Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 12:18 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Noem mij een producer die geen sounds/technieken hergebruikt :)

DJ Hidden, ook onder The Outside Agency (met Eye-D dan) en Semiomime aliassen. Schijnt dat ditzelfde geldt voor Degos & Re-Done maar daar kan ik niet zo over oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 12:28 

Aan het typen...

En dan nog, ik weet heus ook wel dat nagenoeg iedere producer sounds hergebruikt, maar hoe meer sounds je hergebruikt des te makkelijker is het om een nieuwe track te maken. Phase2 wil wat Brennan Heart doet graag vergelijken met iemand die op dit moment begint met produceren, geen enkele soundbank heeft, geen naam heeft bij het grote en geen connecties heeft. Ik vind dat een oneerlijke vergelijking want het ging er om dat Brennan Heart hit na hit scoorde, dus moet degene ook dezelfde uitgangspositie hebben als Brennan Heart. En ik ben van mening op die manier produceren helemaal niet zo ingewikkeld is als Phase2 doet voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 13:42 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Dus jij zegt dat het moeilijk is om met een kant en klare soundbank een track te produceren? Dat is nog gemakkelijker dan met samples werken.

Een track is wel iets anders dan een hit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 14:08 

Hardtraxx Veteran

@ Qre8ive
Laat ik het anders zeggen. Ze beweren het, en zo klinkt het ook. Ik kan alle tracks van Hidden / TOA / Semiomime naast elkaar leggen (ik geef je een tip: This Never Happened / Favorite Sin / The Price is Right / Ghetto Blast / Headphone Wisdom / Perfect Organism / The Land Runs Red remix / Fuckin' Hostile remix en de Ophidian collabs als TOA, Existence / Don't Fear The Darkness als Hidden, Six Steps / D-Coherence als Semiomime), en daarin geen enkel hergebruikt element herkennen. En nee, dit is niet de schuld van een gebrekkig muzikaal gehoor.

En ja, ik ben me er volledig van bewust dat je geen van de tracks gaat luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 14:27 

Ik hoor wel dezelfde claps en snares
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 15:31 

Kraak... Piep...

Almighty schreef:
Ik hoor wel dezelfde claps en snares

OMG Aanklagen die handel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 15:51 

Hardtraxx Veteran

Qre8ive schreef:
Je moet sowieso geen aliassen met elkaar gaan vergelijken want die zijn er niet voor niets... daarnaast zijn die platen die je noemt niet allemaal solo platen. Dan maakt de kans een stuk groter dat je steeds wat anders hoort.

Anyways ik ken vrij weinig van die stijl, voor mij klinken sommige platen naar een totaal andere style dan de andere :P

Je 1e opmerking:
De meeste platen die hij noemt van van TOA, en die lijken onderling al bijna niet op elkaar, platen van Hidden idem... Ik vind wel dat je gelijk hebt en een Hidden plaat niet met een TOA plaat mag vergelijken.

Over je 2e opmerking:
Komt omdat in die scene (heb pas 1 feestje meegemaakt, maar daar viel het me al op...) mensen niet zo vastgeroest zitten in hun hokjes. Ik ben het met Steffnov eens dat er bij TOA (bijna) geen geluiden gerecycled worden, elke track zit anders in elkaar, heeft andere kicks (toch wel een belangrijke factor bij harde dancestijlen), andere ambient geluiden...

Misschien dat de claps of snares enigszins hetzelfde zijn, maar dat is ook niet zo gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:20 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Misschien dat de claps of snares enigszins hetzelfde zijn, maar dat is ook niet zo gek.

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:34 

Hardtraxx Veteran

Haha, held :lol:

Daarom zei ik ook 'misschien'... omdat ik het van de kicks al zeker wist, maar ik twijfelde over de snares. Buiten dat vind ik het om de een of andere reden ook minder erg als snares worden gerecycled... Zijn voor de track lang niet zo belangrijk als de kicks.
Tenminste, dat is mijn mening :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 16:37 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:
Buiten dat vind ik het om de een of andere reden ook minder erg als snares worden gerecycled... Zijn voor de track lang niet zo belangrijk als de kicks.
Tenminste, dat is mijn mening :innocent:

Ligt eraan in welk genre he. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 18:37 

Aan het typen...

Phase 2 schreef:
Lyst schreef:
Dus jij zegt dat het moeilijk is om met een kant en klare soundbank een track te produceren? Dat is nog gemakkelijker dan met samples werken.

Ik zei bewust track, want een hit is niet alleen afhankelijk van de track. Gangnam stijl is een enorme wereldwijde hit, maar dat komt nu niet echt omdat het nummer zo geweldig/bijzonder is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 18:41 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:
Lyst schreef:

Ik zei bewust track, want een hit is niet alleen afhankelijk van de track. Gangnam stijl is een enorme wereldwijde hit, maar dat komt nu niet echt omdat het nummer zo geweldig/bijzonder is.

Een track maken kan iedereen hit na hit scoren is toch echt iets anders. We hadden het immers ook over het maken van een hit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 18:53 

Aan het typen...

Prima, dan nemen we de naam, populariteit, hype, connecties en alle onderdelen die meespelen bij hits ook mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 08:27 

Aan het typen...

Afrojack in Pauw & Witteman zei gisteren dat hij wel een vette D&B plaat kan maken, maar dat het publiek dan zoiets heeft van wat moet ik hiermee. Je moet altijd maken wat in de markt past.

Dat is dus precies waar deze discussie over gaat. Hij kan/wil dus overduidelijk geen D&B plaat maken (wat een beperking is).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 15:52 

Hardtraxxer

Lyst schreef:
Afrojack in Pauw & Witteman zei gisteren dat hij wel een vette D&B plaat kan maken, maar dat het publiek dan zoiets heeft van wat moet ik hiermee. Je moet altijd maken wat in de markt past.

Dat is dus precies waar deze discussie over gaat. Hij kan/wil dus overduidelijk geen D&B plaat maken (wat een beperking is).

sterker nog, hij gaf zelfs aan dat hij in het begin maakte wat andere dj´s zouden draaien zodat hij naamsbekendheid kreeg. Ook gaf hij aan dat je moet maken wat de massa vet vindt en je er dan je eigen ding aan toe kan voegen, in plaats van je eigen ding maken en dan kijken of de massa het vet vind.
Vond hem wel heel eerlijk in wat hij zei, vertelde dat hij niet altijd wist waar die draaide of gedraaid had en hij het ook doet voor het geld want hij vond het nou eenmaal vet om een dikke auto te rijden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 17:59 

Hardtraxx Elite

Nick van de Wall ‏@djafrojack
Citaat:
Voor iedereen die op zijn teentjes getrapt is over het drum and bass verhaal, hoe zou jij het omschrijven aan een 50+ vrouw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 18:11 

Hardtraxx Veteran

jambekkie schreef:
Citaat:
Voor iedereen die op zijn teentjes getrapt is over het drum and bass verhaal, hoe zou jij het omschrijven aan een 50+ vrouw?

Leuk maar DnB met gabbers associëren is een stukje onwetendheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 18:14 

Hardtraxx Veteran

jambekkie schreef:
Citaat:

Snapt een 50-jarige vrouw zijn huidige muziekstijl wel? En belangrijker...is dat zijn doelgroep? Mijn oma hoeft echt niet te begrijpen wat hardcore is als ik het draai....t
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2012 18:50 

Aan het typen...

Het is wel een onderdeel van de doelgroep van Pauw & Witteman, waar hij zat, dus daar heeft hij zijn taal ook op aan te passen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2012 11:07 

Hardtraxx Addict

peultjes schreef:
vertelde dat hij niet altijd wist waar die draaide of gedraaid had en hij het ook doet voor het geld want hij vond het nou eenmaal vet om een dikke auto te rijden.

Dat heeft hij helemaal niet gezegd. Dat hij niet weet waar hij heeft gedraaid heeft die keren met de drank te maken. Hij vindt het leuk om in dikke auto's te rijdene ne prive te vliegen, maar heeft niet gezegd dat hij het voor het geld doet zodat hij dat kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2012 13:45 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
peultjes schreef:
vertelde dat hij niet altijd wist waar die draaide of gedraaid had en hij het OOK doet voor het geld want hij vond het nou eenmaal vet om een dikke auto te rijden.

Dat heeft hij helemaal niet gezegd. Dat hij niet weet waar hij heeft gedraaid heeft die keren met de drank te maken. Hij vindt het leuk om in dikke auto's te rijdene ne prive te vliegen, maar heeft niet gezegd dat hij het voor het geld doet zodat hij dat kan doen.

Hij zij toch echt duidelijk dat hij ´s ochtends soms niet wist waar hij moest draaien die avond..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2012 13:47 

Hardtraxx Elite

peultjes schreef:
Phase 2 schreef:
peultjes schreef:
vertelde dat hij niet altijd wist waar die draaide of gedraaid had en hij het OOK doet voor het geld want hij vond het nou eenmaal vet om een dikke auto te rijden.

Hij zij toch echt duidelijk dat hij ´s ochtends soms niet wist waar hij moest draaien die avond..

Dat heeft met de drank te maken, staat er toch? Het belangrijkste punt van dat verhaal is dat ie gezegd heeft dat ie het voor het geld doet, ja of nee. En dat geloof ik niet helemaal.

En hij zei wel gabbermuziek, maar hij weet zelf ook wel dat het niet lijkt op gabbermuziek. Hij kwam gewoon het juiste woord tekort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2012 13:58 

Hardtraxx Addict

Ja, overigens snap ik ook niet wat er erg is aan dat je sochtends niet weet waar je savonds moet draaien. Als je 50 bookingen in anderhalve maand hebt is dat best begrijpelijk. Daar heb je tegenwoordig ook ,anagers voor ;).

En hij heeft inderdaad niet gezegd dat hij het voor het geld doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2012 20:06 

http://www.vandaag.be/bizar/107721_nederlandse-dj-afrojack-breekt-drum-bass-af-video.html

Lyst schrijf hier maar weer een boek over. Het gaat je ig. interesseren denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2012 20:10 

Hardtraxx Veteran

Spablauw schreef:
http://www.vandaag.be/bizar/107721_nederlandse-dj-afrojack-breekt-drum-bass-af-video.html

Lyst schrijf hier maar weer een boek over. Het gaat je ig. interesseren denk ik.

Jongen, kap je persoonlijke vendetta eens, het gaat echt niet triester worden hoor.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen