Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Stelling: Eens of Oneens?
Eens 65%  65%  [ 83 ]
Oneens 35%  35%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 127
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 18:01 
 
Hardtraxx Veteran

begin rustig, 146 ofz... De rest gewoon 150, als je afsluit miss even 5 bpm hoger. Als je dan toch sneller wilt moet je gewoon hardcore gaan draaien, dan heb ik dat liever! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 19:47 
 
Artiest

Dennis Aka Mash schreef:
Danielle Mondello kan sowiezo de pot op. En dat tempo kun je toch niet tegen houden. ;)
Het zou wel jammer zijn. Maar wat doe je er aan?

gast heeft wel lekker op Qlimax gestaan, dus wat meer respect voor 'm is geen luxe, mensen!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 20:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

"Uit de hand te lopen" kan ik me niet echt in vinden. Af een toe hoor ik een keer een set waarbij het bpm echt te hoog ligt, vaak komt het niet voor.

Van een te hoog bpm moet ik niets hebben, max ligt zo rond de 155 bpm. Er stond hier laatst een filmpje draaide over Evil Activities (dacht ik?) die hardstyle op een behoorlijk hoog bpm draaide. Bij sommige tracks klinkt dat niet eens verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 21:22 
 
Hardtraxx Veteran

Ik draai zelf altijd op 152 BPM snel zat :) .
Crypsis zit daarentegen vaak rond de 155 met zijn platen, denk dat dit te maken heeft met zijn Hardcore verleden. Een Crypsis plaat kun je ook rustig op 160bpm zetten en het vervormd niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 21:35 
 
Hardtraxx Addict

Pithune schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
Danielle Mondello kan sowiezo de pot op. En dat tempo kun je toch niet tegen houden. ;)
Het zou wel jammer zijn. Maar wat doe je er aan?

gast heeft wel lekker op Qlimax gestaan, dus wat meer respect voor 'm is geen luxe, mensen!!


En kan veel beter mixen dan menig andere dj.........
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom wordt dit omhoog gehaald xD :P?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 22:10 
 
Hardtraxx Veteran

Omdat dit soort discussies interessanter zijn dan de meeste van nu? :P
Iemand die misschien een voorstel heeft voor een volgende Debating sessie? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
Omdat dit soort discussies interessanter zijn dan de meeste van nu? :P
Iemand die misschien een voorstel heeft voor een volgende Debating sessie? ^^

Misschien is het niet een heel belangrijk iets in een track, maar wat willen mensen nou horen als vocals? Zijn er voorkeuren of gewoon helemaal geen vocals? En wat voor vocals kunnen echt niet volgens het publiek, ben ik zelf best wel benieuwd naar, want vocals en lyrics zijn bij heel wat tracks best wel een kritiekpunt. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2010 22:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind een tempo van 150-155 wel gewoon goed! Sneller mag het alleen als het bv een afsluiting set is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 00:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

155 vind ik ook een beetje de bovengrens. Harder mag het inderdaad als het wat toevoegt aan de opbouw en bijv. platen van Cypsis komen boven de 155 pas echt uit de verf, dus wie ben ik om daar dan over te klagen ;)

Hardcore: graag boven de 175, de ondergrens is echt 170 en dan ook alleen begin van de dag/afsluiter van een hardstyle-feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 01:16 
 
Hardtraxx Addict

katamaran schreef:
bRt_ schreef:
Omdat dit soort discussies interessanter zijn dan de meeste van nu? :P
Iemand die misschien een voorstel heeft voor een volgende Debating sessie? ^^

Misschien is het niet een heel belangrijk iets in een track, maar wat willen mensen nou horen als vocals? Zijn er voorkeuren of gewoon helemaal geen vocals? En wat voor vocals kunnen echt niet volgens het publiek, ben ik zelf best wel benieuwd naar, want vocals en lyrics zijn bij heel wat tracks best wel een kritiekpunt. ;)


Nou iig geen de vocals van Psyko Punkz, die kunnen echt niet vind ik....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 02:35 
 

Jor-D schreef:
155 BPM is idd de max, en voor mij eigenlijk ook de standaard :thumbsup:

Ben het niet helemaal eens dat 'het uit de hand loopt'...

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 10:03 
 
Artiest

wat iedereen zegt... 150 tot 155 is tegenwoordig aardig normaal. Maar wat hier gebeurt .. gebeurt ook in de Hardcore. De hardstyle van tegenwoordig is net zo snel als de early Hardcore en de nieuwe hardcore zit al tussen de 170 en 180 waar dat voor heen rond de 160 hing ongeveer.

maarjah een beetje tempo verschillen is ook weer niet erg, want er moet natuurlijk wel gemixt worden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 10:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind 150 BPM voor hedendaagse releases echt te langzaam. Neem nou de meeste CD's die uitkomen van feesten. Het gros is 150 BPM van begin tot eind. Ik vind dit persoonlijk zó storend dat ik die CD's dan niet meer op mijn iPhone zet. Zelfde geldt voor het album van The Pitcher. Als ik draai begin ik meestal op 152-153 en eindig ik op 155-156. Onder de 152 vind ik het meestal te langzaam gaan. Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen als je echt tracks hebt met een goeie drive en reversed bass maar dit is voor mij wel de vuistregel.

Daar komt bij dat op feesten eigenlijk altijd wel geopend wordt rond de 150 BPM en na 2 of 3 DJ's is het meestal 154. Dan zit ik niet meer te wachten op 150 hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 11:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mij maakt BPM eigenlijk weinig uit, als de tracks echt een goede drive hebben maakt het niet uit en als er goed gemixt wordt dan vindt ik het al vaak vlotter klinken. Van mij hoeft een dj ook niet per se op dezelfde BPM te beginnen als degene voor hem. Mag best af en toe even teruggeschroefd worden van mij, als je dan een liedje met de juiste drive hebt, kan dit nog sneller lijken als een ander lied op een hogere BPM.
Het is wel logisch natuurlijk dat het aantal BPM oploopt op een avond en daar heb ik absoluut geen problemen mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dePipoMadre schreef:
Mij maakt BPM eigenlijk weinig uit, als de tracks echt een goede drive hebben maakt het niet uit en als er goed gemixt wordt dan vindt ik het al vaak vlotter klinken. Van mij hoeft een dj ook niet per se op dezelfde BPM te beginnen als degene voor hem. Mag best af en toe even teruggeschroefd worden van mij, als je dan een liedje met de juiste drive hebt, kan dit nog sneller lijken als een ander lied op een hogere BPM.
Het is wel logisch natuurlijk dat het aantal BPM oploopt op een avond en daar heb ik absoluut geen problemen mee.

Inderdaad :thumbup: Begin meestal mijn mixjes rond de 145 bpm (meestal early/hardtrance) en eindig rond de 150 tot 155 (groot verschil, maar ligt maar net aan de nummers :) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
155 BPM is idd de max, en voor mij eigenlijk ook de standaard :thumbsup:

Ben het niet helemaal eens dat 'het uit de hand loopt'...


Helemaal mee eens! Mijn standaard is meestal 152 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximize schreef:
Jor-D schreef:
155 BPM is idd de max, en voor mij eigenlijk ook de standaard :thumbsup:

Ben het niet helemaal eens dat 'het uit de hand loopt'...


Helemaal mee eens! Mijn standaard is meestal 152 :)


155 BPM is erg lekker om op te draaien id...ik begin meestal met 152 en eindig tussen de 155 - 157 BPM
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 09:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vind 155 ideaal. Afsluiten met 160 is ook ok, ligt natuurlijk wel aan de track keuze ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 11:34 
 
Hardtraxx Veteran

Geen voorkeur. Meestal draai ik gewoon op 150-152 bpm, en dan de laatste 3 plaatjes op 155 of zo. 155 is wel de bovengrens. Maar had gisteren Strike op 170 gezet, klonk prima moet ik zeggen :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

152 tot 155 :) Hangt te zien in welke stemming ik ben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

minimaal 153/154. Vind 150 bij tracks zonder drive veelste langzaam. Sluit vaak zelf mn setjes op 156/158 bpm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

p-stylez schreef:
minimaal 153/154. Vind 150 bij tracks zonder drive veelste langzaam. Sluit vaak zelf mn setjes op 156/158 bpm.

Hier kan ik me helemaal in vinden. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

152-155-160 vind ik fijn.
Tussen die grenzen :thumbup:

Afsluitende setjes mogen van mij zeker tegen de 160 aan lopen.
Erover heen ben ik van mening dat de overgang naar hardcore mag :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2011 13:19 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

ik begin zelf altijd gewoon op 150-152, dan opbouwen naar 158-160 op het einde, maar dat zijn altijd alleen de laatste 2-3 tracks, het grootste gedeelte zit tussen de 152 & 156 ongeveer
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen