Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 11:49 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi allen,

Sinds jaar en dag luister ik naar de hardere stylen (eigen allemaal wel, vooral hardcore en raw/hardstyle) en merk ik dat mijn voorkeur ligt voor met name de goede opbouwen, een diepe bass met hier een daar een twist, Pakkende melodie is altijd mooi meegenomen. Snoeihard mag, maar wel met een idee.

Ik snap dat ook in deze muziek het geluid evalueert, groeit en verandert waar ik geen moeite mee heb. Dat hoort er eenmaal bij.

Maar, waar ik gewoon niet aan kan wennen, is het eentonige uptempo geluid die ik steeds vaker hoor en naar mijn gevoel weinig te maken heeft met creativiteit. Ik hoor niet welk nummer er wordt gedraaid, want 90% van de kicks zijn hetzelfde. Ik kan werkelijk de DJ's qua kick of sound niet onderscheiden en het klinkt voor mij 13 in een dozijn.

Het draait naar mijn gevoel allen maar om de tiktok oeh en ah, dit is hard en meer niet.

Uptempo is lekker als afsluiter van een setje of in de laatste 2 uur van een event. Ik vond het bijvoorbeeld bij Thunderdome 22 heel goed qua set opbouw. Drokz die de hele tent nog even snoeihard afbrak. Daarvoor had je nog N-vitral en Deadly Guns (laatste naar mijn mening helemaal afgegleden als je vergelijkt met hoe hij begon, zie MOH 23)

Zijn er mensen die mijn mening delen? Of zal ik toch die ene azijnzeiker zijn? Ben overigens 29, voor het geval mensen dachten dat ik het 'vroeger was alles beter' stempel krijg.

Mochten mensen voorbeelden hebben om mijn gevoel tegen te spreken, dan graag!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 11:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ben het wel eens. Je hebt natuurlijk wel je uitzonderingen in die scene. Maar dit geldt evengoed voor raw.
En een paar jaar terug gelde dit ook voor mainstream hardcore en euforische hardstyle.

Uptempo en raw werken goed op socials waar het vooral draait om opvallen door marketing of rare overdreven sounds die een reactie uitlokken. En gezien het zo populair is gaan ook steeds meer artiesten achter die sound aan, want je wilt toch zo snel mogelijk geld verdienen of populair zijn/relevant blijven. Daarom krijg je zo'n saturatie van het zelfde spul in de scene. Dit is bij raw en uptempo echt op een hoogtepunt op het moment.

Eerder was dit ook zo bij mainstream hardcore. Echt iedereen klonk linksom of rechtsom als Angerfist en in euforische hardstyle klonk ook alles het zelfde met misschien 3 a 4 verschillende synthesizers over 100+ artiesten op je DWX en Scantraxx en sublabels.

Het is niet een specifiek genre dingetje, gewoon veel mensen die zsm groot willen worden en dus achter de trends aan lopen. Dat is met social media tegenwoordig gewoon een veel grotere factor dan pak hem beet 10 jaar terug, dat muziek in massa wordt gestuurd door social following. Je ziet het nu ook met hard techno.

Je hebt wel uitzonderingen natuurlijk, maar dat blijven ook makkelijk uitzonderingen als je het afweegt tegen de grote massa van eenheidsworst waar ze naast staan.

Ik ben echter bij uptempo en raw wel benieuwd hoe ver ze het kunnen rekken, want de genres moeten het voor 90% hebben van kicks en je ziet nu al de vergezochte hoeken van sounddesign die worden opgezocht om weer iets meer apart neer te zetten. Op een punt stopt het omdat je genre anders niet doorontwikkelt. Ik vind het zelf 10x niks, maar vind het wel interessant hoe gek ze gaan om relevant te blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 12:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Professor Oak schreef:
Het draait naar mijn gevoel allen maar om de tiktok oeh en ah, dit is hard en meer niet.


Jup. Een set draait om de hoogtepunten (lees: harde/gekke/herkenbare dorp) waarvan je een video kunt posten op je socials. Dit speelt ook zeker in de house en techno, waar recentelijk veel grote dj's zich hebben uitgesproken tegen al die ''handjes in de lucht dikke drop'' filmpjes. Diepgang en opbouw/dynamiek in setjes wordt aan de kant geschoven en hitjes worden de norm. Hier zie je wel dat het niet per se hard of lomp hoeft te zijn, maar gewoon iets wat cool klinkt op je story.

Wat hieraan wel lastig is, is dat het zowel bij het publiek als bij de DJ ligt. Wanneer een Job Jobse een keer zoals vruuger draait krijg je huilende moppies omdat ze geen YOU SURE MAKE ME FEEL LIKE LOVING YOU hebben kunnen gillen. Wat mij betreft is het een soort vicieuze cirkel van verwachtingen van publiek en de dj's die voor makkelijke optie gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 12:31 
 
Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Ben het wel eens. Je hebt natuurlijk wel je uitzonderingen in die scene. Maar dit geldt evengoed voor raw.
En een paar jaar terug gelde dit ook voor mainstream hardcore en euforische hardstyle.



Ik ben echter bij uptempo en raw wel benieuwd hoe ver ze het kunnen rekken, want de genres moeten het voor 90% hebben van kicks en je ziet nu al de vergezochte hoeken van sounddesign die worden opgezocht om weer iets meer apart neer te zetten. Op een punt stopt het omdat je genre anders niet doorontwikkelt. Ik vind het zelf 10x niks, maar vind het wel interessant hoe gek ze gaan om relevant te blijven.


Hier mee eens. Het is niet erg om het van de kicks te hebben, dat was met Raw vanaf 2013 ook. Maar toch naar mijn gevoel is dat anders dan de uptempo fase die we nu hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Professor Oak schreef:
Uptempo is lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 13:32 
 
Hardtraxx Newbie

Alm1ghty schreef:
Professor Oak schreef:
Uptempo is lekker


Pak even de hele zin voor de volledige context
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 14:24 
 
Hardtraxxer

Alm1ghty schreef:
Professor Oak schreef:
Uptempo is lekker


Dit.

Verder, laat het gewoon links liggen als het je niet interesseert. Blijf het bijzonder vinden hoeveel uptempo / xtra raw leeft bij mensen die er geen fan van zijn.

Smaak is smaak. Waarom moet men altijd dingen willen 'begrijpen' (als in, 'hoe kan iemand hiernaar luisteren'?).. dit kan je namelijk altijd met 1 simpel woord uitleggen, namelijk de 1e van deze alinea.

Zelf ga ik helemaal knetter op platen als deze:



En dat begrijpt niet iedereen. Lekker boeieeeeh?

Ik begrijp dan weer niet waarom er mensen naar NL-talige kroegmuziek luisteren. Evenmin boeieh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 14:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
Verder, laat het gewoon links liggen als het je niet interesseert. Blijf het bijzonder vinden hoeveel uptempo / xtra raw leeft bij mensen die er geen fan van zijn.


Gast die troep is overal maar gwn oren dichtdoen idd nie hate
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 14:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Professor Oak schreef:
Uptempo is lekker


Niks aan toe te voegen inderdaad!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 14:52 
 
Hardtraxxer

UptempoSoldaat0411 schreef:
Zaagkick schreef:
Verder, laat het gewoon links liggen als het je niet interesseert. Blijf het bijzonder vinden hoeveel uptempo / xtra raw leeft bij mensen die er geen fan van zijn.


Gast die troep is overal maar gwn oren dichtdoen idd nie hate


Ga gewoon naar je classics feesten, of kom iig niet bij uptempo stages en volg geen xtra raw en uptempo dj's op socials? Kan niet zo moeilijk zijn toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:10 
 
Hardtraxxer

Zaagkick schreef:
Zelf ga ik helemaal knetter op platen als deze:



En dat begrijpt niet iedereen. Lekker boeieeeeh?


Bedabkt voor delen. Deze is best fijn :loving:

En over het algemeen
Professor Oak schreef:
Uptempo is lekker
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:28 
 
Hardtraxxer

Zaagkick schreef:
UptempoSoldaat0411 schreef:
Zaagkick schreef:
Verder, laat het gewoon links liggen als het je niet interesseert. Blijf het bijzonder vinden hoeveel uptempo / xtra raw leeft bij mensen die er geen fan van zijn.


Gast die troep is overal maar gwn oren dichtdoen idd nie hate


Ga gewoon naar je classics feesten, of kom iig niet bij uptempo stages en volg geen xtra raw en uptempo dj's op socials? Kan niet zo moeilijk zijn toch.


Ga jij tijdens Intents maar eens op zoek naar een niet-uptempo setje in de Dynamite dan. Ik wens je succes.

Daarnaast moet je of naar een Millenium stage of de eerste 2 uurtjes hopen op een naam als Gridkiller of een Restrained om een normale hardcore set te horen. Ben het dus niet helemaal met je eens dat het vrij eenvoudig is.

Tuurlijk is Uptempo razend populair en logisch dat het dan veel wordt neergezet. Maar dat maakt het ook vrij lastig om te ontwijken.

Persoonlijk vind ik bepaalde uptempo wel gaaf. Barber kan ik prima hebben. Echter vind ik het na verloop van tijd ook wat eentonig worden. Laatst tijdens MOH de laatste tien minuten van Lil Texas gezien omdat Spitnoise daarna kwam, maar dat sloeg echt nergens op. Gewoon een muur van bass. Dat heeft werkelijk niks met muziek te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Uptempo is lekker


nee jij :kiss2:

OT: Probeer eens de passie die je voelt te steken in nieuwe dingen ontdekken ipv vast te houden aan een genre wat continue in beweging is. Vraag vrienden, gebruik het spotify/youtube algoritme, begeef je eens in het andere muziek toppa. de wereld ligt aan je voeten boss.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:30 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Ga jij tijdens Intents maar eens op zoek naar een niet-uptempo setje in de Dynamite dan. Ik wens je succes


Hoezo zou ik op een uptempo stage naar een niet uptempo setje gaan zoeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:31 
 
Hardtraxxer

Zaagkick schreef:
Citaat:
Ga jij tijdens Intents maar eens op zoek naar een niet-uptempo setje in de Dynamite dan. Ik wens je succes


Hoezo zou ik op een uptempo stage naar een niet uptempo setje gaan zoeken?


Energetic is de Uptempo stage toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:32 
 
Hardtraxxer

Birdieb1992 schreef:
Zaagkick schreef:
Citaat:
Ga jij tijdens Intents maar eens op zoek naar een niet-uptempo setje in de Dynamite dan. Ik wens je succes


Hoezo zou ik op een uptempo stage naar een niet uptempo setje gaan zoeken?


Energetic is de Uptempo stage toch?


Tegenwoordig de dynamite blijkbaar ook als ik zo naar de lineup van 2023 en 2024 kijk. Zeg trouwens niet dat ik dat per sé een goede ontwikkeling vind, maarja, Blijkbaar is de dynamite omgedoopt als ik het zo zie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
UptempoSoldaat0411 schreef:
Zaagkick schreef:
Verder, laat het gewoon links liggen als het je niet interesseert. Blijf het bijzonder vinden hoeveel uptempo / xtra raw leeft bij mensen die er geen fan van zijn.


Gast die troep is overal maar gwn oren dichtdoen idd nie hate


Ga gewoon naar je classics feesten, of kom iig niet bij uptempo stages en volg geen xtra raw en uptempo dj's op socials? Kan niet zo moeilijk zijn toch.


jaa ik vind uptempo facking vet maar je weet toch wordt ook gewoon op qlimax reverze enz gedraaid tegenwoordig dus negeren kennie
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:39 
 
Hardtraxxer

alsnog bestaan die feesten voor 90% uit hardstyle/raw, ga huul'n.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

geen idee nooit geweest xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:43 
 
Hardtraxxer

jaa ik vind uptempo facking vet maar je weet toch wordt ook gewoon op qlimax reverze enz gedraaid tegenwoordig dus negeren kennie[/quote]

Daarom ook mijn punt over de Dynamite. Vorig jaar had je nog Mad Dog en Angerfist staan. Dit jaar volgens mij alleen Odium op vrijdag en voor de rest alleen maar uptempo, terwijl ze met de Energetic al een uptempo stage hebben.

Maargoed, vraag en aanbod. Het is vrij logisch allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:44 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Maargoed, vraag en aanbod. Het is vrij logisch allemaal.


/thread
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zaagkick schreef:
heb maar klein deel van het topic gelezen maar zo wie zo defend the uptempo
/thread


eens baas
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Professor Oak schreef:
Alm1ghty schreef:
Professor Oak schreef:
Uptempo is lekker en hardstyle hoort niet op MOH en Dominator


Pak even de hele zin voor de volledige context

Oke
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 16:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zou ook Hardtraxx niet zijn als ze het originele punt compleet negeren en weer overgaan naar hersenloos bashen.

Trots.

De man zegt zelf dat hij wat uptempo wel tof vindt, maar dat het te veel richting een eenheidsworst gaat omdat een stijl goed werkt op dingen als socials, net als met raw. Waar het eerst naar een bepaald genre boeken omdat het populair is ging, gaat het nu haast naar een sound boeken omdat dat het goed doet. Daar gaat hij een open discussie op aan, vrij netjes nog geloof ik.

Vervolgens komt het weer aan op een uptempo is troep vs je bent een hater. Het zou ook geen Hardtraxx zijn als mensen getriggered worden door steekwoorden en zich aangevallen voelen terwijl er niks raars wordt gezegd. :lol:

Jordi schreef:
Alm1ghty schreef:
Uptempo is lekker


nee jij :kiss2:

OT: Probeer eens de passie die je voelt te steken in nieuwe dingen ontdekken ipv vast te houden aan een genre wat continue in beweging is. Vraag vrienden, gebruik het spotify/youtube algoritme, begeef je eens in het andere muziek toppa. de wereld ligt aan je voeten boss.


Als dat is hoe het werkt, wanneer ga je mee naar Verknipt dan maatsko.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2024 16:25 
 
Hardtraxxer

Rick help pls defend mee
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen