Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 13:36 

Hardtraxx Veteran

als het maar niet dezelfde kant opgaat zoals jump :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 14:45 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
als het maar niet dezelfde kant opgaat zoals jump :')

Artiesten zijn toch al bezig om hun sound alsmaar toegankelijker te maken? Dieptepunt is wel Zatox - Fuck you up... Manman, hoe kinderachtig kun je het hebben. Maarja, we zien wel waar het schip strandt, ik profileer me ook gewoon niet meer met dergelijke muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 15:45 

Aan het typen...

DjThera schreef:
Lyst schreef:
Er ligt gewoon een heel pad uitgestippeld om hardstyle groter en internationaler te maken.

Waardoor meer mensen geïnteresseerd raken in hardstyle, dus ook uiteindelijk meer mensen zich zullen verdiepen in de muziekstijl dus ik vind dat niet eens zo'n heel slecht iets, ook wij als relatief klein en underground label kunnen daar (zij t op langere termijn) profijt van hebben

Zij het dat de huidige vorm van hardstyle, laat staan de stijl van jullie, niet aanslaat bij het grote internationale publiek en daardoor de muziek bewust toegankelijker gemaakt wordt, waardoor het nieuwe publiek nog verder afstaat van de hardstyle die wij gewend zijn en dus ook jullie stijl. Bij elke stap dat het toegankelijker wordt, des te minder mensen zullen uiteindelijk bij jullie uitkomen en de weg die daar toe leidt zal ook alleen maar langer worden (omdat de stijlen steeds verder van elkaar af komen te staan).

Voor ieder persoon die zich verdiept krijg je er honderd bij die zich niet zullen verdiepen. De mensen die zich niet verdiepen zijn over het algemeen een stuk minder kritisch waardoor, zoals kaboem ook al zegt, artiesten het idee krijgen dat ze heel goed zijn. Het is niet voor niets dan het merendeel van de populairste acts al een tijdje vast zitten met dezelfde sound. Zij krijgen niets geen impuls, want die ene persoon die wel kritisch is doet er nooit toe als er honderd anderen uit hun plaat staan te gaan.

Bovendien ligt het publiek van Theracords juist vooral aan het andere uiteinde van het genre en heeft het veel meer baat bij het uitbreiden van de muziek aan die kant. Dan maak je het genre toch aan beide kanten groter? Aan de ene kant klopt dat, maar aan de andere kant is er sprake van een flinke scheefgroei, omdat toegankelijke muziek nu eenmaal tig keer meer mensen trekt (vandaar het woord toegankelijk ook). Dat gebeurde rond 2006 al eerder, dat de hardstyle die we nu kennen veel meer mensen trok en daardoor ook veel aantrekkelijker was voor de organisaties en zelfs artiesten pasten hun stijl aan aan de nieuwe doelgroep, waardoor de andere kant van de muziek amper nog een podium kreeg. In principe is die verandering ook niets anders dan het toegankelijk maken van de muziek en daarmee vergelijkbaar met deze. Kijk wat er met de originele scene gebeurt is en trek je conclusies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 17:14 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
DjThera schreef:
Lyst schreef:
Er ligt gewoon een heel pad uitgestippeld om hardstyle groter en internationaler te maken.

Waardoor meer mensen geïnteresseerd raken in hardstyle, dus ook uiteindelijk meer mensen zich zullen verdiepen in de muziekstijl dus ik vind dat niet eens zo'n heel slecht iets, ook wij als relatief klein en underground label kunnen daar (zij t op langere termijn) profijt van hebben

Zij het dat de huidige vorm van hardstyle, laat staan de stijl van jullie, niet aanslaat bij het grote internationale publiek en daardoor de muziek bewust toegankelijker gemaakt wordt, waardoor het nieuwe publiek nog verder afstaat van de hardstyle die wij gewend zijn en dus ook jullie stijl. Bij elke stap dat het toegankelijker wordt, des te minder mensen zullen uiteindelijk bij jullie uitkomen en de weg die daar toe leidt zal ook alleen maar langer worden (omdat de stijlen steeds verder van elkaar af komen te staan).

Voor ieder persoon die zich verdiept krijg je er honderd bij die zich niet zullen verdiepen. De mensen die zich niet verdiepen zijn over het algemeen een stuk minder kritisch waardoor, zoals kaboem ook al zegt, artiesten het idee krijgen dat ze heel goed zijn. Het is niet voor niets dan het merendeel van de populairste acts al een tijdje vast zitten met dezelfde sound. Zij krijgen niets geen impuls, want die ene persoon die wel kritisch is doet er nooit toe als er honderd anderen uit hun plaat staan te gaan.

Bovendien ligt het publiek van Theracords juist vooral aan het andere uiteinde van het genre en heeft het veel meer baat bij het uitbreiden van de muziek aan die kant. Dan maak je het genre toch aan beide kanten groter? Aan de ene kant klopt dat, maar aan de andere kant is er sprake van een flinke scheefgroei, omdat toegankelijke muziek nu eenmaal tig keer meer mensen trekt (vandaar het woord toegankelijk ook). Dat gebeurde rond 2006 al eerder, dat de hardstyle die we nu kennen veel meer mensen trok en daardoor ook veel aantrekkelijker was voor de organisaties en zelfs artiesten pasten hun stijl aan aan de nieuwe doelgroep, waardoor de andere kant van de muziek amper nog een podium kreeg. In principe is die verandering ook niets anders dan het toegankelijk maken van de muziek en daarmee vergelijkbaar met deze. Kijk wat er met de originele scene gebeurt is en trek je conclusies.

Amen to that. Nee echt, niks toe te voegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 19:20 

Hardtraxxer

Maar ik denk ook dat het een probleem is dat er mensen zijn die bevoorbeeld alleen maar naar top 40 luisteren , maar wel 1 keer in de drie maanden naar een Hardstyle feest gaan en er verder allemaal niks mee doen.verkeerd is. want toen in 2006-07 Hardstyle meer toegangelijker werd dat de nieuwe aanhang daarna ook Hardstyle als een hoofdgenre is beschouwen en juist af en toe andere muziek luistert, veel kritischer zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 20:25 

Hardtraxx Veteran

Borcheld11 schreef:
Maar ik denk ook dat het een probleem is dat er mensen zijn die bevoorbeeld alleen maar naar top 40 luisteren , maar wel 1 keer in de drie maanden naar een Hardstyle feest gaan en er verder allemaal niks mee doen.verkeerd is. want toen in 2006-07 Hardstyle meer toegangelijker werd dat de nieuwe aanhang daarna ook Hardstyle als een hoofdgenre is beschouwen en juist af en toe andere muziek luistert, veel kritischer zijn.

wtf have you been smoking dude.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2012 12:25 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
Borcheld11 schreef:

wtf have you been smoking dude.

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 21:40 

Hardtraxx Addict

Dit betreft de discussie in het Wist-je-dat topic...

Noem eens een paar artiesten met productietechnisch zwakke kicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 22:16 

Hardtraxx Veteran

Nader andere hard driver en de nieuwe tuneboy release
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 22:52 

Hardtraxx Veteran

mr_vertigo schreef:

Hard driver, solutio & the i's (word hier waarschijnlijk om gebashed maar kommop, zit geen sterke punch in, ookal kan het bij tracks als 2.17 en immortal live wel vet klinken) het hele fusion label maakt naar mijn mening dan niet productie technisch zwakke kicks maar gewoon lelijke zwakke kicks.. de nadruk komt meer te liggen op een distorded tail die de kicks agressief moeten laten klinken dan daadwerkelijke kracht.. zorgt er naar mijn mening ook voor dat de kicks bij fusion vaak boven de track zweven en geen mooi geheel maken met de rest van de track..

Komen we qua kicks tegenwoordig ook wel weer terecht bij de steeds absurdere pitchkicks.. die tot mijn verbazing vaak ook nog door de massa geaccepteerd worden... enja.. in 2008 waren er ook pitchkicks en blablabla.. maar toen werden die naar mijn mening nog sterk (en gematigd) gebruikt.. niets mis met een correct geplaatste pitchkick die echt wat kan toevoegen aan een track, maar het gaat zo onderhand nergens meer over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 23:33 

Hardtraxx Addict

tommetjeuh schreef:
mr_vertigo schreef:

Hard driver, solutio & the i's (word hier waarschijnlijk om gebashed maar kommop, zit geen sterke punch in, ookal kan het bij tracks als 2.17 en immortal live wel vet klinken) het hele fusion label maakt naar mijn mening dan niet productie technisch zwakke kicks maar gewoon lelijke zwakke kicks.. de nadruk komt meer te liggen op een distorded tail die de kicks agressief moeten laten klinken dan daadwerkelijke kracht.. zorgt er naar mijn mening ook voor dat de kicks bij fusion vaak boven de track zweven en geen mooi geheel maken met de rest van de track..

Komen we qua kicks tegenwoordig ook wel weer terecht bij de steeds absurdere pitchkicks.. die tot mijn verbazing vaak ook nog door de massa geaccepteerd worden... enja.. in 2008 waren er ook pitchkicks en blablabla.. maar toen werden die naar mijn mening nog sterk (en gematigd) gebruikt.. niets mis met een correct geplaatste pitchkick die echt wat kan toevoegen aan een track, maar het gaat zo onderhand nergens meer over.

Hmm vind dit verhaal niet heel overtuigend. Pitchkicks doen er ff niet toe, en dat jij de kicks van Fusion niet lekker vindt, ok, verbazingwekkend, maar ok. Het ging mij erom dat je zegt dat het niveau van de kicks momenteel het laagst ligt, ever! Terwijl ik denk dat de kwaliteit van de kicks momenteel hoog is, en alleen hoger zal worden. Producers ontwikkelen zich toch enkel, en beheersen met de tijd alleen maar meer vaardigheden, lijkt me. Ok, als het grote publiek zich niet kritisch genoeg opstelt en alles maar accepteert, dan zou het kunnen dat uit eindelijk ook grote producers met prut aankomen zetten, maar momenteel hoor ik letterlijk van geen enkele grote producer een kick die echt slecht in elkaar zit, of waar je van hoort dat hij nog ff wat uurtjes er aan mag EQ'en of wat dan ook...
Daarbij komt ook nog eens dat wij (jij en ik) wss een vrij amateuristisch gehoor bezitten en zo goed niet eens kunnen oordelen of een kick productietechnisch in orde is.

Dus, om terug te komen op je verhaal, is het misschien handig om uit te leggen wat je precies bedoelt met "niveau", want het wijkt klaarblijkelijk af van wat ik (en phase2 volgens mij ook) dachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 23:39 

Hardtraxx Veteran

Daarmee ben ik denk ik een beetje teveel beinvloed door dat bassleader anthem, want zeg nou zelf als je zo weinig kracht in je kicks hebt zijn die niet goed in elkaar gezet.. ik denk dat ik de term productie technisch dan ook wat fout heb gebruikt :P

verder geef ik idd ook vaak aan dat het mijn eigen mening is over betreffende onderwerpen, maar ik heb het idee dat er nu veel meer op grote schaal geaccepteerd word dan vroeger (kijk naar bijv dwx, en dan vooral naar hoe groot coone is ivg met wat hij uit brengt, los van smaak is dat gewoon niet altijd goed te noemen, in ieder geval niet goed genoeg om op een qlimax te staan bijvoorbeeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2012 23:43 

Hardtraxx Addict

tommetjeuh schreef:
Daarmee ben ik denk ik een beetje teveel beinvloed door dat bassleader anthem, want zeg nou zelf als je zo weinig kracht in je kicks hebt zijn die niet goed in elkaar gezet.. ik denk dat ik de term productie technisch dan ook wat fout heb gebruikt :P

verder geef ik idd ook vaak aan dat het mijn eigen mening is over betreffende onderwerpen, maar ik heb het idee dat er nu veel meer op grote schaal geaccepteerd word dan vroeger (kijk naar bijv dwx, en dan vooral naar hoe groot coone is ivg met wat hij uit brengt, los van smaak is dat gewoon niet altijd goed te noemen, in ieder geval niet goed genoeg om op een qlimax te staan bijvoorbeeld)

Ja maar wat bedoel je, niet goed genoeg? Het licht gaat uit remix, hele simpele plaat wat betreft opbouw, denkwerk etc, niet echt iets om heel trots op te zijn ofzo, maar het zit toch gewoon goed in elkaar. Het klopt, het klinkt erg "mooi", als ik daar achter die laptop had gezeten voor die remix kon je wel janken denk ik :P Wat wil je dat tie doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 00:12 

Hardtraxx Veteran

Hij moet vooral zn ding blijven doen haha, maar qua kwaliteit vind ik zijn tracks nou niet bepaald qlimax waardig :P
en dat vind ik nou het jammere, met wat vrolijkheid kom je er tegenwoordig wel (Even heeeel simpel gezegd xd) en er word steeds minder aandacht gegeven aan elementen als kicks heb ik het gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 07:46 

Hardtraxx Veteran

Kicks van producers als Noisecontrollers/ Headhunterz/ Wildstylez vind ik nog steeds erg vet meestal, maar kicks van bijvoorbeeld Audiofreq/ Waverider/ Coone vind ik gewoon zeer matig. Ook het gebruik van pitchkicks van de eerste 2 staat me totaal niet aan.

Klinkt voor mij persoonlijk niet goed, en ik kan me ook niet voorstellen dat het technisch gezien goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 10:39 

Bierkoning

The Machine, Donkey Rollers, Geck-o, Wavolizer en Thera kunnen er ook helemaal niks van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 11:10 

Aan het typen...

Ik weet niet waar mensen kwaliteit op beoordelen, maar zover ik kan beoordelen zijn kicks alleen complexer geworden. Als ik naar een early kick luister hoor ik weliswaar een simpele kick, maar wel een kick waarin alles perfect op elkaar aansluit, waar daadwerkelijk kracht en diepgang in zit, en niet zoals Tommetjeuh al zegt doet alsof er veel kracht in zit (oftewel cheesy). De kicks sloten vaak ook naadloos aan op de tracks; een balans tussen niet opvallen en aanwezig zijn. Terwijl de kicks in de hedendaagse tracks er echt uitspringen, letterlijk en figuurlijk. Ook de dosering/plaatsing van de bass laat vaak flink te wensen over, bass die gewoon te hard doorloopt in de volgende kick, bass die niet eens synchroon ligt met de punch etc. etc.
Tot zover ik de kwaliteit van iets (semi-)objectief kan beoordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 11:13 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
The Machine, Donkey Rollers, Geck-o, Wavolizer en Thera kunnen er ook helemaal niks van!

precies allemaal van die slappe kut kicks
The machine kicks zijn net kleine plopjes. Donkey rollers kick :sick: en het theracords spul zijn allemaal van die natte scheten :x

xd
Ik vind niet dat de kwaliteit achteruit gaat alleen niemand kan mij vertellen dat hij/zij dit mooier vind dan van voor 2010. Het is niet meer het aggresieve wat het geweest is. Ja ik ben pas 15 maar ik luister ook veel oudere muziek wat mij soms wel wat meer aanspreekt dan een natte scheet met 3 kilo bass eronder
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 12:35 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Ik weet niet waar mensen kwaliteit op beoordelen, maar zover ik kan beoordelen zijn kicks alleen complexer geworden. Als ik naar een early kick luister hoor ik weliswaar een simpele kick, maar wel een kick waarin alles perfect op elkaar aansluit, waar daadwerkelijk kracht en diepgang in zit, en niet zoals Tommetjeuh al zegt doet alsof er veel kracht in zit (oftewel cheesy). De kicks sloten vaak ook naadloos aan op de tracks; een balans tussen niet opvallen en aanwezig zijn. Terwijl de kicks in de hedendaagse tracks er echt uitspringen, letterlijk en figuurlijk. Ook de dosering/plaatsing van de bass laat vaak flink te wensen over, bass die gewoon te hard doorloopt in de volgende kick, bass die niet eens synchroon ligt met de punch etc. etc.
Tot zover ik de kwaliteit van iets (semi-)objectief kan beoordelen.

De kwaliteit is vergeleken met jaren terug echt veel beter. De technologie op dat gebied is door de jaren heen veel vooruit gegaan. Als je een kick van aantal jaren geleden naast een kick van bijvoorbeeld headhunterz legt klinken de huidige kicks van headhunterz toch veel beter. De releasedrempel is echter (onder andere door het digitaal releasen) lager geworden, hierdoor worden er tracks gereleased die in het vinyltijdperk waarschijnlijk nooit zouden zijn gereleased.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 12:39 

Aan het typen...

Je blijft maar zeggen dat het beter is, zonder enig argument. Ik heb je zojuist een drie tot viertal punten gegeven die redelijk objectief te beoordelen zijn. Want ik blijf erbij dat de kicks enkel complexer zijn geworden en daardoor kwalitatief minder sterk. Zie het als een kleurplaat, de simpele kleurplaat is makkelijk in te kleuren maar is kwalitatief goed ingekleurd, terwijl een kleurplaat met veel kleine vlakjes een stuk moeilijker is en daarom kleuren eigenlijk bijna alle artiesten wel buiten de lijntjes. Dan kunnen de producers technisch misschien wel beter zijn geworden en de tools beter onder de knie hebben, maar als ik kijk naar de afwerking schiet het nog flink te kort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 12:40 

Hardtraxx Addict

leg de nieuwe hhz kick naast de oude typerende donkey rollers kick ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 12:49 

Donateur

WZY schreef:

En dan? Die oude typerende Donkey Rollers kick was ook niet alles hoor. Beetje dof...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 13:01 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Je blijft maar zeggen dat het beter is, zonder enig argument. Ik heb je zojuist een drie tot viertal punten gegeven die redelijk objectief te beoordelen zijn. Want ik blijf erbij dat de kicks enkel complexer zijn geworden en daardoor kwalitatief minder sterk. Zie het als een kleurplaat, de simpele kleurplaat is makkelijk in te kleuren maar is kwalitatief goed ingekleurd, terwijl een kleurplaat met veel kleine vlakjes een stuk moeilijker is en daarom kleuren eigenlijk bijna alle artiesten wel buiten de lijntjes. Dan kunnen de producers technisch misschien wel beter zijn geworden en de tools beter onder de knie hebben, maar als ik kijk naar de afwerking schiet het nog flink te kort.

De helderheid, zuiverheid van het geluid. Dit geldt overigens niet alleen voor de kick maar voor de gehele tracks. Dat bedoel ik met dat de kwaliteit veel vooruit is gegaan. Bij headhunterz vind ik overigens ook niet dat de kicks geen geheel zijn met de track. De hele mix zit naar mijn mening top in elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 15:17 

Hardtraxx Addict

dawasiknie schreef:
WZY schreef:

En dan? Die oude typerende Donkey Rollers kick was ook niet alles hoor. Beetje dof...

Ja dan kun je zien in hoeverre de kicks in de loop van de jaren zijn verbeterd. Die HHZ kick is een typisch voorbeeld van een kick waaraan ontiechelijk veel aandacht is aan besteed en ook erg goed klinkt. Het zijn niet mijn favoriete kicks, maar het zijn wel degelijk goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 16:15 

Bierkoning

dawasiknie schreef:
WZY schreef:

Ruff, Followers, Sound Of The Beast? Zou ik niet dof noemen. Ligt er trouwens wel aan wat je definitie van 'dof' is, ik denk dat meer aan Hardcopy ofzo :P
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen