best wel een tijd goed met Chuckie en die was rond die tijd ook geboekt op Q-Base. Of net als dat verhaal met Winne, geloof ook niet dat het hem op dat moment echt zo zeer om de commercialiteit draait. Volgens mij vind hij het gewoon leuk om wat met die gasten te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 11:12 

Donateur

Lyst schreef:
AniThing schreef:
ik vind het niet negatief

Citaat:
werd de hardstyle maar wat minder, dan zou niet alles op elkaar lijken en zou ik het ook weer kunnen waarderen. ipv 50 releases per week

Citaat:
maar kom op je heb toch geen 4/5 hardstyle area's nodig op zo'n feest?

Waarom zit er trouwens nu pas dubstep in hardstyle, heel toevallig nu dubstep gehyped is. Een paar jaar terug werd er geëxperimenteerd met house, en wat was er toen helemaal hot. Juist. Waarom maakt Headhunterz remixen van Kaskade en Chuckie, is zijn muziekkennis zo beperkt of wil hij gewoon een groter publiek aanspreken.

Pffff jezus wat ben jij soms kortzichtig zeg.

Het is algemeen bekend dat hij zich veel laat inspireren door elektro en progressive house. Misschien vind hij het gewoon mooie muziek en wil daar z'n eigen stijl op loslaten. Of ben je alweer de remixen voor Blutonium Boy en Geck-O vergeten. Soort van die spreken zo'n groot publiek aan :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 11:28 

Artiest

De complete hardstyle scene kent toch een geweldige groei. Theracords was een paar jaar geleden ook niet zo groot. Nu hebben ze vaak een aparte stage, staat er bij grote feesten 9/10 keer gewoon een Theracords artiest. Spoontech is pas sinds 2010 en is in 2012 al binnen de kern van hardstyle fans gegroeid tot een respectabel label. Ik bedoel de complete scene groeit en ook de namen die al groot waren, fantastisch om dit allemaal te zien toch. Zeker een HHZ die zoveel passie uitstraalt in wat hij doet, geweldig dat hij dan ook meer mensen bereikt met zijn muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 11:55 

Artiest

Dark Pact schreef:
De complete hardstyle scene kent toch een geweldige groei. Theracords was een paar jaar geleden ook niet zo groot. Nu hebben ze vaak een aparte stage, staat er bij grote feesten 9/10 keer gewoon een Theracords artiest. Spoontech is pas sinds 2010 en is in 2012 al binnen de kern van hardstyle fans gegroeid tot een respectabel label. Ik bedoel de complete scene groeit en ook de namen die al groot waren, fantastisch om dit allemaal te zien toch. Zeker een HHZ die zoveel passie uitstraalt in wat hij doet, geweldig dat hij dan ook meer mensen bereikt met zijn muziek.

Uiteindelijk is dat inderdaad ook goed voor de meer 'andere' hardstyle ja :) Helemaal mee eens
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 12:30 

Hardtraxxer

Dark Pact schreef:

Helemaal mee eens.
Ik word sowieso een beetje moe over de vele mainstream/commerciele discussies..
Als producer maak je toch dat gene wat je zelf vet vind? Uiteindelijk zijn het de luisteraars die het label commercieel/underground/mainstream erop plakken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 12:41 

Aan het typen...

Natuurlijk, anders lees even dit topic door:
algemeen/debating-003-hardstyle-waar-gaat-het-heen-t20785.html

Er ligt gewoon een heel pad uitgestippeld om hardstyle groter en internationaler te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 11:29 

Hardtraxx Elite

Intervention schreef:
Oxbow schreef:
Ik ben het wel met hem eens dat theracords en vele rawtracks hier erg opgehemelt worden terwijl er ook een heleboel platen bij zitten die niet echt bijzonder zijn. Als je daar kritiek op uit krijg je meteen 6 tegen reacties en dat is omgedraaid bij de nu style tracks. Er zijn zeker een paar topreleases gekomen, onder andere degene die lyst in ze bericht heeft staan, maar je kan niet ontkennen dat er een redelijk groot slijmgedrag hier op het forum is tegenover theracords

maakt mij verder niet uit, want ik zit redelijk in het midden als het gaat welke hardstyle kant ik meer leuk vind, maar kan best begrijpen dat mensen zich hieraan ergeren

ik kan me daar dus niet aan ergeren want je luisterd/steunt toch de muziek die jij mooi vind...en hier zjin gwn veel mensen die 'raw'hardstyle en theracords goed vinden dus vind ik het niet zo geak dat dat opgehemeld wordt als zoveel mensen hier het de betere kant van hardstyle vinden

Maar ga vervolgens niet de mensen afkraken die het niet leuk vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 11:30 

Artiest

Lyst schreef:
Er ligt gewoon een heel pad uitgestippeld om hardstyle groter en internationaler te maken.

Waardoor meer mensen geïnteresseerd raken in hardstyle, dus ook uiteindelijk meer mensen zich zullen verdiepen in de muziekstijl dus ik vind dat niet eens zo'n heel slecht iets, ook wij als relatief klein en underground label kunnen daar (zij t op langere termijn) profijt van hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 11:39 

DjThera schreef:
Lyst schreef:

Waardoor meer mensen geïnteresseerd raken in hardstyle
, dus ook uiteindelijk meer mensen zich zullen verdiepen in de muziekstijl dus ik vind dat niet eens zo'n heel slecht iets, ook wij als relatief klein en underground label kunnen daar (zij t op langere termijn) profijt van hebben

hier ben ik erg blij mee, maar waar ze mee beginnen is het probleem.

Mensen die nu in de hardstyle komen, komen bij repetieve tracks in, ongeïnspireerde artiesten etc.
Dat mensen nu nog geilen op G4H zegt al genoeg, en wat denkt G4H dan : Ja onze platen zijn top!
Nu zijn ze niet allemaal slecht..maar het is wel meer van hetzelfde en zo blijft het maar doorgaan, helaas is niet iedereen als jullie qua producties(scheit op wat de rest vind maken wat je zelf leuk vind).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 11:41 

Hardtraxx Addict

Frontliner
Citaat:
Don't worry about Hardstyle getting more 'commercial'.
Hardstyle is evolving and reaching more and more people!

Dat vind ik dan ook weer zo raar....
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 11:43 

Hardtraxx Veteran

Frontliner spreekt zichzelf gewoon tegen, want wat gebeurt er als iets commerciëler word? Idd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 11:44 

Hardtraxx Addict

Ja daarom, redelijk dwaas dat hij dat er dan op zet. Reacties kan hij natuurlijk zelf ook wel verzinnen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 12:25 

Artiest

Frontliner spreekt zichzelf niet tegen, commercieel houdt in dat je als doel hebt geld te verdienen. Frontliner zegt alleen dat meer mensen hardstyle luisteren en de muziek meer mensen bereikt, dus snap niet wat jullie daar vreemd aan vinden. Overigens vind ik het raar dat het mensen uitmaakt dat er nieuwe hardstyle fans bij komen doordat ze eerst luisteren naar de mainstream tracks.
En je ziet al dat zelfs de grenzen van mensen die nog niet zo into hardstyle zijn worden verlegd. Bovenal is een groter bereik alleen maar beter voor de scene en ik denk dat vrijwel elke artiest zal zeggen enorm trots en blij te zijn dat het bereik steeds groter wordt, aangezien een muzikant wilt dat zo veel mogelijk mensen genieten van zijn of haar muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 13:02 

Hardtraxx Addict

Maar ze doen het ook om er geld mee te verdienen... En bovendien betekend commercieel in de muziek wereld puur dat er meer mensen naar luisteren. Meer mensen = meer geld...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 13:08 

Artiest

Bart0ving schreef:
Maar ze doen het ook om er geld mee te verdienen... En bovendien betekend commercieel in de muziek wereld puur dat er meer mensen naar luisteren. Meer mensen = meer geld...

Het is hun werk, is het zo erg dat ze er geld mee verdienen dan? Tuurlijk niet, daarnaast betekend commercieel gewoon hetzelfde als altijd en dat is uit zijn op geld. Elke muziek scene is commercieel, alles waar geld in rond gaat is commercieel. Maar de artiesten zijn vaak niet commercieel ingesteld, dus bang zijn voor een muziekscene die 'commerciëler' wordt is onzin. Dat is het al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 13:27 

Hardtraxx Veteran

ik zou het van bijvoorbeeld dom vinden van een HHZ ofzo om opeens Raw te gaan maken omdat melo te commercieel wordt. Laat ze toch lekker maken waar ze zich goed bij voelen. Het is aan hun om er variatie in te brengen. Te lang hetzelfde gaan zelfs de "dagjesmensen" irritant vinden na een tijdje
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 13:36 

Hardtraxx Veteran

nielstil schreef:
ik zou het van bijvoorbeeld dom vinden van een HHZ ofzo om opeens Raw te gaan maken omdat melo te commercieel wordt. Laat ze toch lekker maken waar ze zich goed bij voelen. Het is aan hun om er variatie in te brengen. Te lang hetzelfde gaan zelfs de "dagjesmensen" irritant vinden na een tijdje

of het nou euforische hardstyle is of raw is dat commercieel word maakt niet uit hoor, het gaat om de scene in het algemeen. Varatie daar sluit ik me bij aan. Maar de dagjes mensen zijn nog zo dagjes dat ze niet het verschil weten tussen raw en euforisch. het gaat gewoon om het gehele plaatje. Als je geen commerciele rotzooi wilt dan word het tijd dat er onderscheid word gemaakt van mainstream en Underground.
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen