Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 10:13 
 

Je begrijpt ons punt gewoon niet. Niemand zegt dat ze het niet voor het geld MOGEN doen, maar dit belemmert het creatieve proces. Wat lyst en ik bedoelen, is dat als je een track maakt puur vanuit t gevoel, je andere keuzes maakt dan wanneer je ook aan andermans gevoel denkt. Die invloed zien wij als iets negatiefs voor een producer. Ik haal de tekening met de lijntjes maar weer aan, prachtige metafoor. Er zijn er gewoon te weinig die nieuwe lijntjes durven te schetsen. En dat geldt ook voor de setjes die ze draaien. Ja het grote publiek vindt het leuk, ja ze hebben echt t volledige recht om de keuzes te maken die t maakt, maar geld speelt gewoon een grote rol.

Volgens mij willen ze als professional helemaal niet goed uitgewerkte tracks hebben, volgens mij is dat t middel om geld te verdienen. Wanneer ze met minder, net zoveel geld zullen verdienen zullen ze dat ook doen. Brennan heart *kuchproest*

Dat er niet op ieder stuk harde bewijzen op tafel liggen wil niet zeggen dat je niks kan invullen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 10:16 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:
Zou jij als dj/producer niet bekend willen worden dan? beetje raar argument.

Tuurlijk zou ik als dj/producer bekend willen worden en dat mensen mijn muziek zouden waarderen. Ik wil alleen onder de juiste groep bekend worden. Mensen die een eigen mening hebben, die weten wat hun smaak is in plaats van die groep die als deze hype over is naar de volgende springt. Dan sta ik maar niet op de mainstage van Defqon.

D-Nemacyst schreef:
Vroeger was beter maarja dat komt toch niet meer terug. En erover huilen helpt niet. Anders had dit forum er wel voor gezorgd dat alles weer in 2002-2006 werd geproduceerd

Mensen op dit forum die wat kritiek hebben, dus geen haters, zullen er idd niet voor zorgen dat een hele scene in 1x omdraait. Maar dan nog blijf ik mijn mening over artiesten/tracks geven, daar is toch een forum voor bedoelt. Of iets nou positief of negatief uitvalt, dat maakt me niet uit. Dus ik zal altijd, zoals jij het noemt, blijven huilen zolang iets me niet aanstaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 10:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Citaat:
Je hebt geen harde bewijzen, statistieken, quote's dat mensen het voor het geld doen.

Headhunterz schreef:
So I went back to making music for me in stead of money

http://issuu.com/amsterdamdanceevent/do ... agazine/95

En ik weet het van nog wel meer producers, maar ik ga hier hun reputatie niet lopen verneuken, dat mogen ze lekker zelf doen.

Bovendien spreek je jezelf erg tegen, ze zouden geen muziek produceren voor geld/faam, maar ze zouden er wel vocalen in stoppen, omdat ze daarmee een groter publiek kunnen bereiken. Dat is nu net waar deze hele discussie over gaat, ik zou anders eens de 5 pagina's doorlezen, want aan je retoriek te zien heb je dat niet gedaan.


Ik heb het wel degelijk doorgelezen. Maar ik richt vooral op het geld gebeuren. Faam ben ik wel mee eens maar puur om het geld geloof ik niet. En dat van Headhunterz is geweest idd. Dat was zelfs nog een tijdje terug. Hij heeft toen zelf in de Q&A hier aangegeven dat hij die verkeerde periode gehad heeft.

Ik onderscheid commercieel van mainstream. Want het feit dat mainstream goed verkoopt laat het inderdaad commercieel blijken maar dat hoeft het niet te wezen. Commercieel is naar mijn idee het puur richten op geld en winst, wat natuurlijk wel in zekere zin nodig is om rond te komen en als label om te blijven bestaan. Want ik heb in de hardcore wel een paar labels zien verdwijnen omdat ze zich volledig op muziek richtten en niet echt op het blijven bestaan van het label (Choose Or Loose(Placid K), Cre8tive Counter(Catscan)).

Sommige labels leunen inderdaad wat meer richting commercie zoals scantraxx. Maar nooit doet iemand het puur voor het geld imo. Ik denk dat het ook een van de redenen is, dat scantraxx meer richting het kostenplaatje richt, nogsteeds bestaat. Anders was het allang weggezakt.

Vocalen (En dan vooral zang), tja ik ziet het niet als commercieel maar gewoon een deel van mainstream. Je trekt er meer publiek mee, maar mainstream zal altijd meer publiek trekken. Ik vind persoonlijk zang niet erg als het maar goed klinkt (From The Rain). Ik denk dat het commerciele idee ook meer op wordt gewekt omdat de vocalen steeds kaziger/slechter worden. Dan kijk ik vooral naar DWX bijvoorbeeld (Psyko Punkz, Hard Driver, Coone e.d.)

Ik had het misschien qua vocalen beter moeten verwoorden. Mainstream heeft al een groot publiek, als er vocalen in zitten spreekt het meer mensen aan. Ik denk niet dat ze perse "meer" mensen willen bereiken.
Maar meer het idee dat ze het zelf leuk vinden en weten dat het publiek het leuk vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 10:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Je begrijpt ons punt gewoon niet. Niemand zegt dat ze het niet voor het geld MOGEN doen, maar dit belemmert het creatieve proces. Wat lyst en ik bedoelen, is dat als je een track maakt puur vanuit t gevoel, je andere keuzes maakt dan wanneer je ook aan andermans gevoel denkt. Die invloed zien wij als iets negatiefs voor een producer.


Dit ben ik met je eens. Maar het woord geld vind ik er dan dus nog steeds niks, of niet direct er iets mee te maken hebben. Meer het feit dat de dj een groot publiek wil aanspreken.
Het probleem vind ik inderdaad dan meer dat Dj's het tegenwoordig meer voor de faam doen interplaats van het zoals jij zegt vernieuwen.

wootum schreef:
D-Nemacyst schreef:
Zou jij als dj/producer niet bekend willen worden dan? beetje raar argument.

Tuurlijk zou ik als dj/producer bekend willen worden en dat mensen mijn muziek zouden waarderen. Ik wil alleen onder de juiste groep bekend worden. Mensen die een eigen mening hebben, die weten wat hun smaak is in plaats van die groep die als deze hype over is naar de volgende springt.


Dus nu zeg je dat mensen die mainstream luisteren geen eigen mening hebben?
Ik luister zelf behoorlijk wat melodieus spul (WP, Tweekaz, NC, HHZ). En weet toch zelf wel wat ik bagger vindt en wat niet. Ik ken ook mensen die maar klakkeloos achter het "raw" gebeuren aanlopen omdat anderen het ruiger vinden en dus "stoerder zijn" (Dit is niet mijn mening maar zo zien een paar vrienden van mij het dus wel).

Zoals ik al zei. Je hebt gewoon een groot deel producers die vanaf het begin mainstream mooi vinden en dat dus ook gaan produceren. En zo heb je ook producers die raw mooi vinden. Zij zijn ook eerst een publiek dat een bepaalde soort hardstyle mooi vinden en daar een passie voor produceren uithalen.
De een wil onder mainstream bekend worden en de ander onder raw.

En ik zie wel degelijk het verschil tussen iemand die een mening geeft zoals Lyst meestal netjes doet dan iemand die gewoon iets hersenloos afkraakt zonder eerst na te denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 10:43 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:
Dus nu zeg je dat mensen die mainstream luisteren geen eigen mening hebben?

Uit welk gedeelte haal je dit? Want dat zeg ik helemaal niet. Ik ben zelf ook heel erg fan van mainstream hardstyle, alleen komt daar de laatste tijd nog maar bar weinig gaafs van uit. Ik probeer er mee te zeggen dat een hoop mensen, laten we ze maar weer even dagjesmensen noemen, zich helemaal niet verdiept hebben in de scene. Lyst heeft ooit een mooie vergelijking gemaakt met een mand vol appels. Pak je er een en die vind je lekker, dan is dat mooi. Maar wie weet zitten er nog wel veel lekkerdere appels in die mand. Ik bedoel dus dat dat (dus niet de mensen die van mainstream houden) niet mijn doelgroep is om bekend onder te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 10:47 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

wootum schreef:
D-Nemacyst schreef:
Dus nu zeg je dat mensen die mainstream luisteren geen eigen mening hebben?

Uit welk gedeelte haal je dit? Want dat zeg ik helemaal niet. Ik ben zelf ook heel erg fan van mainstream hardstyle, alleen komt daar de laatste tijd nog maar bar weinig gaafs van uit. Ik probeer er mee te zeggen dat een hoop mensen, laten we ze maar weer even dagjesmensen noemen, zich helemaal niet verdiept hebben in de scene. Lyst heeft ooit een mooie vergelijking gemaakt met een mand vol appels. Pak je er een en die vind je lekker, dan is dat mooi. Maar wie weet zitten er nog wel veel lekkerdere appels in die mand. Ik bedoel dus dat dat (dus niet de mensen die van mainstream houden) niet mijn doelgroep is om bekend onder te worden.


Oh dan heb ik even verkeerd gelezen, excuus.
Het mandje appels geef ik je inderdaad groot gelijk in. Er zijn inderdaad mensen die een paar nummers leuk vinden en niet verder kijken. En dat er weinig interessants uit komt geef ik je ook gelijk in. Zo ben ik het met je eens.
Mensen die zich niet verdiepen moet ook niet je doelgroep wezen. Maar als ze de stijl echt wat vinden verdiepen ze zich uiteindelijk toch wel. Zo niet dan hoor je er ook niks van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien geen hardstyle, maar neem nou Endymion. Voor Qore vorig jaar hadden ze nog eeen interview waarin ze aangaven graag eens wat anders te proberen, maar dat het publiek dit niet wou of begreep. Zij zouden wel even het publiek ervoor klaarstomen en nieuwe dingen laten horen. En wat hebben we sindsdien van ze gehoord? De grootst mogelijke kaas, zowel in producties als sets. En dan voegen ze zich ook nog eens bij het handjeklap label bij uitstek: Neophyte Records. Nieuwe dingen hebben we sindsdien niet meer gehoord, enkel meer van hetzelfde.

Hebben ze toen hun Qore act (die ook niet best was) omhoog staan praten,of uiteindelijk toch de kopjes naar het publiek laten hangen? Welke optie het ook is, voor mij alleen maar bewijs dat geld matters. En dit soort gevallen zullen in de hardstyle echt niet anders zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 11:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

D-Nemacyst schreef:
Zoals TOA mooi zegt : Wij maken wat wij mooi vinden, omdat we het mooi vinden. Als je het niet bevalt dan pleur je maar op naar iets wat je wel mooi vind.

Mooi man, van die onzinnige quotes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 11:54 
 
Hardtraxx Addict

Nazale schreef:

Volgens mij willen ze als professional helemaal niet goed uitgewerkte tracks hebben, volgens mij is dat t middel om geld te verdienen. Wanneer ze met minder, net zoveel geld zullen verdienen zullen ze dat ook doen. Brennan heart *kuchproest*

Dat er niet op ieder stuk harde bewijzen op tafel liggen wil niet zeggen dat je niks kan invullen.


Goed uitgewerkte track is natuurlijk wel subjectief. De kwaliteit (in de zin van afmix, helderheid geluid, etc, dit is dus minder subjectief) is bij de meeste van de mainstream artiesten die hier aangehaald worden goed tot uitstekend. De kwaliteit van headhunterz zijn tracks halen de meeste in de scene niet.

Dat ze met minder net zoveel zullen verdienen en het dan ook doen, kun je echt totaal niet hard maken. Je kent hun niet. Dat jij denkt dat je dat kunt invullen kan niet. Je krijgt (waarschijnlijk) dit idee, omdat jij hun tracks niet leuk vindt en minder vindt dan wat zij eerst produceren. Je haalt hierbij Brennan Heart aan, maar waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 12:35 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Allemaal leuk en aardig dat mainstream in deze discussie wordt getrokken, maar daar ging het niet over. Voor overige artiesten geldt namelijk exact hetzelfde, alleen de mate verschilt misschien. Denken dat geld er niet toe doet is naïef.
Nu heeft Headhunterz weinig te klagen over geld, maar wat denk je van artiesten die net rond kunnen komen van de muziek. Zij staan vaak voor de keuze om hun muziek iets aan te passen, waar ze uiteraard vaak nog zelf achter staan, zodat het beter aanslaat bij het grote publiek. Een producer kan op zo'n moment wel leuke early platen gaan maken, maar qua boekingen hoeft hij dan niet zoveel te verwachten, hooguit een paar per jaar. Dat zou betekenen dat de producer weer een baan ernaast moet gaan zoeken en dus minder tijd aan zijn hobby kan besteden.
Jij beweert dus dat al deze producers gewoon die early platen gaan maken (als voorbeeld) en maar weer gaan solliciteren? Dat niemand van deze producers zijn track aanpast aan wat het grote publiek wel wil horen of dat niemand van deze producers stopt, omdat ze te weinig boekingen krijgen? En jij denkt ook dat Headhunterz een uitzonderlijk geval is en de enige is die hier mee te maken kreeg? Ik durf te beweren dat nagenoeg iedere producer hier mee te maken heeft en er maar heel weinig producers zijn die de verleiding van geld en faam kunnen weerstaan, of dat nu komt door er van afhankelijk zijn of door het alsmaar groter willen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 19:48 
 
Hardtraxx Addict

Qre8ive schreef:
Dat sommigen wellicht hun track iets aanpassen naar wat het grote publiek wil horen kan best, maar dat het hun creatieve proces aanpast ligt er gewoon aan hoe je persoonlijk als producer er mee om gaat. Als een producer het met tegenzin doet is hij sowieso verkeerd bezig. Dit vind ik overigens ook voor andere banen gelden. Ik denk ook niet dat iemand zoiets vol kan houden zonder passie en dat je vervolgens ergens de fout in gaat in je professionele of persoonlijke leven.

Precies. ;) Verder denk ik dat geld bij elke producer een beïnvloedende rol heeft, zo zit de mens eenmaal in elkaar. Bepaalde producers worden er gewoon erg sterk door beïnvloed, en anderen minderen. Zo krijg je dus dat sommige producers idd een commerciëlere kant op gaat. Toch geloof ik ook dat artiesten soms vernieuwing zoeken, en dat word vaak verward met het trekken naar een commerciëler publiek. Het is niet altijd zo zwart-wit als het lijkt; niet alles draait om geld. Een producer kun je niet worden als je niet een passie hebt voor muziek (maken).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2012 23:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ooit een keer een discussie gehad met een boek auteur die aangaf door downloads 1000'en euro's te zijn misgelopen. Hij vond dat het uitbrengen van een boek hem verplicht een economische beloning moet geven voor alle tijd die hij er in heeft gestoken. Hij had het geld heel hard nodig. Als het je hobby is ga je door en als je er van moet leven dan ga je er wat naast doen. Als je ziet dat mensen je boek niks vinden dan stop je toch gewoon en ga je wat lucratiever met je tijd om. Beter marktonderzoek dan dit ga je niet krijgen.

Het maken van muziek en daar geld mee verdienen is geen recht hoor. Vinden mensen het niet leuk en heb je geen geluk dan verdien je er geen geld mee. Gewoon werken zoals de rest van Nederlanders doet en in je vrije tijd muziek maken.

@Steffnov

Ik vind het zo triest om de verantwoordelijkheid bij de fans te leggen. Zij reageren niet op die muziek en dan baseren ze dat op feestjes zoals defqon of decibel waarbij een overgroot deel het als een dagje uit vergelijkbaar met de dierentuin artis ziet. xd Ze vergeten dan de rest van de wereld die niet aanwezig was even.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 00:19 
 

Phase 2 schreef:
Nazale schreef:

Volgens mij willen ze als professional helemaal niet goed uitgewerkte tracks hebben, volgens mij is dat t middel om geld te verdienen. Wanneer ze met minder, net zoveel geld zullen verdienen zullen ze dat ook doen. Brennan heart *kuchproest*

Dat er niet op ieder stuk harde bewijzen op tafel liggen wil niet zeggen dat je niks kan invullen.


Goed uitgewerkte track is natuurlijk wel subjectief. De kwaliteit (in de zin van afmix, helderheid geluid, etc, dit is dus minder subjectief) is bij de meeste van de mainstream artiesten die hier aangehaald worden goed tot uitstekend. De kwaliteit van headhunterz zijn tracks halen de meeste in de scene niet.

Dat ze met minder net zoveel zullen verdienen en het dan ook doen, kun je echt totaal niet hard maken. Je kent hun niet. Dat jij denkt dat je dat kunt invullen kan niet. Je krijgt (waarschijnlijk) dit idee, omdat jij hun tracks niet leuk vindt en minder vindt dan wat zij eerst produceren. Je haalt hierbij Brennan Heart aan, maar waarom?


Ik kan het niet hard maken, dat zeg ik zelfs nog. Toch kun je door tracks naast elkaar te leggen een hoop informatie krijgen. Ik haal niet voor niets brennan heart aan. Hoevaak verandert die man van geluidjes? Van slappe holle kicks? Dat synthje? T soort melodie? T soort jankvocals? Met jankvocals bedoel ik gezellige meezing vocals. Nee je kan mij echt niet vertellen dat hij veel tijd in zijn producties stopt. En toevallig zit er in bijna iedere plaat van hem een simpel melodietje, een simpele meeblèr vocal en dezelfde soort geluiden. Dat zijn voor mij genoeg aanwijzingen.

Ik heb het ook niet over de kwaliteit van het geluid, maar over de verscheidenheid in het geluid. Hoe moeilijk is het om van ABC iets anders te maken? ACB BCA BAC etc. Ik heb liever dat hij dan ADE, FJO etc maakt. Dat gebeurt gewoon niet. Altijd maar die herschikking van elementen om maar iets nieuws te maken en zichzelf maar weer wat populairder te maken. Laat ik maar wederom voorop stellen dat het werkt, dus ik vind het vooral jammer. Maar het is absoluut begrijpelijk helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 09:58 
 
Hardtraxx Addict

Nazale schreef:
Phase 2 schreef:
Nazale schreef:

Volgens mij willen ze als professional helemaal niet goed uitgewerkte tracks hebben, volgens mij is dat t middel om geld te verdienen. Wanneer ze met minder, net zoveel geld zullen verdienen zullen ze dat ook doen. Brennan heart *kuchproest*

Dat er niet op ieder stuk harde bewijzen op tafel liggen wil niet zeggen dat je niks kan invullen.


Goed uitgewerkte track is natuurlijk wel subjectief. De kwaliteit (in de zin van afmix, helderheid geluid, etc, dit is dus minder subjectief) is bij de meeste van de mainstream artiesten die hier aangehaald worden goed tot uitstekend. De kwaliteit van headhunterz zijn tracks halen de meeste in de scene niet.

Dat ze met minder net zoveel zullen verdienen en het dan ook doen, kun je echt totaal niet hard maken. Je kent hun niet. Dat jij denkt dat je dat kunt invullen kan niet. Je krijgt (waarschijnlijk) dit idee, omdat jij hun tracks niet leuk vindt en minder vindt dan wat zij eerst produceren. Je haalt hierbij Brennan Heart aan, maar waarom?


Ik kan het niet hard maken, dat zeg ik zelfs nog. Toch kun je door tracks naast elkaar te leggen een hoop informatie krijgen. Ik haal niet voor niets brennan heart aan. Hoevaak verandert die man van geluidjes? Van slappe holle kicks? Dat synthje? T soort melodie? T soort jankvocals? Met jankvocals bedoel ik gezellige meezing vocals. Nee je kan mij echt niet vertellen dat hij veel tijd in zijn producties stopt. En toevallig zit er in bijna iedere plaat van hem een simpel melodietje, een simpele meeblèr vocal en dezelfde soort geluiden. Dat zijn voor mij genoeg aanwijzingen.

Ik heb het ook niet over de kwaliteit van het geluid, maar over de verscheidenheid in het geluid. Hoe moeilijk is het om van ABC iets anders te maken? ACB BCA BAC etc. Ik heb liever dat hij dan ADE, FJO etc maakt. Dat gebeurt gewoon niet. Altijd maar die herschikking van elementen om maar iets nieuws te maken en zichzelf maar weer wat populairder te maken. Laat ik maar wederom voorop stellen dat het werkt, dus ik vind het vooral jammer. Maar het is absoluut begrijpelijk helaas.


Oftewel de stijl van Brennan Heart ligt jou niet. Een simpel klinkende melodie is overigens niet simpel te maken hoor. Ik heb juist respect voor Brennan Heart dat hij het keer op keer voor mekaar krijgt een track te maken die bijna overal grijs wordt gedraaid. Dat lijkt misschien makkelijk, maar is het echt niet hoor. De kwaliteit van de tracks zijn ook gewoon in orde.
Jij produceert waarschijnlijk niet of wel?

Overigens zegt de tijd die in een productie gaat zitten helemaal niets over een track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 10:48 
 

Qre8ive schreef:
Noem maar eens een commercieel producer die wel aan je ADE FJO eigenschappen voldoet...

Jammer dat ik steeds moet refereren naar vorige posts. Daar noemde ik Geck-o op als eigenlijk enige, en een paar andere DJ's in mindere mate. The Machine, Noisecontrollers doen dat aardig.

En ongelofelijk hoe mijn woorden steeds worden verdraaid. Ik heb niet gezegd dat de tracks kwalitatief SLECHT zijn, ik heb het over de originaliteit van de tracks. En ik zeg ook niet perse dat het heel makkelijk is om die melodie te maken, maar ik zeg wel dat dat het enige is wat hij doet. Zijn geluiden verandert hij namelijk niet.

"Jij produceert waarschijnlijk niet of wel?"

ROFL. Daar hebben we m weer. T zwaktebod der zwakteboden. Nee klopt ik produceer niet. Jij gaat me vertellen dat jij nog nooit ergens een onderbouwde mening over hebt gegeven waar je niet direct zelf mee te maken hebt gehad? Ongelofelijk dat je dit aanhaalt, echt absurd. Je doet hiermee echt af naar mijn mening. En dan kom je daarna aanzetten met de tijd die in een productie gaat helemaal niets zegt over een track.. Eeeuuuuh.. Hoezo niet? Onderbouw dat eens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 10:52 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De tijd die er in gaat zitten zegt eigenlijk wel iets over de track, alleen binnen hardstyle zijn we erg simpele tracks gewend die vaak niet uit meer elementen bestaan dan een melodietje en een bassline, waarvan delen van de kicks etc. hergebruikt worden, waardoor je inderdaad een enorme hit in 1 dag kunt maken. Tracks met veel meer lagen en waarbij je weer vanaf 0 begint, in plaats van het recyclen van eerdere sounds, krijg je volgens mij niet in 1 dag af. En inderdaad respect voor Brennan Heart, die ieder keer weer een groot publiek weet te bereiken, die het niet eens uitmaakt of dezelfde synth 20x achter elkaar gebruikt wordt. Ik kan op een basisschool ook wel bij een hoop kinderen opscheppen over dat ik weet wat een sinus is. Je kunt ook een makkelijk publiek uitkiezen. Ik durf te wedden dat het moeilijker is om 50 actieve leden van Hardtraxx tevreden te stellen dan 20.000 mensen op Qlimax. En ook is het veel moeilijker om een hit te scoren, zonder de standaard elementen uit de hitformule als meezingbreak en een melodietje. Daar komt echte creativiteit bij kijken, maar ja voor jullie is waarschijnlijk een nieuw melodietje al een vorm van grootse creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 10:56 
 

Precies, lol.

Daarbij komt dat ik nog steeds vind dat het niet RAAR is dat BH die keuze maakt. Je kan tenslotte een stuk meer geld en...faam behalen bij het grote publiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:10 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
De tijd die er in gaat zitten zegt eigenlijk wel iets over de track, alleen binnen hardstyle zijn we erg simpele tracks gewend die vaak niet uit meer elementen bestaan dan een melodietje en een bassline, waarvan delen van de kicks etc. hergebruikt worden, waardoor je inderdaad een enorme hit in 1 dag kunt maken. Tracks met veel meer lagen en waarbij je weer vanaf 0 begint, in plaats van het recyclen van eerdere sounds, krijg je volgens mij niet in 1 dag af. En inderdaad respect voor Brennan Heart, die ieder keer weer een groot publiek weet te bereiken, die het niet eens uitmaakt of dezelfde synth 20x achter elkaar gebruikt wordt. Ik kan op een basisschool ook wel bij een hoop kinderen opscheppen over dat ik weet wat een sinus is. Je kunt ook een makkelijk publiek uitkiezen. Ik durf te wedden dat het moeilijker is om 50 actieve leden van Hardtraxx tevreden te stellen dan 20.000 mensen op Qlimax. En ook is het veel moeilijker om een hit te scoren, zonder de standaard elementen uit de hitformule als meezingbreak en een melodietje. Daar komt echte creativiteit bij kijken, maar ja voor jullie is waarschijnlijk een nieuw melodietje al een vorm van grootse creativiteit.


Dit is echt onzin. De tijd die in een track heeft gezeten zegt echt niets. Er zijn producers die snel produceren, soms zit je in een flow en komt de inspiratie zo snel dat je een track snel af hebt.

Als jij denkt dat wat Brennan Heart doet zo makkelijk is wil ik je wel eens uitdagen om hit na hit te scoren. Overigens weet je ook niet eens hoe lang hij bezig is aan een track.

Verder als je dus als producer geforceerd zit te werken dat je iets wilt doen wat nog niet gedaan is wordt je creativiteit toch ook beperkt. Je gaat dan niet doen wat in je opkomt. Dit is juist iets wat jij volgens mij afkeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:19 
 
Hardtraxx Addict

Nazale schreef:

"Jij produceert waarschijnlijk niet of wel?"

ROFL. Daar hebben we m weer. T zwaktebod der zwakteboden. Nee klopt ik produceer niet. Jij gaat me vertellen dat jij nog nooit ergens een onderbouwde mening over hebt gegeven waar je niet direct zelf mee te maken hebt gehad? Ongelofelijk dat je dit aanhaalt, echt absurd. Je doet hiermee echt af naar mijn mening. En dan kom je daarna aanzetten met de tijd die in een productie gaat helemaal niets zegt over een track.. Eeeuuuuh.. Hoezo niet? Onderbouw dat eens?


Dit bedoelde ik niet in de zin van dat je geen commentaar mag hebben op iets als je het zelf niet kan, maar dat je waarschijnlijk niet weet hoe produceren werkt.

De tijd die in een track gaat zitten zegt niets over een track, omdat tijd die je ergens in stopt geen garantie is dat het dat beter maakt. Sommige producers produceren snel een track, andere weer niet. Verder is het ook niet zo dat als het de ene keer snel gaat het altijd zo gaat. Soms kun je dagen achter elkaar aan het produceren zijn en tot de conclusie komen dat het nergens naar klinkt. Als jezelf zou produceren dan kun je dat beter begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Dit is echt onzin. De tijd die in een track heeft gezeten zegt echt niets. Er zijn producers die snel produceren, soms zit je in een flow en komt de inspiratie zo snel dat je een track snel af hebt.

Als jij denkt dat wat Brennan Heart doet zo makkelijk is wil ik je wel eens uitdagen om hit na hit te scoren. Overigens weet je ook niet eens hoe lang hij bezig is aan een track.

Verder als je dus als producer geforceerd zit te werken dat je iets wilt doen wat nog niet gedaan is wordt je creativiteit toch ook beperkt. Je gaat dan niet doen wat in je opkomt. Dit is juist iets wat jij volgens mij afkeurt.

Prima, als jij de BH soundbank voor mij hebt die hij keer op keer gebruikt om hitjes te scoren en mag ik Van Dijk ook inhuren om melodietjes te bedenken :') En mag ik de voordelen van zijn connecties, waardoor ik op ieder groot festival mag staan en niet te vergeten onder zijn naam produceren, zodat mijn plaat al direct 10x beter is onder het grote publiek dan als ik een willekeurige nieuwe naam kies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:41 
 

Ach man doe niet zo neerbuigend. Dat zal in sommige gevallen wel zo zijn, maar echt niet altijd.

Citaat:
Dit bedoelde ik niet in de zin van dat je geen commentaar mag hebben op iets als je het zelf niet kan, maar dat je waarschijnlijk niet weet hoe produceren werkt.

En jij produceert natuurlijk wel, wat je meteen in een hogere positie stelt om mij maar even te vertellen hoe het werkt. Op basis van logica kom je toch ook een heel eind. Wat jij beschrijft zal ongetwijfeld wel eens gebeuren, maar je maakt mij echt niet wijs dat tijd geen invloed heeft op de kwaliteit. Ik heb eigenlijk weinig zin om dit uit te leggen, heb mijzelf al vaak verklaard, en lyst geeft ook prima redenen hiervoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Verder als je dus als producer geforceerd zit te werken dat je iets wilt doen wat nog niet gedaan is wordt je creativiteit toch ook beperkt. Je gaat dan niet doen wat in je opkomt. Dit is juist iets wat jij volgens mij afkeurt.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHhahahAhhahahhahahhahahahah roflmaobbq.

Phase 2... :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:51 
 
Hardtraxx Addict

Nazale schreef:
Ach man doe niet zo neerbuigend. Dat zal in sommige gevallen wel zo zijn, maar echt niet altijd.

Citaat:
Dit bedoelde ik niet in de zin van dat je geen commentaar mag hebben op iets als je het zelf niet kan, maar dat je waarschijnlijk niet weet hoe produceren werkt.

En jij produceert natuurlijk wel, wat je meteen in een hogere positie stelt om mij maar even te vertellen hoe het werkt. Op basis van logica kom je toch ook een heel eind. Wat jij beschrijft zal ongetwijfeld wel eens gebeuren, maar je maakt mij echt niet wijs dat tijd geen invloed heeft op de kwaliteit. Ik heb eigenlijk weinig zin om dit uit te leggen, heb mijzelf al vaak verklaard, en lyst geeft ook prima redenen hiervoor.


Ik doe helemaal niet neerbuigend. Ik denk dat jij dat vooral doet. Je oordeelt over iemand zonder dat je hem kent en weet hoe die persoon werkt. Ik geef alleen aan dat produceren niet zo makkelijk in elkaar steekt als jij volgens mij denkt. Dat ik produceer zet mij niet in een hogere positie, die hele opmerking slaat ook nergens op. Als je op basis van logica wilt redeneren dien je wel te weten hoe de logica met betrekking tot produceren in elkaar steekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 11:53 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Phase 2 schreef:
Dit is echt onzin. De tijd die in een track heeft gezeten zegt echt niets. Er zijn producers die snel produceren, soms zit je in een flow en komt de inspiratie zo snel dat je een track snel af hebt.

Als jij denkt dat wat Brennan Heart doet zo makkelijk is wil ik je wel eens uitdagen om hit na hit te scoren. Overigens weet je ook niet eens hoe lang hij bezig is aan een track.

Verder als je dus als producer geforceerd zit te werken dat je iets wilt doen wat nog niet gedaan is wordt je creativiteit toch ook beperkt. Je gaat dan niet doen wat in je opkomt. Dit is juist iets wat jij volgens mij afkeurt.

Prima, als jij de BH soundbank voor mij hebt die hij keer op keer gebruikt om hitjes te scoren en mag ik Van Dijk ook inhuren om melodietjes te bedenken :') En mag ik de voordelen van zijn connecties, waardoor ik op ieder groot festival mag staan en niet te vergeten onder zijn naam produceren, zodat mijn plaat al direct 10x beter is onder het grote publiek dan als ik een willekeurige nieuwe naam kies?


Het was toch zo makkelijk volgens jou. Ook ging het over de producties van Brennan Heart als artiest. Dat dit misschien door meerdere wordt gedaan doet daar toch niets aan af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2012 12:09 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dus jij zegt dat het moeilijk is om met een kant en klare soundbank een track te produceren? Dat is nog gemakkelijker dan met samples werken.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen