Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 17:37 
 
Artiest

Lyst schreef:
Maar als je fans krijgt door je muziek, kan die drive toch nog steeds bestaan, dat impliceert toch niet dat je je muziek zo moet maken zodat je er meer fans door krijgt?


Nee zeker niet, maar ik denk ook niet dat dat (veel) gebeurt in de scene. Theracords en Spoontech zijn perfecte voorbeeld ook van labels die populairder worden, meer fans krijgen, maar nog altijd staan voor datgene waar ze voor stonden toen ze begonnen. Dan kijk je in zekere zin naar vraag en aanbod binnen je niche natuurlijk, Spoontech zal niet snel een artiest op het label laten releasen die met soortgelijke muziek als Wildstylez aan komt zetten. Of het zou moeten werken met sublabels, wanneer je eigenlijk een heel nieuw product in de markt brengt. Ik ben van mening dat je altijd wel moet kijken naar je publiek en fans van de muziek, omdat je de muziek toch ook voor hen maakt.
Maar een switch in muziek puur vanwege het geld is iets wat ik, persoonlijk, afkeur binnen de muziekindustrie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2012 19:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Frontliner
There are a lot of Hardstyle producers that make different music for other DJs.. And even if they do it for the money, in hardstyle you don't make as much as in house being on the top.. Nobody wants to see a 50 year old DJ play.. I just keep my hopes up for a couple more years that hardstyle will become even bigger than house so I can save up my "old-day-money" so no: I'm not going to make a project out of this (for now:P) ;-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 08:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Frontliner
There are a lot of Hardstyle producers that make different music for other DJs.. And even if they do it for the money, in hardstyle you don't make as much as in house being on the top.. Nobody wants to see a 50 year old DJ play.. I just keep my hopes up for a couple more years that hardstyle will become even bigger than house so I can save up my "old-day-money" so no: I'm not going to make a project out of this (for now:P) ;-)


Wanneer je je enorm inzet voor de muziek zoals frontliner mijn insziens doet gun ik hem van harte dat hij uiteindelijk er een mooie zakcent voor op zijn 'oude dag' aan overhoud.
Ben je het daarmee eens lyst of vind je van niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nogmaals het verschil tussen muziek maken en daarmee geld verdienen of muziek maken om er o.a. geld mee te verdienen. Hij zegt hier letterlijk waarom Hardstyle nog groter moet worden.
En op welke manier heeft Frontliner zich ingezet voor de muziek? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:41 
 

Spacer :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Nogmaals het verschil tussen muziek maken en daarmee geld verdienen of muziek maken om er o.a. geld mee te verdienen. Hij zegt hier letterlijk waarom Hardstyle nog groter moet worden.
En op welke manier heeft Frontliner zich ingezet voor de muziek? :huh:


Nouwja goed.. Over smaak valt niet te twisten..

Code:

I'm The Melodyman

Greenhouse

Halos & Symbols

The First Cut

Spacer

Symbols

Discorecord

Dreamdust

On the go

Rage (Frontliner Remix)

Magic (with B-Front)

Scantraxx Rootz

Save.Exit.Planet

On The Rise

Time

Sunblast

Frontliner - Spacer

In Our Memories

1.000.000 Stars (with B-Front)

End Of My Existence (Ft. Headhunterz)

Magic

Creative Community

Lose The Style

Warphole

Frontliner - Extreme Loudnezz

Keep it up !?!

TuuDuu

Who I am (ft MC Villain)

Frontliner - Self Deprication

Godz Powerrr! (with B-Front)

abject - feel so good

For The People

Never come down

Qlimax Anthem 2012

ON THE RISE

Warphole (2010 Edit)

SAVE.EXIT.PLANET.

One Bananaz

Dream Dust

Reverze 2011 anthem

External Life

Tuuduu

Become the Sky ( with Bfront )

If you find

Frontliner - Sunblast

I´m the Melodyman

Time (Original)

On The Rise (Live edit)

Abject & The Sciencist - Mystical

1.000.000 stars

Abject - New project

Rollin'

The Call Off The Visionary

I'm the melodyman

Muzyk

Rollin

B-Front - Inner Creativity (Frontliner's Hardcore Re-Dzz)


Audiotory nerve (ft. B-Front)

Call Of The Visionary

Just a Track

Frozen

Rebirth of the sun

Frontliner - Expressionz

The Call Of The Visionary

Self Deprecation

Symphonic Noise


(sorry als er dubbele/fouten in staan)

Met zo'n lijstje vind ik wel dat je kan zeggen dat je je ingezet hebt voor de muziek, dan heb ik het nieteens gehad dat hij op youtube leuke en interessante tutorials en studio sessions post + het feit dat hij al jaren mensen op feesten weet te vermaken...
Maar ik vind het niet zo gek als je als producer graag je eigen muziek bekender wilt krijger, daar zou ik het ook voor doen.. Muziek maken die je zelf en andere leuk vind.. En wie wilt nou niet doen wat die het liefste doet, en daar een leuk pensioen aan overhouden....

Ik denk overgens niet dat Frontliner de studio induikt met het idee van 'Snel een plaat bouwen, ik heb een nieuwe droger nodig (Frontliner = barry Drooger = sarcasme ^^) '
Ik vind het zo gek nog niet.......
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:54 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Poe hoeveel heeft Activator dan wel niet betekent voor de muziek. >.< Die lijst is 3x zolang en dan heb je het nog niet eens over zijn andere aliassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 10:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Poe hoeveel heeft Activator dan wel niet betekent voor de muziek. >.<


Ja goed, maar dat is toch niet relevant als we het hebben over Frontliner? Over activator hebben we niet gesproken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:02 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Jij laat het afhangen van het aantal tracks, nou dan heeft Frontliner relatief weinig tracks, dus is zijn betekenis voor de muziek relatief helemaal niet zo groot. En dat hij mensen op een feest weet te vermaken :'), kom op zeg, dat geldt voor nagenoeg iedere DJ in de hardstyle scene. Alsof dat ook super moeilijk is met het huidige publiek. Code Black kan gerust 100x dezelfde tracks spelen, de mensen blijven zich vermaken. Zelfs mixfouten boeit ze amper iets. En als er platen gedraaid worden die ze niet mooi vinden gaan ze alsnog los, onder het motto we maken ons eigen feestje.

Maar goed, van mij mag je je Frontliner bril ophouden, daar verandert zijn uitspraak toch niet door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Jij laat het afhangen van het aantal tracks, nou dan heeft Frontliner relatief weinig tracks, dus is zijn betekenis voor de muziek relatief helemaal niet zo groot. En dat hij mensen op een feest weet te vermaken :'), kom op zeg, dat geldt voor nagenoeg iedere DJ in de hardstyle scene. Alsof dat ook super moeilijk is met het huidige publiek. Code Black kan gerust 100x dezelfde tracks spelen, de mensen blijven zich vermaken. Zelfs mixfouten boeit ze amper iets. En als er platen gedraaid worden die ze niet mooi vinden gaan ze alsnog los, onder het motto we maken ons eigen feestje.

Maar goed, van mij mag je je Frontliner bril ophouden, daar verandert zijn uitspraak toch niet door.


Nou, Lyst, geef mij dan eens aan wat een redelijker criterium is om aan te geven wanneer iemand iets betekent voor de scene/muziek. En waarom Frontliner dit volgens jou niet heeft gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Gewoon niet? Er bestaat niet eens een definitie van iets betekenen voor de muziek. Je kunt iets betekent hebben voor de grootte van de scene, voor de diversiteit, voor de de bekendheid van talenten en van mijn part voor het geld dat een gemiddelde artiest verdient door jouw toedoen. En zelfs al heb je iets betekent voor de muziek, dan is het nog maar de vraag of het een positieve of negatieve betekenis is en zelfs al is de betekenis positief, dan nog is de instelling om de scene groter te maken zodat jij meer geld kunt verdienen een verkeerde. Muziek eindigt dan weer als middel in plaats van als doel. En als muziekliefhebber zie ik muziek niet graag ge/mis-bruikt worden voor andere doeleinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oké dus je bent het toch met me eens dat Frontliner op z'n minst iets heeft betekend voor de scene, of het positief of negatief is laat ik bij jouw als individu liggen, dat is erg subjectief.

Koop jij eigenlijk muziek? of gun je dat de producers niet.
Ik koop zelf geen muziek omdat ik het kan downloaden en ik naar mijn mening al genoeg centen betaal om feestjes te kunnen bezoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:32 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het doet er eigenlijk helemaal niet toe of Frontliner iets betekent heeft en al helemaal niet wat ik daar van vind. Hij roept iets wat precies de strekking is van dit topic, namelijk dat geld een doel is en het dus het creatieve proces beinvloed, of in dit geval zelfs de hele scene nog groter moet worden.

En ja ik koop muziek, hoewel dat de laatste tijd niet veel is, ik heb nummers als Soul Train, Unforeseen, Debt of Blood de laatste tijd gekocht. En verder koop ik vinyl en af en toe een album, mits die goed is. De rest download ik om mijn verzameling compleet te houden. En ook al heb ik het niet bewust gedaan, maar het moge duidelijk zijn dat deze platen niet als een doel hebben om populairder te worden/meer geld te verdienen, noch is het inspelen op datgene wat de mensen willen horen. En er is in mijn ogen niets mis met geld verdienen/populair worden met je muziek, maar je moet niet muziek gaan maken om o.a. (dus ook al speelt het maar een beetje) geld te verdienen en populairder te worden. Dat gaat namelijk ten koste van de puurheid van de muziek en dus ook van de originaliteit en creativiteit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 11:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke maar als je het zo brengt ben ik het volledig met je eens.
Dat is toch eigenlijk precies wat mijn mening was over frontliner? Hij lijkt me echt niet geld-gericht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Frontliner
Nobody wants to see a 50 year old DJ play..


Had t ook al in het Wist je Dat-topic gezet, maar hier ben ik het dus niet mee eens.
Dat is ook waar ik bang voor ben, dat DJ's een soort van popsterren worden (als ze dat niet al zijn) waar tiener meisjes helemaal gek van worden.

Nee, frontliner, er zijn genoeg DJ's die al tegen de 50 aan zitten en die ik nog graag (een keer) zie draaien. Deze gasten zijn toch juist vaak 'the legends' in hun scene? En meestal niet voor niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:28 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
En als er platen gedraaid worden die ze niet mooi vinden gaan ze alsnog los, onder het motto we maken ons eigen feestje.
.


In Nederland niet hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 13:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat heb ik tientallen mensen hier op het forum horen zeggen, denk niet dat het buiten het forum om beter is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 16:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jullie doen alsof het slecht is er 'hoe dan ook een feestje van te maken'... mopperkonten
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 17:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat is ook slecht, als jij geen normale feedback geeft, kan de DJ er ook niet op inspelen. Oftewel alles wat slecht is blijft ook slecht, want het loont nauwelijks voor een DJ als de mensen sowieso wel losgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 17:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat is ook slecht, als jij geen normale feedback geeft, kan de DJ er ook niet op inspelen. Oftewel alles wat slecht is blijft ook slecht, want het loont nauwelijks voor een DJ als de mensen sowieso wel losgaan.

Eens.

Maar als ik 65 euro voor een kaartje neerleg, en de muziek is toch niet zoals ik had verwacht, ga ik niet de hele avond sacherijnig in een hoekje staan met mn biertje. (maar als je zoveel geld wilt betalen voor een kaartje neem ik ook aan dat je van te voren wel weet wat er gedraaid zal worden).

Dan maak ik er zelf wel een feestje van, je bent tenslotte met je vrienden op dat feest, dus meestal lukt dat wel.

Daarnaast heeft 50-75% van de mensen wel iets op waardoor ze, hoewel erg in de muziek zitten, het ook compleet langs hun heen gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 18:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan speel je alsof je het vet vindt :P

Als ik de track niks vind ga ik gewoon lekker kut roepen en ouwehoeren met maten, en als ik het wel een gruwelijke track vind dan wordt er ff gesprongen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 19:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat is ook slecht, als jij geen normale feedback geeft, kan de DJ er ook niet op inspelen. Oftewel alles wat slecht is blijft ook slecht, want het loont nauwelijks voor een DJ als de mensen sowieso wel losgaan.


haha, en wanneer de dj erop inspeelt is die volgens jou weer commercieel en mainstream bezig...
Mijn inziens geven genoeg mensen kritiek op de dj's van nu en die doen nogsteeds lekker wat ze willen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2012 23:01 
 
Hardtraxx Addict

Lyst schreef:
Dat is ook slecht, als jij geen normale feedback geeft, kan de DJ er ook niet op inspelen. Oftewel alles wat slecht is blijft ook slecht, want het loont nauwelijks voor een DJ als de mensen sowieso wel losgaan.


Dit slaat echt nergens op. Wat jij slecht vindt, vind niet iedereen slecht. Dus als ze los gaan weet je niet of ze het slecht vinden. Verder komen de meeste mensen voor een leuke avond. Wie ben jij om te oordelen over wat zij horen te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 09:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inderdaad, Phase 2 ziet het goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 10:13 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Oke ik zal het herformuleren, het is slecht voor de muziek. En dat is niet mijn mening dat is gewoon een feit.
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen