Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Hardstyle moet toegankelijker worden
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren 9%  9%  [ 25 ]
Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre 17%  17%  [ 46 ]
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. 9%  9%  [ 26 ]
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. 31%  31%  [ 87 ]
Nee, dat betekent het einde van het genre. 8%  8%  [ 22 ]
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. 26%  26%  [ 72 ]
Totaal aantal stemmen : 278
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:20 

Aan het typen...

Ik heb een paar dagen geleden het interview met Headhunterz, Noisecontrollers en Wildstylez gelezen en de seminars van HDE gezien. Beiden gingen over de toekomst van hardstyle. Zowel deze drie grote producers in onze scene, als Q-dance willen dat hardstyle toegankelijker wordt in de toekomst. Headhunterz vind dat Hardstyle af moet van het vooroordeel dat het HARD is, wildstylez wil hardstyle breder trekken en toegankelijker maken; hij wil tracks maken die zijn ouders ook leuk vinden. En Noisecontrollers kijkt op tegen pop-producers, omdat ze muziek zo makkelijk(toegankelijk in deze context) kunnen laten klinken. Q-dance doet daar nog een stapje bovenop. Zij hebben als doel de internationalisering van hardstyle. Maar om hardstyle in het buitenland tot een succes te krijgen moet het toegankelijker en muzikaler, volgens Linda. Ze vindt het huidige publiek erg narrowminded en wil het daarom langzaam en in kleine stappen introduceren. Zodat de huidige generatie er aan kan wennen. Het liefst zou ze het door onze strot duwen, maar uit eerdere pogingen bleek dat het zo niet werkt. Ze heeft er moeite mee dat andere genres neerkijken en lacherig doen over hardstyle en wil bewijzen dat hardstyle ook muzikaal en internationaal kan zijn.

Ze brengt dit alles onder het motto van het genre diverser maken, maar zodra er opmerkingen komen over waarom ze het genre niet ook aan de hardere kant diverser wil maken, komt de ware boodschap weer naar boven. Het past niet op de route die Q heeft uitgestippeld, het moet groter, internationaler en meer muzikaal. Ze zegt dat the sky the limit is en het slechts het begin is, ze wil dit de komende jaren verder doordrukken. Het doel voor volgend jaar is meer hardstyle/hardcore artiesten in de DJMag top 100 te krijgen.

Het bovenstaande is allemaal letterlijk terug te lezen in het interview en de seminar.
Als ik zoiets lees, haalt het mijn bloed achter m'n nagels vandaan. Ik wil allereerst gezegd hebben dat alle producer wat mij betreft vrij zijn in wat ze willen produceren. Maar dit gaat niet om wat zij produceren, dit gaat om wat zij met hardstyle willen doen. Het moet altijd maar groter. Natuurlijk vind ik het leuk dat mensen over de hele wereld de passie voor hardstyle delen. Maar dan moet je wel hardstyle internationaliseren en niet een andere toegankelijkere stijl en die dezelfde naam geven. Op zo'n moment deel je de passie niet, maar hebben beide een andere passie. En omdat het onder dezelfde naam valt leidt dit tot veel conflicten (zie wat er op GHF gebeurt is). Het moet eens afgelopen wezen met het toegankelijker maken van hardstyle met als doel groter te worden. Hebben we dan helemaal niets geleerd van de vorige hypes als Jumpstyle? Is er alleen maar een korte termijn visie en denkt men echt dat de grote massa dit 5 jaar later nog steeds luistert?

Ik heb niets tegen het diverser maken van het genre, maar doe dat vanuit de kern van het genre. Raw is een goed voorbeeld van een diversifiëring die wat aan het genre toevoegt en inspeelt op de behoefte van de huidige generatie. Wat zij willen is telkens weer een nieuw publiek aanspreken en ondertussen verliezen ze het oude publiek. Totdat ze op een punt komen dat het publiek helemaal geen eigen mening meer heeft, maar luistert naar wat "in" is. Wat "in" is raakt altijd weer "uit" en daar zit je dan met de gebakken peren. Je bent zowel in de steek gelaten door de oudste als de nieuwste generatie.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling (hardstyle toegankelijker maken zodat het groter, internationaler en meer geaccepteerd wordt?
En wat denken jullie dat de gevolgen zijn voor de scene & muziek zoals we het nu kennen?
Gaan we jumpstyle achterna?
Vind er weer een "evolutie" plaats en krijgt dit forum hetzelfde te verduren als GHF te verduren heeft gehad? Of zijn we redelijk safe, omdat we nu subgenres hebben? Of juich je het juist toe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:25 

Hardtraxx Elite

Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen.

Heb 't een beetje gehad met alles slikken. Zal vanavond even toelichting geven. Mn accu is op 1% dus dat red ik nooooooit!
@Lyst 'vo voor 't maken van 't topic!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:25 

Hardtraxx Elite

Ook mijn respect voor jou! Dit topic hebben we nodig. :worship:

Weet ff niet waar ik uit moet kiezen.

Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. Is waar!
Nee, dat betekent het einde van het genre. Dat zou heel goed kunnen
Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. Mee eens!

Ik kies de bovenste optie. Het laatste wat ik wil is dat wij de jump achterna gaan. Dat het op een gegeven moment zo toegankelijk wordt, dat het niet meer om de muziek gaat, maar om het commerciële aspect. En daar heeft Q-Dance al een mooi beginnetje gemaakt. :S Ik vind dat Q-Dance zich moet concentreren op de echte liefhebbers. Ze moeten stoppen met het lokken van mensen die er nu nog niks of weinig vanaf weten. Al die vooroordelen, dat de meeste mensen de hardstyle niet kennen... Prima toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:33 

Hardtraxx Veteran

zit te twijfelen tussen antwoord 3 en 5, kom er echt niet uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:37 

Hardtraxx Elite

Ik ben voor het harde en toegankelijke, maar tegelijk ook voor diversiteit. Ik stem niet op deze pol omdat ik me bij geen een van de opvattingen 100% kan aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:38 

Hardtraxx Veteran

Sainen schreef:
Ik ben voor het harde en toegankelijke, maar tegelijk ook voor diversiteit. Ik stem niet op deze pol omdat ik me bij geen een van de opvattingen 100% kan aansluiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:46 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Sainen schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:50 

Hardtraxxer

Ik ben het er absoluut niet mee eens wat de visie is van q-dance, en al helemaal niet op de manier waarop.
Ik vrees voor het ergste, en dat is dat hardstyle binnen een jaar of wat toch wel degelijk in de top40 is te vinden en dat steeds meer mensen hardstyle kennen.
Wat ik verwacht is dat dit onder een andere naam dan hardstyle zou gaan gebeuren, omdat zoals aangegeven door headhunterz het niet hard hoeft te zijn.
Veel mensen hier zijn bang dat deze ontwikkeling zich omgaat zetten tot de ondergang van de hardstyle zoals we die nu kennen (voor sommigen is het zo extreem dat ze zich nu al niet meer herkenen) Persoonlijk zie ik het niet zon vaart lopen, er zal altijd een kern van liefhebbers blijven bestaan.
Bepaalde nummers en dj's kan je naar mijn mening al niet meer onder de noemer hardstyle plaatsen, de mensen die hierop af komen trekken mij ook niet en je zult mij daar dus ook niet vinden. Deze mening (of en vorm hiervan) delen meer mensen met mij, en de mensen die dat doen gaan op dit moment steeds meer "rawstyle" luisteren, en opzoek naar wat anders zoals de muziek die therarecords produceert.
Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat hoe commercieeler de "hardstyle" word, des te meer artiesten zullen zich hier tegen afzetten en met wat anders komen.
Om deze reden ben ik ook niet bang dat hardstyle ten onder gaat door de huidige ontwikkelingen. Wel denk ik dat er een steeds duidelijkere scheiding gaat koment tussen de verschillende stylen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:56 

Hardtraxx Veteran

De artiesten zijn juist degenen die het commerciëler maken, door makkelijkere/toegankelijkere tracks te produceren dan eerst.

En ik ben niet meer naar Theracords gaan luisteren, ik houd nog steeds van mainstream, en hoop dat al die albums die straks uit gaan komen ons veel goeds zullen brengen, dus geen extreem softe hardstyle, of dubstep en house crossbreeds, of allemaal Chris One achtig spul, maar gewoon er tussen in, waar ik 5 jaar geleden van ben gaan houden en sindsdien altijd van gehouden heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:57 

Hardtraxx Veteran

Ik ben blij dat ik hier nog een genre 'vandaan' zit (hardcore), als ik de verhalen soms mag lezen. Echter, je moet niet vergeten dat het groter worden van HS, de scene ook in de diepte ten goede komt. Ik bedoel, de ontwikkeling die er nu is, gaat wél beide kanten op, alleen de door jou genoemde bronnen zijn slechs één kant van het verhaal. Een label als Theracords is het beste voorbeeld, die was er vroeger nog niet (2009 ofzo?), en hebben binnen de kortste keren de harten van de purist veroverd, juist door het minder toegankelijk te maken. En daarnaast heb je bijvoorbeeld Fusion en A2, die het harder maken, zonder de drempel te verhogen, en toch erg populair zijn onder zowel de zachtere als hardere aanhangers.

Ach ja, bekijk het zo: de echt hiphop liefhebber heeft ook een schijthekel aan de mainstream, maar geniet wat er 'underground' uitkomt. Zal voor andere stijlen, ook de hardstyle, niet anders zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 13:59 

Hardtraxx Veteran

Ik maakt me er niet meer zo druk om. Laat de mainstreamhardstyle maar uit z'n voegen barsten en een soort harde popmuziek worden, het zal op een gegeven moment vanzelf uitgekotst worden wanwege gebrek aan inspiratie en overlopende schaapjes. Ik pik de leuke plaatjes er toch wel uit en richt me vooral op de hardere/duistere kant van hardstyle die altijd zal blijven bestaan, alleen misschien wat meer op de achtergrond (wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind). Laatste 2/3 jaar is dit hele circus toch al aan de gang en het is nou eenmaal niet tegen te houden. Jammer is het, want ik had ook liever feesten ala Qlimax 2005 gehad, maarja dan maar wat kleinschaliger opzoeken.

Ben gelukkig vrij breed georienteerd, dus vermaken zal ik me toch wel in de elektronische muziekwereld. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:02 

Hardtraxxer

Ik ben het met alle stellingen binnen deze context niet eens,

Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren
Deze stelling ben ik het op zich mee eens, ik zou het fijn vinden als ik met meer mensen om me heen over hardstyle kan praten. Maar deze stelling moet niet behaald worden door toegankelijkheid, maar door gewoon goede muziek.

Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre
Diversiteit is goed, mag van mij naar de toegankelijke kant, maar ook naar de rauwe harde kant. Dit maakt dat het luisteren naar hardstyle leuk blijft. (dus ik ben het niet hiermee eens in de zin dat het alleen de toegankelijke kant op moet gaan. Maar toch deze gekozen, omdat deze de lading het meest dekt over hoe ik erover denk)

Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven.
Nee, want dan heb je gewoon niet meer de mogelijkheid om naar zo veel verschillende feesten te gaan en naar diverse muziek te luisteren, omdat er ook maar een handjevol producers overblijven.

Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet.
Ik denk dat hardstyle altijd al toegankelijk is geweest. Feesten zoals Sensation Black waren groot en hardstyle heeft altijd al veel publiek getrokken, ook in de early dagen. In die tijd was ik nog helemaal van de metal enzo, ik heb hardstyle toen al als toegankelijke muziek gezien. Ik denk dat de rauwe hardstyle, met feesten als Loudness nu 'ontoegankelijker' is dan hardstyle ooit is geweest.

Nee, dat betekent het einde van het genre.
Ieder muziekgenre heeft een meer toegankelijke variant, zo ook bijvoorbeeld Drum & Bass. Dat heeft Pendulum als een toegankelijke artiest.. is dat het einde van het genre? zeker niet.

Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen.
Loudness, Remember, Theracords, Q&A op fora, Hardtraxx en TMS Stages op grotere festivallen.. Need i say more? Dit wordt dus ook gedaan, alleen niet zo zeer door Q-Dance. Nou niets mis mee toch, dat de ene organisatie het meer dan de andere doet.

Met die Linda van Q-Dance ben ik het trouwens helemaal niet eens.

Mijn conclusie:
De scene moet interessant blijven, ik kan een toegankelijk nummer vet vinden en een rauw nummer slecht, maar ook andersom. Het feit dat er zo een breed aanbod is, maakt hardstyle voor mij juist interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:03 

Hardtraxxer

Dat therarecords in zon korte tijd populair is geworden is denk ik het gevolg van de verschuiving die er nu plaats vind.
Wat ik merk in mijn omgeving is dat veel mensen zich niet kunnen identificeren met wat er op dit moment gemaakt word. Ik pak nu even d&S nummers die hun eerder maakte kon ik zeker waarderen, waar ze nu mee komen totaal niet. Er is zonet aangeven dat je een paar jaar terug bent begonnen met mainstream hardstyle te luisteren, en dat je niet wil dat alles zo hard gaat als chris one. Vergelijkbaar met D&S (op dit moment) maakt fusion harde nummers, maar vergeleken met D&S van een paar jaar terug valt het reuze mee hoe hard de fusion nummers op dit moment zijn.

Beetje onduidelijk verwoord maar hoop de je begrijp wat ik bedoel
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:49 

Donateur

Hardstyle gaat naar de klote >.< Dat is het enige nuttige wat ik er over kan zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:57 

Hardtraxx Veteran

Toegankelijker maken prima. Noem het dan geen hardstyle meer maar harddance ofzo. Ben het volledig met Lyst eens. Als je de muziek softer maakt laat je de oude garde in de steek. Zoals dat in 2006 is gebeurd zal het in 2012/2013 ook gaan gebeuren en worden wij in de steek gelaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:59 

Donateur

Gangsterdwerg schreef:
Toegankelijker maken prima. Noem het dan geen hardstyle meer maar harddance ofzo. Ben het volledig met Lyst eens. Als je de muziek softer maakt laat je de oude garde in de steek. Zoals dat in 2006 is gebeurd zal het in 2012/2013 ook gaan gebeuren en worden wij in de steek gelaten.

En dat noemen ze dan met de tijd mee gaan... Zie het nog wel aankomen dat Hardstyle verdwijnt :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 14:59 

Hardtraxxer

Dat het naar de klote gaat zie ik nog niet zo snel gebeuren..
De huidige dagjes mensen zullen de scene snel weer verlaten, de echte kern zal altijd blijven.. Het gaat misschien naar de klote in de zin van dat er geen giga feesten als defqon 1 zijn (defqon 1 zal nog wel blijven bestaan alleen misschien niet meer als hardstyle feest) maar dat het weer meer underground word.
Hardcore is ook nooit verdwenen na de val die het gemaakt had, terwijl veel mensen dachten dat het weg was.. De kern zou altijd blijven bestaan, welicht kleiner en meer underground..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:14 

Hardtraxx Elite

Ik maak me er allemaal niet zo druk om... is slecht voor me hart :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:16 

Bierkoning

Oxbow schreef:
Ik maakt me er niet meer zo druk om. Laat de mainstreamhardstyle maar uit z'n voegen barsten en een soort harde popmuziek worden, het zal op een gegeven moment vanzelf uitgekotst worden wanwege gebrek aan inspiratie en overlopende schaapjes. Ik pik de leuke plaatjes er toch wel uit en richt me vooral op de hardere/duistere kant van hardstyle die altijd zal blijven bestaan, alleen misschien wat meer op de achtergrond (wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind). Laatste 2/3 jaar is dit hele circus toch al aan de gang en het is nou eenmaal niet tegen te houden. Jammer is het, want ik had ook liever feesten ala Qlimax 2005 gehad, maarja dan maar wat kleinschaliger opzoeken.

Hier kan ik me wel goed in vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:23 

Hardtraxx Elite

Ik hoop oprecht dat Q-Dance dit plan zo snel mogelijk uitvoert, en dan echt veel te snel, zodat er hetzelfde gebeurt als met jump.

Heb je trouwens linkjes naar die interviews?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:34 

Hardtraxxer

Ik hoop dat er gewoon goede hardstyle geproduceerd blijft worden, en niet dat het softer gemaakt gaat worden om er meer mensen in te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 15:54 

Hardtraxx Veteran

Ben eerlijk gezegd klaar met deze muziek. Kan wel zeggen dat dat interview van die 3 en de seminar van die vrouw de druppel waren voor mij. Ik zie het de komende 1-2 jaar gewoon nog niet positief veranderen. De grootste organisatie op het gebied van hardstyle speelt gewoon met het genre en draait het helemaal naar hun hand.

Voor mijzelf heb ik besloten die betrokkenheid en toewijding die ik had richting de Hardstyle op een laag pitje te zetten. Ik pik de leuke releases er wel tussenuit en richt m'n toewijding wel op een ander niet 'ziek' genre.

Hardstyle communities blijven natuurlijk wel gewoon de bom. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:01 

Donateur

Dit forum is sowieso niet zo ziek narrow-minded als GHF, net zoals de leden (uitzonderingen daargelaten).

Als men kiest voor het toegankelijker maken of veranderen van het genre, dan zal er in de huidige vorm nog genoeg andere hardstyle overblijven die wel leuk is. Genoeg artiesten die zich niet gaan richten op de massa maar "ons" ding blijven doen. Dus geen man overboord.

En wie weet is die nieuwe stroming die ontstaat ook wel hartstikke leuk. Ik ben een breed muziekliefhebber dus ik sta open voor vernieuwing naar alle kanten. Alleen zodra de vernieuwing voor een breder publiek is, gaan een hoop mensen de muziek principieel vermijden "want het is commercieel". Dan vraag ik me eigenlijk af wanneer je dommer bent: als je als kuddedier achter de massa van Q aanloopt of vanwege nietszeggende principes weigert om een ander genre te waarderen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:02 

Aan het typen...

Sunboom schreef:
Ik hoop oprecht dat Q-Dance dit plan zo snel mogelijk uitvoert, en dan echt veel te snel, zodat er hetzelfde gebeurt als met jump.

Heb je trouwens linkjes naar die interviews?

Ik heb het linda deel van de seminar hier uitgetypt:
algemeen/linda-q-dance-over-crossbreeding-t20784.html
maar anders is hier het hele filmpje:

en hier is de link naar het interview met de dj/producers: http://www.veenendaalsekrant.nl/plaatsn ... sk.twitter
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2011 16:12 

Hardtraxxer

Citaat:
Noisecontrollers: ,,Begin dit jaar hebben we 'Gimme Love' gemaakt. Dit nummer heeft een andere sound en doet het goed in het buitenland.''

Denk dat hij er eerder mee bedoeld: Dit nummers is zo anders dat het een totaal ander gerne muziek is dan hardstyle, dat is waarschijnlijk de reden dat ie het zo goed doet in het buitenland
1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen