Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 10:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Oke ik zal het herformuleren, het is slecht voor de muziek. En dat is niet mijn mening dat is gewoon een feit.


Is echt een mening, waarom is het slecht voor de muziek dan, ik zie hie geen feiten enkel jouwn mening.
Ik vind het namelijk juist goed voor de muziek, en het feit dat ik dat vind bewijst dat jouwn uitspraak een mening is en geen feit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 10:40 
 
Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Lyst schreef:
Oke ik zal het herformuleren, het is slecht voor de muziek. En dat is niet mijn mening dat is gewoon een feit.


Is echt een mening, waarom is het slecht voor de muziek dan, ik zie hie geen feiten enkel jouwn mening.
Ik vind het namelijk juist goed voor de muziek, en het feit dat ik dat vind bewijst dat jouwn uitspraak een mening is en geen feit.

Nee.. 1+1=2 is een feit, als mijn mening dan is 1+1=3, maakt 1+1=2 niet ook een mening omdat het niet strijkt met mijn mening..
Ik ben het wel met je eens dat wat Lyst zegt een mening is, omdat simpelweg niet met zekerheid te zeggen is wat de muziek ten goede komt, want wat de muziek ten goede komt is immers ook relatief..

Deze discussie zal daarom altijd voortduren omdat de één vindt dat ontwikkeling van muziek naar de smaak van de luisteraar goed is, en de ander vindt juist dat een artiest enkel naar zijn eigen smaak moet kijken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 10:55 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is een feit dat als niemand let op het mixwerk, het algemene niveau van het mixwerk lager ligt dan als iedereen in het publiek erg kritisch is. Want als mensen geen kaartjes meer kopen, omdat ze vinden dat artiesten niet eens fatsoenlijk in staat zijn te mixen, dan gaan organisaties andere mensen boeken, die wel in staat zijn om te mixen, wat er voor zorgt dat er meer kwaliteit komt te staan op feesten en waarschijnlijk er ook voor zorgt dat de artiesten in de toekomst meer aandacht besteden aan hun mixwerk. En dat geldt voor alle andere aspecten net zo.

Als snelheidscontroleurs zichtbaar langs de weg gaan staan, dan neemt het aantal mensen dat te hard rijdt op dat stuk ook af. Dat is in principe precies hetzelfde, namelijk mensen die kritisch zijn (verkeerscontrole) vs mensen die er niets om geven (geen verkeerscontrole). Of is dat opeens ook een mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:04 
 

Er moet dus een DJ Politie komen? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:10 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Goed plan :cool:
SBS wil het vast uitzenden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het is een feit dat als niemand let op het mixwerk, het algemene niveau van het mixwerk lager ligt dan als iedereen in het publiek erg kritisch is. Want als mensen geen kaartjes meer kopen, omdat ze vinden dat artiesten niet eens fatsoenlijk in staat zijn te mixen, dan gaan organisaties andere mensen boeken, die wel in staat zijn om te mixen, wat er voor zorgt dat er meer kwaliteit komt te staan op feesten en waarschijnlijk er ook voor zorgt dat de artiesten in de toekomst meer aandacht besteden aan hun mixwerk. En dat geldt voor alle andere aspecten net zo.

Als snelheidscontroleurs zichtbaar langs de weg gaan staan, dan neemt het aantal mensen dat te hard rijdt op dat stuk ook af. Dat is in principe precies hetzelfde, namelijk mensen die kritisch zijn (verkeerscontrole) vs mensen die er niets om geven (geen verkeerscontrole). Of is dat opeens ook een mening.


Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten. Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden.

Wat je hierboven beschrijft is een aanname, dit kan nog niet getoetst worden omdat er simpelweg nog genoeg mensen zijn die niet op het mixwerk letten, daarom kun je moeilijk zeggen dat het een feit is :thumbup: Daarentegen denk ik wat je zegt wel waar is maar dit is niet zeker, omdat dit nog nooit gebeurt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:20 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het enige wat ik je niet kan geven is een bron. Maar dit valt verder prima te toetsen, er zijn namelijk ook feestjes waar de mensen gemiddeld kritischer zijn, sterker nog er zijn hele scenes kritischer dan de hardstyle scene. Maar goed je hebt dan nog steeds gelijk, het is een aanname (die erg aannemelijk is) :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het enige wat ik je niet kan geven is een bron. Maar dit valt verder prima te toetsen, er zijn namelijk ook feestjes waar de mensen gemiddeld kritischer zijn, sterker nog er zijn hele scenes kritischer dan de hardstyle scene. Maar goed je hebt dan nog steeds gelijk, het is een aanname (die erg aannemelijk is) :thumbup:


Toetsen zou misschien kunnen idd maar erg moeilijk... En de aanname die je doet is idd erg aannemelijk dus ben het wel met je eens :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je weet het altijd zo te brengen dat je toch een beetje gelijk hebt :p

Waar het om ging is dat er volgens mij en nog een aantal mensen niks mis met 'zelf een feestje ervan maken' ondanks dat de muziek en eventueel het mixwerk niet aan alle verwachtingen en mischien zelfs eissen voldoet.
Nogsteeds vind ik het primitief dat jij dat een slechte zaak vind, zo ga je namelijk vaak teleurgesteld worden,zeker als je hoge eissen hebt voor een avond vertier.
Een optimistische instelling is zeker tijdens een feest de juiste instelling.

Trouwens is een kritische opstelling naar de artiesten je goed recht, maar dat staat los van het plezier wat je zelf ook in mindere omstandigheden zou kunnen maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:44 
 
Hardtraxx Addict

Er is alleen geen definitie van goed mixwerk, dit wordt op meningen van andere gebaseerd. Als je in dit geval wilt concluderen dat wat de meeste onder goed mixwerk beschouwen goed mixwerk is, dan is de dj mag winnaar ook de beste dj van de wereld omdat de meeste dat dan vinden. Dit laatste is iets wat jij volgens mij niet vindt lyst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik vind dat korte termijn denken, want de volgende keer is het namelijk exact hetzelfde. Daarnaast doe je alsof je het leuk vind en dat is toch een heel ander gevoel dan als je iets echt leuk vind.

@phase 2, een aantal elementen van het mixwerk zijn voor iedereen hetzelfde, namelijk of een plaat er goed opligt, of de equalizer tijdens overgangen goed is ingesteld. En ik ken eerlijk gezegd weinig mensen die een hekel hebben aan variatie in mixwerk. En nee de DJ Mag kan dit niet concluderen, omdat ze het aan een publiek vragen dat amper kijkt naar het draaien van de artiesten, noch kritisch is, noch genoeg artiesten kent om een fatsoenlijk oordeel te vellen. Bij DMC kunnen ze dit wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 11:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat de conclusie is dat we andere eissen hebben, Lyst.

Nee ik doe niet aan kortetermijn denken, ik stoor me echter pas als de muziek uit valt of er een huge anti climax is te danken door het mixwerk.
Verder heb ik niet zo'n hoge eissen aan de muziek. ik vind ook alle hardstyle wel vet.... met house hoeven ze voor mij niet op een hardstyle feest aan te komen, maar zelfs al zouden ze een house plaatje erin gooien, ik kan het prima waarderen...

Dat maakt mij geen dagjes mens.

Hoewel ik zeker weten liever een goed gemixte raw set hoor, met wat onbekendere plaatjes het liefst plaatjes door de wat onbekendere dj zelf gemaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 12:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
met house hoeven ze voor mij niet op een hardstyle feest aan te komen, maar zelfs al zouden ze een house plaatje erin gooien, ik kan het prima waarderen...

Lees het nou eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 12:47 
 
Hardtraxx Addict

@lyst: Dus de dj die buiten de volgens jou voorgeschreven lijntje van mixen en manier van eq-en werkt is per definitie slecht. Maar door volgens die wijze te moeten werken wordt de creativiteit beperkt. Dit is iets waar jij op tegen bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
@lyst: Dus de dj die buiten de volgens jou voorgeschreven lijntje van mixen en manier van eq-en werkt is per definitie slecht. Maar door volgens die wijze te moeten werken wordt de creativiteit beperkt. Dit is iets waar jij op tegen bent.

Gaaaaaaaaaaaast :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2012 12:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
@lyst: Dus de dj die buiten de volgens jou voorgeschreven lijntje van mixen en manier van eq-en werkt is per definitie slecht. Maar door volgens die wijze te moeten werken wordt de creativiteit beperkt. Dit is iets waar jij op tegen bent.

Je kunt je creativiteit niet (of misschien nauwelijks) toepassen in het beatmatchen inderdaad. Wat wil je gaan doen dan, een plaat op 2/3 van de beat leggen en bewust een trein geluid creëren, je kunt hooguit hem exact halverwege leggen om een bpm versnelling te creëren. En je kunt ook moeilijk frequenties op bepaalde volumes over elkaar heen laten lopen, want dan daalt de kwaliteit van de muziek. Dat is de basis van mixen en niet mijn voorgeschreven lijntje. Daarbuiten mag en kan een DJ zo creatief zijn als ie wil. En ja als je het heel letterlijk neemt is het een beperking van de creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 11:52 
 
Hardtraxx Newbie

emmerick schreef:
XtD schreef:
Ik denk dat het aan je denkproces ligt, en dat kan gedurende de tijd wel verschuiven (zie een Prophet in zijn laatste jaren). Geld verdienen met iets dat je goed kan en waar je van houdt kan enorm inspirerend en stimulerend zijn (lijkt mij dan), maar het kan ook zijn dat je manieren gaat zoeken om makkelijker geld te maken met hetgene waar je van houdt.

In de 2e situatie denk ik dat geld weldegelijk een negatieve rol kan spelen..


Totally agree.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen