Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2014 21:09 

Hardtraxx Veteran

Het leek mij leuk om in deze sectie ook een discussie topic te openen zoals in het algemeen gedeelte.
Als jullie leuke onderwerpen hebben hoor ik het graag.

Ik kwam op het idee om dit topic te beginnen n.a.v. het volgende filmpje en de reacties hierop.

Wat vinden jullie van Martin Garrix? Talentvol of kansloos?
Wat vinden jullie van de (Big Room) House? Eentonig of voldoende variatie?
Wat zou er volgens jullie moeten veranderen binnen deze scene en wat moet blijven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2014 21:17 

Hardtraxx Veteran

Zelf vind ik dat ondanks dat zijn nummers inderdaad redelijk 'simpel' zijn, hij wel donders goed weet waar hij mee bezig is volgens mij. Vind die reacties als 'waardeloos' en 'mag zichzelf geen muzikant noemen' dus zwaar overdreven. Ook uitspraken als dat het 4 dezelfde tracks zijn gaan mij wat ver, zijn sounds zijn toch anders? Het enige wat overheen komt is de structuur, maar dat lijkt niet heel erg onlogisch :P . Ben verder niet echt een groot fan van zijn muziek, maar om hem nou tot de grond af te branden? Hij flikt het 'm wel met z'n 18 jaar en moet een nummer altijd zo super ingewikkeld zijn om een goed nummer te zijn? :P

Verder vind ik de scene prima zoals het is, op wat afschuwelijke nummers na. Variatie is niet heel groot, uitzonderingen daar gelaten, maar ja, dat is het in de hardstyle scene ook niet. Op een feest vermaak ik me er meestal wel mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2014 22:55 

Hardtraxx Veteran

Persoonlijk vind ik zijn muziek erg matig. Scene is aan het verpauperen. 13/12. Bah
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 12:20 

Hardtraxx Elite

Dat filmpje geld heus niet voor alleen Martin Garrix, de structuur van bigroom is in iedere track ongeveer hetzelfde. Verder heeft ie wel andere sounds en melodieën. Het probleem van bigroom is imo dat alles erg op elkaar lijkt, dit omdat er in de drop altijd dezelfde soort kick wordt gebruikt en de melodie is altijd extreem simpel waardoor die automatisch ook op elkaar gaan lijken. Het is echter onzin om Martin Garrix hier de schuld van te geven, kijk naar zijn track Goldskies waarin hij bewijst ook progressive house te kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 12:59 

Aan het typen...

Ik ben totaal niet into the house, maar ik denk ik zoek even de track op die jij noemt, is het een collab van Sander Van Doorn, Garrix en DVBBS. Collabs bewijzen vrij weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 14:21 

Hardtraxx Veteran

Daarnaast ken ik van Sander van Doorn wel echt veelzijdige tracks, wat Lyst zijn punt ondersteunt: wie zegt dat de veelzijdigheid van die track niet van Sander af komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 16:07 

Hardtraxx Elite

Ja dat klopt, kan idd van Sander komen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2014 23:57 

Kraak... Piep...

Jammer dat hij er zelf niks aan kan doen.
Garrix heeft een ghostproducer, de zelfde die voor Nicky Romero en Tiesto produceert.

En inderdaad, de scene word verpauperd door zulke simpele nummers maar ik merk de laatste tijd dat de melodie weer wat in opkomst is, wat een goed iets is.

Boven alles luister ik veel liever naar een Above & Beyond, Cosmic Gate, Two Best Friends, Friendzone, Axwell, Steve Angello, Alesso, Vicetone, Matisse & Sadko en Third Party.

De mensen van de veelzijdige en kwaliteitsproducties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 12:33 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Garrix heeft een ghostproducer, de zelfde die voor Nicky Romero en Tiesto produceert.

Bron? Als ik zijn laatste release met credits opzoek op discogs, dan gaan die credits toch echt naar Garrix zelf?

Overigens vat dit mijn visie op die hele scene redelijk goed samen (uitzonderingen daargelaten) :
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 14:10 

Kraak... Piep...

Kennissen die in het vak zitten hebben hem ontmoet.

Plus mijn docente audio werkt met haar band samen met hem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:12 

Hardtraxx Veteran

Hoe verklaar je dan dat ie toulouse helemaal live namaakt? https://www.youtube.com/watch?v=QzgVHHG1ym0
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:29 

Kraak... Piep...

dat hij er bij zit wil niet zeggen dat hij het maakt, hij zal vast wel wat maken maar hij heeft wel een ghostproducer op dit moment, misschien had hij hem toen nog niet. Je weet maar nooit.

Je ziet op het filmpje ook iemand bij hem in de studio zitten waar hij nogal vaak bevestigend naar kijkt. Plus hij zegt zelf dat hij een flink soundbank heeft, wie denk je dat die maakt?

Hij kan zelf wel zijn tracks in elkaar zetten maar wie maakt al zijn sounds?
Maar ik kan toch met 100% zeggen dat deze 3 artiesten allemaal op dit moment een ghostproducer hebben.

Op de vraag van waarom hij niet bij discogs staat.
Kennis van mij had de persoon gesproken op EDC, en heeft liever niet dat zijn naam er onder staad. Hij houd niet van de aandacht en de fame die het meebrengt maar wel van produceren en daarom doet hij dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:32 

Aan het typen...

Hij let niet op de bars, hij kijkt altijd naar de secondes, zo doet hij na 30 minuten vaak wat FX. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 15:57 

Hardtraxx Veteran

Is toch best bizar dat dat zo kan in de scene. Hoe wil je nou geloofwaardig overkomen met je eigen label als je zelfs niet eens (al) je produceer werk doet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2014 19:00 

Hardtraxx Veteran

Martin Garrix die een ghostproducer heeft? Ik dacht dat hij juist een ghostproducer is voor sommige artiesten. Voordat Animals uit kwam is er al een hit van een bekende artiest geweest, die hij gemaakt heeft, of tja, misschien dus blijkbaar ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 11:11 

Hardtraxx Addict

Rawbin schreef:
Martin Garrix die een ghostproducer heeft? Ik dacht dat hij juist een ghostproducer is voor sommige artiesten. Voordat Animals uit kwam is er al een hit van een bekende artiest geweest, die hij gemaakt heeft, of tja, misschien dus blijkbaar ook niet.

Klopt.

Tiesto heeft altijd ghostproducers gehad. Maar heeft nu al tijd niet echt een vaste meer als je zo die producties hoort.

Als een artiest bekend is, heeft hij gewoon weinig tijd om veel in de studio te zitten. Vaak worden er dan tracks of opzetjes gemaakt voor hun. Het is anders gewoon niet te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 11:13 

Aan het typen...

Minder boekingen accepteren? Het is maar net waar je prioriteit ligt he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 16:11 

Hardtraxx Addict

Lyst schreef:

Het is niet alleen boekingen en produceren he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 17:13 

Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Lyst schreef:

Precies.

Daarbij komt dat martin garrix zijn opzet voor animals al had gemaakt 2 jaar ervoor. Sinds hij de opleiding aan de herman brood academie is gestart, is er iemand geweest die daar het 'een en ander' verandert heeft aan de animals opzet, wat uiteindelijk de animals is geworden zoals iedereen hem kent.

Voor vele is het idd zo dat ze opzetjes aangeleverd krijgen van onbekende/bekende producers. Wat ze vervolgens uitwerken.. Hierbij hoort dus ook een contract mbt betaling aan die gene die de basis heeft gelegd, ook geheimhouding etc hoort hierbij. Dat is 1 van de redenen dat je deze namen niet terug ziet komen in eventuele credits.

Als een top dj ergens in het buitenland een leuk melodietje verzint, of een leuke leadsound heeft, wordt dit opgezonden naar de desbetreffende ''ghostproducer'' die er vervolgens een geheel van maakt. Zo worden er achter mekaar tracks gemaakt, terwijl de ''artiest'' de gigs en bijkomende activiteiten doet.

Natuurlijk geldt dit niet voor elke top artiest. Maar dit gebeurt in elke scene. Zelfs in de hardstyle :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 18:32 

Aan het typen...

Phase 2 schreef:
Lyst schreef:

Nou volgens mij kun je als je een boeking weigert die tijd die vrj komt volledig gebruiken in de studio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 19:00 

Hardtraxx Veteran

En als je boekingen je inkomsten zijn? Ja die gasten verdienen meer dan zat, maar betekent dat dat je maar minder boekingen kan doen als je ook zo een prima rondkomen kan hebben, alles gewoon zijn gangetje gaat en dit misschien wel veel leuker vindt dan achter de knoppen zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 20:50 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Jammer dat hij er zelf niks aan kan doen.

En inderdaad, de scene word verpauperd door zulke simpele nummers maar ik merk de laatste tijd dat de melodie weer wat in opkomst is, wat een goed iets is.

Boven alles luister ik veel liever naar een Above & Beyond, Cosmic Gate, Two Best Friends, Friendzone, Axwell, Steve Angello, Alesso, Vicetone, Matisse & Sadko en Third Party.

De mensen van de veelzijdige en kwaliteitsproducties.

Hier moest ik toch wel even om lachen. Dat is dus totaal niet waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 21:05 

Aan het typen...

Khadber schreef:
En als je boekingen je inkomsten zijn? Ja die gasten verdienen meer dan zat, maar betekent dat dat je maar minder boekingen kan doen als je ook zo een prima rondkomen kan hebben, alles gewoon zijn gangetje gaat en dit misschien wel veel leuker vindt dan achter de knoppen zitten?

Mensen als Tiesto kunnen van 1 a 2 boekingen per jaar al rondkomen in feite, al helemaal als je het zo exclusief maakt. Daarom vind ik te druk zijn niet echt een argument. Het zijn meer de keuzes die gemaakt worden. En schijnbaar vind Tiesto de boekingen belangrijker of leuker dan het produceren, terwijl de waardering die hij krijgt toch voornamelijk door de producties komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2014 22:52 

Hardtraxxer

Er zijn volgensmij genoeg producers die redelijk wat boekingen laten schieten omdat ze wat meer tijd in de studio willen, het is maar net of ze zelf liever tracks produceren of draaien ;)
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek