Lyst schreef:
Citaat:
Je hebt geen harde bewijzen, statistieken, quote's dat mensen het voor het geld doen.
Headhunterz schreef:
So I went back to making music for me in stead of money
http://issuu.com/amsterdamdanceevent/do ... agazine/95En ik weet het van nog wel meer producers, maar ik ga hier hun reputatie niet lopen verneuken, dat mogen ze lekker zelf doen.
Bovendien spreek je jezelf erg tegen, ze zouden geen muziek produceren voor geld/faam, maar ze zouden er wel vocalen in stoppen, omdat ze daarmee een groter publiek kunnen bereiken. Dat is nu net waar deze hele discussie over gaat, ik zou anders eens de 5 pagina's doorlezen, want aan je retoriek te zien heb je dat niet gedaan.
Ik heb het wel degelijk doorgelezen. Maar ik richt vooral op het geld gebeuren. Faam ben ik wel mee eens maar puur om het geld geloof ik niet. En dat van Headhunterz is geweest idd. Dat was zelfs nog een tijdje terug. Hij heeft toen zelf in de Q&A hier aangegeven dat hij die verkeerde periode gehad heeft.
Ik onderscheid commercieel van mainstream. Want het feit dat mainstream goed verkoopt laat het inderdaad commercieel blijken maar dat hoeft het niet te wezen. Commercieel is naar mijn idee het puur richten op geld en winst, wat natuurlijk wel in zekere zin nodig is om rond te komen en als label om te blijven bestaan. Want ik heb in de hardcore wel een paar labels zien verdwijnen omdat ze zich volledig op muziek richtten en niet echt op het blijven bestaan van het label (Choose Or Loose(Placid K), Cre8tive Counter(Catscan)).
Sommige labels leunen inderdaad wat meer richting commercie zoals scantraxx. Maar nooit doet iemand het puur voor het geld imo. Ik denk dat het ook een van de redenen is, dat scantraxx meer richting het kostenplaatje richt, nogsteeds bestaat. Anders was het allang weggezakt.
Vocalen (En dan vooral zang), tja ik ziet het niet als commercieel maar gewoon een deel van mainstream. Je trekt er meer publiek mee, maar mainstream zal altijd meer publiek trekken. Ik vind persoonlijk zang niet erg als het maar goed klinkt (From The Rain). Ik denk dat het commerciele idee ook meer op wordt gewekt omdat de vocalen steeds kaziger/slechter worden. Dan kijk ik vooral naar DWX bijvoorbeeld (Psyko Punkz, Hard Driver, Coone e.d.)
Ik had het misschien qua vocalen beter moeten verwoorden. Mainstream heeft al een groot publiek, als er vocalen in zitten spreekt het meer mensen aan. Ik denk niet dat ze perse "meer" mensen willen bereiken.
Maar meer het idee dat ze het zelf leuk vinden en weten dat het publiek het leuk vind.