Ik ben het met alle stellingen binnen deze context niet eens,
Ja, het is alleen maar mooi dat zoveel mogelijk mensen hardstyle luisteren Deze stelling ben ik het op zich mee eens, ik zou het fijn vinden als ik met meer mensen om me heen over hardstyle kan praten. Maar deze stelling moet niet behaald worden door toegankelijkheid, maar door gewoon goede muziek. Ja, dat zorgt voor meer diversiteit in het genre Diversiteit is goed, mag van mij naar de toegankelijke kant, maar ook naar de rauwe harde kant. Dit maakt dat het luisteren naar hardstyle leuk blijft. (dus ik ben het niet hiermee eens in de zin dat het alleen de toegankelijke kant op moet gaan. Maar toch deze gekozen, omdat deze de lading het meest dekt over hoe ik erover denk)
Ja, ik wil dat de zeepbel zo snel mogelijk knapt en alleen de liefhebbers overblijven. Nee, want dan heb je gewoon niet meer de mogelijkheid om naar zo veel verschillende feesten te gaan en naar diverse muziek te luisteren, omdat er ook maar een handjevol producers overblijven.
Nee, het ontoegankelijke en harde is mijn smaak en maakt dit genre voor mij juist zo vet. Ik denk dat hardstyle altijd al toegankelijk is geweest. Feesten zoals Sensation Black waren groot en hardstyle heeft altijd al veel publiek getrokken, ook in de early dagen. In die tijd was ik nog helemaal van de metal enzo, ik heb hardstyle toen al als toegankelijke muziek gezien. Ik denk dat de rauwe hardstyle, met feesten als Loudness nu 'ontoegankelijker' is dan hardstyle ooit is geweest.
Nee, dat betekent het einde van het genre. Ieder muziekgenre heeft een meer toegankelijke variant, zo ook bijvoorbeeld Drum & Bass. Dat heeft Pendulum als een toegankelijke artiest.. is dat het einde van het genre? zeker niet. Nee, het wordt eens tijd dat ze inspelen op wat de scene wil in plaats van ons dingen door onze strot te duwen. Loudness, Remember, Theracords, Q&A op fora, Hardtraxx en TMS Stages op grotere festivallen.. Need i say more? Dit wordt dus ook gedaan, alleen niet zo zeer door Q-Dance. Nou niets mis mee toch, dat de ene organisatie het meer dan de andere doet.
Met die Linda van Q-Dance ben ik het trouwens helemaal niet eens.
Mijn conclusie: De scene moet interessant blijven, ik kan een toegankelijk nummer vet vinden en een rauw nummer slecht, maar ook andersom. Het feit dat er zo een breed aanbod is, maakt hardstyle voor mij juist interessant.
|