Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Stelling: Eens of Oneens?
Eens 65%  65%  [ 83 ]
Oneens 35%  35%  [ 44 ]
Totaal aantal stemmen : 127
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zoals ik ook al heb verteld in het Releases forum, merk ik dat er op een steeds hoger BPM gedraaid word. Nou vind ik een beetje tempo op sich niet erg, maar de laatste tijd merk je dat er sets zijn met 157 tot zelfs 160 BPM, en deze zijn geen uitzondering meer op de regel. Ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden. Daarom de stelling:

Het tempo van Hardstyle begint uit de hand te lopen.

Ikzelf ben het hiermee eens, ik heb geen zin in een slap aftreksel van Hardcore of UK-Hardcore. Hardstyle had lekker zijn eigen tempo samen met Hardtechno, en daar moet het ook blijven om een eigen identiteit te houden vind ik. Er zijn een aantal DJ's het er mee eens, onder andere Frontliner wil niet harder dan 150 BPM. Nou ga ik zelf regelmatig over die grens, maar ik vind sneller dan 155 niet echt passen, zeker niet voor de wat vrolijkere tracks.

Meningen graag! Wel beschaafd! Reageren op elkaar mag natuurlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mee eens. Het is al hard genoeg. ;)
En ik vind 145 perfect. Niet te snel en niet te langzaam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 19:52 
 
Donateur

Ik heb per ongeluk op het verkeerde gestemt :P Ik ben het ook eens, 150-155 is echt het maximum dat het mag gaan, verder liever niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Persoonlijk vind ik 145 te traag. Ik draai liever op 150 bpm, dat is niet te snel en niet te sloom! Iets sneller kan, al ligt het wel aan de nummers die je gaat draaien. De meeste nu-stijl nummers moeten echt niet te snel worden gedraaid :sick:. Maar echt meer als 155 moet het niet worden! Hardstyle wordt daar ook niet 'harder' door.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 20:09 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

155 BPM is idd de max, en voor mij eigenlijk ook de standaard :thumbsup:

Ben het niet helemaal eens dat 'het uit de hand loopt'...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 20:47 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik vind 'uit de hand lopen' iets te ver gaan. Misschien gaan sommige DJ's wel over tot meer BPM, maar op dit moment vind ik het nog acceptabel. Ik ben het er wel mee eens dat deze trend niet door moet schieten, want dan gaat het wel uit de hand lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 21:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tegen de Nee-stemmers: Waarom? Dat willen we ook graag weten natuurlijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 21:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

gniuz schreef:
Ik vind 'uit de hand lopen' iets te ver gaan. Misschien gaan sommige DJ's wel over tot meer BPM, maar op dit moment vind ik het nog acceptabel. Ik ben het er wel mee eens dat deze trend niet door moet schieten, want dan gaat het wel uit de hand lopen.


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 21:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben eht er totaal mee eens. Als liefhebber van beide genres (Hardstyle & Hardcore) vind ik dat de BPM's idd wat te dicht op elkaar komen te liggen.

Al moet ik wel zeggen dat de meeste HC setjes ook sneller dan de echte nummers gedraait worden. Verschil kan je makkelijk horen als je een nummertje in een set luistert en later b.v. een vinyl sample op Recess.nl luistert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 22:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb er nog niet echt last van moet ik zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 23:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tussen de 145 en 155 is perfect. Niet meer niet minder. Ik hou het meest van iets sneller (150-155) maar naar 145 kan ik ook gerust luisteren :D.
Verder heb ik van de verhoging van BPM nog niet veel gemerkt,
Waar merken jullie dit dan aan? Weet nu alleen dat HHZ vinyl 154 BPM is wat nog acceptabel is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 23:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou, over het algemeen waren de vinylsnelheden rond de 143-148 BPM, dat vond ik meer dan zat. Om meteen op 154 te beginnen.. Je kan ook merken dat deze getuned is om op die snelheid te gaan, dat is wat aan de hoge kant vind ik, niet TE hoog, maar wel hoog.
Echter, ik merk aan verschillende DJ's dat ze steeds sneller gaan.. En dat is een beetje wat mij zorgen baart, want het begint steeds minder een uitzondering te worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 23:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Nou, over het algemeen waren de vinylsnelheden rond de 143-148 BPM, dat vond ik meer dan zat. Om meteen op 154 te beginnen.. Je kan ook merken dat deze getuned is om op die snelheid te gaan, dat is wat aan de hoge kant vind ik, niet TE hoog, maar wel hoog.
Echter, ik merk aan verschillende DJ's dat ze steeds sneller gaan.. En dat is een beetje wat mij zorgen baart, want het begint steeds minder een uitzondering te worden!


Ja klopt af en toe gaat het best rap, maar 155 vind ik nog wel gaan, hoger niet, heb ooit een paar nummers gedownload ( :$ ) die 160 BPM waren, en dat voor Hardstyle :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 23:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dat is dus juist mijn punt waar de stelling over gaat. Je merkt dat het steeds sneller gaat, ik vind DAT allemaal te snel gaan ;). Vandaar dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 09:20 
 
Hardtraxxer

Khadber schreef:
En dat is dus juist mijn punt waar de stelling over gaat. Je merkt dat het steeds sneller gaat, ik vind DAT allemaal te snel gaan ;). Vandaar dit.


ik denk dat 't ook met 't nummer te maken heeft, sommige knallen gewoon net iets lekkerder met een wat hogere bpm. maar ben het wel met je eens, 't kan ook wat overdreven worden.
persoonlijk gebruik ik altijd tussen de 145 en 150, ideaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tuurlijk snap ik dat sommigen op hoger beter klinken, ben ik ook met je eens.. Maar daar worden ze op gemaakt en dan naar beneden gehaald qua BPM voor de vinyl. Dit is voor een vinyl gewoon te snel vind ik, het lokt uit om nog sneller te draaien.. En dat zou zonde zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 16:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ben het eens met deze stelling
Ik heb me sets op 150 a 153 bpm erboven vind ik al te hoog
Maar als ik een max moet kiezen is het toch 155 max
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 17:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe zit het eigenlijk met je mega-mix C-Mind?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 19:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Hoe zit het eigenlijk met je mega-mix C-Mind?

Ik moet helaas mededelen dat die niet door gaat
Waarom?
Er is de afgelopen weken wat dingen gebeurd op prive gebied
Dus heb er helemaal geen tijd voor gehad
Ik maak hem nog wel dit jaar wanneer moet ik even kijken.
Kom wel gewoon met normale standaard mixen,maar zon lange mix zit er even niet in
Hopelijk respecteert iedereen het
En ik wil iederen bedanken voor hun inzending voor de banner contest
En aan hun ook mijn exuses dat het voor niks was zeg maar
En als ik moest kiezen wie er won?
Dan was het die van Jor-D geworden.
Dan weten jullie dat en sorry alsnog
Grtz C
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 19:50 
 
Hardtraxx Newbie

Een klein vraagje. :$ Over welke nummers hebben jullie het in het speciaal? Ik kan me wel een paar nummers voorstellen, maar bij sommige hoort dat gewoon vind ikzelf. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 20:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jammer Chris! Maar ik respecteer het zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Jammer Chris! Maar ik respecteer het zeker.

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 20:41 
 
Hardtraxx Veteran

De BPM is voor mij ook max 155, maar het moet zeker ook niet te sloom gaan.. maar merk idd laatste tijd ook dat het steeds hoger word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2009 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Koen schreef:
Een klein vraagje. :$ Over welke nummers hebben jullie het in het speciaal? Ik kan me wel een paar nummers voorstellen, maar bij sommige hoort dat gewoon vind ikzelf. :$


Ik heb het met name over setjes als Alpha Twins Pres. Ran-D & B-Front @ Qountdown 2008, setjes van D-Mind en zo nog een zooi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 00:31 
 
Hardtraxxer

Ten eerste ben ik het er niet helemaal mee eens, het is me nu pas voor de eerste keer opgevallen eigenlijk, op de nieuwe Headhunterz plaat, dat kan gewoon echt niet hoor.

Ten 2e vind ik persoonlijk een beetje tempo niet erg..
Ik was afgelopen zaterdag bij XQ en ik vond dat TBY daar z'n platen net iets te traag draaide, wat erg jammer was.. Weet niet op hoeveel BPM het toen lag hoor, maar voor mijn gevoel was het niet helemaal juist..
145-148 BPM :sick: Trage troep!
149-150 dit zou het op een vinyl moeten zijn vind ik
In een setje of live hoor ik het liever wat sneller! maar zoals meerdere hier ookal zeggen, 155 is echt de max..

Uiteindelijk wel op oneens gestemd, want heb nog niet vernomen dat het echt uit de hand loopt..

Weer een goed onderwerp trouwens Khad ;)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen