tommetjeuh schreef:
mr_vertigo schreef:
Dit betreft de discussie in het Wist-je-dat topic...
Noem eens een paar artiesten met productietechnisch zwakke kicks?
Hard driver, solutio & the i's (word hier waarschijnlijk om gebashed maar kommop, zit geen sterke punch in, ookal kan het bij tracks als 2.17 en immortal live wel vet klinken) het hele fusion label maakt naar mijn mening dan niet productie technisch zwakke kicks maar gewoon lelijke zwakke kicks.. de nadruk komt meer te liggen op een distorded tail die de kicks agressief moeten laten klinken dan daadwerkelijke kracht.. zorgt er naar mijn mening ook voor dat de kicks bij fusion vaak boven de track zweven en geen mooi geheel maken met de rest van de track..
Komen we qua kicks tegenwoordig ook wel weer terecht bij de steeds absurdere pitchkicks.. die tot mijn verbazing vaak ook nog door de massa geaccepteerd worden... enja.. in 2008 waren er ook pitchkicks en blablabla.. maar toen werden die naar mijn mening nog sterk (en gematigd) gebruikt.. niets mis met een correct geplaatste pitchkick die echt wat kan toevoegen aan een track, maar het gaat zo onderhand nergens meer over.
Hmm vind dit verhaal niet heel overtuigend. Pitchkicks doen er ff niet toe, en dat jij de kicks van Fusion niet lekker vindt, ok, verbazingwekkend, maar ok. Het ging mij erom dat je zegt dat het niveau van de kicks momenteel het laagst ligt, ever! Terwijl ik denk dat de kwaliteit van de kicks momenteel hoog is, en alleen hoger zal worden. Producers ontwikkelen zich toch enkel, en beheersen met de tijd alleen maar meer vaardigheden, lijkt me. Ok, als het grote publiek zich niet kritisch genoeg opstelt en alles maar accepteert, dan zou het kunnen dat uit eindelijk ook grote producers met prut aankomen zetten, maar momenteel hoor ik letterlijk van geen enkele grote producer een kick die echt slecht in elkaar zit, of waar je van hoort dat hij nog ff wat uurtjes er aan mag EQ'en of wat dan ook...
Daarbij komt ook nog eens dat wij (jij en ik) wss een vrij amateuristisch gehoor bezitten en zo goed niet eens kunnen oordelen of een kick productietechnisch in orde is.
Dus, om terug te komen op je verhaal, is het misschien handig om uit te leggen wat je precies bedoelt met "niveau", want het wijkt klaarblijkelijk af van wat ik (en phase2 volgens mij ook) dachten.